Spring naar bijdragen

Vrijdag 05-10-2007


Sjakkie

Aanbevolen berichten

Go for it Kohtje!! en volgende keer bijtijds aan de bel trekken, dan kunnen we je misschien weerhouden van de volgende misser.. knap dat je na elke misser weer opkrabbelt! Je wilt dus niet meer in je drankgat vallen!!

Marieke, ik las net je relaas van gisteren, wat een rotsituatie zeg, hoop je op steun van de politie, krijg je zelf de zwarte piet toegespeeld. Ik zou als ik jou was een klacht indienen bij je eigen wijkagent over het optreden van de invaller, want dat is echt not done!!! De politie mag geen partij kiezen, dat is juist hun functie met buurtconflicten! bemiddelen!!! bah!!! heel veel sterkte met deze neverending story.

RJB ik zou niet weten wie dat gedicht heeft geschreven, het stond ooit boven een rouwadvertentie.. niet in een poeziealbum dus hihi, anoniem dus..

doet me denken aan een anecdote van vroeger toen ik nog op een koor zat, toen zongen we best wel veel muziek van Anon, en we vonden het een goeie componist...
tot we erachter kwamen dat dat Anon stond voor Anoniem.. onbekend dus hihihihi...

Ik heb me trouwens weer opgegeven voor een koor.. heb al zeker 6 jaar niet meer gezongen na 12 jaar wekelijks te zingen... ga het weer proberen bij een nieuw op te richten vrouwenkoor, de dirigent heb ik vroeger ook bij gezongen en altijd veel plezier mee gehad. Ik weet niet of ik het weer leuk vind maar ga gewoon kijken en ervarem en is het niks dan stop ik er weer mee.

en nu ga ik hardlopen met hond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 183
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Soothe,
knietjes afkuisen en weer opstaan hoor! Zoals Blacky zegt. Je leert ervan en je gaat weer door, toch?
Zolang je je kan herpakken is nog niets verloren.
Je kan het!!!!!!!!!!!:heart:

Pana,
de vrijdagavond is voor mij ook zo'n bekend tijdstip. Heb ik nog steeds wel kriebeltjes. Maar iedere keer dat je die vrijdagavond of een ander moeilijk moment overwint, krijg je meer vertrouwen.
De moeilijke momenten blijven, al worden ze minder en uit ervaring weet je dat ze ook weer overgaan.
Dat geldt voor jou ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha, Pana, ja dat is het. Er wordt hier regelmatig melding gemaakt van het feit dat alcohol niets oplost, en elke keer denk ik dan: dat klopt niet. Alcohol is toch een oplosmiddel... En nu is het me duidelijk. Alcohol lost onszelf op maar niet de dingen die we zo graag opgelost zouden zien. Als we dan weer uitkristaliseren (lees: nuchter worden) is er geen klap veranderd. Nou ja, ons geweten heeft een knauw gehad..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem, fijn dat je iedereen even een bemoedigend woordje geeft. Ik vind dat heel fijn, omdat het mij dus niet lukt om zo te reageren En dat ik de draad wel eens kwijt raak.

Ik herken wat je schrijft over het uit die 'cirkel' geraken. Of misschien is het bij jou iets heel anders, maar ik zit enorm vast, sinds ik ben gestopt met drinken, maar daarvoor dus ook al.
De moeheid is iets minder, en eigenlijk weinig rare kwalen, maar in mijn hoofd zit het niet goed.
Op een of andere manier krijg ik maar niet de inspiratie om mijn werk te doen. Het gaat allemaal zo moeizaam en vooral zeer traag.
Ben eigenlijk meer bezig om dingen te doen waar ik echt zin in heb. Dit is echter tijd en geldverslindend (kleren kopen b.v., uitgaan) . Nu zit ik ook alweer uren achter de p.c. met de bedoeling het een en ander op papier te krijgen. Dan toch maar weer naar het forum, voelt nu zo warm en vertrouwd.

Koh: tjonge wat heb je het zwaar, ik hoop van harte dat het je vandaag lukt en ja, stoppen met werelddierendag zal je nooit meer vergeten.

Pippi: gister niet gedronken he, heb ik dat goed begrepen.

Tolie: je hebt nu ondersteunende medicijnen? en hoe is dat, werkt dat en merk je er iets van.

Blacky: wanneer krijg je eigenlijk uitslag van je bloedonderzoeken

Safi: ben je al weer terug van je (vrijwilligers) werk: je klinkt zo enthousiast, petje af hoor.

Pana: je bent ook echt goed bezig he?

Dit allemaal uit mijn blote bolletje..... en inderdaad Gem. ik heb het dus niet over iedereen en dat is dan weer niet compleet.

Dus voor de anderen: Benthe, Delta, Soothe, Stien, hoelahoep..........we gaan als een trein!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,
ik denk dat velen dat hebben, wat wij hebben. Tenslotte hebben we een tijd- en lichaamverslindende activiteit beeindigd (tot nu toe) waarmee we vele jaren zijn bezig geweest. Hiervoor moet iets in de plaats komen, iets wat net zo vertrouwd wordt als niet drinken. Ik ben er wel mee bezig maar het is nog niet vertrouwd, nog niet van mezelf. De tijd zal dit wel goedmaken, maar toch moet ik ook het onderliggende aanpakken. Ik heb altijd gezegd dat ik dronk om te kunnen ontspannen. Verder niet.
Nou dan is mijn probleem dat ik niet kan ontspannen en dat is niet alleen met ontspanningsoefeningen e.d op te lossen. Mijn denken is verkeerd. En zo komen in de loop van de tijd nog wel meer inzichten naar boven. Het duurt een beetje lang bij mij voordat ik dingen herken, maar ze komen naar boven.
Niet leuk en hard werken. de durf hebben om er wat aan te doen. En ja, die roes voorheen was zo snel en lekker en gemakkelijk. Maar ik zat vast en nu zit ik ook vast voor mijn gevoel. Maar nu ik dit opschrijf denk ik"nee ik zit niet vast"!. Het is allemaal nog erg roestig, maar het kleine begin is er.
We komen er wel An. Ik heb er vertrouwen in, ook al zie ik dat niet altijd (helaas).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pana, het heerlijke nuchtere gevoel weten vast te houden! Een hele uitdaging maar zéér de moeite waard. Want al is het vrijdag, einde van de week, besef dat het zo maar weer maandag kan zijn.
Het nuchtere gevoel zal alleen maar groter groeien en ons sterker maken!

Soothe, ik hoop dat ook jij de draad weer te pakken hebt. Want op termijn het steeds weer vallen en moeten op krabbelen vergt veel kracht van de mens. Dus ik hoop ook dat jij hier de positiviteit van het nuchter zijn kan oppakken.

Het is moeilijk, maar ik ga uitloggen. En maar weer zien of het later op de dag ook nog lukt.
Positief denken zal al veel schelen maar blijft moeilijk. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,
deze positivo :D, logt ook uit.
Ik mag fijn naar de tandarts. Controle, maar dat is voor mij al een bezoeking!

Marieke,
heb jij al actie ondernomen voor wat betreft je gebit? Moet daar nu aan denken nu ik zelf mag....

Tot straks, hou vol allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Gemotiveerd

Cal,


al een tijdje niets van je gehoord. Gaat ie wel?



Yep, het gaat eigenlijk heel goed op het moment, hopen dat het aan blijft houden. Doelstellen vastgesteld bij internet therapie, het is minderen geworden, omdat het makkelijker is me daar aan te houden dan aan stoppen. Doel is nu maximaal vijf glazen per week, niet meer dan twee per dag en maandag, dinsdag en donderdag als alcoholvrije dagen. En niet drinken om stemmingen te dempen. Tot nu gaat dat goed, staat veel minder druk op de ketel als toen ik probeerde niks te drinken waar telkens de druk op de ketel toenam na een aantal dagen en weer de mist in ging waar ik me vreselijk rot na voelde. Persoonlijk zie ik er ook geen kwaad in als ik op deze manier ermee om blijf gaan. Alhoewel ik wel besef dat ik goed in de gaten moet houden dat ik niet opnieuw grenzen ga verleggen. De tijd zal uitwijzen hoe het verder gaat.
Voor de rest zit ik drie keer per week in de sportschool, conditie gaat met de dag vooruit en ik vind het een ideale uitlaatklep, volgens mij helpt het mee minder te drinken. Kortom geen zorgen om mij, ik voel me beter dan in jaren.

Soothe, elke dag kan je weer opnieuw beginnen, pc in orde? Had je voeding het begeven? Of was het alleen een internet probleem?

Iedereen het beste gewenst, degene met mijlpalen gefeliciteerd en degene die het moeilijk hebben sterkte.

Groetjes Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem: ja dat is een goede uitdrukking: niet vast zitten, maar .... roestig!!!
Sterkte bij de tandarts.

Cal: interessant die doelstelling van jou. Nou zou ik toch graag van je weten of dit ook werkt?? En ik ben het helemaal met je eens dat de druk minder groot is dan wanneer je helemaal niks mag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cal,

Lees net je doelstelling.Mijn doelstelling was 2 dagen niets en12 glazen per week.
Inmiddels heb ik het bijgesteld.
Mijn man en ik drinken door de week 4 dagen dus helemaal niks en vrij , za, en zondag wel max 12 .
Door de week vind ik het helemaal niet moeilijk meer.Drinken is ook wel een gewoonte ,die je weer af kunt leren.Op feestjes door de week doe ik niet krampachtig.Ik pak het meteen weer goed op.
Of jij dit kunt moet je dus uitproberen.Als het mij zo niet meer zal lukken weet ik dat ik helemaal moet stoppen.En dat wil ik liever niet. Dus een goeie stok achter de deur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem, dank je wel voor je belangstelling, je bent een schat!!!

Hier kabbelt het in golfbewegingen voort, zoals Stien ook zegt. Vandaag precies 4 weken alcoholvrij, en nu af en toe een gevoel van: "wat nu?". Beetje vaag/onbestemd/ondefinieerbaar gevoel.....zo van: stoppen met drinken is dus 1, en nu moet ik leren tevreden te zijn met wat er is (ben een gelukkig mens hoor, maar heb denk ik wat last van het 'saaie' gat waar ik in gevallen ben sinds de euforie van het net-gestopt-zijn voorbij is), moet mezelf steeds ergens mee afleiden/bezig houden.....of was dat altijd al zo en valt het nu extra op omdat ik het eerder met drank verdoezelde?

Ik denk aan het 'gat in je leven' waar Houtje op een ander draadje over schreef.....ik heb de gaten van mijn verleden onlangs heel mooi en goed een plek kunnen geven, daarom kan ik nu ook mijn verslavingen loslaten, maar het is net alsof ik mezelf nu helemaal opnieuw moet leren kennen, alsof ik onwennig rondloop in een wereld zonder steeds te hoeven vluchten uit de realiteit.....ik realiseer me dat ik nu mijn eigen realiteit mag maken, als aktieve speler ipv slachtoffer, en dat opent heel veel deuren, zoveel dat ik nauwelijks kan kiezen en geneigd ben in de gang te blijven staan (zoals jouw 'vast-zitten', Gem), en daar is het natuurlijk helemaal niet spannend.....

Anyway, over een week ga ik voor het eerst zo'n deur in: 3 weken in m'n eentje op reis, letterlijk dit keer;-), ben best wel een beetje veel nerveus (en oh, ik zal maar niet zeggen wat daarbij zou helpen.....maar ik doe het NIET!), maar is wel goed voor me om even uit het gareel te gaan. Het leven gaat te snel om onaangeraakt voorbij te laten gaan, of zoiets. Ik wil het leven zonder de gaten net zo vol beleven als die met de gaten uit mijn jeugd, het liefst veel voller nog eigenlijk;-)))

Vastzitten ervaren we nu veel heftiger, want als we drinken zijn we even 'los', en daarmee moeten we dealen nu. In dat type 'los' zijn, zaten we trouwens sowieso veel te veel vast!

Ontwikkelingen gaan in golfbewegingen, soms snel en soms tergend langzaam. Dat laatste wordt er niet beter op als we drinken, het stelt het hooguit even uit. We moeten accepteren dat we niet altijd op de top kunnen zitten, zoals we gewend waren dat kunstmatig wél te doen.

Een hele lieve groet voor iedereen die z'n best doet om zichzelf te bevrijden van de alcohol, ook al lijkt het soms alsof we daar ook wel eens in opgesloten kunnen zitten, Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Sjakkie, Postit, Pana en Koh:
Sterkte vandaag. De belangrijkste stap hebben jullie genomen, het besluit niet te drinken. Nu de kiezen op elkaar om die eerste beroerde dagen door te komen. Ik leef en voel met jullie mee, ik weet wat het is.

Speciaal voor Koh:
Je rekent jezelf aan dat je (steeds) terug valt. Je kunt het ook anders zien m.i. Je bent je bewust van je probleem, je werkt er toch aan? Alles hoeft niet in 1x goed te gaan en elke poging om te stoppen is er toch 1? Ik vind het heel positief en moedig van je dat je het blijft proberen, petje af.

Marieke:
Vol onbegrip lees ik wat er gisteren door die wijkagent is gezegd. Te bezopen voor woorden. Hier hebben we hetzelfde meegemaakt met een overlast veroorzakende buur en wij kregen als buren juist het advies van de politie om te blijven bellen, daar konden ze iets mee. Volgens mij mag de politie je telefoontjes helemaal niet negeren, ze zijn verplicht elke melding van overlast te noteren en er naar te handelen. Verder zijn ze altijd verplicht tot hoor en wederhoor. Dus ik zou die wijkagent maar eens flink op de vingers tikken als ik jou was. Hij/zij gaat zijn boekje flink te buiten.

Marion:
Ik vind het hardstikke knap dat je onder al die ellende het droog houdt. Mij zou het denk ik niet lukken. Daarom krijg je van mij een :present::present:. Sterkte.

Q.:
Ik begrijp je terughoudendheid om soms te reageren volkomen. Zelf heb ik afgelopen anderhalve week ook discussies voorbij zien komen waar ik me bewust niet in heb gemengd en aan de zijlijn ben gaan staan. Simpelweg omdat ik niet mijn (spaarzame) energie eraan wou verspillen of omdat het soms te dicht bij me kwam en ik niet van plan was al te veel van mijzelf prijs te geven. Ik vind dan ook dat het je goed recht is om invulling aan dit forum te geven zoals jou dat goed dunkt. Zelf lees ik soms ook alleen en reageer eens in de zoveel tijd. Als hart onder de riem ook voor jou een :present:.

Dani

(ADB sinds 04-09-2007)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia, mooi geschreven en zo ervaar ik het ook, het zijn golfbewegingen. Ik denk dat ik een zelfde traject heb afgelegd als jij, problemen mogen verwerken, een plekje mogen geven, en de handgrepen meegekregen hoe verder te leven en met dingen en vooral mezelf om te gaan.. en dan begint de weg pas want dan moet je het gaan doen. Inmiddels ben ik 7 jaar verder en merk ik eigenlijk dat het niet gaat om de veranderingen maar de weg naar de veranderingen toe, het hele proces wat leven heet. na elk dal komt ook weer een horizon.. en dan verschijnt er ineens weer een berg die ik vroeger opgerend zou zijn om zo snel mogelijk die horizon weer te zien, of had willen weghakken.. maar nu merk ik dat de klim vanuit het dal op die berg eigenlijk net zo interessant is als de horizon.,,

mmmm.. schrijf ik in raadselen? is de beeldspraak duidelijk? Het gaat dus eigenlijk niet eens zozeer om het "eind"doel want dat is er nooit volgens mij (dan bedoel ik het eind), het gaat om de weg die je volgt en daar bij stil blijven staan.

Nouja laat ik maar gaan douchen, heb mijn rondje weer hardgelopen, moet nog wat BH's ruilen bij de Hema omdat ik schijnbaar nooit goed mijn maat kan inschatten, en verf kopen voor mijn overloop en verder moet ik niks vandaag behalve dan geen alcohol drinken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia, wat spannend, alleen op reis, waar ga je heen?
Het lijkt wel 2 voor de prijs van 1: letterlijk op reis en ook in jezelf op reis.

Voor de lieve schatten die meeleefden met mijn tv-perikelen: het aansluiten duurt tot 5 werkdagen, dus voor straf zit ik nog even zonder tv. Ik hoop dus dat niet iedereen van het weekend gaat schrijven wat er nou weer voor prachtige films te zien zijn, snik, snik....
Nee hoor, ik ben niet zo'n tv-kijker, alleen soms op een regenachtige zondagmiddag ofzo, en de actualiteiten. En die laatste kan ik toch op internet volgen.

Voor allen voor wie de vrijdag altijd een gremlindag is, veel sterkte gewenst. Wat zijn er toch veel verschillende soorten drinkers. Bij mij was eerder elke dag een drankdag.
Zo van, toe maar jongens, de beuk er in, ja vooruit maar lui zet 'm op....

En toch denk ik dat de eigenwijsheid waarmee we vastbesloten doordronken, dezelfde eigenwijsheid kan zijn waarmee we het niet kunnen doen.
En eerlijk gezegd vind ik nu na bijna drie maanden, een leven van alcohollen veel saaier dan zonder. Ik bedoel, wat is er zo opwindend aan om je de hele tijd bezig te houden met: "wanneer mag ik weer?", en "is de supermarkt nog open?"
Maar uiteraard is dat voor iedereen weer verschillend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia ,

dat heb je mooi verwoordt: Het leven niet onaangeraakt voorbij willen laten gaan.
Ik kreeg net zo,n ongelooflijk telefoontje van mijn werk.We hebben op de pijn bestrijding een patiënt
met M.S. Zij heeft een morfinepompje geimplanteerd gekregen in de rug,zodat ze niet zo duf was van de morfine ,die ze nodig had tegen de pijn.Ze was n.l. helemaal verkrampt.Ze loopt ongeveer 8 jaar bij ons om de 7 weken om het pompje te laten vullen Ze zit ruim 14 jaar in een rolstoel.Sinds vorige week kreeg ze ineens weer gevoel in haar voeten.Nu een week later loopt ze los zonder enige hulpmiddelen.Er staat voor ons een filmpje op het net als bewijs . Echt bizar maar prachtig.Nu geloof ik niet in een God Maar begrijpen doe ik dit niet.En het roept bij mij nog meer emoties op ,omdat we vorige week mijn man,s jeugdvriend begraven hebben 57 jaar (hartstilstand) maar had ook al 9 jaar M.S. Ik dacht toen nog :misschien is hij voor een hoop ellende bespaart gebeven.Wonderen Wonderen!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe, er zijn alleen maar vreselijk stomme films op TV dit weekend, je zou bijna willen dat je TV stuk was;-)
En je hebt wel gelijk dat een leven met drank veel saaier is, want elke dag dezelfde roes en zo gaat het jaren verder.....alleen in je gedachten was het wel een vlucht uit momenten dat je even niets te doen had, bv tussen 2 bezigheden in, het roes-gevoel op zich was dan al een bezigheid (ook al deed je dan helemaal niets).
Ik ga een rondreis maken door Brazilie, van de noorderlijke amazone tot het zuidelijke Rio!
Hee trouwens, de dvdspeler doet het toch nog wel? Dan trakteer je jezelf toch op een hele leuke film? Of je eist gewoon van ons allemaal dat we hier des avonds solidair met jou komen typen ;-)

Tapas, ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt met de bergen en de horizon. We waren altijd zo bezig met dalen te overleven, nu hebben we de luxepositie inderdaad om ook de tocht naar boven te genieten, het proces is niet ondergeschikt aan het produkt, temeer omdat het produkt onzeker kan zijn en aan verandering onderhevig is.
Ik ga ook even naar de stad om wat dingen te ruilen, doe regelmatig miskopen, ben een wispelturige shop-a-holic geworden, "bij twijfel niet doen" is een goede raadgever maar werkt slecht als je onder tijdsdruk dingen nodig hebt. Gisteren trouwens 1 minuut volgehouden in de Bijenkorf, sjongejongejonge, voelde me een mier tussen het gekrioel der zoemende koopjesjagers!
Tot later!@

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo Lieve allemaal,
Nee Gem, vandaag is mijn vrije dag, wel vanochtend schilderles gegeven in mijn eigen keuken.
De gezellig met elkaar bezig zijn is enorm leuk.
En ze waren alledrie blij met hun resultaat. Dat is voor de leraar toch kado genoeg.

Gem lees ik dat je het ook moeilijk hebt nu net als Kohtje?

Joh kop op en veeeeeeeeeeeeeeeeeeel sterkte en bedenk je bent niet alleen in je strijd.

Pana voor mij was de vrijdagavond ook de fijnste (drank) avond.
Gaan we vanavond alletwee de gremlins met succes te lijf??/

Benthe jammer dat je TV het nog niet doet.
Ik ben wel een TV kijker (alleen selectief hoor) maar mooie films ben ik dol op.
dus ik zal je nog niet lekker maken.

Kohte, joh vergeef het jezelf zo gauw mogelijk en pak het draadje weer vast.
Ook al is het nog zo dun voor jouw op dit moment, het is er en het breekt echt niet.

Delta je gaat goed gefeliciteerd

Safi succes met je nieuwe baan, je hebt zoveel in je LET IT COME OUT

Rudy dank voor je PB-tje.
Nee ik denk, dat je gelijk hebt, ook in gezelschap ADB, dat is beter

Tapas wat een mooi verhaal over bergen en de horizon, geen vaag verhaal ,maar zeer duidelijk

Marion,Marieke, Bambam, q, rvanth, tolie sammy, dani, cal.
Geen persoonlijk bericht maar wel de warme groetjes van Pepita, die geniet van het leven, maar het vaak genoeg o zo moeilijk heeft.

Ga lekker wandelen met de hond en vanmiddag genieten van het zonnetje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pepita, wat ga je goed! Twee weken! Vind je nu ook als je terugkijkt dat het lijkt alsof je al maanden niet meer drinkt? Dat heb ik in ieder geval!
Wel merk ik dat ik op de eerste zwakte-aanval zit te wachten...
En veel water drinken, dat helpt mij goed!
Fijne vrije dag verder!
Liefs, Tolie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...