Spring naar bijdragen

Woensdag 26 december


Leeuw

Aanbevolen berichten

Lieve mensen, ben beetje druk met werk, idd CPAS ;)

kom net thuis, even 6 uur slapen nu tot 11 en dan opstaan aangezien ik om 11:45 weer op kantoor ben voor vertrek.

Gisteren en vannacht gewerkt, één gast zijn kots opgeruimd, kinderen van 12 aan de wijn gezien, ouders die ruzie maken onder dronkenschap in het openbaar... jaja! Nu ik me zooo bewust opstel tegen alcohol kreeg ik een fikse afkeer van alles waar ik mee bezig was, betrokken of onderdeel.

Wel kapot moe van het werken en de behoefde om wat te drinken, even 'ontspannen'. Normaal ontlaad ik zoals gemotiveerd eens in de week... dat punt nadert en nu bekruipt me toch wel het gevoel van onrust. Voordeel is wel dat ik zo moe thuis kom dat ik ook echt wel behoefte heb om te slapen zodat ik niet heel erg lang ga lopen woelen in bed. :D

Zo sorry dat ik niet reageer op jullie ontwikkelingen :( heb er vandaag niet de tijd voor, ben nogal druk eventjes aangezien ik spaar voor iets speciaals.

Voor iedereen die opstaat... weet dat ik je bij deze graag een hart onder de riem wil steken! Je kan het! Weet dat ik solidair ben en vandaag... wederom niet drink!

Volgens mij ga ik dag 6 in, alive and sober!

Vermoeid leeuwtje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 100
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goeie morgen, Leeuw,
Dat was een heftige nacht. Je bent terecht blij dat die om is.
Gisteren en vannacht gewerkt en nu ga je een paar uurtjes slapen om om 11 uur alweer te werken.
Dat omdat je voor iets speciaals spaart.
Dat is mooi, maar denk je er wel aan dat je lichaam meer dan die paar uurtjes nodig heeft om te herstellen. En herstellen van een burn out duurt nog veel en veel langer.
Je bent nog jong. Doe het a.j.b. wat rustiger aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga zo nog even pitten.
Straks schoonouders op de brunh bij ons. Daar moet ik wel wat kleine dingetjes vantevoren voor doen.
Dochterlief is al 2 avonden thuis geweest (gedwongen), want iedereen moest verplcht thuis zijn in haar omgeving. Zij kon dus niet weg. rt weer op. Iedere avond een deel van "In de ban van de Ring"gekeken.
Deel 3 zullen we wel met z'n 2 bekijken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai allemaal,
Ten eerst wil ik iedereen hier gelukkige Kerst toewensen en hopelijk gaat alles goed met iedereen.,
Heb nog niets doorgelezen hier maar wil toch ff een berichtje plaatsen.
Tijdje terug was ik hier ook, maar gestopt omdat ik elk moment een oproep kon krijjgen om geopereerd te worden aan een tumor in de speekselklier.
Dit is al achter de rug en alles is goed verlopen. De operatie duurde 3 uur en ik kneep m wel voor de tijd.
Ze hebben alles weg kunnen halen, heb wel een groot litteken vanaf voorkant van m,n oor tot in m,n hals maar volgens de arts trekt dat nog bij.
Heb wel nog steeds een doof gevoel ad rechterkant van mijn gezicht en mijn oor (zo,n gevoel net of je verdooft bent bij de tandarts), maar ook dat zou met de tijd minder worden.
Ook ben ik 5 weken geleden gestopt met drinken en heb nog geen druppel meer aangeraakt.
Toen ik hier kwam ging ik iedere keer weer drinken, maar telkens zoop ik me dan weer van de wereld, WEL werden de tussenpozen dat ik dronk langer.
Ben er wel heel blij om, maar kan nog echt niet zeggen dat ik er geestelijk vrij van ben, elke dag denk ik eraan, ook vaak krijg ik trek (in situaties waarbij ik vroeger ook dronk en dat zijn er best veel).
Het doorbreken van gewoontes is best moeilijk, ook voel ik me vaak onrustig en word dan heel druk van binnnen, maar pak nu geen drank, maar ga andere dingen doen en dan ebt het gevoel van trek wel weer weg.
Ook is het zo dat het in het dagelijks leven eringebaaken zit, als je een reclamefolder krijgt lees je veel over alcohol en op tv zie je het vaak langskomen. Het is echt ingeburgerd terwijl er zoveel over geklaagd wordt dat jongeren teveel drinken etc.
De kinderen vinden het prachtig en zijn er heel blij om en dat geeft mij weer vertrouwen dat ik het goed doe.
Ga nu stoppen, ff bakje koffie drinken en drink ook een kopje mee!:D Groetjes Amariana

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ameriana,
dat is een mooi bericht vlak voordat ik uitlog!
Dat denken aan drank wordt steeds minder! Ik ben tijdenlang 24 uur per dag bezig geweest met niet-drinken, zoals ik ook eerst bezig was met drinken. Inmiddels gaat het veel beter.
Knap van je dat je al zolang droog staat! Genieten ook dat je kinderen het zo fijn vinden!
Geniet deze dagen extra van het nuchter zijn!

En nu ga ik nog even slapen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Amariana,
Prachtig dat de operatie dus heel geslaagd is. Dat dove gevoel zal heus wel wegtrekken en littekens hebben hun tijd nodig. Belangrijk is dat je die tumor kwijt bent. Die heeft vast flink in de weg gezeten.
Prachtig dat je al 5 weken geleden gestopt bent. Daarmee verdien je heel wat slingers.
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):P:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):P
En het doorbreken van die drankgedachten zal ook steeds beter gaan, net als het doorbreken van de gewoonten.
Als ik zo terugkijkt in mijn alcoholschrift dan zie ik de trekmomenten teruglopen. Een mooi gezicht is dat.
Van mij mogen ze met drankreclames hetzelfde doen als met de rookwarenreclames. Helemaal weg ermee dus, wat mij betreft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

buenas adb'ers ,
amariana blij jou te mogen lezen , en blij dat je operatie goed verlopen is .
in jou bericht leest men dat het negative (operatie) soms iets positiefs(stoppen met drinken ) heeft :present:
ik lees dat eigenlijk de meeste een adb kerst gehad hebben , en dit is fijn te lezen .
wat ga ik vandaag doen , ewel zeker diene eerste laten staan .
straks mijn auto binnen doen voor groot onderhoud , zal wel een duur grapje zijn :devil:
en nadien mijn cadeau in mekaar flansen ( bureau ) niet van den ikea dus nog meer puzzelen als anders :huh:
nederlanders tweede kerstdag geniet ervan .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goei morgen, Blacky,
Nog meer puzzelen dan met Ikea? Kan dat?
Komt het dan misschien van Leen Bakker?
Het bed van mijn dochter komt daar vandaan.
Dat paste dus echt niet. Men had het model vernieuwd.
Alleen waren ze vergeten om die vernieuwingen een nieuw nummertje te geven.
Voor het personeel dus ook een hele puzzel om de juiste onderdelen te geven.
Maar het is allemaal vrij snel i.o. gekomen.
Alleen staan de zijschotjes nog steeds te wachten tot ze ze terug komen halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat heerlijk om op 2e kerstdag fris en fruitig op te staan!
Het was af en toe wel raar gisteren, maar niet moeilijk. En die fles drank die ik cadeau kreeg geef ik wel weer door aan iemand anders, hihi.
Ik heb onderhand wel genoeg leermomenten gehad, het is mooi geweest.

Vandaag drink ik niet, net als gisteren!

fijne dag allemaal,

liefs Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen op deze 2e Kerstdag,

De eerste is voorbij, en ben nog vele indrukken aan het laten bezinken.
Ik ben naar de Kerstnachtdienst geweest en verbaas me nog steeds over
de afloop daarvan. Het was een prachtige dienst maar op slot deelde de
dominee mee dat we beneden gezellig nog een glaasje rode wijn konden
drinken ofwel een kopje koffie. De woorden rode wijn straalde verlekkert
van zijn gezicht, dat merkte overigens meerdere mensen op hoor!
De trap afdalend kwam de alco lucht me al tegemoed, hoezo koffie.
We hebben alleen mensen met glazen wijn in de hand gezien, en mijn
moeder kréég daar toch zin in! Pech voor haar, mijn man heeft haar
als het ware de kerk uitgeduwd, en dat rekening houdend met mij.
Bij mij stond het water aan de lippen. Is dat altijd na een Kerstnachtdienst?
Ik bedoel dat er wijn wordt geschonken?

Voorts mijn handtas net geleegd, opgedrongen likeur bonbons nu de vuilnis
emmer in. :D
Het kerstdiner werd verlaat, één persoon lag nog te bed, beroerd. Naar later
bleek, een kater van de avond ervoor. Voortijdig werd het diner onderbroken
want ze moest naar huis met man en kind.
Ik heb me maar gewijd aan de afwas, wat een bende om met de hand te doen!

Ik ben blij dat het achter de rug is. Dit was weliswaar mijn tweede droge Kerst
maar vorig jaar heb ik gewerkt en was toch wel gemakkelijker.
Vandaag rustig aan en voorbereiden op de komende werkdagen.

Ik denk dat velen met mij blij zijn dat het bijna voor bij is.
En hoop dat al degene die het moeilijk gehad hebben er droog doorheen
gekomen zijn. Alle gebanden, in gedachten zijn ook jullie hier hoor!
Nu ga ik nog even het draadje terug lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...