Spring naar bijdragen

vrijdag 21 december

visje

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 382
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

hai lief viswijffie... jij bent er ook al vroeg bij... Ja, wat kan een mens soms raar dromen hè??? vooral als Ferry daarbij komt kijken, hahahaha.....

Ik ben er ook al vroeg uit.. zo lekker als ik gisteren geslapen heb, zo rottig vannacht... ben blij dat het weer ochtend is. Ook al zo raar gedroomd... zat ineens met een heleboel joodse mensen in een concentratiekamp en werd beschuldigd van ongelovig zijn.... Huh???? nou ja... zal wel weer een hoop onverwerkte gevoelens in zitten... weet ik veel??? En waarom weet ik nou dat die mensen joods waren??? ik weet zo weinig van het jodendom... Maar het was in die droom overduidelijk... ze dekten de tafel op een bepaalde manier, en ze hadden van die pijpenkrulletjes langs hun slapen. (de mannen) De vrouwen waren super mooi en spraken allemaal met de stem van Franny, je weet wel. die van 'the nanny'.... oef....... En toen kwam er iemand in een lelijk eendje mij speciaal ophalen... en ik mocht alleen mee als ik m'n pijpenkrullen afknipte...

Ik weet het al... ik moet een afspraak maken bij de kapper... en dat vind ik eigenlijk heel vervelend.. maar om daar nou zo'n rare droom aan vast te hangen... vind ik eigenlijk wel wat overdreven....

Fijne dag allemaal nog..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen,
Vervelend: ik mag en kan uitslapen, word ik gewone tijd wakker. Ik heb wel goed door geslapen van 2 tot 7.10, maar wel kort dus. Te kort, straks ga ik maar proberen een paar uurtjes erbij te doen. Het zal vandaag wel weer een sombere dag zijn en het heeft hier niet bijgesneeuwd met als gevolg dat je van naar buiten kijken helemaal niet vrolijk wordt of zin in de dag krijgt.

@Visje,
Dat is idd een rare droom die je had.
Werk ze vandaag.

@Houtje,
Dank je, geen Libelle voor mij en gezien de inhoud zeker niet.

@Kohtje,
Heb je soms onlangs orthodoxe joden gezien (in België b.v.)?

Ik ga proberen er een goede dag van te maken. Hij is niet zo lang vandaag en iets goeds moet er toch uit te persen zijn, ook voor deze zwaarmoedige en Kohtje, voor jou toch ook hopelijk.

Nu eerst maar een bak koffie en dan kom ik kijken of er nog meer vroege vogels zijn die per ongeluk op hun vrije dag uit bed zijn gevallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, wel gezien, maar niet onlangs... was al ergens in juni of zo.. en inderdaad in Antwerpen.. maar ik kreeg daar geen associaties met concentratiekampen bij... wel bij de verhalen van mijn moeder die in Amsterdam heel wat schoolvriendinnetjes en buren heeft zien verdwijnen in het 'niets'... ik weet niet hoe ik daar nou ineens in terecht kom via dromen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Houtje,
Niet lezen, de bladzijden er uit scheuren en versnipperen.
Champagne heb ik altijd vies gevonden. De echte (o.a. de fameuse Moet en Chandon) nog viezer dan de ciders. Mijn overgrootmoeder vond het (dat was cider) wel een lekkere limonade. Die dronk dus alleen met oudjaar, de rest van het jaar zoop ze zwarte (al dan niet opgewarmde) koffie en limonade.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeden morgen adb'ers ,
ik was er al vroeg uit , 06:10 :devil:
nu ja al van alles opgezocht en gedaan .
dadelijk spring ik onder de douche en ga naar het gemeentehuis , boodschappen doen en tegen 10:30 naar de arts op controle .
hier geen sneeuw ook niet wit meer , maar partner heeft juist gebeld dat 20 km verder de sneeuw aan het vallen is en dat het daar mooi wit is , nu ja is een landelijk klein vlaams dorpje .
kothje ik was als kind verslingerd aan de boeken ivm de joden , en neen ik heb bij mij weten geen joods bloed , mijn vader was precies een turk met zijn pek zwarte haren .
kothje todo lo negativo siempre tiene algo positivo , zou soothie dit willen vertalen ;)
dag luitjes tot later op den dag :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Pippi,
Een wekkertje zetten, kan helpen.

@Blacky,
Mijn broer, die er ook meer uitziet als een Marokkaan of Turk heeft zich bij uitgaansgelegenheden in Antwerpen ooit (toen had hij nog volop haar op zijn kop) voorgedaan als Marokkaan. Mooi dat hem de toegang werd geweigerd en nog niet zo vriendelijk ook. Hoezo ze discrimineren niet? Nadien werd hij wel binnengelaten op vertoon van zijn identiteitskaart.

@Kohtje,
Ik ken ook geen Spaans, maar ik haal er het volgende uit: todo lo negativo is volgens mij al het negatieve, siempre betekent denk ik altijd of voortdurend, tiene zou ik als neigen vertalen, algo weet ik niet en positivo is positief. Ik denk dat er in al het negatieve wel wat positiefs te vinden is. Of ben ik te optimistisch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

corinne , 10 op 10 :present: bravisimo
al het negatieve heeft altijd iets positiefs , of inderdaad zoals johan c zegt
ik heb een vraagje aan jullie , zoals jullie weten gaan wij mogelijk trouwen , nu zou ik dit langst een kant graag doen op de verjaardag van mijn ma ( langst de andere kant wordt mij dit afgeraden ) maar ik kan evt ook een dag later trouwen en dat is de dag dat ik 14 jaar samen ben .
wat is jullie mening ivm mijn vraag ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsjee, Blacky, daar vraag je wat.
Zelf zou ik voor de 14 jaar samen kiezen.
Gij wilt natuurlijk op uw manier uw moeder gedenken daarmee, maar ik kan ook begrijpen dat anderen daar wat moeite me hebben.
En ik krijg nen dikke nek nu omdat ik zo goed Spaans kan ( :D ). Is niet zo, hoor.
Voor de Nl onder ons: een dikke nek is hetzelfde als naast je schoenen lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, dan even wat positiefs... toen ik opstond was het nog erg donker buiten.. nu doe ik net de gordijnen open en is ineens alles wit....alsof er iemand met een grote bus poedersuiker is langsgeweest.. Nou ja, daar vrolijk ik dan toch wel weer wat van op.

Blacky, ik zou de meest vreugdevolle datum kiezen als trouwdatum... waarom zou je een zo gelukkig moment verbinden met een zo droevig moment. Laat elke gebeurtenis in z'n waarde.. Net zoiets als hier in Nederland op 4 mei de herdenking van de slachtoffers van de 2e wereldoorlog en 5 mei bevrijdingsdag...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi die Soothe,
Een goede morgen. En dat versta ik ook al: Jij spreekt heel goed Spaans.
Helemaal niet waar, maar misschien moet ik maar eens een cursus gaan doen.
Ik wil toch wel weer eens iets met mijn hersens gaan doen, ze hebben zo lang op non-actief gestaan, op sterk water zelfs.
Ik zit te overwegen: boekhouden (is nuttig voor mijn cv, maar is een lange opleiding), Turks (hoor je hier veel) en nu komt daar Spaans (hoor je ook redelijk wat) om de hoek kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Allemaal,

Wat een trouwlustigen op het forum, eerst Benthe en nu Blacky.

Blacky, voor mij zou de keus gauw zijn gemaakt. Ik denk dat je beter op de dag dat jullie elkaar 14 jaar kennen trouwen.
Wat heeft je trouwdag op de verjaardag van je moeder voor toegevoegde waarde?
Trouwen doen 2 mensen samen en niet een moeder of schoonmoeder erbij.

Dit denk ik hoor. Pepita's hoogstpersoonlijke eigen mening.

Ik droomde dat ik met mijn man in een cafe zat van de Hells Angels. We wisten niet hoe gauw we weg moesten komen. Ik weet niet meer wat ik had besteld, maar ik had in ieder geval geen tijd om het op te drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hihihi... ja, corinne en soothe.... chinezen jullie maar lekker door.. er is me wel vaker gezegd dat Spaans helemaal niet zo moeilijk is.. maar ik heb geen talenknobbel, eerder een talendeuk...

Ik zie nu net inderdaad dat er hier iemand met een bus poedersuiker aan de gang is.. Nou ja, ik zie natuurlijk die persoon niet, maar het resultaat dwarrelt hier nu voor mijn ramen langs... wel even wat anders dan in 1964 toen ik hier net een paar dagen woonde, op nog geen honderd meter van waar ik nu zit... ik was toen 7 en zat samen met mijn zus in een wildvreemde stad op een wildvreemde school met allemaal wildvreemde kinderen en onderwijzers en onderwijzeressen.. en de meeste van die kinderen, cq klasgenootjes, vond ik moeilijk te verstaan.. hahaha.... en ze liepen hier op klompen door de sneeuw... WAAAAUUUUWWWW dat vond ik dan wel weer leuk... op school je klompen bij de kapstok achterlaten en op dikke geitewollen sokken (toen nog niet zo'n begrip als later) over de planken vloer van het schoollokaal schuivelen... Ik vond ons dorpse stadje maar niks, maar die klompen waren geweldig... In de pauze proberen zo hoog mogelijke sneeuwpaketten onder je klumpskes proberen te verzamelen... en als er dan één van de twee afbrak, lekker mank lopen en weer proberen de boel recht te breien.... Getsie... wat ben ik weemoedig en sentimenteel vandaag...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...