Spring naar bijdragen

zaterdag 5 januari

stien

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 382
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik vergeet de mijlpalen, skjoezzz:
:musicnote::moon::present:

Cheyenne goed van je! Vitaminen erbij slikken helpen je lijf sneller te herstellen. En die afkickverschijnselen zoals hoofdpijn en moe, tja, iedereen heeft dat gehad, de een wat langer dan de andere.
Ik heb destijds tegen mezelf gezegd, eigen schuld dikke bult, had ik me maar niet al die jaren vol moeten gieten.
Ik vind het echt fijn om te lezen dat je er zo voor gaat!

Tina, gewoon die bakmachine gaan kopen en ingrediƫnten, heb je vanmiddag iets heel erg leuks te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen, Hier zit een tikje brakke figuur. Het gaat niet in de koude kleren zitten, het niet drinken.
Iedereen zegt dat ik er beter uit zie, dus het zal wel. Goed dat ze me niet voelen, bij tijd en wijle.

Waar is Kaia? Ik heb er een beetje vreemd gevoel bij.
Als ze goed gaat, dan gaat ze met mij dag nummer 42 in!!

Groetje van Soothe en drink niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cheyenne en Tina...zet hem op hoor!
De vervelende koppijn , moeheid en stemming wisselingen moet je nu goed in je geheugen prenten en onthouden hoe rot en lam je je nu voelt.
Dat helpt als er een strek moment voorbij komt, want als je dan weer eraan denkt dat je weer bij nul moet beginnen en al die hoofdpijnen etc weer moet mee maken dan laat je het wel.

Veel plezier met het broodbakken Tina.
Ik ben het ook al jaren van plan en heb zelfs al twee zwarte blikken voor in de oven maar ben zo bang dat ik dan de hele tijd zit te vreten want vers gbakken brood is zo lekker.

Benthe geef je lief een knuffel en zeg hem dat het me een eer is om op zijn bruiloft als best girl aanwezig te zijn.:sun::heart:

Alle anderen een fijn weekend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe sorry mate!

Het berichtje aan Tina en Cheyenne is natuurlijk ook op jouw van toepassing maar je weet al wel hĆØ!
Ik zou zeggen goed eten vandaag, probeer wat gezonds te koken en ga wat met de hond eruit en veel slapen.
Je lichaam heeft het nodig voor het broodnodige herstel.
Had jij niet iets met delirium gevaar?

En dag 42.. ??????????????????? DAT IS SUPER,SOOTHE!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer het over vermoeidheid gaat, hoor ik steeds het zelfde. Het lichaam is aan het ontgiften!!!!
Hier is niets tegen in te brengen en dat kan nog heel lang duren!!!

Maar een aanzienlijk deel van de vermoeidheid is ook te wijten, aan het bezweren van het eerste drankje!! Dat is een energievretende aangelegenheid. Een soort strijd, en dat put ook uit!!
Ook dat kan lang duren, dus er ligt nog wat in het verschiet.

Toch maar volhouden!!!
Groetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tnx, het was gisteren een heel warm weerzien, duizenduit bijgepraat. Tuurlijk had ik de smoor in dat hij er zo gebruind en gezond uitzag en ik een beetje een zielig vogeltje was, haha.
Na het ontbijt is hij weer zijn dingen gaan doen, zoals het ook hoort.
Wel de halve nacht zitten kleppen, dus ik ben nog niet helemaal wakker en heb ook nog geen strak plan voor vandaag. Nou ja, niet drinken natuurlijk. Dus ik doe ook weer met jullie mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi,

Je hebt gelijk, maar ik moet ook doorgaan, ik kan niet steeds gaan rusten.
Ik woon alleen. Mijn hond vraagt verzorging! Boodschappen! En als je dan ook nog het huis op orde moet houden, valt het niet mee!
Zou wel een hele dag naar bed willen. Maar af en toe ga ik een uurtje plat op de bank.
Als je dat op de dag doet, word je gebroken wakker. (ik, in ieder geval)

Groet,

Een delier? Dan moet je het wel heel bont maken. Ik heb dat in lichte mate gehad. het weken in een soort schemertoestand lopen. Niet goed weten waar je mee bezig bent. En paranoĆÆde,alsmede halucinatoire toestanden. Echter geen reden om door te hijsen.

Als je (zoals ik) een shaggie op de rand van je bed zit te draaien, en je ziet de gemorste tabak, als mieren over de grond kruipen, is er iets fundamenteel mis.
Geen reden om door te hijsen. Het gaat over!!!!
Beetje hoge doses librium, om de ergste paniek te dempen en ook dat gaat voorbij!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een goeie morgen allemaal,

Ik heb vannacht goed geslapen, en dat heeft me duidelijk goed gedaan.
De stress van gisteren is bijna verdwenen.
Het is erg stil in huis, maar ik ga niet bij de pakken neerzitten, ga er een HH-dagje van maken, en dat is ook wel nodig:huh:, zo kom ik wel door de dag ondanks het gemis aan mijn meisje.

Ik wens iedereen een goeie droge dag, wens iedereen die het nodig heeft veel sterkte en
:rose:, voor nu ga ik met mijn gewonde Bulletje naar buiten, staks zijn wonden verzorgen en dan aan de slag!

Ik hoef niet te drinken vandaag!

Liefs, C :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Succes met het Bulletje vandaag Cacao, is hij weer netjes uit zijn narcose gekomen?
Hoop dat het nu beter gaat met de ontstekingen.
En jij sterkte met je verder lege huisje. Morgen komt die meid van je alweer thuis toch, en vindt een nuchtere moeder.
Soothe wat reken je voor 1 advies?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi trek je je dat nou zo erg aan, dat je gisteren niet alom werd bijgevallen? Meid als ik dat zou doen kon ik me wel opbergen. Ik begreep jouw overdrachtelijke reaktie heel goed "proost dan maar" want wat je volgens mij bedoelde was alleen maar, jeetje wat jammer, wat zonde! Je wilde geloof ik iemand voor zichzelf in laten zien hoe sneu dat is om weer te gaan drinken. En dat deed je met een schop. Volgens mij niks mis mee.
En het is nog steeds zo; scrollaria hupsakee als iets iemand niet bevalt.
Alles goed met Pip?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

jaah, geslapen als een os. Dat helpt.
Zo, en weer met goede moed verder, wat anders.
Delta; njummie!
BamBam; topprestatie! Ik hoop dat je je vandaag goed voelt.
Benthe; gedver.. een gebruinde, actieve man in huis ;)
Tina; gewoon doorgaan, al die angsten halen uiteindelijk niets uit, we moeten er doorheen!
Safi; immer attente, thnx!
Pippi; ook dat hoort er bij, kom maar op!
Soothe; de energievretende bevrijding, met water spoelt een hoop ellende weg.
Verder komt mijn brein niet. Ik leef, lees en denk mee!
Laat 'm maar weer staan vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke: het zal voor iedereen anders zijn, maar als ik van het forum vorige week een schop onder mijn kont had gekregen of dat ze boos gereageerd hadden dan was ik direct weer vertrokken. Het is een enorme overwinning om op het forum met schaamte te moeten toegeven , dus aan jezelf, dat het je niet is gelukt..... en dat , is volgens mij al erg genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi meiden ik ben er ook weer.

Ik heb nog even over Karinneke verhaal vanochtend nagedacht en herken veel in haar, van hoe ik vroeger was.

Ik stond de hele dag klaar voor mensen, vrienden en familie.
Mee eten, oppassen, kleren wassen, douchen, kleding lenen, verhuizen, opruimen, afkicken, luisteren, geld geven of lenen, alles wat men mooi vond en van mij was weggeven en ga zo maar door.

Ik kon geen nee zeggen, want dan voelde ik me schuldig.
(daar is een heel goed boek van trouwens: Als ik nee zeg, voel ik me schuldig)
Maar ik was ook die persoon, ik vloeide over van de liefde voor mensen en had een zwak voor de underdog, de alcoholist, de drugverslaafde, de depresieveling, zonderlingen en buitenstaanders.
Voor iedereen had ik wat over in mijn hart en geen werk was me teveel.
Als men mij maar nodig had was ik gelukkig.

Als er wat gedaan moest worden riep ik al...ik doe het wel, ook al waren mijn dagen al gevuld met klusjes.
Ik wilde alles doen, want ik had dat nodig dat ik nodig was.
Daar haalde ik mijn kracht en spontaniteit uit, daardoor voelde ik me betrokken bij de wereld.
Maar als je ouder wordt, ga je helaas zien dat mensen misbruik van je maken.
Dat als jij een keertje even niet meer al die zorgen om anderen op je rug kan nemen, dat mensen dan niet hetzelfde terug doen voor jouw. En dan ga je twijfelen of ze jouw wel zo waarderen om wie je bent, of ze het wel eens doorhebben of dat ze het gewend zijn.

En toen realiseerde ik me, dat ik op moest houden mensen te geven wat ik dacht wat ze van me verwachten.
Maar dat ik eerst moest gaan kijken wat ikzelf wilde geven en wat mensen waard waren.
Het was een heel moeilijk proces om te leren, maar het heeft me wel veel meer rust gebracht in mijn hoofd en hart want dat teleurgesteld zijn in anderen dat breekt je.
Dat teleurgesteld zijn, omdat jij weet hoeveel extra energie je gebruikt om alles voor hun erbij te doen en dat het niet in gelijke mate terug komt.
Ik heb moeten leren dat dat het leven is...Ik geef omdat ik wil geven...ik geef niet meer omdat mensen het verwachten of omdat ik denk dat ze het verwachten.
Het is wel mijn eerste reaktie, maar ik heb mezelf geleerd om er een dag/een paar uur over na te denken voordat ik besluit wat ik ga doen.

Zo dat moest er even uit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank lieve mensen voor de felicitaties.
Vandaag 16 maanden geen alcohol. Heerlijk.
Ben gisteren naar een engelstalige AAmeeting en een NA meeting geweest. Geweldig, ik raakte zo geinspireerd door al die mensen en verhalen. Er waren wel 40 mensen, wow.
En ik hoorde ze allemaal zeggen dat ze zo ontzettend veel steun hebben aan het programma en als ze zich daaraan houden het een sukt beter met hen gaat. Ik luister en probeer er ook naar te handelen. Ik ben al een stukje op weg, heb echter ook nog veel te doen. Maar dat geeft niet. Ik luister niet altijd naar de suggesties van mn sponsor en anderen maar ik doe mn best. Ik merk dat ik het echt heel moeilijk vind om eerlijk te zijn. Eerlijk naar mezelf, eerlijk naar anderen. Me verliezen in relaties is een groot aandachtspunt voor mij. Weglopen voor hoe ik me voel. Dat is natuurlijk ook een verslaving.
Voor mij wordt weer zo duidelijk dat stoppen met drinken Stap 1 is en dat ik daarna ook nog veel te doen heb. In mijn acties ben ik nog steeds dezelfde en langzaam aan probeer ik daar verandering in te brengen. Ik weet ook dat ik door het stoppen met drinken toe kom aan deze veranderingen en dat dit anders niet, op deze manier, in werking gezet zou zijn.

Gisteren vertelde iemand dat ze zoveel dommer was dan een ezel door zich zo vaak aan dezelfde steen te stoten. Zo vaak hervallen, zich zo vaak niet aan het AA programma houden en weten en bijna meteen voelen dat ze zich daardoor minder goed voelde. Ik kon en kan mezelf daar zo in herkennen.
Zoveel jaren het zelf geprobeerd, zoveel jaren graag willen stoppen maar het lukte maar niet.
Hoe komt het toch dat alcoholisten zolang blijven ontkennen. Als je allergisch bent voor aarbeien eet je ze ook niet omdat je onder de rooie pukkels komt te zitten. Maar ik bleef maar drinken terwijl ik WIST dat ik geen maat kon houden. Ik kan natuurlijk zeggen;'" ja maar, ik wist niet dat ik ziek was". En dat wist ik ook niet maar toch blijft het verbazingwekkend hoe lang ik mezelf heb vastgehouden aan een illusie. Ik ben blij dat ik niet meer drink, blij dat de behoefte er niet meer is.
Zoals ik net ook al zei; ik ben ook nog steeds dommer dan een ezel maar ik heb vertrouwen dat het goed gaat komen. It works if you work it, and if you work it, is works!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...