Spring naar bijdragen

Zaterdag, 22-12 , nog een week en dan ist 2008

karelK

Aanbevolen berichten

Weet je (dit is tegen iedereen bedoeld) dat gedoe van geld, uitgeven, kosten (waarschijnlijk kost het meer dan het opbrengt) maak ik me GRAAG niet druk om. Normaal ben ik de regelneef, maar nu vind ik het prima dat een ander de regelneef is.

Weer een bericht zonder vermelding van wasgoed dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 303
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Cheyenne, elk excuus om weer te gaan drinken is een excuus. Wat denk jij als ik zeg: ik ben met oud-en-nieuw alleen dus ik ga weer drinken..?
Ik bagatelliseer niemands verdriet, maar drinken is gewoon geen optie als je er problemen mee hebt. Niet als een smoes, niet omdat je nog nooit een partner hebt gehad of wat ook. Als je problemen hebt met drank en je zegt dan toch: Ik blijf nog even drinken hier of daarom, dan ben je jezelf aan het bedriegen.
De vraag is dan meer: wil je nog drinken? Nou dan moet je dat doen.
En wil je het niet, dan doe je het dus ook niet. Ook niet als het bijna kerstmis is of als de zon te fel schijnt of als er veel sneeuw valt. Het is een beslissing voor jezelf, niet afhankelijk van omstandigheden.
En ik wens jou veel sterkte.

Pippi, kom laten we elkaar de hand reiken. Blijkbaar begrijpen we elkaar niet zo goed in dit geval, nou ja, dat kan een keer gebeuren. Ik heb misschien ook onhandige dingen gezegd. En ik denk dat jij de dingen die je schrijft net zo vriendelijk bedoelt als ik. Kom op, handje naar jou!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is voor het eerst dat ik het moet zeggen: ik voel me niet fijn op het forum. Ik voel me niet thuis, ik heb het gevoel dat ik figureer in een slecht huwelijk. Onderhuidse spanningen, een sneer waar je nét niet de vinger op kan leggen, graag je gelijk willen halen, het zijn allemaal stemmingen die ik meen te voelen.
Het gaat ook niet meer om elkaar kracht te geven niet te drinken, er lijken andere zaken belangrijker.
Ik voel me niet veilig, niet geborgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedezaterwaterdag!

Tapas :sun: en Gem :sun: : gefeliciteerd met 6 resp 7 maanden, wouw, heerlijke emotionele energieke lekker niet naar JWW stinkende schatten: wat gaan jullie goed!!!!! :present: :present: :present: :present: :present: :present: ( :present: )

{{{{{{{Anjo}}}}}}} ik wens je heel veel liefde en kracht om deze moeilijke tijd te kunnen dragen! :heart:

*Cheyenne: ik ben ook alleen, en weet je, dit is je kans om het nu eens allemaal helemaal anders te gaan doen met de tijd van het jaar waaraan je zo'n hekel hebt, misschien wel de beste kick die je jezelf daartegen kan geven! Zo doe ik niet aan kerstversieringen, niet aan vreetfestijnen en ga ik eens lekker met een brandend kaarsje bij mezelf blijven. Nuchter. Dat is nog eens een kerstgedachte!
Wel heb ik kerstkaartjes gestuurd, voor het eerst met alleen mijn naam eronder (eerder stonden die van mijn katertjes erbij (van die zachte spinnende poezelige dan he ;) ), maar wel met een persoonlijke wens vanuit mijn hart voor het komende jaar, en dat zegt toch eigenlijk veel meer dan een tweede naam die ik er dan zelf onder zet :wacko:
Wel super dat je er nog iets van probeert te maken, zoals je zelf zegt, zo ga ik derde kerstdag naar mijn moeder, je moet jezelf er soms wel even toe zetten, maar vaak ben je toch alleen maar blij dat je bent gegaan. Met de jaarwisseling kunnen we elkaar misschien hier even treffen, om goede voornemens met elkaar door te nemen, zodat we de volgende dag echt niet jaloers hoeven zijn op al die mensen die hun oud en nieuw zuipend in mensenmassa's hebben doorgebracht.

Hee en het leven bloeit nog volop, er kan nog van alles gebeuren, en ik denk dat je daar vrij van verslavingen het mooiste voor open staat! Eerst het beste maken van wat er wél is, dan volgt de rest. Daarom ben ik ook zo blij dat mijn ogen open zijn, zodat ik het beste van mezelf kan maken en weer plannen kan maken en me kan verheugen op wat komen gaat, ook al heb ik soms geen idee wat. Die plannen hoeven ook niet zo groot te zijn, elke aktie in plaats van de kater of de roes is al een stap vooruit. Zo kunnen we voor vandaag bv ook samen een plan maken: lekker recalcitrant voor de zaterdag: we drinken gewoon lekker NIET :P Is toch een mooie aanloop naar 2008: de new & improved you :present: ! It's just a "no" away ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo Trees, je mag daar best eerlijk in zijn. Er is al een boek-draadje bij Thema's en ..., laat deze discussie daar, dan kunnen we hier gewoon verder gaan met waar we goed in zijn: elkaar ondersteunen.

Was wel een lange wandeling trouwens BB, ben net terug, niemand gezien, zou het toch een ander park zijn dan? :huh::D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is geen wilde mailwisseling aan de gang achter de schermen om, of een groepjesvorming buiten het forum tenminst zoals ik het ervaar.

wat de ideeën voor dat boek betreft en wat mij betreft, ja ik schrijf mee aan dat boek als het me tenminste lukt om mijn verhaal een beetje smeuïg op papier te krijgen en zou het zelfs leuk vinden om de vormgeving te gaan doen gewoon omdat ik vormgeven leuk vind en het een kick vind om er iets moois van te maken en dat ook aan andere mensen te laten zien, net zoals ik mijn verhaal wil vertellen ter lering ende vermaak(?) voor anderen. Dat Safi dat allemaal wil regelen vind ik erg fijn, want ik ben ook geen regelnicht...

Ik snap dat dit onrust veroorzaakt en daar hebben we het in onze summiere mailwisseling ook wel over gehad, hoe dit aan te pakken en mensen niet te willen kwetsen. Wel of niet vertellen enz

de feiten zijn in mijn ogen als volgt, Safi was erg enthousiast door het forum en alle verhalen hier en vroeg zich af of het niet mogelijk zou zijn om een boek te maken over ervaringen om alcohol de baas te worden geschreven door diverse mensen voor anderen. Ze heeft dat op het forum gezet, en later wat mensen benaderd of ze mee wilden doen of niet, sommigen zeiden ja, sommigen zeiden nee en uiteindelijk bleef er een clubje over wat mee wil werken hieraan.. daarna heeft Safi contact gezocht met Tactus of zij hier wat in zagen en eventueel ondersteuning hierbij konden bieden. Tactus was erg enthousiast en wilde dat wel maar niet als "tactus-project" of reclame voor hun online AdB .. Ze boden wel aan om Safi en de rest van de schrijvers te coachen bij dit project en te helpen bij de stappen die je moet ondernemen om een boek te maken... Maar hoe pak je dat aan? uiteindelijk is gekozen om dit te combineren met de nieuwjaarsreceptie omdat je dan de mensen bij elkaar kan krijgen in die ene uithoek van nederland en het zakelijke te combineren met het leuke.. (de receptie)

Ik zou het zelf jammer vinden als hierdoor een tweedeling komt op het forum, voor en tegenstanders. Ik zie het als een "droom" die Safi graag wil uit laten komen en waar ze zich enorm voor inzet en daar wil ik graag aan meewerken net zoals ik aan andermans dromen ook wil meewerken als dat kan.

dus iemand nog een droom in de aanbieding waar ik me voor kan inzetten? ik doe het graag!
kaartje maken benthe?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Treeske, zo gaat dat hier af en toe. Meningsverschillen, verkeerd opgevatte berichtjes, zoveel (gelukkig) gevoelige mensen bij elkaar, en dan ook nog eens in deze tijd van het jaar die voor sommigen niet makkelijk is. Het is haast niet te voorkomen, want we zijn allemaal mensen. Dat je het onprettig en onveilig vindt kan ik me voorstellen.
Verontschuldig je niet dat je wel of niet uitgelogd staat om welke reden dan ook, dat mag je namelijk helemaal zelf weten en ja er is ook nog een leven buiten het forum, zoals computers en systemen die uitvallen, bezoek dat langskomt, echtgenoten die aandacht nodig hebben, gezinsleden die op de computer willen, honden die moeten worden uitgelaten etc etc.

Blijven komen hoor.

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hier al een tijdje niet geschreven en daar zijn twee redenen voor. Eén van die redenen is wat Pippi ervaart en wat Trees ook aanvoelt. Er is wel degelijk een soort tweedeling op dit forum, en dat is al langer zo en heeft met dat boek volgens mij niets te maken. Het heeft er alles mee te maken dat sommige mensen hier bijna "onaantastbaar" zijn. En stel dan vooral geen vraag of uit vooral geen woord van kritiek, want dat is blijkbaar not done. De rest kan steevast een snauw krijgen, gevolgd door halfslachtige verontschuldigingen op een toontje dat je ook zou aanslaan tegen een driejarige.

Nu ben ik zelf niet altijd even tactvol, maar ik kan ook niet altijd tot 1500 tellen als ik iets lees waar mijn haren van ten berge rijzen. Soms reageer ik dan fel, maar ik heb ook geleerd om me terug te trekken en totaal niet te reageren of zelfs niet meer te lezen.

Vandaag las ik een volkomen normale vraag van Pippi. Of het dan Safi's boek was en of de opbrengsten dan ook naar haar gingen. Zoals zij zelf al schreef, was ze niet op de hoogte van dit project. Dus ik vind dat een volkomen normale vraag. Een boek heeft één of meer auteurs, en een boek dat verkocht wordt levert auteursrechten en later leenrechtvergoedingen op. Dus dat daar dan vragen over rijzen vind ik normaal. Het is ook normaal dat als iemand een project opzet en daar werk in steekt, het haar project is. Wie niet wil deelnemen doet dat niet. Ik ben gevraagd en heb nee gezegd. Punt. De mensen die wel willen deelnemen weten hoe het in elkaar zit. Geen probleem. Maar Pippi stelt een vraag en daar mag dan ook een eerlijk antwoord op komen, vind ik. Tenslotte werd de discussie op het forum gegooid en dus is ze openbaar en mogen er vragen gesteld worden. Dat daar dan meteen bitsige "antwoorden" op volgen, is veelzeggend.

Ik vind het jammer dat mensen als Dani, Trees en Pippi en nog wel een paar anderen zich daarom niet goed voelen hier. Dat geldt ook voor mezelf. Ik ben ook niet altijd sterk genoeg om met sommige reacties om te kunnen gaan.

Ik lees eerlijk gezegd nog 20 keer liever een discussie over de AA en over die fameuze "eerste" en over de term ADB. Daar heb ik ook mijn eigen mening over, maar ik voel niet altijd de neiging om die ook te uiten. Ik pik eruit op wat ik interessant vind en denk daar dan over na. En soms verschuift mijn mening door daarover na te denken. En dat vind ik zinvol.

Francesca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even wat inhalen.

Gem, 7 maanden, wat een lekker gevoel he? ;) en oud-en-nieuw dat redt je ook wel... zeker weten!

Tapas, 6 maanden op jouw manier, hartstikke goed toch? Ik vind je een kanjer hoor, DSV!

Cheyenne, hier nog een single, en al heb ik ervaring genoeg met "alleen de feestdagen doorkomen", dit is wel de eerste keer dat ik dat nuchter ga doen. Wat win ik ermee om nu te gaan drinken, helemaal niets toch, het verandert niets aan de situatie. Acceptatie is een prachtig woord geworden sinds ik droogsta.

Anjo, heel veel sterkte voor jou en de jouwen gewenst. Ben hier niet zo goed in, zit een beetje om woorden verlegen. Vergeet niet om veel van jezelf te houden he... :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cheyenne hier ook een alleenstaande, en net als jij ... ook nog nooit een vriend gehad.. so what! In elk berichtje laat je doorschemeren dat je daarom niet normaal bent en om die reden ruzie mag maken met agenten, mag drinken, enz.. maar potverdrie, het leven bestaat uit meer dan "een vriendje hebben". En als je dat zo graag wilt dan is alcohol nou niet de beste methode om aan de man te komen.

Stop toch gewoon vandaag en kom uit je cocon

dit zijn zo ongeveer mijn 20e feestdagen alleen, 19 jaren alleen samen met de alcohol gevierd, en dit jaar alleen zonder alcohol... Ook ik voel me bij vlagen zielig en alleen en eenzaam maar dat gaat ook weer over, of ik zoek mede-alleenstaanders op en we vieren het samen.

Cheyenne begin alsjeblieft met een lievere relatie met jezelf aan te gaan, dan komt die andere relatie ook nog wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water, ik maar zoeken en zoeken....:angry: Waar was je nou????:D
Ik heb heerlijk gewandeld. Het was prachtig in het park. In actie komen is toch de truc om wat uit mn hoofd te komen. Tja.
M'n hoofd is niet leeg maar dat komt misschien ooit nog wel es. Als ik dood ben ofzo, hihi.
Eindelijk is ze stil:-)

Ik heb natuurlijk weer veel nagedacht en ik heb ook weer een en ander bedacht. Ga me nog verder bedenken en eerst naar de winkel en kom straks terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede middag allemaal,

Ben vandaag toch vroeg opgestaan, om 7.15 was ik al wakker, maar heb me omgedraaid. De slaap kwam niet terug en ben er maar tegen heug en meug uitgestapt om 8.15. Was ik de allereerste op in huis, zeldzaam.

Feestvarkens: nogmaals gefeliciteerd.
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):P
Blijf vooral aan jezelf trouw.

@KarelK,
Ik hoop dat je nog een beetje hebt kunnen bijslapen.

@Haddock,
Dat is dus toch een zware nacht geweest voor je. Laten we dan maar hopen dat het vannacht storingsloos blijft. Slaap je nog lekker?

@Leeuw,
Ik heb je verhaal op de Wie is Wie gelezen. Welkom hier en succes met je voornemen. De afgelopen nacht is dat dus al gelukt. Je zult zien dat je dat steeds beter zal afgaan. Al spreek ik daar niet uit ervaring. Ik ben nl. helemaal geen uitgaander en in de eerste periode van mijn stoppen heb ik alle gelegenheden waar drank gebruikt werd gemeden.

@Stien,
Wat een lange reistijd heb jij. Ws. lig je nog lekker in je bed nu.

@Sandra,
:)

@Houtje,
Heb jij een probleem met je wasgoed? Hier draait de wasfabriek weer op volle toeren en als het goed is, heb ik dit weekeinde niets dat gestreken moet worden.

@Benthe,
Ja, dromen kunnen vermoeiend zijn.

@Water,
Soms word je echt overvallen. Dat zijn m.i. ook de gevaarlijkste momenten.
Ik geloof dat het raadzaam is om zelfs als je ergens naar toe gaat waar je niet verwacht dat drank je pad zal kruisen toch van te voren zegt: wat er ook gebeurt, wat ik ook zie of hoor, ik ga lekker niet drinken. En al helemaal in deze periode van het jaar.

@Blacky,

@Safi,

@Soothe,

@BamBam,

@Anna,:)

@Marieke,
Jij zit vast op de tram nu. :moon:

@Tapas,
Tja, die emoties, zowel de positieve als de negatieve spelen ons parten.
Zaak is idd er mee om te leren gaan.

@Anjo,
Sterkte, maar vergeet ondertussen jezelf niet en geniet van het feit dat poppedeintje in de buurt is.

@Gem,

@Kate,

@Pippi,

@Knuffie,

@Cheyenne,
Mijn ongevraagde raad aan jou is: gewoon stoppen en laat je daarbij niet afleiden door al die zogenaamd vrolijke feesten in deze tijd van het jaar. En als je dat nu doet, kun je echt een fris begin maken van een nieuw jaar dat het getal 2008 heeft meegekregen.

@Trees,
Er is hier maar een ding belangrijk en dat is ons gezamenlijk doel de alcohol de baas te worden en te blijven. Dat doen we door elkaar te steunen.

@Kaia,

@Francesca,

Zo, ik ben bijgelezen.
Ik ga zo maar even een kop koffie zetten en daarna kom ik nog heel eventjes kijken voordat ik een dut ga doen totdat we gaan eten.

Ik hoop dat ieders computer blijft draaien en vooral dat iedereen het droog weet te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik probeer me juist wel veilig te blijven voelen op het forum, omdat dat in mijn eigen belang is. Zoals ik al wel vaker heb gezegd, heb ik hier het afgelopen halve jaar meer geleerd dan alle andere jaren tevoren met peuten. En daar dank ik jullie allemaal voor.
Ik blijf blij met bepaalde gebeurtenissen van vandaag ook al worden die een beetje overschaduwd door sommige berichten.

Francesca, jij bent nooit op mijn verontschuldiging ingegaan dat ik je naam verkeerd spelde. Ik durf je haast niet meer aan te schrijven, want je hebt het steeds over "bepaalde mensen". En als je dan nu schrijft dat "bepaalde mensen" andere "bepaalde mensen" aanschrijven alsof ze drie jaar zijn, voel ik me wel verdrietig, ja. Je kan ook gewoon schrijven dat je die of die een onuitstaanbaar type vindt, of je er verder niet aan storen.
Ik weet niet wie er volgens jou onaantastbaar zijn, maar ik ben dat niet, en als het je bedoeling was om me te kwetsen, dan is dat gelukt.

En verder heb ik over deze kwestie niemand een pb gestuurd of achter de schermen gesproken.
Ik heb wel Safi een mail gezonden of ze mijn best maid wil zijn. Daar waren we allebei blij om. En dat we onze blijdschap hierover even wilden uiten, nou, ook leuke dingen zetten we allemaal wel eens op het forum.

En ik hou het vandaag droog, jullie ook hè?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai lieve mensen, poeh als je hier twee dagen niet leest is er geen beginnen aan om alles te lezen.
Ik heb weinig tijd om hier te schrijven, komt wel weer.
@ Ferry: geen idee wie het squash spelletje heeft gewonnen. vast ik:D
@ Anjo: ik wens je veel sterkte in deze zware srijd!:sun:
Ik ga weer ! Tot snel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi, ik reageer nu even op je berichtje van 13.37 uur zonder de rest bijgelezen te hebben.

NATUURLIJK maken de schrijvers geen bezwaar tegen het feit dat jij de regie in handen hebt betreffende het boek. Jij bent daar in je bericht heel duidelijk over geweest dat dat het geval zou zijn, dus zijn zij daar bij voorbaat al mee akkoord gegaan. Degenen die zich daar NIET prettig bij voelen - zoals ik - doen niet mee! Jij hebt nooit aangeboden de bepaling van de inhoud, de eindredactie en het zakelijke gedeelte gezamenlijk te doen! Daar kun je toch gewoon eerlijk over zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Ferry aangezien het mijn idee was ben ik in eerste instantie degene geweest die bepaalde en selecteerde, maar in de loop van het plan heb ik ook andere schrijvers om voorstellen gevraagd.

Het idee om het op het forum te gooien wat ook werd voorgesteld door sommige schrijvers |(en door anderen weer als erg bewerkelijk werd gezien) heb ik gelijk verworpen . Met de reden om het forum te beschermen. En hier bedoel ik dan mee dat ik het vrij wil houden voor het schrijven van alcohol gerelateerde zaken en dagelijkse pijntjes, gremlins, en al wat meer. Maar ook omdat het me op die manier te groots zou worden. Tenslotte ben ik ook maar een teer zieltje en heb al genoeg aan het bij mekaar houden van het geheel zoals het is met 11 schrijvers.
Het is ook nog helemaal niet zeker of er überhaupt wel een uitgever is die er wat in ziet. Maar gelukkig heeft Tactus al toegezegd dat ze het boek wel zelf willen laten drukken en de kosten zullen betalen.
Maar de opzet van het boek is inderdaad mijn project waar ik iedereen zijn mening in probeer te waarderen.
Mar zoals het spreekwoord zegt.
You can't please everybody all of the time, but you can please some, some of the time.

Ik vind het jammer dat er nu opeens gezegt wordt dat er hier sprake is van tweedeling...natuurlijk zijn er groepjes ....oudgedienden en nieuwkomers bijvoorbeeld ,maar daar probeer ik zelf meestal overheen te lezen en mezelf te vermanen dat ,dat mijn gevoel is en niet zo vanuit de anderen bedoelt is.
Waarom sommigen zoals Trees en Fran zich nu opeens onveilig en niet geborgen voelen is me echt een raadsel en misschien is het wel goed dat al deze gevoelens eens op tafel komen.
Het lijkt me niet prettig als je op die manier op een forum schrijft en die gevoelens hebt.
Dat is zeker niet MIJN bedoeling van het boekplan.

Ik vind persoonlijk de aanvallen wel meevallen maar heb toch een beetje het gevoel alsof het ons niet gegunt wordt.
Maar ik hoop dat het voor velen van jullie wel een positief iets is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna...ik weet niet wat jij allemaal uit mijn emails hebt gehaald maar al die dingen gaan binnenkort in een vergadering met de schrijvers besproken worden dus ondanks dat je al vrij snel bent afgehaakt beweer je nu dingen die niet waar zijn. Namelijk dat ik nu oneerlijk zit te doen..ik zou niet weten waarmee?
Ik heb een voorstel gedaan waarin staat hoe ik me dat boek voorstel en daar zijn mensen mee akkoord gegaan. Het voorstel was vrij simpel...andere alcoholisten over de streep trekken met ons levensverhaal.
Over de eindredaktie is nog niet eens gesproken...men moet eerst het verhaal maar eens schrijven en dan zien we weer verder.
Aangezien tactus ons hierin begeleid zie ik geen problemen voor de toekomst.

Het spijt me als ik verdedigend klink maar je wijst wel steeds met een vingertje, naar mijn mening.
Wat je goed recht is hoor...zo is er tenminste openheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...