Spring naar bijdragen

Zaterdag, 22-12 , nog een week en dan ist 2008

karelK

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 303
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ja, soothe. kan er ook nog wel bij... de oorzaak van een ruíne... toe maar... ik doe vanaf nu mijn eigen ding... wil van niemand meer afhankelijk zijn.... en ook niemand meer aan mijn kapstokje hebben... waarmee ik niet wil zeggen dat ik niet van jullie hou.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet wat je precies bedoelt Karel, maar ik weet wel dat ik meen wat ik zeg. Ik accepteer mijn gektes, ik heb te kampen met mijn ziektes, ik hou de alcohol buiten de deur, en soms maak ik grapjes daarover. Dat is mijn manier om er vanaf te blijven. Soms geloof ik dat ik een ander er ook een beetje bij help, op mijn gebrekkige manier.
Het is maar net wat je op pikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verdrietig Kohtje, afvallig teamgenootje, kom maar even in m'n virtuele armen dan {{{:heart:}}} Ik merk bij jou altijd hoeveel je liefde nodig hebt, zou het misschien zo kunnen zijn dat je er zoveel van nodig hebt omdat je het jezelf niet kan geven? Het is clichée maar ik denk echt dat je eerst van jezelf moet gaan houden, anders blijf je steeds maar vluchten, in de drank, in vrouwelijke aandacht.....en het brengt je allemaal alleen maar verder van jezelf weg...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koh, een keuze maken heeft altijd een trieste kant. Wat je wint aan de ene kant kun je niet meer winnen aan de andere kant. In jouw situatie heb je ook nog eens rekening te houden met de gevoelens en levens van anderen, het is niet een keuze waarin je alleen voor jezelf beslist. Dat maakt het extra moeilijk. Maar mijn ervaring is ook dat het er niet makkelijker door wordt als je er langer mee blijft wachten. Voor niemand.

Heb je de drank al weggegooid?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, ik ben wel bewogen hoor. Ik weet dat je je belabberd voelt.
Dronkenmansverdriet Koh, emoties verhevigen met de snelheid van het licht.

Ik mag wel een beetje dollen hè. Als ik ga treuren stemt het ook niet vrolijk.
Ik begijp je struggle, maar wat koop je er voor.

Sterkte man!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer die afkick volledig te doorleven Kohtje, prent het in je geheugen zodat je je die ellendige ervaring weer volledig voor de geest kunt halen als je weer een keer de behoefte voelt om te drinken. Ervaar volledig waarom je dit niet meer wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, ik mag jou... en ik denk dat jij en Anna ver kunnen komen... ik heb vertrouwen in je, juist doordat ik zoveel van jou in mij herken..... ik wens jou ook heel veel geluk en ook wijsheid toe.... maar voor dat laatste is Anna misschien wel een gereedschap voor jou.... doe er in alle opzichten je voordeel mee....... en daar heb ik meteen een beetje mijn probleem te pakken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Koh, daar heb ik niet veel fantasie voor nodig, ik hoef alleen maar even in m'n geheugen te graven en dan zie ik mezelf weer net zo zitten. Jij gaat voor de rest van de avond op water en brood, vriend.
Net zoals wij allemaal hier. Nou ja, appelsap met chips mag ook, vooruit.
Wat wordt je volgende stap?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Benhe, af en toe zijn je reacties ( mijns inziens ! ) behoorlijk zwartwit en voor velen confronterend. En ja je hebt in vele gevallen misschien dan wel gelijk, maar het komt wel in een enkel geval wel over als een mokerslag voor diegenen die zichzelf daarin spiegelen.
Simpel voorbeeldje je reactie dat je wel doof wilde zijn, ff doordenken..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga je zo lekker onder de warme douche Koh en dan je bedje in?! Er is geen man overboord, je was hooguit even stuurloos, maar je hoéft het ook even niet te weten nu allemaal, wees gewoon jezelf, morgen weer een nieuwe dag met frisse moed en neem rustig je tijd totdat je het allemaal wél weer weet, en dat gaat nu eenmaal niet in 1 dag, komt tijd komt raad, easy in je eigen tempo, met liefde voor je omgeving, maar met alle zeilen bij voor jezelf, okay?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Benthe,

Wat mij helpt is om te focussen op de positieve kanten van mensen...

Het feit dat je het zelf heerlijk vind om doof , blind , harstikke gek en half kreupel te zijn geeft echter wel aan dat we enigzins verschillen... ik zelf prefereer liever horend , ziend , normaal en valide...

En ja ik schrijf af en toe nog mee...

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

water..mijn volgende stap zou rationeel gezien zijn: naar de winkel voor een volgende fles... maar het is nu half tien, dus geen winkel meer open (hier dan) en morgen is het zondag.... (o, jee, ga me nu niet vertellen dat het morgen kerstkoopzondag is of zo,,,doe ik niet aan mee...) dus ik kan niet anders dan afkicken... en daar ben ik nu volop mee bezig... m'n handen kennen geen rust en kunnen niks... snappie????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil me eigenlijk hier helemaal niet in mengen maar Ziza, ik vind je berichtje nogal raar, de geheelhouders onder ons zijn dus schijnbaar superieur aan ieder ander, dan ben ik toch liever een lamme of blinde.. kijk jij nu ook enorm neer op mensen die zowiezo drinken? of alleen op mensen die willen minderen en af en toe nog wel eens onderuit gaan? en op hun manier lerende zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Koh, morgen is het koopzondag, dan kun je zoveel halen ALS JE ZELF WILT, en het valt niet eens op want iedereen loopt met drank te sjouwen.
Man man man... stap toch eens door die spiegel heen... hou alsjeblieft op met jezelf te verdoven en vergiftigen, ga door die afkick heen en geef jezelf waar je recht op hebt: rust in je ziel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi tapas,

Ik kijk op niemand neer... als iemand kan minderen dan is dat perfect...
Geheelonthouders zijn absoluut niet superieur aan minderaars... het zijn twee verschillende werelden Tapas !! De een is niet meer of minder dan de ander...het is gewoon verschillend...

Met alle respect... ik zit bij de AA en kijk neer op mensen die drinken hahahaha....klinkt wel heel ziek he hahaha....

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...