Spring naar bijdragen

Woensdag 26 december


Leeuw

Aanbevolen berichten

Zo, ik heb lekker lang uitgeslapen tot half elf en nu zit ik aan de koffie. Ik voel me heerlijk uitgeslapen. Gisterenavond heb ik nog even naar 'Schone Schijn' gekeken maar uit vermoeidheid ben ik halverwege naar bed gegaan.

Ik voel ook een soort van opluchting dat de kerstdagen bijna voorbij zijn. Vandaag krijg ik misschien bezoek, maar dat is niet zeker. Daar baal ik van. Ik heb gelukkig wel wat te eten in huis, maar volgend jaar ga ik het allemaal beter afspreken.

In ieder geval ga ik vandaag in huis wat opruimen, de afgelopen tijd heb ik door mijn drankgebruik het huishouden behoorlijk verwaarloosd.

Iedereen nog een fijne tweede kerstdag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 100
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Het onmogelijk om op iedereen te reageren, dus een paar reacties die zijn blijven hangen :D

Karel, Soothe en Kaia, Gefeliciteerd! Heb jullie mijlpaal gemist maar is er niet minder om hoor!
:present::D:present::):present::D:present:

Marieke, vlindertjes en hyves? Hyves heb ik ook maar vlindertjes?
Geniet er van maar verlies niet de realiteit ;)

Amariana, wat goed dat de operatie goed gegaan is. En nu ADB! :present:
De beste beslissing toch?

Corinne, Wat fijn dat u zich zelf heeft teruggevonden vóór het nieuwe jaar!
Zal je toch gebeuren hé. En nu ben ik akelig nieuwsgierig hoe je eruit zag
zonder rugzak! :P

Marion, kan me voorstellen dat je van jezelf ook schrok na de foute opmerking.
Maar die maken we allemaal toch wel eens. Zou er maar niet teveel over in zitten.

Blacky, de Belgen een gewone werkdag, da's even dikke pech voor veel mensen.
Lekker klussen, denk je om je handen? Laat je de boel verder heel?

Kate, de flessen cadeau doen is een uitkomst in deze tijd van het jaar. Ik had ook
een tas samengesteld een zgn kersttas met allerlei drank en etenswaren uit
de kerstpakketten waar wij toch niets mee hebben en ogenschijnlijk over een jaar
nog in de kast zal staan. Een ander er blij mee maken is altijd beter als het in de
vuilnisbak te moeten gooien omdat wij zwakkelingen zijn.

Leeuw, je gaat inderdaad met andere ogen naar de mensen kijken. Maar oordeel
niet te snel, ook wij hebben zulke dagen gekend hé. Werkze!

Cheyenne, nu heb je mogelijk tijd om de schade in te halen. Ik heb hier al eens
eerder gelezen dat mensen begin ADB het hele huis gingen opschonen.
Ik heb ooit eens een "begin" gemaakt :o

Gem, een heerlijke brunch voorschotelen. Doe je best, en veel gezelligheid voor
vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, middag :D
Heerlijk dagje gisteren gehad?
Maar hee, wil je me een plezier doen? Benoem even niet wat je qua h.h. aktiviteiten
vandaag onderneemt, ik voel me zó schuldig en voel me dan verplicht om óók......
Maar ik wil niet, niet vandaag!
Ik wil genieten van de 2e Kerstdag, van de rust na gisteren en verders morgen weer
een dag. :wacko:

Allemaal een hele fijne droge dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen, iedereen is volgens mij ongeschonden kerstavond en de eerste kerstdag doorgekomen, dan gaat die 2e ook wel lukken toch? Samen gaan we er voor!
Hier een pyamadag maar wel huisopruimdag, want hier is het ook al een bende.. Stien ik zal het niet allemaal opnoemen maar zal wel blij zijn als het einde van de dag er weer een geordend huis om me heen zit!
Lekker de radio aan, want de top 2000 is dan eindelijk echt begonnen en de kerstfilms houden me van mijn werk (opruimen!) Ik heb de afgelopen weken niet verder gekeken dan de kerst.. per dag.. maar nu is het tijd om ook weer aan de periode na de kerst te denken en aan mijn korte vakantie zometeen... dus orde en netheid en orde op zaken stellen!

Fijne 2e kerstdag vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen forumers!

Vandaag hier ook een luier dagje met genoeg DVD's van Coupling om de hele dag door te komen.
Gisteren 1 glas wijn bij het eten gehad maar dat smaakte me niet en heb het halverwege doorgeschoven naar mijn buurvrouw en haar lege glas op mijn plaatst gezet. Gelukkig had ik allerlei lekkere frisdrankjes bij me, want dat had ik op het laatste feestje wel begrepen dat je daar zelf om moet denken.
Ik had de kinderen een scheet kussen gekocht en daar hebben ze de hele middag plezier mee gehad met alle nieuwkomers. Die werden dan al bij de voordeur begroet met....Kom maar binnen we hebben al een stoel voor je klaar staan en dan heel veel geschater als de scheet kwam. Zalig gegeten 'a Scottisch Roast' wat wil zeggen dat je ovenaardappels hebt een kip en allerlei verse groente. Wat wel heel bijzonder was dat er paarse aardappels op tafel stonden die wel lekker smaakten maar nog beter kleurden op tafel Zelf had ik veggie balletjes gemaakt zodat mijn man en ik geen kip hoefden te eten. En een lekkere appeltaart met ijs en slagroom als toetje. Daarna spelletjes gedaan en veel gelachen. En vanochtend heerlijk fris opgestaan.
Vandaag ook geen drank in huis en doe met jullie mee...ik drink niet...wat een opluchting!

Fijne dag allemaal.

Amariana...bedankt dat je even laat horen hoe de operatie is verlopen en ik wens je veel succes met het droog blijven. Wel fijn dat je kinderen de nieuwe mama goed bevalt, misschien de perfecte reden om het zo te houden. Maar eigenlijk moet je het voor jezelf doen want je bent het waard! Fijne feestdagen en beterschap met de pijntjes die er nog zijn.:present:

Kohtje...succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

U'name, jouw opmerkingen van gisteren blijven me bezighouden, dus nog even:
ik herken die lamlendigheid van de afkicktijd heel goed. Toen ik hier pas op het forum kwam, voelde ik me ook te rot om ook maar een vinger op te tillen. Nou ja, bij wijze van spreken dan, want typen deed ik dus wel.
Ik kreeg toen meteen de raad: ga wat doen, iets opruimen, naar buiten, maar DOE iets. En wat had ik verschrikkelijk GEEN zin om wat te doen. Enfin, mensen die al langer droogstaan geven die raad niet voor niets, dus heb ik mezelf een geweldige schop onder mijn achterste gegeven.
En het werkte! Het werkte echt. En het leuke ervan is, het werkte vrijwel onmiddellijk.
Ten eerste ben je blijer met jezelf als je wat gedaan hebt, en ten tweede gebeurt er met beweging iets in je hersens waardoor je je beter voelt, een soort natuurlijke zelfmedicatie.
DOEN, echt waar. Trouwens volgens mij was jij al eerder een tijd droog dus je weet het allemaal vast al wel, maar een opfriscursus kan geen kwaad, toch?

En nu ga ik zelf de daad bij het woord voegen (non blaterare sed polire is mijn devies, en dat betekent: niet l*llen maar poetsen), dus hop aan de yoga en dan naar mijn kerstdiner, met heel veel liflafjes.

Een fijne dag allen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een goede tweede Kerstdag allemaal! Onze eerste Kerstdag is prima verlopen, het was erg gezellig. Soothe was bij ons op bezoek, we hebben gesteengrilld en liters en liters 50/50 gedronken. Maar goed dat ik de laatste voorraad opgekocht had. Voor mij was het mijn tweede droge Kerst (nou ja, droog... met al die liters) en het heeft ons beiden geen moeite gekost.
Nu gaan we samen een flinke wandeling met de hondjes maken, die hebben het met zijn tweeën ook gezellig gehad. Het is een soort voortdurende discussie welk bot nu van wie is, en welke bak brokjes. Maar ze komen er wel uit, uiteindelijk.

Amariana, fijn dat je operatie goed is verlopen, en welkom terug hier.

Ik heb niet alles van gisteren bijgelezen, dus ik ga niet overal op reageren. Allemaal een fijne dag, ik weet niet hoe het met jullie staat, maar wij houden het ook vandaag droog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joehoe, ook dit gaat weer voorbij. Spanningen en tegelijkertijd slap voelen? Het lijkt wel of ik een mantra zit te herhalen, maar ga iets doen. Het is mooi weer, loop of fiets die innerlijke spanning er uit. Achteraf kan je de dingen dan vaak van een andere zijde bekijken, zonder dat het zo door je hoofd maalt.
Heel veel sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goeiemiddag allemaal,
Voor eenieder die het nodig heeft veel sterkte, hou je taai, je krijgt er geen spijt van.
Dankjewel Stien, we schuiven het nieuwe jaar droog in !
Vanmiddag de laatste " uiteten verplichting ". Het is uiteraard allemaal goed bedoeld, en je moet maar wat blij zijn dat je van dat soort uitnodigingen krijgt, maar ik kan nou niet zeggen dat ik erom zit te springen. Daartegenover staat dat als je er eenmaal bent, het toch meestal erg gezellig is ( ondanks het water i.p.v. de wijn ). Dus vooruit maar weer.
Luitjes hou het droog, maak er een fijne tweede kerstdag van. Voor de hollanders dan, voor onze belgische mede exalcoholica, fijne werk cq klus,vakantie, lekkers naksdoenluier-dag.
Groetjes......................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, was niet slecht bedoeld hoor! Ik weet dat die taken er nou eenmaal bijhoren.
En vaak ben jij degene die mij hier op wijst door je berichtjes. En op de één of andere
manier kom ik dan vaak in beweging.
Het zegt méér iets over mezelf toch?

Tapas, gezellig toch Kerstbende? :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat jullie ongeschonden de eerste kerst door gekomen zijn.

X is buiten gevaar maar omdat hij niet alleen wil zijn, ben ik nog steeds 22 uur per dag bij hem.
Mijn meiden vallen mij ontzettend tegen en hebben mij ontzettend veel verdriet gedaan.
Mijn moeder deed daar nog een schepje bovenop en op de mat lag een brief van het CWI met ontzettend slecht nieuws.

Het lijkt wel of dat altijd zo gebeurd in het leven. Soms gebeurd er tijden lang niets en dan ineens gebeurd alles tegelijkertijd. En al die oude koeien, die wederom tot leven gewekt worden.
Wat mij ook opvalt is dat JIJ DRINKT een geldig eindantwoord is op alles.
Ik ben bang dat ze gisteren meer kapot hebben gemaakt dan ze beseffen.

Ik zou inderdaad heel graag mij nu even te buiten gaan aan een fles Jan maar dat is een luxe die ik mij niet kan en WIL veroorloven. Ik wil dit goed afsluiten.

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, en voor degenen die het er toch nog moeilijk mee hebben, zo van waar doe ik het allemaal voor? Als ik straks of op andere gelegenheden met meerdere personen opeengeklemd rondom een tafel zit, laat ik de stoel expres wat verder van de tafel af staan en pak dan het koffiekopje met twee vingers vast zodat ik het met zowat gestrekte arm naar me toe moet halen. Herinner je de momenten nog dat je in dat soort situaties eerst angstig om je heen zat te kijken, bang dat iemand je in de gaten zat te houden, het angstzweet je letterlijk uitbrak, de koffie koud was als je uiteindelijk toch je stoel naar voren had geschoven en heeeeeel voorzichtig het kopje met beide handen op pakte, je even moest wachten om het trillen waar je zo bang voor bent te bezweren, en dan met een of twee grote slokken de koffie naar binnen goot?....................
Vanmiddag hou ik dat koppie losjes even vast, kijk er even naar, en denk daar aan.
Drink dan het lekkere hete verse bakkie leut met kleine slokjes op. Werkt heeeeeeel motiverend en geeft een flinke impuls aan het opbouwen van je zelfvertrouwen.

Groetjes..............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kerstvierders,

Ik was vanmiddag even ingelogd Stien maar terwijl ik begon bij te lezen, riepen de kids om aandacht. Ik moet zeggen Kerst valt me 200% mee, maar vooral de relaxte avonden met géén bezoek en wél Harry Potter zijn heerlijk. Voor oudejaarsavond heb ik deel 4 op DVD besteld, ik denk zowiezo dat deze cyclus op de TV de omzet bij bv. bol.com enorm zal opjagen.

Stien, dat huishouden van mij. Ik voel me eigenlijk altijd rot dat ik té weinig doe (enerzijds) en anderzijds is AKTIE ook vaak mijn redding. Misschien meld ik het hier dan ook zo van: jongens, ik heb niet gedronken maar wel........gedaan omdat me dat zelf een lekker gevoel geeft. Ik vind het z.w.z. prettig dat mijn huis op orde is geeft me een goed gevoel, hoewel ik nóóit keukenkastjes uitsop, ze verf (Tapas) of aan het schuren ben. Met de opvoeding van de kids ben ik al meer dan bezet (en mijn vrijwilligerswerk).

En ach, ......

Wie er zich aan ergere, hij of zij scrolle door..... (Bee, kan dat even in het Latijn graag?)

En nu ga ik ....... (sorry) even strijken dan is de zolder weer leeg en de kasten weer vol, heerlijk. Het is laagtarief dus ik jas gelijk de volgende was erdoor.
Gisteravond na het diner privé met de kids heeft Zoon de hele tent gezogen en ik heb alles nog gedweild, en vanmorgen kwam ik beneden en was ik helemaal blij met mezelf. Ach, gun dat kind ook een Fanta.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, dat is niet niets 22uur.
Rond deze dagen lopen bij veel mensen de spanningen op. Bij de mensen in je omgeving maar ook bij jezelf. Graag had je het anders gehad, gezien. Maar mensen doen allemaal hún ding, gaan met
situaties allen op hun eigen manier om.

Ik zou bij mezelf proberen te blijven, denken aan wat ik belangrijk vind op dit moment.
Proberen het overige, als bijkomende zaken voor nu even naast mij neer te leggen.
Het is een mooi en goed streven in deze tijd het droog te houden. Het is geen gemakkelijke tijd voor je dus héél veel sterkte Anjo. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, ik steek speciaal voor jou en voor je gezin een kaars hier aan. Die brandt 14 uur dus ik stuur je sterkte en kracht.

Het is voor je dochters ook niet eenvoudig, hun vader zo ziek. In de stress van het moment kunnen verwijten uit het verleden naar boven komen..... En dat je moeder zo hard tegen je is is eigenlijk ook niet nieuw, kun je niet een of andere manier bedenken om je daar een béétje tegen de wapenen? Is er geen vertrouwenspersoon in het ziekenhuis, een maatschappelijk werker of persoon tegen wie je je hart kunt uitstorten? Je mag het in ieder geval altijd hier doen.
Ik weet donders goed wat ouders je verdriet kunnen doen. En wat je met je X doet is óók voor je meiden, maar dat zullen ze misschien pas later zien......

Ik denk aan je.

Wie mij nodig heeft, ik ben bij de Strijkbout (daar heb ik geen internet) maar ik kom af en toe gewoon kijken hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe je de groeten aan de strijkbout Hout? Ik heb eindelijk mijn keuken schoongemaakt.. heerlijk!! actie!!! daar gaat het inderdaad om, dus alle lamlendigen onder ons, ruim die keuken op!! ga strijken, kom in actie en daar is Stien denk ik ook soms jaloers op, die zelfdiscipline van jou om steeds in actie te komen... ik trouwens ook hoor!!

Anjo, je vergt heel veel van jezelf momenteel, en ik wou al hetzelfde zeggen als Stien, waarschijnlijk is het de manier van je moeder en dochters om met spanningen om te gaan om ze nu even op jou af te reageren, niet leuk.. maar als je gaat drinken nu geef je ze nog gelijk ook!!! dus wees verstandig en gebruik je "wijze geest" hoe moeilijk het ook is. Vergeet niet dat niet alles zwart of wit is maar dat er ook nuances zijn!!

okee, ik ga weer verder aan het opruimen en boenen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,

Ik ben jaloers op jou altijd met je boenen, je BESTE KLADE uitsoppen, de kastjes boenen, de tweede hands artikelen schuren en verven.....

Goed ik heb vreselijk gelachen met Zoon, die wilde helpen met strijken en blijkt op precies dezelfde manier te strijken als ik. Hij is helemaal idolaat van mijn strijkbout (het is nogal een monster omdat ik zoveel strijk, hij heeft zijn eigen broeken gestreken, onder luid commentaar dat hier nog een puntje stoom moest en dat het strijkijzer net een racewagen was (is het ook) omdat je extra stoom kunt geven (soort extra gas dus). Erg grappig was het, en voor wie het niet begrijpt of het dom vindt, scrollen maaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrr !!!!!

Jammer dat de Tactus geen strijkbouticoontje heeft :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo :heart:
En nu voor jezelf gaan, je doet zo je best, je staat steeds klaar voor je X, waarvoor mijn complimenten, en dan heb je ook nog het gevoel afgekat te worden en nog een slecht bericht. Dat is zwaar en een hele makkelijke aanleiding om te gaan drinken. Maar je weet wel beter he. Neem wat rust en denk ook aan jezelf. ooit wordt het weer beter, vertrouw op je eigen kracht. Je eigenwaarde, die bepaal je zelf.

liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje ik heb liever dat je over de was l*lt dan dat je komt vertellen dat je een fles wijn naar binnen hebt gekiept. Wat doen we het eigenlijk goed met z'n allen he?

Tapas jij ook met al die drankfestijnen om je heen, klasse, Houtje met je wijndrinkende ROA, Trees en Corinne die zo moedig zijn om elke ontsnappingsweg uit te bannen door elke dag weer die pil te slikken, Marjo je gaat geweldig en blijf schrijven hier, Blacky die geen 2e kerstdag heeft, ja ik kan nnatuurlijk niet iedereen opnoemen, Benthe zonder haar geliefde in de buurt, Safi gelukkig bleef het bij een halve en vond je het niet meer lekker houden zo, Marieke wederzijdse vlinders ongevaarlijk !?!?, Bammetje met verdriet en soms boosheid en maar weer onderzoeken pfff, Stien met de dubbele afspraken, Water met zijn oude gitaar en opbeurende liedjes, Kohtje Kohtje kies eerst eens voor jezelf, ja nu gaat iedereen die ik niet noem natuurlijk denken en ik dan?

Ik vind jullie allemaal kanjers!

groetjes Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...