Kohtje Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 help ik wil drinken en ik wil het niet... Is dit misshien duidelijk???? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 Tja, het waarom is mij ook niet duidelijk. Is een rare samensmelting van heel goed voelen en heel slecht voelen.... ben helemaal verliefd op zelfs twee mensen, maar tegelijkertijd voel ik me ook heel erg beknot door die liefdes.............. pfff... tja. zeg het maar.... hoe simpeler het antwoord hoe duidelijker..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 Heb je drank in huis? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 Zo ja..gooi het nu weg zodat het je niet meer kan verleidenZo nee..ga de deur niet uit en wacht tot het gevoel over gaat...je weet dat het weer weg zakt en je moet het gewoon doorzitten..bel met die vrienden waar je laasts was en bespreek het...ga iets doen in huis...het is maar een fase en hoe vaker je het kunt weerstaan die trek hoe beter je er in wordt en hoe minder last je er van krijgt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 kohtje , makkelijk neen moeilijk mogelijk wel maar moeilijk gaat ook he kohtje het grootste pluspunt wat jij hebt kohtje is dat het jou al een keer gelukt is om een lange periode adb te zijn en trek je hier aan op minuut per minuut indien nodig ik wens jou veel sterkte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 Koh het zijn maar emoties quote: een rare samensmelting van heel goed voelen en heel slecht voelen. Ga in een stoel zitten en laat ze voorbij gaan..zet er een kopje thee bij en huil erbij en ga geen moeilijke keuze aan wat betreft je twee liefdes..de tijd zal het leren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 Ik probeer me er niet meer mee te bemoeien Koh, want voor mij is het simpel: je doet het wel of je doet het niet.Je bent me nou een beetje te poëtisch aan het doen. En weet je wat? Het is heel gemakkelijk om te zeggen: ja maar ik ben veel te kunstzinnig om zomaar niet te drinken en niemand snapt me toch. Nou me hoela, dan wordt het toch echt eens tijd dat je om je heen kijkt naar alle mensen die net zo teer in hun ziel zitten als jij. Misschien snap JIJ wel iemand of iets niet.Maar nogmaals, als jij je persé afgescheiden wil voelen, prima, moet jij weten. Vind ik jammer voor jou.En ook voor mij ben je niet onwelkom met te zeggen wat jij te zeggen hebt, net zo min als ik dat ben of iemand anders dat is. Maar als je weer in de lorum bent, schrijf dan asjeblieft niet en stort je nest in, want het kan je misschien morgenochtend ook duidelijk zijn dat je verantwoording niet alleen naar jezelf uitgaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 Okee, Kohtje, je hebt dus nog niet gedronken! Dat is knap, houden zo! want eenmaal dronken wordt het helemaal een wirwar van gedachten in je hoofd.Ga inderdaad gewoon zitten en schrijf desnoods voor jezelf op papier wat je allemaal bezighoud om het daarna weer los te kunnen laten, zoveel nadenken maakt je onrustigof zoek afleiding. Ga naar buiten en laat het je hoofd uitwaaien.Jouw grootste valkuil is volgens mij jouw denken, dat gaat op een gegeven moment door je hoofd razen als een sneltrein. Het is niet goed om daarin mee te gaan want denken is geen gevoel en staat voelen in de weg... en dat maakt dat je wil drinken om het denken uit te zetten, maar het denken gaat pas uit als je voelt, en als je kan accepteren dat je voelt wat je voelt.. snappie?sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 Tapas, gefeliciteerd 4 maanden ADB! :present::present:Gem, gefeliciteerd 5 maanden ADB! :present::present:Sommige mensen doet het mogelijk minder om de dagen bij te houden en anderen des te meer.Ik dacht ook een poos dat het mij niet uitmaakte en vorige maand heb ik het zelf aangekondigd.Deze maand dacht ik, ik zeg niets, laat maar. Maar vond het verschrikkelijk leuk dat iemand (saf)anders op het forum er toch aan gedacht had. Mogelijk heb ik ook weer mensen geergerd doorde maand te corrigeren, sorry daar dan voor.Maar eerlijkheids halve, ik voelde me gestreeld en trots dat ik het behaald heb.En geloof me ik ben nog steeds niet vergeten de tijd dat ik een paar weken volbracht had, hetvoelde na een paar weken voor mij al als een jaar. Dus voor sommige/of velen van ons is hetbest belangrijk en een goede stimulans om door te gaan, je optrekken aan de ander.Koh, ook aan jou hebben velen zich weten op te trekken. Je hebt je héél sterk getoond, duswe weten dat je het kán!Die twee liefdes van jou zijn niet van de afgelopen dagen toch? Logisch dat je je beknot voelt, want hoe kun je nu je liefde de vrije loop laten als je het moetdelen door twee. Man, dit kost je onnoemelijk veel energie. En dan het vechten met gremlins.....dat is bijna niet te doen, dat is vragen om.Ik begrijp dat je je gestreeld voelt maar ééns zul je toch beslissingen in je leven moetennemen. Succes, ennneh "droge" beslissingen komen beter aan. An, als ik jou zo hoor moet je er maar vanuit gaan dat je inderdaad een hersenschudding hebt.Anders hadden ze je ook geen wekadvies mee gegeven toch! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 Gem, zie dat ik een bos rozen vergeten ben en kan dat niet meer aanpassen,dus als nog............ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 avond stien , het is iets om trots op te zijn , allez ik ben die dag ook iets trotser als andere dagen ik heb wel iets geleerd ivm mij recht te trekken aan andere en dat is dat in mijn geval beide partijen waakzaam moeten zijn en blijven want de een kan de andere zo mee sleuren .in het begin van mijn adb worden ontfermde zich iemand om mij wie al 4 jaar adb was en mijn altijd opnieuw onderuit gaan heeft die persoon bijna terug naar de fles doen grijpen .maar ook omgekeerd kan ik kan mij op trekken aan iemand die al jaren adb is en als die persoon in de fout gaat kan het met mij ook fout gaan , dus alert zijn is geboden .maar een pluimke, een roos op mijn datum ja dat doet een mens goed Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 He Kohtje,Wat je ook mee gemaakt hebt, niks is goed genoeg als excuus om misdadig gedrag goed te praten of om jezelf of anderen kwaad te doen, het verklaard hooguit waarom mensen zichzelf niet onder controle hebben. Als volwassenen ben je zelf verantwoordelijk voor je gedrag en/of om professionele hulp te zoeken als je jezelf niet onder controle hebt. Zou wat moois zijn als iedereen zijn/haar (jeugd)trauma's gebruikt als excuus, dan zou ik aardig wat mogen uitspoken nu....Sterkte met je overpeinzingen erover en om eruit te komen, desnoods door hulp te zoeken, want als je inderdaad teveel meegemaakt hebt, is iemand die je helpt wel zo prettig.Koh zoek hulp als het teveel is voor je om te handelen.Groetjes Cal. quote: Originally posted by: KohtjeRJB... helemaal met je eens... In 2005 werd ik tijdens een routinecontrole aangehouden. en verdomd als het niet waar is: het was de eerste keer dat ik bezopen achter het stuur kroop.... Tja, klinkt ongeloofwaardig maar ik alleen weet dat het absoluut waar is// moest toen nog effe gauw voordat m'n vrouw thuiskwam een fles wodka in huis halen... had al ruim een liter op op dat moment..... maar moest wel zonder bibbers die avond ook nog doorkomen......snap je????? Nou ja, gesnapt tijdens een lullige routinecontrole... Papieren vroegen ze... had ik bij me.. Ruik ik iets van alcohol, vroeg die agent..... Tja , tuurlijk blazen. Heb me gelukkig op dat moment zover kunnen bedwingen dat ik niet zei: Kan niet want Wodka schijn je niet te ruiken.... Nou ja, alco-wanorde ten top, zou ik zeggen..... Uiteindelijk bleek ik bijna (normaal gesproken) dodelijk achter het stuur te hebben gezeten.... Niks gebeurd, maar toch... Veroordeeld tot een anderhalf jaar rijontzegging (door de rechter zelf teruggebracht tot een jaar) en 42 uur taakstraf...(zoniet dan 3 weken gevangenisstraf)... Pfff, voel me nog steeds een enorme crimineel... schuld, schuld, schuld.... en waarom??? ik ben toch eigenlijk ook maar een slachtoffer...... Maar ja, zo gezien is misshien elke dader van een misdrijf wel slachtoffer... en daar ben ik dus mee bezig. Zie misdaadfilms, =series, etc. ineens anders. Kijk ook bewuster vanuit de daderrol..... Wie of Wat is God... wie of wat is goed?? Wie of wat is zonder zonden??? Wie of wat bepaalt wat een zonde is en hoe zwaar die weegt.,,,, etc, etc, etc..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 Zo muziek maken, over vijf minuten weg, heb plannen gemaakt voor als ik thuis kom, theepot staat al klaar met theezakjes erin, water zit al in de waterkoker, maandag, standaard gremlinavond.Als jullie nu heel veel schrijven, maakt niet uit wat, verhalen, sprookjes, spannende dingen, luchtige dingen...., dan heb ik zo heel veel afleiding, ga alles lezen als ik terug kom.Veel plezier hier zonder mij zo en lief zijn voor elkaar als ik er niet bij ben.Groetjes Cal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 Blacky, dat is zó waar wat je daar zegt. Daar had ik nog even niet bij stil gestaan.Hoop het nooit mee te maken dat ik iemand anders de negatieve spiraal aangeef.Alert zijn, hier toch een heel belangrijke eigenschap.Cal, ik denk dat je je er behoorlijk boos over kunt maken. Zeker als je ooit iets mee gemaakt hebt, waar alco in het spel was en het minder goed afliep.Ik heb al meerdere malen hier gehoord hoe mensen door het oog van de naald zijn gekropen.Voor mijzelf wil ik het simpel houden,Ik ben blij dat ik in die tijd niet kon autorijden (nu nog niet hoor).En het feit dat er boetes, straffen en cursussen op volgen is niet voor niets.Slachtoffer of dader, het zet een mens aan het denken. Want ook als je plots slachtoffer bent kunnen dán pas je ogen geopend worden is sommige gevallen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 Tapas en Gemotiveerd, jullie hebben het toch maar gehaald die 4 en 5 maanden. Jullie kunnen echt trots op je zelf zijn.Safi, hou jij een kalender bij, dat je alles zo goed weet.An, het klinkt wel heftig wat je mee hebt gemaakt. gelukkig kon je vanmiddag toch nog bij de huisarts terecht.Pintje, ik vind jouw naam ook een beetje dubbelzinnig en jouw motivatie ook.Marieke, ik ken je ook nog uit de tijd van je "wilde"nachten. Goh is het alweer een jaar gelden dat je zwager is overleden. Hoe is het nu met je man?Tolie, gaat nog steeds goed héCalimero, struikelen is niet erg, stilstaan wel. Je weet weer hoe een kater voelt, dus weer er tegen aan.Corinne, wat was jij vroeg vanmorgen. Ik heb nu ook de neiging om even te gaan liggen, maar dan bek ik beng dat ik ook om 2.00 uur wakker wordt vannacht.RJB, het is gelukkig achter de rug, want je wordt natuurlijk bij de rechtbank wel even geconfronteerd met je gedrag. Gelukkig vind je zelf dat de straf meevalt. het is in ieder geval wel een eye-opener voor ons.Soothe, hoe was het bij de cardioloog en voel je je al wat beter nu je met je 5e drage dag bezig bent?Pepita, dat jij zo weinig kunt drinken en dan niet door drinkt> Dat kan ik dus niet. het is bij mij alles of echt niets. En het niets bevalt me goed.Anna, Hoe gaat het met je schouder?Anjo, heb je al wat gehoord van de opname?Kohtje, ik zag dat je uitgelogd bent, Ik hoop niet dat je nu toch jezelf verloren hebt en de fles het heeft gewonnen. Kiezen uit twee liefdes moet je met je hart doen Kohtje en niet met de alcohol. Ik denk als je echt verliefd bent, dat je niet hoeft te kiezen, maar ik ben geen man, misschien is dat bij jou anders.Benthe, ik wou dat ik je koppie ff kon zien, zo mooi beschilderd. Ik vind het ontzettend knap van je, dat je er zo over kunt "praten".Blacky, ook jij bent een kanjer.Pipi, dat was een mooie binnenkomer. Alle andere natuurlijk, ook een Ik heb mijn oor nog hartsikke dicht zitten. Ik kan pas donderdag terecht bij de huisarts, want dan heeft ze speciaal spreekuur voor kleine handelingen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 Koh, het lijkt erop dat Marieke straks terug komt met de (gremlin) matte klopper, maak de billen maar bloot!Hoi Marion,Vervelend dat wachten op de huisarts, maar ze moeten wel schiften zo druk is het overal tegenwoordig.Bij ons kun je zelfs tegenwoordig via e-mail je kwaal/klachten vast kwijt, hoor je de andere dag of het uberhaupt wel nodig is om een afspraak te maken. Daar heb ik nog geen gebruik van gemaakt, vindt ik toch wat onpersoonlijk. Maar ja, om die 10 minuten hoef je het ook niet meer te doen, als je een beetje hakkelt is je tijd om.Gelukkig hoef je op het forum niet te horen, kun je je ene oor dus niet overbelasten. Maar blijft in het dagelijks leven een vervelend gemis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 Marieke, al bij de tandarts geweest, of heb ik dat gemist? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 Hallo Anna,Ik kan me de tijd van voor de feestdagen van verleden jaar nog goed herinneren. Ik zag er als een berg tegen op. Maar als ik nu terug kijk, denk ik, wat heb ik me toch voor niets druk gemaakt. En dat bedoel ik positief. Want dan komt eigenlijk het volgende gezegde van pas. De mens lijdt het meest, aan het geen hij vreest. Dus iedereen, die ernu al mee zit, het is niet nodig. Het enigste wat je hoeft te doen.IS DIE EERSTE TE LATEN STAAN.groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 Stien, doordat ik zo doof ben als een kwartel hoorde ik vanmiddag een fietser niet aankomen.We hebben een heel groot park waar de honden los mogen lopen, maar daar loopt wel een fietspad doorheen, ja heel krom. Mijn hond komt heel hard naar me toe lopen en loopt zo voor de fiets. Fietser overkop. Ging echt heel hard,gelukkig mankeerde de jongen niets, maar als het een ouder iemand was geweest, die was er niet zo soepel van af gekomen denk ik. Een voordeel, mijn jonge hond heeft nu ontzag voor fietsers.Marieke, ik vind het echt knap van je. Ik dacht toen echt, die redt het niet en zie nu: bijna één jaar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 Ferry, ik vind het zo knap van je, dat jij zo in een keer goed ging, zonder te struikelen en nog steeds goed gaat. Tjonge alweer op weg naar het tweede jaar. Maar pas op, want hoe langer je droog staat hoe dieper de valkuilen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 HOI marion,Bedankt voor je tip, maar ik ga nog steeds iedere woensdagavond, naar de AA. En dat houdt mij scherp.Het zijn altijd gezellige avonden, waar je ook weleens hard wordt toegesproken. Maar dat maakt mij niet uit. Ik ga er voor mezelf naar toe. En heb ervaren, dat zachte heelmeesters, stinkende wonden maken.En jij lieve Marion, hebt nu al helemaal geen redenen meer om te drinken. Dus je kunt nu met mij mee doen.Liefs Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 MarionHoe is het gegaan bij je landelijke B. onderzoek?En ik probeer het een beetje bij te houden in notepad wat iedereen zijn mijlpalen zijn en van de volhouders is het wat makkelijker..al dat stoppen en weer beginnen.daar moet ik dan net weer aan denken om het op te slaan.Ferry ik hou acuut op met vrezen! en ik vind je ook een kanjer?Soothe..ben je daar???? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 Peppa..voor jouw zaterdag een belangrijke dag!Moet nu even met de hond de beentjes strekken..ben over de hele wereld aan het emailen vandaag omdat ikachter het toegestane gewicht moet komen wat onze bus op zijn vooras mag rijden. wel grappig en heb ik weet ik hoeveel mooie oude bussen gezien op diverse websitesLater! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 Tapas en Gem, gefeliciteerd met respectievelijk 4 en 5 maanden! Wees gerust trots op jezelf, het is een geweldige prestatie! Kohtje, ik hoop dat je vanmiddag de juiste keuze gemaakt hebt, en niet hebt gedronken. Ik kan me voorstellen dat verliefd zijn op twee personen heel verwarrend is, maar het wordt er beslist niet simpeler op als je hoofd zich in de dranknevelen bevindt. Prijs jezelf gelukkig, want wat jou overkomt is niet iedereen gegeven!Wees eerlijk tegen beide personen, beleef je gevoel, en laat je niet leiden door een gevoelde noodzaak aan kiezen als je dat niet kunt. Ik neem aan dat de beide voorwerpen van jouw verering ook volwassen mensen zijn, die op hun manier ook een manier zoeken met de situatie om te gaan. Eerlijkheid, tegen jezelf en tegen de betrokkenen, zal volgens mij vanzelf leiden tot een oplossing.Stien, met mijn schouder gaat het gelukkig langzaam beter. Ik heb vanmiddag zelfs in de tuin gewerkt, en kennelijk was dat niet eens zo slecht. Een heel ander soort spiergebruik dan ik normaal doe, vermoed ik. Ben nu wel een beetje moe, maar mijn voortuintje is weer enigszins gefatsoeneerd. Het resultaat, en het wroeten in de rivierklei, geven me toch wel een voldaan gevoel.Ferry, ja, ik weet nog goed hoe jij vorig jaar tegen de feestdagen opkeek. Nog erger dan ik volgens mij, want ik weigerde gewoon vooruit te denken. En wat ging het goed hè?Neem me niet kwalijk dat ik niet op iedereen reageer. Ik heb niet het ijzeren geheugen van Corinne en Gem, noch zin om hier een enorme pagina te vullen. Neemt niet weg dat ik blij ben voor iedereen die het droog houdt vandaag, en iedere bereikte mijlpaal van harte toejuich! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Juul Geplaatst 22 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2007 @benthe en safideZo, net thuis....Ik wou graag de donzen kussens en het onderdeken halen bij de lidl....Zodat ik in elk geval wat beter slaap.De donzen kussen waren op, het onderdeken was te groot Dus maar een microvezel kussen gehaald, mijn oude 2 had ik namelijk weggegooid vanmiddag...De baco's zagen er wel lekker uit in de AH....Die italiaanse wijn vlak voor de balie ook, waarom moest die nou daar staan?Goed wijntje, maar tjsa....Overleefd.Ik wou even weg, hele dag thuis zitten te internetten, tv kijken etc. is ook niet goed voor me.Zou ook naar de kroeg kunnen om gezellig bij te kletsen he?Nee, ik wou wat anders als cola en alcohol in huis hebben.Ja, heb nog paar blik bier en halve fles martini in de keuken staan.Heb allerlei lekkere dingen gehaald, chocomel, appeltaart, drinkontbijt, chocola, worstjes, fruitdrank, jus, ananas sap etc. etc.Wel apart, geen blikjes en flessen gehaald voor het eerst in jaren...En sigaretten genoeg gehaald, zodat ik geen excuus kan verzinnen om hier naar de kroeg te gaan voor sigaretten ofzo.Ik zweet wel, gisteren 10% van de normale hoeveelheid gedronken, vandaag nog niets.Dit is de normale tijd dat ik een biertje opentrek, dus nu wel even moeilijk.....Denk dat ik een filmpje ga kijken zo, internetten en bier heeft een sterke link bij mij.Hoe ist met de gremlins bij an eigenlijk?O, vond net uit: ongeluk... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden