Spring naar bijdragen

zaterdag 5 januari


stien

Aanbevolen berichten

Ik ben langer dan zes jaar nuchter.

ik denk dat op den duur het bord alcoholist voor mijn kop weg mag.

Ik ben me evan bewust dat de verslaving blijft.
Die kan ik alleen "op afstand" zetten door een veranderde levensstijl zonder drank.

Ik denk dat mocht ik een glas drinken ik morgen zit te lurken met een hele krat onder de tafel.
Mijn ervaring heeft me geleerd dat ik niet "weinig"kan drinken.

Ik zou me, nu ik me bewust ben van de consequenties van mijn alcoholisme, moeten schamen om weer te gaan drinken.

De zucht naar drank is verdwenen naarmate ik beter met mijn emoties en uiten van gevoel heb leren omgaan.

DAt proces gaat door totdat ik het zelf stop door weer te gaan drinken.

Dat is nu juist wat ik niet wil en dan is de keuze gauw gemaakt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 382
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Een waarheid als een koe Rudy, zeg ik als iemand die zich ook wel eens heeft laten vastzetten in een relatie waarbij de ander dacht, voor mij te kunnen denken en leven. Dankjewel.
Alleen, ik was daar zelf niet minder schuldig aan dan die gene die mij in de ban dacht te hebben en voor mij besliste.
In zo'n relatie zijn beiden "schuldig" of tenminste ziekelijk bezig.
Ben blij voor jou dat je nu vrij met relaties bezig kan zijn, en vooral met die van jezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina in je bed ben je wel veilig tegen JWW. Lees anders nog even de woorden van Rudy over het toelaten van gremlins, van een paar dagen geleden.
Het is dus vandaag niet meer gelukt met de broodbakmachine?
Kruip anders maar veilig in je nestje hoor, heb je een mooi boek of een film?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tine, mijn tweede vlucht (de eerste is JWW) is ook altijd in bed kruipen.
Ik kan het nog niet helemaal zonder, maar krijg steeds meer en meer in de gaten dat het niet helpt!
Ik slaap meestal toch niet, lig alleen maar te piekeren en mezelf te verzetten tegen de gremlin(s).

Nu probeer ik mijn gedachten te verzetten door juist iets te gaan doen, maakt niks uit wat.

Misschien helpt het jou ook om iets te gaan doen...hier schrijven, voor jezelf iets te schrijven (misschien een gesprek aan te gaan met je gremlin)...of toch gewoon nog die broodbakmachine te gaan kopen en brood bakken!

Sterkte meid,weet dat je niet alleen staat, en NEEM DIE EERSTE NIET!!! Alleen die eerste maar....

Liefs, C


:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik weet niet precies wie je allemaal bedoelt Pippi, maar wel zie ik dat je het niet naar je zin hebt.
Misschien dat je daar iets meer over kan vertellen?
Ondertussen ga ik eventjes de kattenbakjes verschoninkjes doen en een kopje theetje zetten... ik zit je te pesten hoor, maar je lijkt zo boos de laatste dagen, wil je ajb vertellen wat er aan de hand is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar Pippi, ik was helemaal niet uitgelogd. Wel bezig in de keuken, maar pc gewoon open. Allemachtig, ik mag je toch wel plagen? Ik vraag je serieus wat, en dat ik daarbij plaag is gewoon mijn euvel, zie dat dan maar als mijn gebrek, asjeblieft.
Ik vroeg je dus echt wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo...ik ben weer veilig thuis...op de heen weg goot het en aangezien ik op defiets was kwam ik daar als een bezopen kat aan zelfs nat tot op mijn onderbroek.ik heb een kopje thee gehad en een flesjes tonic en toen ik gedachten kreeg aan bier was het wel handig dat een droge broek thuis me meer aantrok dan een koud biertje.

Ik heb het weer gehaald...YES

Pippie als je het gevoel hebt dat mensen je aan het leeg zuipen zijn, moet je kijken wat die gevoelens voor jouw betekenen die die mensen hier bij je oproepen. Het klinkt als kritiek naar die mensen en misschien moet je jezelf dan afvragen wat het is dat je zo ergert.
Ik voel me hier namelijk door niemand leeggezopen.

Maar ik weet wel dat als je aan het begin van je droogstaan staat dat je dan erg weinig 'over' hebt voor anderen en dat de emmer al vrij gauw 'over' loopt als er hulp aan je wordt gevraagt.

Ik weet dat je niet graag over je drankverleden praat en over de gremlins of trekmomenten die je hebt maar je mag anderen hier niet verwijten als ze dat wel doen, dat ze je aan het leegzuipen zijn.

Ik denk dat het je goed zal doen als je wat meer over jezelf en je emoties los zou laten dan komt er beweging in.
Zo en nu ga ik je even pamperen... Hou moed....lief dapper krijgertje
:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond allemaal,

Het begint hier al weer aardig donker te worden.
Ik heb een druk dagje achter de rug.
Vanochtend toen ik terug naar bed ben gegaan, omdat het me te koud was, ben ik wonderwel in slaap gevallen en heb alles bij mekaar 4 uur geslapen. Dat heeft deugd gedaan.
Vanmiddag zijn we bij de buren op kraamvisite geweest. Een lief, schattig boeleke (baby'tje) hebben ze.
Daarna ben ik nog even ordners gaan kopen. Nu krijg ik echt zin om die administratie van me op orde te krijgen. De komende twee weken ga ik daar veel tijd aan besteden evenals aan wat andere zaken, die om actie vragen. Ik zal het forum dus wat los moeten laten. Ik kan de tijd helaas maar 1 keer gebruiken en dan is die op.

Ik ga zo maar eens het draadje doorlezen en misschien vind ik nog tijd om voor het eten te reageren.

Tot later!

P.s. ook vandaag hoef ik niet te drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoor in het kampje van de "onmatigen" ik dacht ik neem een KLEIN ZAKJE snoep bij de Jamin, en al scheppende dacht ik ik geef mezelf gewoon een HELE ZAK kado. En nou zit ik heerlijk met een pond dropjes de allerlekkerste van het lekkerste en lekker niet de goedkoopste maar ik ben al zo goedkoop dit weekend ik wilde mezelf eens verwennen, is er ook een site met DROP DE BAAS?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...