water Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Ja, da's waar ook... ik wou eerst niet reageren... maar dit is natuurlijk onzin: quote: Originally posted by: safidepafi... Het is een verslaving en die is mij door de drank industrie, de reklame en de samenleving opgelegd. ... Niemand dwingt je om te drinken. Je doet het allemaal zelf. Niet je verantwoordelijkheid afschuiven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Ferry...je hebt wel gelijk hoor...maar als drank niet zo zaligmakend werd portretteert in reklames en zo voor het grijpen gezet in winkels en zo goedkoop was dan waren er misschien wel niet zoveel alcoholisten.Het is toch ook hun schuld net zo goed als het de mijne is?Trees ik ben op de zelfde manier bij het forum gekomen als Water en HaddockOK Haddock ik zie nu de tweedeling....maar het hoeft niet zo zwart /wit te zijn als je nu suggereert. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 quote: Originally posted by: waterJ Niemand dwingt je om te drinken. Je doet het allemaal zelf. Niet je verantwoordelijkheid afschuiven. Ik heb lekker ADHD, kan er zelf niks aan doen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
karelK Geplaatst 22 december 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Wat niet wegneemt dat ik het rond deze dagen toch behoorlijk moeilijk mee heb, feestdagen, eten DRINKEN enzo, vakantie, heb morgen toch niks te verletten, kan blijven liggen.pffffffffffffff............. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 BB...Ik bedoel dat hij een keuze van zijn vrouwen moet maken en zich aan zijn woord aan haar moet houden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 KOH,&*&*&%%+&% whoeah waar ben je mee bezig?????? Ben je nou een kerel, nu je weer een stuk in de b#llen hebt?? Dacht het niet, man ben toch eens eerlijk naar jezelf toe en doe niet zo zielig. Doe niet zo onvergelijkt en pak jezelf tesamen. En gedraag je als een kerel.!!!!!Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Haha Haddack, KULsmoes. Ik heb ook adhd.......Gewoon die eerste laten staan. Ik reageer op veel impulsen maar wonderlijk genoeg kan ik deze aardig onder controle houden.Good luck my man.MMMMmmmm, ik ga es een heeeeeerlijk kopje thee drinken mét een koekje, hihi. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Hee, wat gek Haddock, ben jij helderziend? Ik heb niemand achter de schermen een mail over deze kwestie gestuurd. De boek-kwestie dus.En ja, ik mail ook privé met andere mensen, soms ook met jou, weet je nog? Ik ben blij met de contacten die ik op die manier met diverse mensen heb opgedaan, die doen me elke dag nog goed. Moet ik me hier dan verontstchuldigen dat ik privé mail met sommige mensen? Het zal toch zeker niet?Koh, ik vind je ook een beetje flauw hoor, dat gedoe met verliefd zijn op twee vrouwen en daardoor aan de drank gaan. Doe me een plezier zeg. Ik vind je hartstikke aardig, maar mijn vent zou je niet zijn. Zoiets zou ik van mezelf ook niet tolereren, om een ander of mezelf zo te behandelen. Zeg, stel dat ik nou tegen mijn man zou zeggen dat ik niet zeker ben van mijn gevoelens, wat denk je dan dat hij zou doen? Precies! En als hij niet zeker zou zijn van zijn gevoelens voor mij zou ik ook zeggen, ga eerst maar eens zeker worden.Dus misschien moet je eerst eens zeker van jezelf worden voordat je dubieuze relaties aangaat en weer eens een excuus vindt om aan de drank te gaan.Je doet net alsof je er niets aan kan doen, dat het je allemaal overkomt. Nou, mehoela, zoals je zelf zegt, je hebt het prima in eigen hand als je dat zelf wilt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Geen slecht idee.BB...bambu met een bitterkoekje hier!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 WE DON'T SHOOT THE WOUNDED.Lieve mensen, ik vraag me af of dit helpend is voor Koh.Ik snap jullie ook wel denk ik. Het si altijd teleurstellend als iemand nat gaat, vind ik. Bijna alsof ik zelf ook een beetje verloren heb soms.Maar toch, als ik me bedenk hoe vaak ik nat gegaan ben. En op me gaan schelden hielp helemaal nix. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Wat een volle bak hier. 16 mensen ingelogd.Even eerst Kohtje aanspreken.Kohtje, dat is niet goed en niet wat je wou.Ga asjeblief professionele hulp zoeken om terug van de alcohol af te komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 HET BOEK!De commercie loopt al als een trein!Het wordt nog bekender dan the holy bible! En die heeft een oplage!!Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Safi, denk je niet dat Koh daar ook niet al mee bezig is. Het is niet altijd zo simpel. En blijft staan dat ik vind dat jij, ik, iedereen beter zou kunnen delen uit EIGEN ervaring. Dat is dan iets wat ik zelf heb meegemaakt. En daar kan ik iets over zeggen. Ooit wel es moeten kiezen tussen twee vrouwen Saf? Of twee mannen, hihi. Vertel daar dan over, deel daar over. Snap je wat ik bedoel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Soothe je hebt gelijk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Corinne, hoe ben JIJ omgegaan met je terugvallen? Wat was JOUW oplossing?Als daar over spreekt kan Koh er misschien iets aan hebben en anderen ook.Ik, JIJ, WIJ, niemand hoeft Koh op deze manier aan te spreken ook al zou ik hem zelf ook het liefst een schop onder z'n h*l willen geven.LIeve mensen, denk voor jezelf es na over de behoefte, die we blijkbaar collectief hebben, om iemand uit te foeteren als deze verteld te hebben gedronken.Asjeblieft.Deel vanuit je eigen ervaring en ga een ander niet vertellen hoe stom hij is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 BB, mijn opmerking naar Koh toe was uit mijn eigen ervaring. Ik koos, ik beloofde en ik hield me er aan. Hoe moeilijk het toen ook was (niet alleen voor mij), ik wist dat dat het juiste was. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Hoi allemaal,Tjongetjonge wat een druk gedoe hier vanavond over boeken , anonimiteit , een tweedeling van het forum .... mensen die zich niet op hun gemak voelen , mensen die zijn teruggevallen....Na eventjes bepaalde zaken hebben te laten inzinken wil ik er wel het volgende over kwijt ;Kohtje,Spijtig maar niet verrassend om te lezen dat je hebt gedronken... als je niks veranderd blijft alles hetzelfde en blijf je ook drinken... heel simpel...misschien met wat tussenpozen maar dat is niet zo boeiend.. gebruik het gereedschap wat wordt aangereikt...je hoeft het niet alleen te doen man... God bless you...Het Boek over verslaving,Wat mij bevreemdt is dat de degene die het initiatief heeft genomen om het boek te schrijven zelf niet in staat is om nuchter te blijven en ook niet weet of zij wil stoppen of wil minderen en ook geen oplossing heeft voor haar verslavingsprobleem...klinkt misschien hard maar reality-checks zijn soms nodig denk ik...Ook als ik kijk naar enkele andere deelnemers (schrijvers) dan vraag ik mij toch serieus af met wat voor soort boodschap zijn gaan komen om anderen te helpen met verslaving terwijl zij zelf nog geen 30 dagen nuchter zijn en/of constant terugvallen....ben benieuwd...En aan de mensen die niet gevraagd zijn om mee te schrijven zou ik willen zeggen...so what ?? lekker boeiend... het gaat hier om zelf herstellen niet om bij een groepje te horen...AnonimiteitOke.. misschien dat iemand mij in GODSNAAM kan uitleggen wat er zo interessant aan deze site als je geen alcoholprobleem hebt ?? .. welk "gezond" mens surft naar deze site ?? dan ben je pas echt ziek....Alkies denken altijd dat ze in de gaten worden gehouden door mensen...bijv.familie , vrienden etcetc... ik kan uit eigen ervaring zeggen dat het zwaar tegenvalt hoeveel mensen er op mij letten... ja ja ... niet de hele wereld is met Ziza en zijn verslaving bezig.... en het kan best wel eens zo zijn dat er op dit moment er helemaal niemand van de 6 miljard mensen op deze aarde aan mij denkt.. (snif snif)...behalve ik zelf natuurlijk...De angst om in de gaten te worden gehouden heet ook wel PARANOIA hahahaha.... (en ik heb mijn deel wel gehad hahaha) Aan de nieuwkomers,Niemand maar dan ook niemand is anders dan anderen hier... het feit dat er wel degelijk groepjes zijn hier is niet zo boeiend... vergeet niet waarom je hier schrijft / hulp zoekt.... het gaat om een oplossing die voor jou kan helpen... ik ben niet naar AA gegaan om vrienden te maken maar om NUCHTER te worden...dat was mijn reden om hulp te zoeken... maak je geen zorgen of je bij een groepje hoort of niet ... FOCUS op je eigen herstel !!! .... Love and peace Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Dank voor je uitleg Water. Had je dat er ook bijgezet? Heb ik misschein wel over heen gelezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Ik ben twee keer 'de andere vrouw' geweest, en dat voelt echt sh*t. Ik verwijt je niks hoor Kohtje, want het overkomt je en het is goed dat je er open over bent, maar toch wil ik ook even uitspreken dat mijn gedachten nu ook uit gaan naar die ander, temeer omdat dit ook haar forum is.....(plaatsvervangend lallen deed ik met wat spelfoutjes;-)) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Nou ja ...ik heb wel eens moeten kiezen tussen twee mannen en dat was tussen mijn vorige vriend waar ik vier jaar mee woonde en mijn huidige man. Maar omdat de vorige relatie wat mij betreft op het instorten stond was de keuze van de het nieuwe en verliefde gauw gemaakt.Ik heb mijn ex ook 18 jaar niet weer gezien omdat ik de stad uit trok naar het wilde Amsterdam en het buitenland.Dus ik kan geen vergelijking verhaal schrijven voor Kohtje. Ik kan alleen maar schrijven dat je het ene niet met het andere kan verruilen en als je vorige relatie nog niet af is dan zou ik die eerst maar afmaken. Maar dan realiseer ik me dat Knuffie hierbij betrokken si en dat dit allemaal ook over haar gaat en dan vind ik het allemaal genant worden en hou ik me stil... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 quote: Originally posted by: safidepafiAnna ik vind het prima als we het hier bij laten en nee ik had geen geleurde bril op...weer een suggestie van jouw kant .. Safi, ik wil het er verder bij laten, maar ik wil nog even laten weten dat ik nogal moeite heb met deze uitspraak van jou. Ik word er nogal moe van dat alles wat ik schrijf door jou op een manier geïnterpreteerd wordt die ik niet bedoel. Ik wilde geen suggesties wekken, ik CONSTATEERDE alleen dat jij wat ik je in pb schreef kennelijk anders, en wel negatiever, interpreteerde dan ik het bedoelde. Laten we het er maar op houden dat ik me kennelijk verkeerd uitdruk, waardoor mijn bedoelingen verkeerd overkomen. Dat bedoelde ik met een gekleurde bril.Ik kan kennelijk niets aan jou schrijven waarin jij geen negatieve ondertoon ontdekt, terwijl ik alleen maar open probeer te zijn. Openheid kan soms een beetje hard aankomen, maar is wel eerlijk. Zelf prefereer ik dat boven onduidelijkheid.I rest my case.Nog een fijne avond allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Bam Bam, ik heb een keer moeten kiezen en ik koos de verkeerde.Maar de keus moet gemaakt! Dat zijn triggers van hier tot Tokyo!Stoppen- stoppen, alles goed en wel! Maar je moet ook de mogelijkheden creëren,om dit vanuit een rustige geest te volbrengen. Althans geen extra portie troubles!Dan blijft er nog voldoende ellende over!Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Kohtje, ik zag gisteravond de bui al hangen helaas, maar hoopte dat je sterk zou blijven. Zoals anderen al zeiden, drinken lost niets op aan je situatie of aan je gevoelens. Waarom gaan jullie niet eens met zijn drieën om de tafel, of beter nog, met zijn vieren?Veel sterkte, pak jezelf weer bij elkaar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 Tsjongejonge, Ziza, kijk maar uit hee, je gaat steeds meer op mij lijken... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 22 december 2007 Rapport Share Geplaatst 22 december 2007 BamBam, ik vind nog steeds dat je eerst voor jezelf kiest en dan pas bewust voor een ander. Gewoon omdat je precies weet hoe kwetsbaar je zelf bent, en dat je pas voor iemand anders kiest zodra je weet dat je dat aankan. Hoe sterk en lief die ander ook lijkt, het is ook maar een mens met onzekerheden. En ik vind dat ik dat moet beseffen voordat ik iemands anders leven aan mijn eigen leven bind. Dat Safi heeft toegestemd om mijn best-maid te zijn is alleen maar iets heel bijzonders dat hier op het forum is ontstaan. Dat IS toch ook heel bijzonder? In een ander geval zou ik zeggen, andersom bedoel ik, goh wat leuk!Ik denk dat we hier allemaal wel delen uit eigen ervaring, dat is het dappere van ons juist ook. En daarom vind ik het ook zo fijn om sommigen van jullie binnenkort persoonlijk te ontmoeten.En voor degenen die dat niet willen, ik ben altijd benieuwd hoe het jullie vergaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden