Spring naar bijdragen

Vrijdag 05-10-2007


Sjakkie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 183
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Amai, das vroeg dat die draad aangemaakt wordt.
Vandaag begin ik aan mijn 8ste volledig droge dag, ik heb al beter geslapen en voel me al iets ontspannen.
Voor iedereen een droge dag toegewenst en die voor wie het gisteren niet lukte een goeie start.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, na enige tijd niet meer drinken wapen je je en ik grijp niet zo snel meer naar het glas omdat ik geleerd heb alert te zijn.
Nooit van zijn leven meer, maakt het leven ondraaglijk, ik beloof mezelf en anderen geen dingen meer die ik niet kan waarmaken.
Ik hak mijn droog staan in stukjes en daarom drink ik "alleen vandaag"niet en dat is haalbaar.

Rudy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen luitjes
Ook ik bekijk het alleen vandaag en vandaag drink ik niet!

Ga vandaag voor het eerst aan het werk voor de MJD,vrijwilligerswerk maar dat is ook werk, bij 75+ers op bezoek om te kijken of ze nog wel prettig zelfstandig wonen, genoeg sociale contacten hebben en nog goed van geest en ter been zijn.
Echt leuk dankbaar werk, het heet seniorenvoorlichter.

Wish me luck!

Succes aan iedereen die hard bezig is in het gevecht tegen de alcohol en gefeliciteerd aan iedereen die vandaag een mijlpaal heeft behaald, zoals Hoelahoepie bv heeft er nu een hele week opzitten van mij krijg je 7 rozen...
:present::present::present::present::present::present::present:

goeie prestatie en zet hem op Hoela!:present: deze krijg je alvast voor het proberen vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,

Ik ben deze morgen blij en verrast. Mijn pc heeft dus al dagen nukken, ben ik zo op het net en zo er weer af. Ik kan wel zeggen dat het heel erg frustrerend werkt. Blijven proberen, mijzelf op gegeven moment opwinden, kwaad maken enz. Nu had ik gisteravond met mijzelf de afspraak gemaakt, ik probeer het 's ochtends, 's middags en 's avonds maar één keer. Jawel, en nu ineens "geen"probleem?
Mogelijk ligt het aan het tijdstip en ben mij bewust dat het zomaar weer over kan zijn.
Komend weekend krijg ik hulp, maar ja, iedereen heeft het druk hé.

Het is in elk geval niet bevordelijk i.v.m. het ADB zijn heb ik gemerkt.
Nu kan ik wel weer wat meer gaan terug lezen.
Een ieder die vandaag wat te vieren heeft, in elk geval Bammetje, :present::D:present::):present::D:present:
Voor wie het moeilijk heeft, kijk niet te ver voor uit en plan leuke bezigheden als het kan.
Laat die eerste staan dan is het grootste karwei voor vandaag gedaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisterenavond, toen ik er al niet meer was, diepte Tapas wel iets heel moois op uit haar Poezie album:

er is een innerlijk vertrouwen
op een hand die ontvangt
een deur die open zal gaan
een nieuwe tijd die komen gaat
onvoorstelbaar nog

Wat mooi. De algemeenheid ervan ("er is"), het wonderlijke (een innerlijke vetrouwen op een "hand die ontvangt", in plaats van geeft - wat je zou verwachten), kleine dingen ("een deur die opengaat") worden ineens groot ("een nieuwe tijd") en dan de Paukenslag: "Onvoorstelbaar nog".

Wie heeft dit prachtvers geschreven?

Ik had een fijne rustige Six Feet avond, terugkijkend op huizen die ik allemaal niet wil kopen..

Ik wens alle feestvierders van vandaag geluk en degene die het nodig hebben veel kracht (en innerlijk vertrouwen)!

(PS: bij al die kinderprogramma-tunes van Benthe, miste ik nog "Comedy Kapers, Comedy Kapers, 't zijn vrolijke filmpjes, we lachten ons naar")

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen medestrijders en stijdsters

Ook ik doe mee aan een alcoholvrije dag.
Ik drink nu 2 weken helemaal niets en het bevalt me best.
Gisteren het huis gepoetst terwijl ik normaal wijn gedronken zou hebben.
Ik voel me veel vrijer zonder alcohol.
Ik weet dat ik in ieder geval thuis alleen of met mijn man samen niet meer kan drinken.
In gezelsachap weet ik het nog niet.
In ieder geval voorlopig niet.

Vanmiddag kom ik wel even op de draad denk ik, maar nu ga ik werken.
Groetjes van Pepita,

VANDAAG DRINK IK NIET

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
stien

Het is in elk geval niet bevordelijk i.v.m. het ADB zijn heb ik gemerkt.


Wat bedoel je Stien? Ben je niet meer ADB? Het lijkt me juist heel goed om met ADB te oefenen bij zulke (relatief kleine) tegenslagen en dan te zien hoeveel beter je je voelt als je niet drinkt..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi, veel succes vandaag, lijkt me ook gezellig werk! Deze mensen zitten vast klaar met een kopje koffie voor je en zijn vaak dankbaar voor een bezoekje!

RJB, ik ben wel adb maar in mijn hoofd tien keer minder hoor! Voelt niet goed, boosheid is voor mij al vanaf het begin één van mijn valkuilen. Ik merk dat ik geestelijk nu aan het forum "hang", al schrijf ik niet, ik móet kunnen lezen op de één of andere manier.
Ook is het niet prettig om de draad hier van een paar dagen geheel kwijt te raken.
Blijkbaar heeft het ook met het tijdstip te maken, mogelijk dat het 's avonds erg druk is op het net?
Maar ja, ik ben niet zo'n techneut en kan me dan behoorlijk opwinden.
Ik heb in mijn ADB tijd vaste gewoontes ontwikkeld die mij "helpen". Als deze ineens onverwacht wegvallen, wordt het wel héél moeilijk en grijpen de gedachtes in mijn hoofd terug naar de oude gewoontes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedevandaag allemaal,

ik heb me weer van het alcomonster weten los te rukken nadat het me weer een paar dagen in een wurggreep hield. Momenteel ben ik gewoon zwak, ziek en misselijk maar ik weet dat dit van voorbijgaande aard is. Mits ik dat monster weet weg te houden. Zometeen ga ik maar even wat boodschappen in huis halen want ik begin langzaam aan weer behoefte te krijgen aan eten. En de sigaretjes zijn bijna op. Ook al voel ik me dan nog zo beroerd, een (half) sigaretje moet ik er op z'n tijd toch even doorjagen..

Ik ben dus weer opnieuw begonnen aan een droge periode. Vandaag dag 2. Wel makkelijk te onthouden: 1e droge dag op dierendag.. Ik hoop dat er van het kwartet waar eergisteren sprake van was (wie waren het ook alweer??) nog wat over is.

Rest me nog iedereen een heel goede en gezonde dag te wensen.

Liefs, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,
ik heb nog niet gerend en dat hoef ik ook niet te doen vandaag! Lekker alles op mijn tempo.

Safi,
veel plezier met je werk! Is het vandaag de eerste dag dat je ermee begint?

Stien,
ik hoop dat die PC problemen van Soothe niet besmettelijk zijn.
Gaat het verder met je?

Pepita,
het is de dag van de leraar vandaag! Word je nog in de watten gelegd door die schatjes op school?

Hoelahoep,
gefeliciteerd met je eerste week droog:present:

Bambam,
13 maanden vandaag. Gefeliciteerd! :musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote:

Rudy,
ik doe met je meer vandaag!

An,
Het bevalt mij ook (meestal) goed. Toch maar weer een dag erbij he?

Mathilde,
Gaat het allemaal een beetje daar?

Knuf,
je moeder inmiddels uit het ziekenhuis?

Marieke,
De omgekeerde wereld. Ga maar praten met je eigen wijkagent. Dit is te gek voor woorden!
Misschien ook nog een "klacht"indienen tegen die botterik die gisteren bij je aan de deur kwam. Ze moeten toch geleerd hebben niet te veroordelen als ze niet alle feiten kennen!
Sterkte en zet hem op!

Blacky,
werk ze vandaag. Wanneer krijg je de uitslag van de scan?

RJB,
het juiste huis komt vanzelf op je pad. In de tussentijd doorgaan zoals nu. Hartstikke goed!

Pippi,
Doe alles in je eigen tempo, maar wees beducht voor gremlins die je allemaal onwaarheden in je oor fluisteren, zoals dat je nog maar even kunt wachten....

Benthe,
kan je nu inmiddels TV kijken, wanbetaler dat je bent?:D

Delta,
leuk dat je af en toe even mee rijdt en fijn dat alles goed gaat.

Cal,
al een tijdje niets van je gehoord. Gaat ie wel?

Tolie,
dat wordt dweilen vanmorgen na het verzuippartij van de gremlins gisteren!

Marion,
:heart:

Houtje,
weer opgeknapt en de kinderen ook?

Joann,
nog gefeliciteerd met je baan! Wel gelezen, maar je nog niet live getroffen hier. Nu maar zo.
Wat een opsteker en wat leuk om te doen!

Koh,
fijn te horen dat je weer ervoor gaat! Probeer het leven te nemen zoals het komt (jaja, dat merkte zij op terwijl ze het niet kan!)

Corinne,
als je dit leest zit je eerste werkweek erop. Fijn om weer in een ritme te zitten lijkt me, ook al was er wel een ritme door de rest van je gezin.

Soothie,
ik heb nog steeds niet gehoord hoe het ECHT met je gaat!

Water,
voor jou begint vanavond ook het weekend. Moet nog zo vaak aan je "douche"verhaal denken!

Postit,
tweede dagje? Succes he?

Q,
heb vertrouwen...
Hoe gaat het ECHT met je (en daar kan je ook in zijn algemeenheid op antwoorden! Details zijn niet noodzakelijk, wel fijn). Dit is een puur geinteresseerde vraag en niet nieuwsgierig!

Karinneke,
ook al even niet hier geweest....Gaat ie

Tapas,
een lekker relaxt dagje! Laat dat verven maar even, of wil je ook aan de slag? Ik moet hier al jaren verven! Sommige dingen zijn al 4 jaar geleden geschuurd, maar nog nooit geverfd!

Het is een risico als je mensen persoonlijk aanspreekt dat je mensen "vergeet". Nou dat doe ik niet, want ik lees nog (bijna) alles! Ik reageer dan in de loop van de dag en anders moeten jullie het me vergeven!
Door deze reactie wil ik laten merken dat ik persoonlijk bij jullie betrokken ben. Dat is mijn manier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, ik heb nog niet alles terug kunnen lezen. Maar ik begrijp dat jij een moeilijke periode heb gehad en nu de draad weer te pakken hebt. Haal zoveel mogelijk "gezonde" boodschappen Koh, buiten de brood nodige saff. Ik begrijp dat je dat wel nodig hebt. Je lichaam moet wederom aansterken!
Tjonge, ik vind het heel knap van je hoor om telkens tóch die draad te vinden, hier blijven schrijven als je terugvalt blijkt dus wel degelijk te werken!

Voor wie samen met Koh de draad oppakt, heel veel succes! Maak een boodschappen briefje, en wijk daar niet van af, bepaal je route door de supermarkt van te voren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem, het spijt me te lezen dat je het ook moeilijk hebt. Je straalt altijd zoveel positiviteit uit dat me dat ontgaan is. Sterkte ermee in ieder geval..

Bammetje, voor ik nou weer op m'n falie krijg: van harte meid, met je 13 maanden.

Stien, je kunt zeggen dat het knap is dat ik steeds weer opkrabbel, maar er zit natuurlijk ook een andere kant aan het verhaal: dat ik steeds weer begin te drinken.. dus dat knappe is de tegenhanger van het stomme... nou ja, zolang er maar opgekrabbeld wordt is de strijd nog niet verloren, hè?

Met boodschappen doen ben ik niet bang nu. Als ik maar een fles drank zie ga ik al bijna over m'n nek.. Ik moet pas weer gaan oppassen als ik me weer helemaal lekker voel. Ondanks het niet lekker voelen voel ik me wel sterk.. weer frisse herinneringen aan hoe ik het absoluut NIET wil..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,
ik knalde even uit internet, niet vanwege verbindingsproblemen, maar de accu was leeg!
Geeft niet joh, voel je niet verplicht. Ik weet dat je betrokken bent.
Ik zit niet lekker in mijn vel, nee. De ene keer wat beter, maar het houdt nog steeds niet over. Mijn energie gaat aan de verkeerde dingen op! Ik hoop die vicieuze cirkel te kunnen doorbreken, net zoals met het drinken. Dat gaat tenslotte ook al even goed (al vind ik het nog steeds niet gemakkelijk)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koh,
we hebben het hier allemaal op een of andere manier lastig.
Het voordeel van dit forum vind ik dat je naast de herkenning en steun ook de besonjes van anderen leest, waardoor ik met beide benen op de grond kan blijven staan. Mijn eigen besonjes zijn klein vergeleken met die van anderen, ook al heb ik het soms lastig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koh, ik lees dat je het positieve vandaag voor jou naar boven haalt! Zolang je er steeds maar weer bewust van bent dat de alco je niet helpt en de draad weer opneemt naar het adb komt het :rose: weer terug. Bouillon halen Koh, is een goede versterking om achter de hand te hebben en ligt niet zwaar op de maag.

Gem, ik heb in al die tijd gemerkt dat het adb zijn met golfbewegingen voort kabbelt. Goede tijden wisselen zich af met slechte dagen. Zolang ik mij daar bewust van ben, dat er weer goede dagen volgen is het vol te houden. Ook ik merk wel dat mijn energie op gaat aan "verkeerde" dingen, ofwel moet ik er een betere verdeling voor maken. Maar is soms moeilijk, ik kan soms helemaal voor iets gaan waarna al mijn energie bv in mijn werk is verdwenen. Thuis gekomen is er dan "niets" meer over, maar achteraf
denk ik wel eens was het het wel waard, had het niet anders gekunt.
We blijven ons leven leren, toch? Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen mensen.

Het is me wat!

Beste Koh, stop met schipperen.
Je leeftijd kan ik een beetje inschatten. We hebben met een progressieve "aandoening" te maken.
Iets wat gedurende een leven, wel meer, maar niet minder wordt.
Hier zit het (nog) levende bewijs.
Makkelijk is het zeker niet, maar dat vallen en opstaan put ook uit.
Zo verlies je alle kwaliteit in het leven. En word je de grote verliezer in the end.

Trek er aan. Veel sterkte van Soothe. De terugvaller!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...