Spring naar bijdragen

eindelijk de stap gewaagd


lidia

Aanbevolen berichten

Een heel verhaal Lidia, maar eigenlijk wel heel mooi. Het gaat best goed met je, je bent door kinderen uitgenodigd, leuke mensen op bezoek gehad.

Je klinkt rustig. Goed om dit zo te lezen!

 

En ach, als veel slapen op dit moment nou het ergste is, wat je doet, wie maakt je dan wat?

 

Ga goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn verjaardag valt op een lastige dag, gelukkig zijn tegenwoordig de winkels ook vaak op 2e kerstdag open en kon ik dus boodschappen in huis halen. Toen ik terugkwam zag ik dat DE buurman zijn kinderen op bezoek had, hij is namelijk 2e kerstdag jarig.

Ik was blij voor hem en voor mij, want voelde me niet verplicht om "even" naar hem toe te gaan.

Toch 's avonds maar opgebeld om hem te feliciteren en hij smeekte me om toch even een wijntje te komen drinken.

Ik weigerde, want had nat haar en legde uit dat ik morgen fris wilde zijn. Hij zei dat ik dan toch om 10 uur naar huis kon gaan, maar ik hield voet bij stuk en voelde me daar heel tevreden over, vooral omdat ik nogal ingrijpend nieuws had gehoord die morgen.

De telefoon ging, een 06 nummer, dus geen idee wie  dat kon zijn, het was mijn zoon die in het buitenland woont.

Ik wist dat hij in Nederland was, want hun vader had alle zoons uitgenodigd om 1e kerstdag bij hem te komen eten. Dat had ik 21 jaar geleden, toen ik Sara werd, ook gedaan en was niet gelukt. Nu dus ook niet. Oudste zoon wil zoon 2 en 3 niet zien. Die had mij dus uitgenodigd. Hij had een paar foto's ontvangen en daar zag ik op dat mijn zoon met veel minder haar, daar ook was met zijn kinderen. Zijn vrouw was er niet bij, maar dat is gewoon, want zij wil kennelijk niets met schoonfamilie te maken hebben.

 

Ik schrok best, had dat niet verwacht. Hij vroeg of ik het leuk vond als hij op mijn verjaardag zou komen en voor ik het wist had ik "ja" gezegd. Ik blijf een soft spot voor hem hebben. Hij zei dat zijn tweelingbroertje mss ook mee kwam, daar heb ik niets op gezegd, maar bedacht dat ik dan ineens 3 volwassenen en 4 kinderen extra zou krijgen en mss ook zoon 2 met vrouw.

Ik wilde het juist klein houden om geen stress te krijgen, trigger, weet je wel?

Toen zei hij dat hij nog iets moest vertellen, hij en zijn vrouw zijn uit elkaar, dat is in de zomer al beslist, maar niemand had mij daarvan op de hoogte gesteld. Mijn zonen roddelen niet, gelukkig.

Ik ben maar even gaan zitten en zei dat ik ervan ging trillen. Hij belde vanuit een garage, want was een auto aan het kopen en zijn beltegoed was bijna op. Dus na 5 min. was de verbinding verbroken.

Ik was flink van streek, dus even naar de buren gelopen om mijn hart te luchten, ipv naar de fles te grijpen.

Hij komt niet naar Nederland, maar ik heb nu de hoop dat ik mijn kind terug heb.

Tegen hem gezegd dat het me eigenlijk niet verbaasd.

's Avonds, toen het bezoek weg was, hebben we nog een paar uur gepraat en hij zei dat de rek eruit was. Ja, als je bijna 20 jaar tegen je partner zegt : spring en die vraagt dan : hoe hoog, dan komt daar een keer een eind aan.

Mijn zonen zeiden wel eens dat ik haar niet mocht, maar dat was in het begin niet zo, pas later, toen ik daar reden voor had, wel.

Daar heb ik hier al eens over geschreven.

Het was een wolf in schaapskleren, heel popperig, zacht praten, maar intussen moest alles zo gaan als zij wilde en mijn zoon heeft een heel meegaand karakter. Toch gaat de kruik zo lang te water tot hij barst.

Ik heb me voorgenomen dat het niet mijn probleem is en ik kan het ook niet oplossen en ga ook niet drinken. Ben eerder opgelucht dat de kogel door de kerk is.

Hij kon dan wel zeggen dat ze gelukkig waren en van die leuke gezinnetjesfoto's mailen, maar ik keek er doorheen.

Mijn vriendin en man kwamen eerder, dat had ik gevraagd om eens lekker bij te praten en ik verbaasde mezelf dat ik braaf aan de thee zat met hun ipv me in te drinken.

Achterbuurvrouw en de buren waarvan de vrouw mijn executeur testamentair is, waren er ook.

Mijn zoon paste er naadloos in, logisch het zijn mensen die mij ook na aan het hart liggen.

Het was net alsof ik hem niet 5 jaar geleden voor het laatst had gezien.

Wel kwam de mededeling dat hij excessief had gedronken hard bij mij binnen. Dat begrijpen jullie vast wel, hoewel ik het niet kan uitleggen voelt het toch als een soort schuldig zijn daaraan.

We hebben allemaal lekker gegeten en bier en wijn gedronken, maar met mate, zo kan het ook.

Op het ogenblik heb ik nog steeds geen behoefte aan alc. en hoop dat dat voorlopig zo blijft, hoewel ik toch geen stopper ben, dat gaat me niet lukken.

Ik zie vooruitgang, die link met : er gebeurt iets ergs, leuks, moois, moeilijks = wegdrinken, die lijkt wel weg.

Dat is de winst van al die jaren vallen en weer opstaan en zeker dankzij het forum en de mensen die dat samen vormen.

Dank hiervoor!

:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lidia. Je lijkt wel een mooie balans te hebben gevonden. Zo lees ik je laatste berichten in ieder geval.

Ik lees er dus balans in en tevredenheid, wijsheid ook en acceptatie. Mooi om je zo te lezen.

Hou dit vast, dat lijkt me helemaal niet verkeerd. Fijn dat je even hebt bijgeschreven zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Gerrit,

je hebt gelijk in de conclusie die je trekt, hoewel het me zelf eigenlijk verbaasd want ik kon moeilijk dingen accepteren, zoals je eerder hebt kunnen lezen, heb ik heel veel en vaak aan een dood paard getrokken.

Maar in het gesprek met mijn zoon heb ik met geen woord gerept over het verleden of over hoe het gaat/ging met mijzelf.

Is zelfs niet bij me opgekomen, ik heb hem laten praten, dat was nu even belangrijker. Ik weet niet hoe ik hem bereiken kan, want hij woont tijdelijk in het huis van iemand anders en knapt dat op in ruil daarvoor.

Van danser naar timmerman, hoe vreemd kan het lopen.

Voor de kinderen is het natuurlijk erg, gelukkig wordt er gesproken met een mediator en ik hoop dat dan ook de omgang met de kinderen ter sprake komt. Het huis proberen ze te verkopen. Ook zuur, want hij heeft er veel aan ver- en gebouwd.

Ik schaamde me eigenlijk als mensen naar mijn kinderen vroegen en ik moest zeggen dat ik geen contact met ze had.

Het leek dan net of dat aan mij lag, maar op mijn verjaardag hebben er 2 gebeld en 1 is gekomen. De 3e is een "taker" en zorgt altijd voor problemen en spanningen, dus ik vind het prima zoals het nu is.

 

Toen DE buurman me zijn kerstpakket gaf, vroeg hij of ik weer eens een wijntje kwam drinken, toen ik nee zei, stelde hij volgende week voor. Dat is de week die nu om is en ik kan gelukkig zeggen dat ik die ook droog ben doorgekomen en wat nog belangrijker is, zonder trek of moeite. Wie weet blijft dat voorlopig zo, het geeft rust, die ik eerst dacht te vinden, zoals menigeen in de alcohol.

Maar ik ga niet tellen, daar wordt ik juist onrustig van, het komt zoals het komt en als ik de neiging krijg om die fles open te maken, kan ik mezelf altijd nog toespreken, of hier komen voor steun en goede raad.

Bedankt voor je wijze reacties, dat doet me goed, maar dat weet je zo langzamerhand wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Zoals op pagina 1 van deze soap (Jaap) is te lezen, bevind ik mij wederom in een gevaarlijke periode, nl. begin januari met al die speciale dagen. Het is dus oppassen geblazen. Gelukkig vol ik me veel stabieler dan voorafgaande jaren.

Dat kan te maken hebben met dat ik er beter mee om kan gaan, dat ik toch, ondanks al het vallen en opstaan, veel minder drink en vooral: niet meer (zo snel) naar de fles grijp bij emoties en als laatste, ik niet meer aan dode paarden trek wat het familie en zonen betreft.

Met mijn oudste 2 zonen heb ik weer contact, zelfs met de oudste, die niet zo makkelijk is, gaat dat steeds natuurlijker.

En op mijn verjaardag (27/12) heb ik na 5 jaar ook mijn "jongste" zoon weer gezien. Triest is wel dat dat pas gebeurde toen zijn  relatie op de klippen was gelopen, maar dat heb ik al uitgelegd. Uit den treuren.

Nu is hij vandaag jarig, dwz. , ze zijn vandaag jarig. Ik wist niet wat ik moest doen en heb besloten degene waar ik niets van hoor of zie, al sinds mijn gebroken pols, niets te laten horen. Ben er klaar mee.

Zijn broer besloot ik een E card te sturen, wat laf lijkt, maar ik had geen tel.nr. of adres en wist ook niet wat ik in een email zou kunnen schrijven omdat ik niet op de hoogte ben v.d. actuele situatie.

Bovendien is een E card voor mij nog een hele onderneming en dan ook nog een passende te zoeken. Dus niet met "proost"''en ook geen uiterst lollige. Het werd een video met straaljagers.

Kreeg ik een mailtje terug dat hij er blij mee was, maar dat hij morgen pas jarig was. Zijn zoontje was jarig.

Dat  weet ik allemaal precies, maar ik had me in de datum vergist. Komt doordat ik na middernacht op de pc was en daar stond 6-2, dus ik plantte in mijn hoofd vooral niet te vergeten die gelukwens te mailen de vlg. dag. Maar het was al de vlg. dag.

Mijn zoon was met zijn kinderen  (die ik niet verwacht ooit nog weer te zien) en hond naar het bos geweest want vanwege de sneeuw was de school dicht.

Pannekoeken en spelletjes maakten de dag compleet. Ik weet niet of de moeder er ook bij was, maar ben blij dat hij niet ergens in z'n eentje heeft gezeten.

Hij heeft me zijn tel.nr. gegeven met : als je me bellen wilt,  's avonds.

Dus daar zit ik nu tegen aan te hikken. Heel nuchter, dat dan weer wel.

Denk dat ik het maar kort houd, is waarschijnlijk een mobiel nr., dus dat zou als motief kunnen dienen.

Ik wil niet tel. over ernstige zaken spreken, zoals "ons" drankgebruik, maar ken mezelf voldoende om te weten dat dat toch dichtbij ligt. Liever houd ik me een beetje op de vlakte tot de band weer is verstevigd. Dat hoop en verwacht ik wel.

Er blijft dus wat kinderen betreft maar 1 over waar het contact niet bestaand is, maar dat moet dan maar zo.

Ik heb nu een zekere rust en wil dat graag zo houden, het zijn volwassenen en ze moeten hun eigen zaken regelen.

O ja, ik had me ook in hun leeftijd vergist, lag 's nachts allerlei dingen te overdenken i.p.v. de slaap te kunnen vatten en kwam erachter dat ze 44 werden en niet 43 jaar. Dat is toch een hele leeftijd al.

Waar blijft de tijd? :face-icon-small-shocked:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Jane,

Ik hoopte al wat van je te horen. Ben best een beetje nerveus, denk dat ik zo maar eens ga bellen, is het achter de rug.

Ben tegenwoordig weer heftig aan het lezen, dat brengt me in een andere wereld, maar daardoor schuif ik ook veel voor me uit.

En aan bellen heb ik helemaal een hekel, moet er nog een paar. Nog van vorig jaar, kun je nagaan!!

Morgen boodschappen doen OPPASSEN!  DVD+R halen en een zilverschrijfpen. Kan ik aan de gang met :camera: foto's en video's op DVD overzetten die bij ordening daar nog niet op stonden. En dan kan ik (met hulp) eindelijk de gekregen ouderwetse video aansluiten ipv van die niet meer op kanalen kan en weer films e.d. opnemen als reserve voor luie en moeilijke avonden.

En dan krijg ik waarschijnlijk een voldaan gevoel zodat ik niet "hoef" te roken of erger.

Hoewel ik er al aardig aan gewend was te kiezen tussen 2 dingen die ik graag wilde zien. Alles went......... :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lidia.

Mijn oude vader (inmiddels al een tijd overleden) vergiste zich een keer een maand in mijn verjaardag.

Het is nu 1 van de dierbare anekdotes.

Mijn broer wist de leeftijd van zijn dochter ook niet meer goed. Ach, we zijn allemaal mensen toch.

Dat je bedoeling goed is, is duidelijk dus bel je zoon maar gerust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, dat was het dan, een paar puntjes opgeschreven die men zegt bij een felicitatie telefoontje en........hele avond elk half uur gebeld, steeds in gesprek. Nummer gecontroleerd, ook met het oude nummer (van zijn vroegere huis), aantal cijfers, klopte.

Kan me toch niet voorstellen dat hij zoveel fans heeft die hem de hele avond bellen om te feliciteren.

Net dan maar een mailtje gestuurd om het uit te leggen.

Jammer, maar waarschijnlijk is dit een vast nummer v/h huis waar hij tijdelijk woont, dus kan ik het later nog wel eens proberen.

Even wat anders.

Hoe komt het dat je geen emoticons bij beantwoorde of doorgestuurde emails kunt plaatsen? Weet iemand dat?

Of moet ik naar de zandbak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bleek dat mijn telefoon en later alles eruit lag, waarschijnlijk 3 dagen. De mail die ik hem gestuurd heb, is nog wel aangekomen, denk ik. Op het ogenblik ben ik al een tijdje verkouden en gisteren was zijn (bijna) ex en zijn vader jarig, dus heb ik nog niet gebeld.

Ga ik morgenavond doen.

Pas toen mijn Franse zuster (jarig 7\2) ook steeds in gesprek gaf, begreep ik dat er wat fout zat.

Gelukkig kon ik met de mobiel van mijn kostganger controleren wat er aan de hand was. Om een lang verhaal kort te maken, ik heb nu een mooie, nieuwe experiabox gekregen en het werkt ook nog! Zelf gedaan!!

 

Zondag niet met sigaretten thuis gekomen, wel met wijn, toch gaat ook dat heel veel beter, als ik eens terugkijk en stap voor stap mindert het nog steeds. Het is niet meer vanzelfsprekend en ook niet steeds in mijn hoofd.

Als ik verkouden ben, taal ik sowieso niet naar roken en ik had het mijn hulp beloofd. Die is net weg, dus ik ben nu ruim een week rookvrij en heel blij daarmee.

 

Gerrit,

Ik bedoel Live Mail van Windows7. Het is "grijs" , zeg maar, dus niet geactiveerd (of hoe noem je dat?) als je via beantwoorden of doorsturen een mail verstuurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lady Jane en Mijn Gerrit,

ik zag dat jullie allebei aanwezig zijn log daarom even in omdat ik nog iets vergeten was te vertellen waar LJ wel blij mee zal zijn, denk ik.

Een paar weken geleden was ik zo dom om toch maar weer eens naar DE buurman te gaan.

Resultaat : woedend weggelopen en ik ga er nooit meer heen. Echt niet. Heb hem net ook uit mijn tel.boek verwijderd.

Die man heeft nog steeds niet door dat ik niets met hem wil en ik heb nu eindelijk door (had ik al een beetje, maar wilde er niet aan), dat hij me volgiet met wijn in de hoop dat ik bij hem blijf slapen etc.

Hij heeft het laatst al 2 x gevraagd en snapt maar niet dat ik dat niet wil.

Het laatste dat ik deed was hem vragen of we niet gewoon vrienden konden zijn of desnoods buren, maar dat weigerde hij.

Dus ik ben er klaar mee. Ik ben meer dan "een lekker wijf met mooie benen en prachtige voeten.

Dat is hoe hij me ziet en het voelt voor mij vernederend aan om dat jaar in jaar uit te moeten horen, ondanks dat ik hem gevraagd heb zulke dingen niet meer te zeggen.

Het voelt bovendien onvrij omdat hij vanuit zijn huis mij bekijkt. Bah!!  :devil:

Met volgieten bedoel ik: bijschenken als mijn glas nog niet leeg is en als ik het naar zijn zin niet snel genoeg oppak, doet hij dat en reikt het me aan.

Ik ben niet snel boos, maar als ik klaar ben met iemand, dan is dat ook echt voorgoed, anders had ik het nog wel langer geprobeerd met die persoon.

Dus Jane, die achterdeur is ook dicht en blijft dicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Gerrit, dat steunt me weer in mijn beslissing. Was het maar een venster, hij kijkt de tuin in en wil het liefst dat ik in een bikini ga liggen. Zie je het al voor je? Oma in een bikini in een tuintje in een woonbuurt.

Ik ben al helemaal niet zo'n blootloper, zelfs toen ik bereslank was, voelt toch een beetje als te kijk staan en verblijf in Islamitische landen heeft dat gevoel nog versterkt.

Zelf doet hij snel de gordijnen dicht als het gaat schemeren, want stel je voor dat iemand iets zou zien.

Wat, er is toch niets te zien dat interessant is voor voorbijgangers. Woest was hij, heeft me zijn huis uitgegooid, maar ik barstte in snikken uit. Was in die nare tijd met arm in gips e.d.

Hij viel op zijn knieën voor me en zei dat ik het beste was dat hem in jaren was overkomen.

Als het niet zo treurig was, zou het een leuke klucht kunnen opleveren met als titel:

de mens verandert niet, al wordt hij nog zo oud.

 

Vandaag (mijn trouwdag :(, 20 jaar geleden, lijkt nog maar zo kort geleden, het leven vliegt voorbij, doodeng ) zijn mijn andere buren weer thuis gekomen, dus dat is goed, sociale controle.

Ik heb ze nog niet welkom thuis geheten, want nog steeds heel verkouden. Dus geen zin en wil ze niet besmetten na een vliegreis v.d. andere kant v.d. wereldbol.

Gelukkig taal ik nu ook niet naar drank en peuken, dus, je hebt gelijk, dat geeft rust in het hoofd.

Nu nog weer eens een nachtje goed slapen en dan hoop ik me morgen beter te voelen en wat telefoontjes te plegen.

Niet mijn sterkste kant, dat weet je.

bewerkt door lidia
Link naar opmerking
Deel via andere websites

oh oh lidia, idd een lach op de vroege ochtend :)

af en toe vind ik je wel wat op wijfie lijken met die mannen

die maar graag zien dat vrouwen drinken en hun grenzen laten vervagen.

Trap er maar niet meer in en deze buurman kun je missen als kiespijn,

wat een triest iemand eigenlijk he.

Maar je gaat lekker dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Jane, zeer triest en dat vind ik dan weer "zielig" en zo ga ik steeds over mijn eigen grenzen, maar het wordt beter naar mate ik ouder word, want anders komt er nooit van.

Ja, met mij gaat het goed, als je die gigantische verkoudheid (dag 6) niet mee telt.

Vaak noemt men dat griep, maar dat is iets heel anders, het influenza virus doodt in Ned. elk jaar 2000 mensen.

Ik heb geen koorts of spierpijn, wel hoofdpijn, hoofd vol watten, keelpijn en proesten en hoesten, dus van slapen komt ook niet veel. Soms denk ik dat het de goede kant opgaat, maar dan begint het weer overnieuw.

Hopelijk wordt het geen bronchitis, wat bij mij vaak gebeurt, gelukkig ben ik bijna nooit verkouden, laatste x in Marokko.

Jammer van het mooie weer, maar ik bleef onder de wol en ben nu bezigvideobanden van mijn reizen over te zetten op DVD, zolang dat apparaat het nog doet. En dan ga ik, met hulp, de oude video van mijn vrienden aansluiten, kan ik weer aan mijn kijkverslaving toegeven.

De andere verslavingen liggen ergens in een hoek, ben ik totaal niet mee bezig.

Gelukkig had ik 8 boeken uit de bieb gehaald en zondag ook eten, dus kan binnen blijven.

Zo, lekker even tegen iemand aan gezeurd, die toch niets terug kan zeggen.

Mss dat ik vanavond toch mijn zoon bel, anders mail.

Sneeuwklokjes en anemonen bloeien, gaat de goede kant op.   :rose: :rose: :rose:  :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tuurlijk kan ik wat terugzeggen

ik kan je alleen niet onderbreken

of de mond snoeren haha en dat

is maar goed ook. Ook ik heb nog nooit

griep gehad, verder dan 1 x per 1 of 2 jaar verkouden kom ik niet.

Daar ben ik heel blij mee hoor, een gezond lijf en ik kan alles nog.

Veel plezier met je video's en dvd's en sterkte met je bacillen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Dan nu de het vervolg, tevens einde van de dramasoap, Buurman, Lidia en de Drank.

 

Toen ik aan het folderen was voor de Prov.Staten verkiezingen, zag ik ineens de sleutel van het huis van buurman in de meterkast en bedacht dat ik die gelijk met de folder bij hem in de bus kon doen. Wist hij het helemaal zeker.

Ruim een maand geleden zat ik in de tuin te lezen met (gelukkig) een glas water en een lege theepot naast me en kwam hij ineens aan dribbelen en vroeg : "ben je kwaad?"

Ik antwoordde bevestigend en heel assertief (vond ik) dat hij meer dan 10 jaar niet respecteerde wat ik NIET wil. En voegede eraan toe dat ik gevraagd had of we gewoon buren of vrienden konden zijn en dat hij dat geweigerd had.

Hij keek me wazig aan en zei dat hij zich daar niets van herinnerde.

Toen wees ik heen en weer van hem naar mij (omdat ik ook zeker hierin verantwoordelijkheid neem) en zei: "dat komt van dat zuipen van ons."

Hij liep mompelend weg.

Niets meer gehoord, hij komt bijna nooit buiten, dus de kans is groot dat ik hem niet hoef tegen te komen, want dat vind ik erg lastig als ik gebroken heb met iemand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...