Gem Geplaatst 15 december 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Meedoen,Het feit dat ik van MEZELF niet meer mocht drinken, verkrampte mij ook. Ik heb mezelf nadrukkelijk een tijdlang de mogelijkheid geboden om te gaan drinken, mocht ik het echt willen! Anders zou ik gaan gillen!Nu gaanderweg ben ik er anders over gaan denken.Ik wist vanaf het begin dat niet drinken voor mij de enige uitweg was. Alleen het idee dat ik niet meer zou mogen is wurgend. Dus dat liet ik gedeeltelijk los. Hierdoor is weer ruimte bij mij ontstaan. Zodanig dat mijn verstand ook weer wat ruimte mag. Dat verstand zegt heel duidelijk dat niet drinken voor mij het allerbeste is! Mijn gevoel sputtert nog weleens tegen, maar ik begin te ACCEPTEREN dat het is zoals het is.Volgens mij is acceptatie het toverwoord is deze. Niet alleen de situatie tolereren maar ook accepteren!Ik vind dat heel moeilijk, maar ik heb een begin gemaakt. Hopelijk kom ik zover dat ik het nog meer kan accepteren.En als je dan ook nog eens de voordelen van niet drinken bekijkt...dat zijn er heel veel!Meer dan de nadelen!Waarom blijven we (ik ook dus) nog zo verlangen naar die troep??? Dat is dus verslaving! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 15 december 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Spud,dat is heel helder. Als je dat kan, volgens mij HOEF je dan ook niet meer! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Gem, hier ga ik heel goed over nadenken. Ik ken tijden van grote lethargie, maar merk ook dat het niet altijd alcohol gerelateerd is. Misschien zet dat mij weer op 'n ander beentje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Hoi hoi, dat was een heel lange wandeling. Pip, het was geen veroordelen van Anjo hoor. Helemaal niet. Ik krijg het van haar postings van vanmorgen een beetje aan mijn bambihartje, net of je iemand ziet verdrinken en je kan op geen mogelijkheid met iets helpen.Ziza, de stappen van de AA mogen dan nu een methode zijn, maar zijn toch heus ooit een opinie van iemand geweest om er vanaf te komen. Dat dat voor velen zo goed werkt, hartstikke goed!En wat wel, een beetje of helemaal niet drinken betreft: doe wat goed voor jullie is. Voor mij is dat helemaal NJET!, NADA! en ik geloof ook niet meer in een glas af en toe. En ja, dan zet ik ook wel eens vraagtekens bij de mensen die het hebben over "het mag nog wel een keer", want volgens mij hou je dan een verlangen in stand waar je dus in beginsel van af wilde komen. En dat is gewoon mijn mening.Houthakkers, nog maar een paar maanden en ik zit ook aan een open haard. Mijn geliefde is nog steeds bezig om de 15 meter hoge conifeer in stukken te hakken, die vorige maand omgezaagd is. Daar stook je wel een tijd van. Het eerste dat ik ga doen is aardappels poffen in de as. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Benthe...ik put kracht uit jullie allemaal die het gewoon vol houden maar ik wil toch de deur ook openhouden voor mensen die nog niet zover zijn..die bv nog niet eens gestopt zijn of die nog steeds terugvallen het gevoel geven..ik ben niet de enigste die nog wel eens alcohol drinkt. Aan jullie en hun wil ik laten zien dat ik op DIT moment op een tussenweg sta.En dat die weg niet terug maar vooruit zal gaan daar zie ik met veel eigen belang op toe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Ja Gem, zoiets dacht ik dus ook. Sluit nu i.i.g. de hele discussie met mezelf uit wel of niet een keertje en wanneer dan?Heel duidelijk ineens, hoop dat ik dat vast kan houden. NU werkt 't tenminste Ik wens iedereen vandaag wat UB 40 vrolijkheid toe!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Hihi, Spud, UB40, moet ik meteen denken aan dat nummer: drink red wine..... Of hoe heette dat ook weer.Safi-lieffie, ik hoop dat jij je niet aangevallen voelde. Ik zeg het ook maar zoals het voor mij is. Daarmee veroordeel ik jou of een ander niet!!!!!!!Ik vertel het gewoon zoals ik het voel. En dat helpt mij om er vanaf te blijven, dus het is niet om te preken van oh oh wat doe ik het toch goed. Ik ben net zo'n zoekertje als ieder op dit pad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Ik wil dus even duidelijk stellen dat ik me nooit aangevallen voel hier op het forum...nou ja 1 keertje dan via een Pb maar dat is gelukkig verleden tijd nu.Ik wilde gewoon mijn gedrag ter discussie stellen om zo anderen ook de gelegenheid te geven hun mening daarover te geven..In Schotland noemen ze dat Devil's Advocatquote from wikipediaIn common parlance, a devil's advocate is someone who takes a position for the sake of argument. This process can be used to test the quality of the original argument and identify weaknesses in its structure.The phrase "let me play devil's advocate" or equivalent is used in group discussions to counter groupthink; the speaker is about to say something counter to the perceived group consensus and does not want to be personally ostracized for this. unquoteDus val gerust over me heen..ik vroeg er om :-)) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Wat mij momenteel meer bezighoudt is: waar heb ik die zak maanzaadbroodjes gelaten die ik zojuist heb gekocht? Hm. Merkwaardig.Safi, waar moet ik dan overheen vallen? Jij geeft aan dat je op een tussenweg zit. En dat dat voor jou een juiste weg is. Wil je dan dat er gezegd wordt: neee-eeee, dat is helemaal niet de juiste weg. Dat weet je toch heel goed zelf, wat voor jou de weg is?En ook mensen die worstelen met wel of niet of af en toe vinden zelf wel uit wat hun het beste past. Dus zoek jij maar lekker uit wat jou het beste past. Je hoeft geen voorbeeld te stellen ofzo. Wees jouw eigen voorbeeld maar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 15 december 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Safi,ik val niet over je heen en zal ook niet over je vallen!Dit maakt dat ik erover ga nadenken en dan merk ik dat ik andere mening heb gekregen dan ik het begin. Het belangrijkste is wat ik ermee kan en dat het werkt voor mij. Mooi nevenaffect is als anderen hier ook wat aan hebben of hun mening hierover kunnen aanscherpen. Ik ben dus blij dat je dit doet!Wel zou ik het fijn vinden als je je gedachtes niet teveel in praktijk brengt???? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Gem en Benthe:heart::present:Ik blijf mijn best doen en het voortouw trekken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Sammy...Hoe GAAAAAAAT IIIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEe!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Sammy je bent blijkbaar nog aan het bij lezen dus ga ik nu nog maar even met de hond fietsen voor het donker is...straks weer de kerstboom aan:)Schrijf je nog we leven hoe het met je gaat en kom je ook naar de bijeenkomst, dat zou ik erg fijn vinden namelijk.Ik lees het zo wel (hoop ik)LAAAAAAAAAAAAAAAATER!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Goede middag,Van morgen rustig aangedaan, alles eens laten bezinken, wat ik gisteravond heb mogen meemaken,op het AA feest. Een persoon 5 jaar en de ander 15 jaar droog. Ik krijg steeds meer respect voor de AA-ers.Als ik zag waar de mensen allemaal vandaa kwamen om iemand te feliciteren, echt honderden km rijden.Onvoorstelbaar, dan de lieve, warme woorden die er werden gesproken,die je raakte tot in het diepst van je ziel. Als je hoort hoe mensen hebben gevochten, hebben gekropen, door de goot, echt niet goed te omschrijven. Ik ben er nog stil van, het warme gevoel, wat ik er heb mogen ervaren. Nou mensen, ik kan het niet goed verwoorden, maar geloof van mij, dat dit indruk maakt. En dat je dan trots bent op jezelf, dat je daar deel van mag uitmaken. Echt grandioos.Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Ferry, fijn dat je zo'n mooie avond hebt gehad. lekker nog even vasthouden dat gevoel.Er is iets wat ik niet helemaal begrijp. Meedoen, je kunt er zo goed vanaf blijven. Dat is toch heerlijk. Waarom zou een hulpverlener je dan aanmoedigen om weer te gaan drinken? Ik vind het werkelijk onbegrijpelijk en het is 1 van de redenen waarom ik de internetbehandeling niet wil doen. Alcohol wordt dus door de hulpverleners ook als iets gezien wat het leven opleukt.Zo zijn mijn psychologe ooit: je mag toch ook genieten. Nou, dat heb ik vaak als smoes gebruikt om toch maar te blijven drinken, terwijl ik ergens in mijn achterhoofd wel wist dat het niet klopte.Je kunt op zoveel andere manieren ontspannen, waarom zou je daar gif voor moeten gebruiken?Trouwens: de officiële norm is ook al teruggedraaid las ik laatst in de krant. De norm voor "gezond" drinken: max 2 glazen per dag voor mannen en max 1 voor vrouwen. Ik verwacht eerlijk gezegd dat de komende jaren steeds meer wetenschappelijk zal worden bewezen dat alcohol alleen maar schade aanbrengt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Safi, als ik het even snel zo eens optel voor je, kom jij dus ongeveer uit op één (gewone) fles wijn en een sixpack bier in de maand. Mens, er zijn tijden geweest dat dat bij mij er snel even tussendoor ging, maar dan OP 1 DAG! En zo te horen heb jij die tijden ook gehad. Ik vind dan ook dat je het supergoed doet, en misschien ben je dan niet "alcohol de baas" volgens de gebruikelijke definitie (waar staat die trouwens?) maar je bent in ieder geval wel je "alcohol-gebruik de baas". En dat je altijd uit moet blijven kijken met dat spul dat weet je inmiddels zelf ook wel.Zelf drink ik nu 8 maanden niets, en ik vind dat ik dat ook maar moet volhouden. Misschien kan het helemaal geen kwaad om een keer een sixpack aan te breken, maar ik wil het niet eens meer. Ja, ik denk soms wel eens "hm, moet kunnen", maar ik doe het niet want ik accepteer mezelf zoals ik ben zonder alcohol en hoe mijn leven er vanuit een stel nuchtere hersens uitziet. Ik vind dat het niets mèèr voor me doet, goed of slecht, dan wat ik nuchter ook wel voor elkaar kan krijgen. Ik heb het niet meer nòdig.Status Huize Water: twee boekenkasten geplaatst (komen morgen o.a. de LP's in), drie muziek-DVD's gekocht (aanbieding: 25 euri), gitaar-lesboek en snaren besteld (voor de vakantie), tukje op de bank gedaan (met hond ernaast en kat erop) en ook nog even bij iemand op bezoek geweest (zij blij, ik blij). Zo zou ieder weekend moeten verlopen... Typo... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meedoen Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 @Kate, even rechtzetten: mijn hulpverlener moedigt mij niet aan om te gaan drinken. Hij zegt alleen dat ik volgens hem wel in staat ben om het onder controle te krijgen en te houden . Ik heb ooit gezegd dat ik het jammer vind dat ik nooit een sociale drinker (wat dat dan ook moge zijn) heb kunnen zijn en dat ik het niet reeel beschouw dat ik dat ooit zal kunnen worden. Toen kreeg ik deze boodschap. Als mijn vrouw en ik van de zomer weer met onze camper op pad gaan, dan zou 1 of 2 glaasjes wijn me wel wat lijken, maar 3 of 4 of .... niet.Als ik zover zou kunnen komen dat ik het bij die 2 glaaasjes kan houden, ja dan....Maar goed, er is er maar 1 die uiteindlijk beslist of ik iets of niets ga drinken en dat ben ik zelf.@ Gemotiveerd, het feit dat jij dezelfde gevoelens als ik heb doorgemaakt steunt mij weer. Over een weeek eerst maar eens lekker naar New York kerstmis vieren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Meedoen...mag ik je dan alvast een hele fijne droge vakantie toewensen in de USA!En blijf het gewoon zien zoals je al doet..als je geen trek hebt waarom zou je dan in godsnaam weer beginnen....zonder is beter..lijkt me wel duidelijk als het in het verleden een probleem was.Water..bedankt...wat een produktief middagje en heb je nu ook die 300 platen al van zolder gesleept? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meedoen Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Dankje Safi,Met Benthe heb ik afgesproken dat ik op Times Square een toast uitbreng.Dat doe ik voor jullie allemaal,met .........een glas water. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Ok, we hebben nu:maandag - gremlins naar de maan-dagof laat-die-eerste-staan-dagof ???dinsdag - Dankzij Inzet Niet Stomdronken-dagof ik-ben-het-niet-van-zins-dagof ???woensdag - nooit-meer-zoals-toens-dagof ???donderdag - zonder-dagof ???vrijdag - alcoholvrij-dagof ???zaterdag - geen-kater-dagof water-dagof ???zondag - bouillon-dagof ???Roept U maar!Aanpassing: Uw inzendingen via het forum worden hier bijgehouden. Om 20:00 uur a.s. bouillon-dag zal de uitslag bekend gemaakt worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 hahahah water..ikvind ze allemaal even mooi..maar de zondag wel het mooiste. Volgens mij had Haddock vandaag eentje voor woensdag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Mee doen...ik zal aan je denken daar op Times square met je glas water.Zelf zit ik ergens met mijn bus in de natuur want de hond is bang voor vuurwerk en ik hoorde al van een buurvrouw dat het hier op de galerij een gekte is met vuurwerk:angry: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Zo en nu gaan we even koken want die smaak papillen willen ook weer eens wat. Benthe ik ben er net achter dat die gehaktballetjes ook heel lekker op brood zijn als je ze nog niet gebakken hebt. En gebakkennatuurlijkook!In de biologische winkel betaal je je blauw aan kikkererwten pate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Lieve medeforummers,Wat hebben jullie al veel geschreven. Ik ga dat straks allemaal lezen.Voor mij is ook deze dag een alcoholvrije dag en ik hoop dat jullie meedoen.Rudy heeft nog een stukje geplaats op zijn afscheidsdraadje.Tot later. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Weet je (weer even serieus), het heeft ook te maken met wat ik (bij gebrek aan een nederlandse term) mijn "altered states of mind" noem. Ik was een jaar of 18, toen zat ik dik aan de coke en de wiet en de alcohol. Net een baantje in een fabriek, dus dat was allemaal niet te betalen, maar als je dat echt wilt kun je het lang volhouden met wat handel hier en daar. Op een gegeven moment zag ik ook dat mijn hele leven naar de coke ging staan, en toen ben ik er van de ene op de andere dag mee gekapt. Verhuisd, andere vrienden, ander werk, ander leven, zonder die troep. Nooit meer naar omgekeken.Met alcohol gaat het nu net zo. Het begon een hoofd-item in mijn leven te worden, en dat zag ik gelukkig in. Mijn reflex was dus "kappen", alleen kostte dit meer moeite omdat het letterlijk overal aanwezig is en door iedereen net zo normaal wordt gevonden als een koekje bij de koffie. Je wilt niet weten hoe vaak ik nog op m'n bakkes ben gegaan, maar goed, nu ben ik dus een stapje verder. Zonder alcohol is het leven ook niet beter of slechter, het is gewoon anders. Maar dan wel met veel minder risico's. Hm. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden