Spring naar bijdragen

Zaterdag, 15 december 2007


Gem

Aanbevolen berichten

Goedemorgen lieve forumgenoten!

Het lijkt wel door de week, zo vroeg was ik wakker! Ik ga er zo nog wel even terug hoor!
Vandaag zaterdag, de lekkerste dag van de week, voor mij dan. Morgen nog niet werken en daarvoor al een dag niet gewerkt.
Ik wens iedereen een fijne dag en de "spirit"om er nog een dag zonder jww achteraan te plakken.

Username voor jou hoop ik dat je de kracht kan vinden om vandaag de eerste te laten staan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 222
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Gem, het gaat goed nu, maar wat een mega drukke tijd achter de rug. Vorige week dacht ik echt overspannen te worden. Nu, eindelijk een tijdje vakantie. En zoals je ziet ben ik er weer, wilde echt afscheid nemen, maar dat wil ik denk ik niet echt. Las de draadjes en zag dat bv Haddock er ook weer is!! En dan de felicitaties gister voor mij. Ja vier maanden ADB. Ik heb wel af en toe gedronken en sta dus niet droog. Zou teveel eer zijn. Het blijft oppassen. Maar ik ga ervoor.
Gisteravond had ik een mega gremlin... echt MEGA. Heb ik gewoon lekker chocolade zitten te bunkeren en toen gelijk naar bed, tja dan ben je ook vroeg op he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen op deze Zaterdag Water-dag! :D

Heb ik ook hoor Gem, de hele week om 6 uur op, dan is het lijf er zo aan gewend, ik slaap bijna nooit uit.
Vinden mijn beesten ook helemaal niet erg... i.v.m. eten en uitlaten... :wacko:

An, beetje laat van mij, maar nog gefliesteert met je 4 maanden... bijna... AdB! Was dat de dag dat de knop bij jou omging of zo?

Username, vandaag is een prima dag om die eerste te laten staan. We zijn er allemaal doorheen gegaan, en jij kunt dat ook. Niks proberen, dòen! Niet bang zijn, sta open voor een ander leven!

Maak er allemaal maar een mooie dag van, ga ik ook doen. B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water, dank je. Ja die dag dacht ik 'en nu is het afgelopen' en kwam toen op deze site. Die dag is voor mij dag 1, vanaf die dag ben ik anders gaan denken en doen. En wat een geluk, want ik was nu vast ziek geweest als ik niet was gestopt met dat rare gedoe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja water, het zit echt in je kop die verslaving. Een gewoonte ook, je denken en je gedrag, het lijkt alsof het vanzelf gaat. De grens van normaal en abnormaal is bij mij verschoven en moet weer leren 'normaal' te doen. Ook 'wat kan het mij schelen'........ Bewust worden waar ik mee bezig ben en vooral de gevolgen overzien. Beseffen dat je de volgende dag rot voelt. Dat gaat er maar moeilijk in bij mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

For Today --

The newcomer may have learned many medical facts about

the disease of alcoholism. But learning about alcoholism in

an institutional setting is one thing, and functioning as a

sober alcoholic in a drinking world is quite another, we find.

The sponsor is ready to share experience in how to cope with

this situation.

-- Alcoholics Anonymous, Questions & Answers on Sponsorship


Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank, An, ik herken dat heel erg en ben het dus ook met je eens. Heel bewust niet drinken, en nuchter blijven, terwijl je weet dat dat eigenlijk "normaal" zou moeten zijn, en dus ook makkelijk. Beetje dubbel.

Hee Ziza, uitgeslapen? :o Wat is dit, een open sollicitatie? :D
Fijn dat je weer in deze tijdzone bent man, zo af en toe miste ik je droge commentaar wel ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip, ik kom tijd tekort, maar dat komt ook door m'n werk natuurlijk. Het scheelt zowiezo al dat ik dan overdags geen tijd heb om er over na te denken, en dat ik 's avonds lekker moe op de bank mag hangen met een sapje.
Huh, ik zal even zoeken in wie-is-wie, misschien in een archief ergens?
(Aaaaaargggghhhh bent ik al zo oud?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het grootste probleem voor een alcoholist zit tussen de oren...
Ik geloofde in allerlei sprookjes (lees rotsvaste overtuigingen die ziek waren) zoals dat ik mij beter zou voelen als ik zou drinken en gebruiken , dat ik DEZE keer het wel in de perken kon houden , dat iedereen naar mij keek en mij in de gaten hield (ook als ik een niet dronk/gebruikte) (lees paranoia),dat stoppen voor mij een kwestie van wilskracht was (en dat is het niet dus voor mij)..
Ook geloofde ik in het feit dat de omstandigheden in mijn leven mij tot drank en drugs dreven, dat het niet mijn fout was maar van anderen...
Ik was er van overtuigd dat er een dag zou komen dat als alles "perfect" zou zijn dat ik zou kunnen stoppen (die dag is nooit gekomen) in tegenstelling de dag dat ik stopte was waarschijnlijk een van de zwartste bladzijden ooit en gelukkig maar...mmmm...dat was dan wel een "perfecte" dag om te stoppen...mmm
Ik geloofde dat ik zou kunnen stoppen op de dag dat onze kinderen geboren werden want ja wie gaat er door met drinken en gebruiken als zulke verantwoordelijkheden op je pad komen ?...dat lukte dat ook niet... Ik geloofde dat ik zou kunnen stoppen als ik een paar weken vakantie zou kunnen hebben om alles op een rijtje te zetten..nou ik heb bergen dingen op een rijtje gezet (op een verwrongen en wrokkige manier) maar het was niet de oplossing...
Ik geloofde dat als ik mij beperkte tot alleen alcohol of een andere substantie het wel meeviel en dat ik de controle zou kunnen hebben...niet dus...het een werkte in op het ander als een bom...
Ik maakte allerlei afspraken met mijzelf om gebruik te beperken zoals : "alleen thuis gebruiken" , "alleen gebruiken en drinken op feestjes" , "alleen s'avonds drinken en gebruiken" , "alleen in de weekenden gebruiken en drinken" ... allemaal niet gelukt...

De reden dat ik dronk en gebruikte was voor het effect dat alcohol en drugs op mij hadden...punt uit...
Drugs en alcohol gaven mij "instant release" van hoe ik mij voelde...pats in een keer naar de andere wereld...
Door te stoppen heb ik een begin gemaakt maar om gestopt te blijven heb ik iets anders nodig dan wilskracht...want gestopt blijven op langere termijn op basis van wilskracht is mij nog nooit gelukt...en het kost enorm veel energie...en energie had ik ook niet want ik was totaal opgebrand van binnen...

Ik heb al twee jaar lang geen last van gremlins (obsessie !) en dat is een wonder.... want mijn leven stond in het teken van drugs en alcohol .. gebruiken en drinken is een levenstijl...
Het kost mij totaal geen moeite om het te laten staan ... ik ben helemaal niet met alcohol en drugs bezig... het valt mij ook niet op wat andere mensen drinken en/of hoeveel ze drinken...

Mijn leven is totaal veranderd... het is niet te vergelijken met hoe het was...absoluut niet te vergelijken...

Wat heb ik gedaan om vandaag clean en nuchter te zijn ?

Mijn leven totaal omgegooid en te gaan luisteren naar mensen die hetzelfde hadden meegemaakt als ik maar vandaag nuchter en clean waren en tevreden met zichzelf leken...en het ook bleken te zijn...
Door de absurde verhaaltjes in mijn hoofd over mijn oplossingen voor mijn problemen te laten voor wat ze waren/zijn..sprookjes en absurd...
Door aktie te nemen en te werken aan de oplossing in plaats van te vechten tegen alcohol...ik heb nog nooit gewonnen door ergens tegen te vechten...overgave bleek de oplossing te zijn.. hahaha.. en dat was weer eens precies het tegengestelde van wat ik dacht dat de oplossing was...hahaha...

Ik ben het tegenovergestelde gaan doen van wat ik dacht dat goed was...
En pas als ik dingen ga doen veranderd mijn leven...
Door eerst dingen anders te gaan doen , ook al wilde ik het niet , zijn mijn gedachten gaan veranderen...

"Bring your body and the mind will follow" ....

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een heel goedemorgen. Ehhhm een heel goede zWaterdag.

Dank voor alle wasverhalen van gisteren. Grappig is dit forum toch, zo zitten we midden in de diepste levensvragen en dan weer hoppekee, hoe gaat het met de was. Leuk toch, die afwisseling!

Estrella, mocht je meelezen vandaag, ga voor die negende dag hè!
Ik weet niet of jij vaak red bulls drinkt, maar als je 's avonds wat meer ontspannen wil zijn, kun je dat beter niet doen. Want daar ga je me toch even strak van staan. Er zijn zat theeën en andere alcoholvrije dranken die niet zo'n opfokkend effect hebben.

En voor iedereen: recht zo die gaat, dapper op het doel af, en dat is dan weer, vandaag drinken we niet. Toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even voor Ziza (maar je bent alweer weg geloof ik), ik lees jouw verhalen altijd met enige verbazing. Natuurlijk is het geweldig voor je dat je leven zo'n omslag heeft gemaakt en nu totaal anders is. Mij komt dit altijd enigzins onwerkelijk over, alsof je het zo overgeschreven hebt uit een AA-boekje. Niet rot bedoeld!
Misschien kan ik er na vijf maanden droog nog helemaal niet over meepraten, maar zo'n hallelujagevoel heb ik helemaal niet.
Natuurlijk is er veel ten goede veranderd, maar een totale omslag? Nou, nee. Het is anders, maar niet persé geweldig.
Ik ben nuchter en ik geef geen sloten geld meer uit aan drank, dat is de vooruitgang.
Ik snap dat verhaal over wilskracht ook niet helemaal. Als jij, zoals je zegt, nooit meer gremlins hebt, dan heb je toch ook geen wilskracht nodig?
Ik weet dat ik niet meer moet gaan drinken want dan gaat het fout. Soms heb ik een gremlin en ja, dan heb ik wat wilskracht nodig. Vind ik tot op dusver niks mis mee. Ik heb ook wel eens verschrikkelijk veel trek in een boterham met surinaamse pindakaas. Moet ik ook niet doen, want daar krijg ik uitslag van. Of ik heb absoluut geen zin om te gaan werken terwijl er een hele stapel op me ligt te wachten. Dus dan moet ik ook even mezelf streng toespreken. Wilskracht is toch iets dat je af en toe even nodig hebt om jezelf recht te houden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Benthe,

Ik schrijf over mijn ervaringen ... meer niet... ik hoef er ook niet over na te denken want het is "uit eigen werk"...hahahaha....
En dat je niet kunt bevatten waar ik over schrijf kan ik wel begrijpen want het is niet jouw ervaring...

Ik heb al vaker geschreven dat iemands opinies mij weinig kunnen interesseren... ik heb zelf al 1 miljoen opinies/meningen over dingen ...
Waar ik vandaag van leer zijn ervaringen.... door dingen te doen... ik ben hetzelfde gaan doen als mensen die nuchter en clean waren en werkten aan de 12 stappen...

Ik kan wel een hoop denken maar om aan de overkant van de rivier te komen moet ik zwemmen... denken aan zwemmen zorgt er niet voor dat ik aan de overkant kom...

Jij hebt een vorm van kanker en ik kan mij een voorstelling maken over hoe dat zou moeten voelen en wat voor gedachten er door mij heen zouden gaan en hoe ik zou reageren...maar het blijven slechts gedachtes/voorstellingen van hoe het ZOU zijn ALS.... de waarheid is .. ik zou niet weten hoe het is...

Ik vind het razend knap van je hoe jij nuchter blijft en ook positief bent over je herstel....
Blijkbaar werkt jouw aanpak .. dus ga zo door...
Onderschat je 5 maanden niet... voor mij voelde 5 maanden aan als een hele lange tijd...

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou is toch niet helemaal waar Ziza, want als iemands opinies jou niets kunnen schelen, dan zou je ook niet met de 12 stappen van de AA mee zijn gegaan. Dat is ook ooit maar iemands opinie geweest, nietwaar? Dat het voor jou en veel anderen werkt is fantastisch.

Overigens staat mijn hodgkin hier buiten hoor, ik ben nog steeds dezelfde Benthe die van de drank af probeert te blijven. En misschien klink ik wat geprikkeld, maar ik probeer van iedereen iets te leren, dus ook van jou. Ik vind opinies van anderen juist wel belangrijk, want daar leer ik van.
Dus dankjewel voor het antwoord.

Anjo is alweer weg, maar ik maak me ook wat zorgen.

Blacky como? Hoe is het met dat nare virus, of loop je alweer vrolijk rond?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hola benthe como estas ;)
blacky gaat wel , maar nog niet virus vrij .
volgende week naar de arts en vragen dat ze mijn oor uit spuit want dit is niet meer te doen .
voor de rest ga ik nu in de strijk vliegen , kan ik strakkies naar de kringloopwinkel waar een kerstmarkt door gaat .
toedeloe :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...