Sammy Geplaatst 19 december 2007 Rapport Share Geplaatst 19 december 2007 quote: Originally posted by: haddockHouje, wat verbruikt 'n strijkboutje? Heb je wel nachtstroom? Een strijkbout neemt heel veel stroom.Tip: Eerst alles strijken en dan pas opvouwen.Dan hoeft de bout veel minder lang aan.wasmachine minder heet laten wassen? De was middelen zijn heel erg verbeterd.70 i.p.v. 90 graden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 19 december 2007 Rapport Share Geplaatst 19 december 2007 Houtje,En wat Safi zegt is waar.Je hebt metertjes op de markt waarmee je kunt zien hoeveel stroom het nog verbruikt terwijl je het toestel uit hebt. De p.c blijft ook stroom trekken. Wij hebben er een schakelaar tussen gezet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 19 december 2007 Rapport Share Geplaatst 19 december 2007 Dank voor alle tips: ik heb ook overal schakelaars tussen staan, van die stekkerblokken met rode lampjes die ik dan uitzet. En ik was op alles 40 graden op een kort programma héél soms op 60 (bij die kriebelbeessies moet het wel). Mijn strijkbout kan ik gelukkig tijdens het werken aan en uit zetten (ik heb natuurlijk veel strijk dat wel ook voor mijn klanten). Ik ga nu eens precies uitrekenen wat een uur strijken aan stroom kost en dat ga ik doorberekenen. En ik gebruik héél veel nachtstroom, de was altijd 'snachts en de droger (als ik hem gebruik ook) en dat zie ik ook mijn verbruik, dat is 60% nachtstroom en 40% dagstroom (ongeveer). Safi, kun je daar op googelen of moet ik het zelf doen wat een uur strijken kost aan energie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 19 december 2007 Rapport Share Geplaatst 19 december 2007 Gek is dat, ik was even een klein rondje met het hondje en al wandelend denk je wel eens wat, en toen dacht ik: wat vertel ik toch veel aan jullie, ook dingen die ik met een ander niet deel. Dat doen sommigen van jullie andersom vast ook. Raar is dat eigenlijk hè?Nou, een kerstverhaaltje van een van mijn gelukkigste kersten.Ik logeerde bij mijn moeder in Frankrijk en ik had de bof. Ja, haha, waar gaat dat nou weer over. Nou ja, mijn moeder warmde flanellen luiers op de houtkachel (met roze en lichtblauwe balletjes er op, die luiers) en die bond ze af en aan om mijn pijnlijke kaken, met lusjes bovenop mijn hoofd. Ze maakte grapjes dat ik er zo lief uit zag, net een konijntje met die twee oortjes op mijn hoofd.Ik lag daar maar ziek te zijn en naar de kerstboom te kijken en volmaakt gelukkig te zijn.Hebben jullie ook wel prettige kerstherinneringen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 19 december 2007 Rapport Share Geplaatst 19 december 2007 Houtje, hihi: kinderen onmiddellijk van alle sporten halen, auto de deur uit hoef je ook niemand meer weg te brengen, ROA moet alle kost en inwoning zelf betalen, alleen nog maar kraanwater drinken, strijktarief fors verhogen, ex chanteren, kinderen kranten rond laten brengen en ook aan de strijk zetten...Spud, balen zeg. Gelukkig smaakte het vies, hou dat in herinnering.Ziza, ik haat je zeker niet dus ik voel een overweldigende liefde voor je (sorry, ben een beetje melig).Safi :rose:BB durf het bijna niet te zeggen maar ik heb vanmiddag nog een dutje gedaan ook!Fijne avond!Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 19 december 2007 Rapport Share Geplaatst 19 december 2007 Oh Spud ik zag je verhaaltje nu pas heb er gewoon over heen gelezen ( omdat ik het niet wou weten????)Hou dat gevoel maar goed vast dat het vies was en ik zet voor jouw nog een keertje de tips voor na een uitglijder op het web...kunnen alle nieuwe meelezers ook nog even weer een opfrisser krijgen die mij erg goed geholpen heeft. Hij komt origineel van ene Dirk uit Gent maar Corinne zette hem voor het eerst op het forum dunkt mij quote: Vuistregels bij een terugval: auteur Dirk, iZZa Gent Enkele vuistregels om de schade te beperken als je uit de bocht gaat.(Hoe te vermijden dat eenmalige "terugval" tot een volledige "terugval" leidt) · Stop: Stop onmiddellijk met wat je aan het doen bent en ga weg uit de situatie. · Blijf kalm: Het is normaal dat jij je schuldig voelt. Geef je gevoelens de tijd om over te gaan. Vermijd het jezelf alles te verwijten ("ik ben een lozer") en terug te kijken naar het verleden (" 't is altijd zo geweest"). · Leren mag wat kosten: zie je val als een fout; een fout is een vergissing terwijl je iets aan het leren bent. Zo'n fout is niet zo erg, tenzij je er aan toegeeft en de controle uit handen geeft. Bekijk deze fout als iets eenmaligs, iets wat vermeden kon worden en waaruit je veel kunt leren. Als je steeds opnieuw een terugval hebt, spreken we niet over een fout maar over een verkeerde attitude. · Wat had je met jezelf afgesproken? Denk terug aan de redenen waarom je besloot om te stoppen met drinken, en schrijf ze op. Denk aan de voordelen op lange termijn. Wil je die opgeven omwille van één terugval? Kijk waar je al geraakt bent. Lees de voor- en nadelen van gebruik nog eens na op het lijstje dat je in je portefeuille draagt. Herinner jezelf eraan dat je dit doet om zorg te dragen voor jezelf, je gezondheid en je leven. · Wat is hier aan voorafgegaan? Bekijk opnieuw de situatie die leidde tot deze terugval. In plaats van jezelf de schuld te geven, stel je volgende vragen: o Welke gebeurtenissen hebben geleid tot deze terugval? o Waren er waarschuwingssignalen voor deze val? o Heeft één van de volgende zaken bijgedragen tot de terugval: plaats, tijdstip, andere mensen, stemming? o Probeerde je om te gaan met de situatie voor de val? o Was je motivatie verzwakt door vermoeidheid, druk van anderen? Wat kan ik de volgende keer anders doen om efficiënter met deze situatie om te gaan? · Maak nu een plan op: zet je ervaring om in een plan dat je onmiddellijk kunt uitvoeren. Hierbij de volgende tips: o gooi alle drugs, drank, pillen die je in verleiding kunnen brengen onmiddellijk weg. o Zorg ervoor dat je wegblijft uit riskante situaties, ga weg, naar huis, wandelen... o Vraag hulp en stimulans aan vrienden of lotgenoten, praat met je begeleiders over je situatie. · Waar een wil is, is een weg (de geest staat boven het lichaam): Een hardnekkige mythe bij gebruikers is de "lichaam boven geest" - theorie: de stelling dat het onmogelijk is de controle weer in handen te krijgen als je eenmaal terug aan het gebruiken bent (een terugval beleeft), en je dus gedoemd bent om verder te gebruiken. Zo is het ook meestal gelopen in het verleden. Controle en onthouding zijn binnen handbereik. Onthouding kan op elk moment terug gewonnen worden, door, eenvoudigweg, het gebruik niet te hervatten. Je verlangen om opnieuw te gebruiken kan weldegelijk bedwongen worden. Vroeger lukte je dat misschien niet, wellicht lukt het nu wel, met de hulp van deze vuistregels. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 19 december 2007 Rapport Share Geplaatst 19 december 2007 Ja Safi, het is een goeie die Essent die berekening klopt wel aardig met mijn verbruik nu, in laagstroom, dagstroom en gasverbruik. |Goeie tip! Nu nog de stroom per uur voor het strijken berekenen. Ja Benthe, je deelt hier de meeste vreemde dingen. Wat een heerlijke herinnering voor je. Ik zit je zó voor me, hoe schattig moet dat geweest zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 19 december 2007 Rapport Share Geplaatst 19 december 2007 @Stien:Geweldig, wat een prestatie. Een hele grote bos :present: van mij.@Knuffie:Jij ook gefeliciteerd, maar dan met je verjaardag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 19 december 2007 Rapport Share Geplaatst 19 december 2007 Nou Houtje, schattig zal wel meevallen, waarchijnlijk zag ik er uit als een hamster in herfsttijd, maar de herinnering is wel erg warm. Nou zal het voor jou niet meevallen om goede kerstherinneringen op te halen uit je jeugd. Het was ook niet bedoeld om iemand nog verder in de kerstblues te duwen, vroeg me gewoon af of jullie ook wat warme herinneringen hebben aan vroeger. Of eigenlijk wilde ik zeggen, ook aan mezelf: het is niet allemaal shit, er MOETEN haast wel mooie dingen in onze jeugd zijn geweest, want hoe krijgen wij het anders voor elkaar om vaak zo lief voor elkaar te zijn? Je deelt toch van de liefde mee die je zelf hebt gekregen? Of klopt dat niet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 19 december 2007 Rapport Share Geplaatst 19 december 2007 Houtje ik heb een tijdje gegoogeld maar vind geen antwoord op je vraag wat een uur strijken kost, helaas! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 19 december 2007 Rapport Share Geplaatst 19 december 2007 Houtje, dat verbruik kun je zelf uitrekenen. Er zit vast wel ergens op de strijkbout een sticker waarop staat hoeveel Watt hij opneemt.Dat deel je door duizend (= kilo-watt, kW).Dat vermenigvuldig je met het aantal uren dat je 'm gebruikt (= kilo-Watt-uur, kWH).En dat vermenigvuldig je met de prijs die je voor een kWH betaalt.Voor de kosten van 1 uur vermenigvuldig je dus de kW's met 1, en dan met de kWH-prijs. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 19 december 2007 Rapport Share Geplaatst 19 december 2007 Nou moe, ik zal nog eens wat schrijven... gelijk de server plat! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 19 december 2007 Rapport Share Geplaatst 19 december 2007 Ja dat was even afzien ...PFFFF ...de hele dag geen forum en dan ook nog de server plat....kreeg al trillende vingertjes en zweet op mijn voorhoofd;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 19 december 2007 Rapport Share Geplaatst 19 december 2007 Water ik was tijdens het lopen met de hond ook zo slim geworden maar jij hebt het perfect uitglegt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 19 december 2007 Rapport Share Geplaatst 19 december 2007 Peppa...volgens mij zit jij nu ook bijna op 4 maanden als ik het goed heb??B)B)B) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 19 december 2007 Rapport Share Geplaatst 19 december 2007 Die server, ken geen andere site met zoveel downtime, en dat voor zo'n site voor "behoeftigen", zeg maar, geen goede zaak. Hopenlijk hebben ze meer verstand van ADBen.Houtje, vergis je niet in twee koelkasten en twee vriezers. Vooral die laatsten. Pas de laatste paar jaar worden ze serieus zuinig. Ik heb pas 'n nieuwe, zeer zuinig, je hoort hem haast nooit (en nauwelijks!) draaien. Die ouwe liep vrijwel altijd, zeker 'szomers. Dij stroomuitval blijft de boel ook nog eens 72!!!! uur bevroren, ze hebben eindelijk serieus werk van de isolatie gemaakt. Wanden zijn ook heel dik. Ik had toen uitgerekend dat ik 'm alleen aan het minderverbruik binnen de garantieperiode van 3 jaar al terugverdien.Zet ze ook in 'n redelijk koude ruimte, alhoewel dat bij oudjes niet altijd kan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 19 december 2007 Rapport Share Geplaatst 19 december 2007 Hee, de server doet het weer, wat leuk. Heb inmiddels de afwas gedaan. Wel nuttig dus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 19 december 2007 Rapport Share Geplaatst 19 december 2007 Een gewone supersimpele strijkbout hier, 1000 watt, is dus KWHtje per uur. Maar die maakt hier geen overuren, moest meer dan 5 minuten zoeken!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 19 december 2007 Rapport Share Geplaatst 19 december 2007 we hebben trouwens morgen drie feestvarkensMieke...........................10 maanden..............Geweldig!Tolie..............................3 maanden...............Mega!Meedoen.........................2 maanden..............Super!en aangezien ik morgen naar de sauna ga en weinig tijd zal hebben in de morgen stuur ik jullie vandaag al wat rozen:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:wel eerlijk verdelen hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 19 december 2007 Rapport Share Geplaatst 19 december 2007 Wat zullen de feestbiggen morgen genieten van die mooie ongelijke driehoek Safi. (De som van een driehoek is gelijk aan de... ik krijg meteen een nachtmerrie van mijn vroegere wiskundelessen )Maar van mij ook allen Van Harte Gefeliciteeeeerrd!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 19 december 2007 Rapport Share Geplaatst 19 december 2007 Goedenavond!KNUFFIE, van harte gefeliciteerd! Groetje van Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 19 december 2007 Rapport Share Geplaatst 19 december 2007 En een ieder die jubileert!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 19 december 2007 Rapport Share Geplaatst 19 december 2007 Benthe, Benthe, Benthe... de som van de kwadraten van de lengte van de twee rechthoekszijden is gelijk aan het kwadraat van de lengte van de hypotenusa. Trouwens, de gemiddelde stroomprijs per kWH is ongeveer 0.18 op nachtstroom en 0.25 op dagstroom.De strijkbout van Haddock kost dus ongeveer een kwartje per uur aan stroom als hij overdag zijn onderbroeken strijkt. Mijn stoomstrijkbout is 1600 Watt, dus zou dat ongeveer 40 eurocent per uur zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 19 december 2007 Rapport Share Geplaatst 19 december 2007 Nee Water, we hebben het over een driehoek, niet over rechthoekszijden. Water, Water, Water toch Safi ik heb een dagkaart voor jou getrokken van de tarot, wil je het weten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 19 december 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 december 2007 Ohhhh, het lag dus niet aan mij:$Ik maar inloggen en inloggen....Heb andere zinnige dingen gedaan, ook fijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden