Spring naar bijdragen

Woensdag 26 december


Leeuw

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 100
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hei allemaal,

Even een berichtje van kohtje, hij voelt zich al heel wat beter en gaat vrijdag voor een intake-gesprek en daarna weer wekelijkse gesprekken met de optie op acute hulp als dat nodig blijkt te zijn!! Hij doet jullie allen de groetjes !!

Sorry dat ik steeds even inlog en direct weer weg ben dan maar ik moet straks alweer gaan werken!!

Veel liefs van knuffie!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat het weer beter gaat met Kohtje Knuffie. Gaat het met jou ook goed?

Tweede Kerstdag ook goed doorgekomen. Tot mijn grote schaamte moet ik zeggen dat het hier nog steeds een enorme puinhoop is (vraag Soothe maar), maar ik heb wel een paar wassen gedraaid, en we hebben lekker gegeten. Is ook wat waard toch?

Morgen en overmorgen moet ik werken, dus ik duik zometeen mijn bed in. Jullie willen niet weten hoeveel zin ik daarin heb. Andere jaren spaarde ik altijd zoveel vakantiedagen op dat ik rond Kerst en Nieuwjaar een week vrij kon hebben, maar nu kan dat niet omdat ik op een andere afdeling werk. Even wennen en slikken dus, maar ik verheug me er op in het voorjaar een keer vrij te nemen.

Anjo meisje, je krijgt het weer zwaar voor je kiezen geloof ik. Heel sterk van je, om Jan nu erbuiten te laten. Je bent een waardevol mens, vergeet dat nooit, onverschillig wat een ander (ook je moeder) daarvan zegt! :heart:

Ik merk dat ik nogal wat berichten van gisteren heb gemist, want het is me niet geheel duidelijk wat er met Corinne was, en met Marieke. Hoop dat ik het nog terug kan vinden.

Frannie, wat heb je een hoop over jezelf ontdekt! Ik zou die pyjamadag er wekelijks in houden, volgens mij doet het je goed. Fijn dat je een goede dag gehad hebt met je familie.

Welterusten allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn om te horen dat Koh weer op de rails staat. Hij weet hoe het moet dus met wat hulp en de mogelijkheid om daarop terug te vallen weet ik zeker dat hij het weer snel op een rijtje heeft!! zet em op Koh!!
Username, wat wil je dan, dat we je de hele tijd gaan bevestigenen hoe vervelend en erg het allemaal is die afkick? dat weet je zelf ook, zoals Fran al zegt.. je voelt je ontzettend rot, het hoort erbij en het gaat ook weer over, accepteren en aanvaarden en actie ondernemen al wil je dat helemaal niet en druist dat tegen alles in is toch eigenlijk het enige wat werkt en waardoor het rotgevoel ook sneller weg gaat. Echt!!

Fran, wat ben jij goed op weg zeg!! wat een verschil met anderhalf jaar geleden!!
De wijsheden uit mijn therapie waren altijd: het is zoals het is, het gaat zoals het gaat (acceptatie) en de belangrijkste misschien wel waar jij nu mee bezig bent: je moet leren verdragen want je kan het verdragen. Verder vind ik heel herkenbaar wat je zegt over het gaan voelen en het niet durfen, ik dacht toen ook dat voelen iets heel ergs zou zijn maar dat is het eigenlijk niet, de gedachten zijn vaak pijnlijker dan de pure gevoelens, we denken te vaak dat gevoelens alleen maar heftig zijn maar gevoelens is ook vaak gewoon het accepteren wat je voelt, je ergert je. okee, dat mag, je voelt paniek? okee dan moet je gaan handelen want dan doe je iets wat je gevoel niet wil.. gevoel is een instrument om te kunnen leven als jezelf. Gevoel is een signaal voor welke stappen je moet ondernemen op dat moment en welke keuzes je moet maken. Eigenlijk is je gevoel je grootste vriend.. en ben je dat zelf, je echte zelf. Zonder gevoel zijn er geen grenzen en is er geen ik! Het weer kunnen voelen is voor mij het grootste kado geweest wat ik ooit in mijn leven heb mogen krijgen!
ga vooral zo door Fran!!!

Ik ben vanavond nog even langs geweest bij mijn collega's, mijn grootste drankvalkuil die er is. En het was ontzettend gezellig, Collega die nogal veel kan drinken had zich aan zijn woord gehouden en was nuchter, de rest ook.. we hebben samen de restjes opgewarmd van gisteren en gezellig gegeten, nog even de top 2000 agogo gekeken en toen ben ik weer naar huis gegaan.. ik had het dit keer echt naar mijn zin en geen behoefte om te gaan drinken en ben daar ontzettend blij mee. Weer een overwinning!!!!

Daarna mijn huis verder opgeruimd en schoongemaakt, gedweild enzo.. heeeeeeerlijk!!! Ik ben dik tevreden over mijn eerste drankloze kerst! en ben erg gelukkig met mijn ordelijke huis om me heen!
jippiejajeeeeeee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee karinneke, spiegelbeeld van me......
Natuurlijk ben je niet alleen maar ik denk écht dat de meeste mensen druk zijn hun Kerstboel op te ruimen of voor de buis hangen, al dan niet uitgeput. Ik ben toch wel redelijk uitgeput dus.

Vanavond ge-gourmet met de ROA en kids, de RAO was niet helemaal lekker en uiteindelijk zijn ze blijven slapen allemaal gelukkig heb ik drie logeerbedden want ik ga niet graag uit mijn eigen bed.

Ik heb de gourmet alweer opgeruimd, braaf de tafel helemaal gedekt voor het ontbijt dus ik ben zwaar tevreden over mezelf.

Anjo, ik denk aan je. Je kaars brandt nog maar ik blaas hem zo meteen uit als ik naar bed ga.

Joezerneem,
Die afkikckverschijnselen horen erbij maar mijn advies is om gewoon hier te blijven komen en stort je hart maar uit. Over een tijdje weet je niet beter. Als wij de hele dag alleen maar zware onderwerpen zouden bespreken zou het forum ondoenlijk zijn er is ook een zekere "lichtheid van bestaan" nodig.

Welterusten allemaal, I call it a day.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Karinneke! zo zie je maar weer, een maand geleden nog vrij depressief en niet meer wetend hoe ik verder moest op alle fronten en nu de hobbel genomen en er komt weer ruimte voor dingen... zo werkt het dus vaak.. uit elke zware periode kom je toch weer sterker, en zeker als je dan ook nog eens niet drinkt!

meisjes en jongens, ik ga slapen! ben moe!
trusten allemaal en tot moggelochtend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, het zit erop. En niet in negatieve zin, het was gezellig zelfs. Lekker gegeten en gepraat met onze vrienden. Er werd gedronken maar niet "onmeunig" (was ik toch zeker zelf altijd diegene....).
Het was een vrij relaxte kerst, en mijn flessie is dicht gebleven. Geen spijt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je daar last van Trees? Dat is heel vervelend, ik ken het zelf maar al te goed. Toch proberen vast te houden aan het moment dat er weer enige stabiliteit komt. En dat lukt wel het beste zonder drank.. op de lange termijn. Herstellen vergt tijd, in alle opzichten, vooral emotioneel. Blijf geloven in je eigen kracht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond allemaal,
Wij zijn een hele dag weggeweest en toen we weer terugkwamen was het tijd voor Harry Potter.
Uitgewaaid aan zee, bij een neef op visite geweest, zijn vrouw was jarig.
Leuke dag gehad.

@Blacky,
quote
inderdaad corinne van de leen bakker , allez gij heft mij al goede moed
corinne ps me gusta tu nombre
unquote
Wat betekent dat laatste?
Wist wel dat je het in mekaar kon krijgen. Dat is je wel toevertrouwd.

@Benthe,
:)

@Kate,
Goed van je.
Wij hebben een fles wijn weggegeven. Wist niet eens dat we er een in huis hadden. Man en kinderen zorgen wat dat betreft heel goed voor me.

@Stien,
Dat noem ik toch een zware kerst.
Geen idee of het normaal is na een dienst een bacchanaal aan te richten.
Er is dus heel wat bloed van Jezus gedronken. Ik geloof niet dat dat de oorspronkelijke bedoeling was.
Maar goed, jij had het moeilijk, je moeder kennelijk ook en je man om jullie veilig weg te loodsen.
En dan likeurbonbons, ook gevaarlijk. Mijn pianomaatje dacth ooit eens een leuk cadeautje te geven aan mijn dochter en kocht niets vermoedelijk lekkere bonbons bij een bakker. Bleken dat likeurbonbons te zijn. Kennelijk moet je bij de bakker ook al zeggen dat je niets met drank wil. Mijn dochter was toen 14 geworden! Ik lustte dat soort bonbons wel. :huh:
Een verstoord kerstdiner wegens de gevolgen van een kater.
Ik begrijp dat je liever gaat werken.
Mijn identiteitscrisis was een geintje van gisteravond.
Mijn naam werd Luctoria en daar past toch geen rugzakje bij. Ik had dus hetzelfde koppie als jij uitgekozen. Daar had ik vanochtend toch wel even een 'probleem' mee. Ben dus maar weer mijn eigenste ik geworden.

@Cheyennne,
:)

@Tapas,
:)

@Safi,
Prrrrrrrrrrt :D

@Marieke,
:)

@Anna,
Met die honden wordt het vast ook nog wel wat.

@Joehoe,
Heb je je poot stijf weten te houden?

@KarelK,
Je hebt geloof ik de smaak wel te pakken.
En een kopje koffie zo onbevangen naar je toe kunnen bewegen. Ik vind het steeds een heerlijke gewaarwording. Ik liet het wel eens staan, omdat het me niet lukte. Ik heb zelfs een keer wijn moeten laten staan, omdat ik zo hevig trilde. Goh, ik voelde me toen echt rot. Door de drank kon ik verd***ie de drank niet tot me brengen die wellicht het trillen iets zou kunnen doen verminderen. Junkie! :Disgusted;

@Anjo,
Dat noemen ze geloof ik: stank voor dank.
Je spant je in voor de vader van je kinderen en dan dat. Maakt mij sprakeloos, maar ik hoop dat je het droog hebt gehouden. En dan weer een slecht bericht. Ik hoop echt dat 2008 een veel beter jaar gaat worden.

@Houtje,
:)

@Visje,
:)

@Kate,
Je maakt dat ik ga blozen.
Je vergat je jezelf in het rijtje kanjers op te sommen. Dus bij deze.

@Haddock,
:)

@Marjo,
Geslaagde 2de kerst!

@Gem,
Ik loop zo dikwijls in mijn pyama. Heb er wel altijd een 'thuistraininspak' overheen. Lekker warm en lekker makkelijk. En mijn haar, dat is net als dat van Harry Potter: weerbarstig en bij het minste staat het alle kanten uit.

@Pippi,
Met Luctoria alles OK! Met jou ook zo te lezen. Goed zo!

@Soothe,
:)

@Francesca,
Dank voor je uitgebreide uitleg. Ik herken wel stukjes van mezelf. :$

@Username,
Ziza zou meteen zeggen: aktie. Al heb je geen idee van wat je zou moeten doen, maar je keuze om te gaan gamen is al een hele goede. Die verzet je gedachten en je doet ook echt wat anders.
Zeuren doet hier niemand. En ja hier wordt wel eens over koetjes en kalfjes gekletst. Alles is goed om die trek de baas te blijven, er doorheen te komen.

@Kaia,
Sterk! Je groeit met de dag en dat alleen maar door elke dag NEE te zeggen.

Trouwens, Kaia, Soothe, jullie hebben de maand volgemaakt. CHAPEAU! :D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::lips::moon::present::):rose:;):PCHAPEAU! :D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::lips::moon::present::):rose:;):PCHAPEAU! :D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::lips::moon::present::):rose:;):PCHAPEAU! :D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::lips::moon::present::):rose:;):P

@Kohtje,
Jou gaat het ook lukken! Aanvaardt de hulp en ga ervoor!

@Trees,
Mijn Refusalzus.
Stemmingswisselingen? Daar ga ik het dus volgende maand over hebben met huisarts. Ik ben het beu om van de ene depressie naar de andere te duiken.

@Knuffie,
Werkt ze. Ik hoop dat het een rustige dienst is.

@Karinneke,
:)

Het moet me toch van het hart. Hier komen heeft toch iets van thuiskomen.
Het is me al eerder opgevallen bij de verjaardagen van zoontje van neef. Neef kan behoorlijk hijsen.
Vanmiddag, 't was een uur of half twee dat we bij hen aankwamen. Wij koffie of fris, neef een fikse bel rode wijn, wij nog een tweede kop koffie, neef nog een tweede fikse bel. Hij keek met van die ogen naar de fles die nicht kreeg. Ik hoop dat ik me vergis, maar ik dacht daar even mezelf te zien in de overgangsperiode 'nog net doenlijk naar veels te veel'.

Voor nu ga ik jullie laten. Morgen moet ik werken. Ik heb dan verder geen plannen en denk dat ik jullie vanaf de middag aardig ga komen vervelen.

Welterusten allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Marjo. 't Gaat wel weer over.
Ben blij dat jij goede dagen hebt gehad.
Gisteren voelde ik me ook heel goed, vandaag iets minder. We zijn net echte mensen hè?
Maar ach, eigenlijk moet ik niet zeuren. Not a gremlin in sight!
Ga nog even naar Ned. 3 kijken, en dan lekker slapen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, dat verhaal van KarelK over de koffie die je niet durft te pakken...o, wat een herkenning!
Ik dacht dat ik de enige was, en ik schaamde me er altijd zo voor! Liet ook wel eens een kopje staan, of dochterlief gaf het dan aan!

't Is wel goed dat we af en toe van dit soort verhalen posten!
Heerlijk dat we dat niet meer hebben!
Met dat gevoel ga ik de nacht in, humeur is ook gelijk beter!
Trusten allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veldhuis en kemper - oud geboren

Waarom word je niet oud geboren?
Zodat het leukste nog komen gaat
Alles ging dan achterstevoren
En was te vroeg te laat

Dan was je je onschuld nooit verloren
Kreeg je die juist aan het einde terug
En was je wijsheid aangeboren
Je toekomst al achter de rug

Je elke dag weer iets naïever bent
En alles is leuk, want je bent niets gewend
Tegen het einde goedgelovig en klein
Zodat ik niet als de dood voor de dood hoef te zijn

Dan zag je je lijf steeds sterker worden
Had je je jeugd nog voor de boeg
Alles kwam goed wat ooit ontspoorde
En was te laat te vroeg

Als ik dan zestien ben geworden
Voer ik m'n laatste strijd
Verlies ik opnieuw mijn wilde haren
Maar nu in de pubertijd

Beter nog, ik wil heen en weer
Bijna sterven en dan nog een keer
Hoe het ook gaat, ik wil een zachte dood
Zodat ik kan slapen, ik kan slapen, ik kan slapen in m'n moeders schoot

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog eentje dan! :D

zij is niet echt genuanseert
zij heeft niet gestudeert
ze is niet links of recht georienteert
niet breed geintresseert
zegt woorden vaak verkeerd
belezen is ze nou niet echt
denkt niet na bij wat ze zegt
ze is niet iemand die de grens verlegt
aan veel principes werkt
en ze spelt ook ronduit slecht

maar zij heeft het talent om te lachen
om dingen die een ander niet eens ziet
zij heeft het talent zich te verwazen
om dingen die gewoon zijn en toch niet
zij heeft het talent om zich te laten gaan
zonder dan ooit, zelden of ooit
bij stil te gaan

zij kleed zich zelden naar de trend
zij heeft nooit een leuke vent
met haar postuur niet echt verwend
zij krijgt nooit een compliment
maar als je haar goed kent
ontdek je haar talent

zij heeft het talent om te huilen
om dingen die te klein zijn voor verdriet
zij heeft het talent om te beschermen
waar niemand iets van waarde nog iets in ziet

zij is zo'n vrouw waar een man van zegt
was mijn vriendin maar lief alleen
maar half zo echt...
Maar half zo echt !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poeh! Ik ga er maar vantussen voordat ik geband word door copyright ofzo ;) Zit een beetje op een :moon: trip... Heeft niemand wat aan.

Fijn wel er tussen of anders een fijne nacht!
Kan iedereen weer opgelucht adem halen :D:D

Sorry ben een beetje melig

Doegggiiiiiiiieeeeeeee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...