Spring naar bijdragen

dinsdag 8 januari

knuffie

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 240
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Pfff, ik heb net het hele draadje doorgelezen/-gescrollt, onderweg kwamen er allerlei reacties bij me op, en nu ik aan het einde ben zijn ze bijna allemaal weer vergeten. En zo gaat dat dus iedere keer. Jammer dan, ik ga het niet nog eens allemaal doornemen.

Kohtje, jij ook veel sterkte met de ziekte van Knuffie. Het zal ook voor jou moeilijk zijn, want het doet pijn te horen dat iemand om wie je geeft zoiets heeft. Het doet mij ook verdriet, we hebben elkaar tenslotte ontmoet, dus Knuffie is voor mij ook meer dan een virtueel persoon achter een icoontje. Je hebt gelijk dat dit een goede reden is om nuchter te blijven, zodat je er voor haar kunt zijn als ze je nodig heeft.

Corinne, jouw berichtje over je sociale contacten raakte mij. Ik ben dan wel Nederlander, maar ik heb ook jarenlang maar weinig sociale contacten gehad. Dat kwam deels door het drinken, maar deels ook door mijn sociale angst. En natuurlijk ben je als alleenstaande moeder zonder geld voor oppas nogal aan huis gebonden 's avonds en in de weekends. Mijn wijn was mijn vaste en beste maatje (dacht ik), maar ook een reden dat ik 's avonds helemaal niet meer weg wílde, ook toen de kinderen groter waren. Dan moest ik namelijk zorgen dat ik nog niet te veel op had zodat ik nog kon rijden, en duurde het me veel te lang voor ik weer verder kon gaan met drinken.
Voor mij was het forum de eerste maanden ook een sociale uitlaatklep. Als afleiding van drank moest ik wel andere activiteiten zoeken, en hier hele avonden lezen en schrijven heeft me van menig eerste glas afgehouden.

Inmiddels ken ik enkele forumleden persoonlijk, en dat was een enorme zelfoverwinning voor mij. En ook in mijn dagelijks leven ben ik stappen gaan zetten om weer wat buiten de deur te komen, met mensen om te gaan. Ik heb ontdekt dat ik - terwijl ik me meestal heel onzeker en verlegen voel - zo helemaal niet overkom op anderen. Een ware openbaring, maar daardoor begrijp ik nu ook dat ik soms hautain of arrogant over kan komen, en dat verklaart weer enige reacties die ik vroeger nooit begrepen heb. Ja, een mens is nooit te oud om te leren, en nuchter valt er nog een hele hoop te leren om een beetje mijn weg door het leven te kunnen vinden. Gelukkig hoef ik het niet meer allemaal alleen, en ook dat heb ik in de tijd dat ik niet drink geleerd. Toen ik nog dronk dacht ik altijd overal alleen voor te staan, en dat stond ik ook, want het leven van een alcoholist is eenzaam. Dus mijn beslissing te stoppen met drinken was de beste die ik ooit had kunnen nemen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Knuffie,
Ik wil jou heel veel sterkte toewensen bij het wachten op de definitieve uitslagen.
Het is niet mis wat je treft.
Mijn schoonmoeder had ALS, samen met mijn man heb ik het verloop van de ziekte aanschouwd.
Men is nu verder dan begin jaren tachtig met de mogelijkheden om de ziekte af te remmen.
Leuk is anders.
BBS ken ik niet van dichtbij, maar dat het eveneens geen prettige ziekte is, is duidelijk.
Ik hoop van harte dat de uitslagen meevallen.

Beste Deltatango,
Levercirrose bij je vrouw, wil jou ook sterkte wensen in de ondersteuning van je vrouw en je vrouw in het dragen van haar ziekte.
Opmerkelijk is wel dat Naltrexon een van de medicijnen is bij deze ziekte.
De werkzame stof van Revia (trekremmer) is Naltrexon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Scollare !!!!

Ik was vanavond zo moe dat ik na het eten in mijn mandje ben gedoken en even wat slaap mee gepikt. Strijk moet morgen dan maar, is nie erg.
De rugzak voor Zoon is prachtig schoon geworden, niet te onderscheiden van nieuw, ik ben er hartstikke blij mee (gun dat kind een Fanta).

Hij vond het leuk weer op school geweest te zijn en zei dat hij het ritme van school toch wel prettig vond :D grappig hè om te horen. Ieder mens fungeert m.i. beter met ritme en regelmaat. Ik ga het bordje "gesloten" voor de deur hangen en ook naar boven.

Welterusten allemaal en jullie met de grote piekers, schrijf ze op in een speciaal boekje om later over te piekeren anders slaap je niet meer. En die slaap heb je juist zo hard nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb niets te vrezen van jouw reactie Delta. Ik vond het alleen erg jammer dat je nu net het negatieve er uit haalde, terwijl je je ook gesteund had kunnen voelen door de reacties! Gewoon jammer!
Dat zat mij dwars, en daar reageerde ik even impulsief op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dacht vanmorgen eventjes het journaal te gaan kijken voordat ik ging helpen slopen bij een vriend.

Werd er alles behalve blij van.. Ik stapte net in een filmfragment over fascisten in Italië die een lief katje aan een paal bonden, vond ie echt niet leuk, krijste enzo en daarna namen ze een aanloop en beukte zo dat katjes dood met een kopstoot. Daarna werd er ook nog verteld dat fascisten dat vroeger echt deden in Italië. :wacko::angry: Werd er behoorlijk onpasselijk van en ook machteloos want je kan er zo weinig aan doen het blijft toch gebeuren :( Heb er de hele dag meerond gelopen... Bah! Ik ga voorlopig Italie maar boycotten, heb ik tenminste een beetje het gevoel dat ik nog wat doe..:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Water,

Heb jij ook verstand van accoustische gitaren? En dan met name de snaren vervangen? Is dat ook te doen voor een leek?
Door al die gitaar verhalen hier wilde ik de mijne ook weer tevoorschijn halen maar blijkbaar door het lange stilstaan zijn de snaren geprongen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond,
mijn PC is weer opnieuw ingesteld, gereset etc etc en doet het dus weer! Gelukkig, al had ik me psychisch al ingesteld op het feit dat ik jullie even niet zou schrijven en lezen.

Wat een nare berichten vandaag!

Knuf,
fijn via Koh wat van je te hebben gehoord. Ellendig om nu alleen maar af te moeten wachten met allemaal (doem)scenario's in je hoofd! Ik wens je veel sterkte en zoals eerder gezegd, mijn gedachten zijn bij je!

Delta,
wat akelig om te horen van je vrouw! En dat terwijl ze niet drinkt! Ik wens jullie beiden veel KMW toe en fijn dat je nu nuchter je vrouw kunt ondersteunen en zelf ook nuchter dit beleeft!

Corinne,
geluukig redelijk tot goed geslapen vannacht. Fijn yogales gehad? Tja, mijn sociale contacten zijn door mijn drinkgedrag gereduceerd. Gelukkig zie ik het geheel aantrekken. Ik sta weer open voor iedereen.
Een fijn gevoel.

Soothe,
ondanks alles tel jij je droge dagen maar door! Ook voor jou komt de tijd dat je je beter gaat voelen!
We hebben allemaal (in verschillende gradaties) ons lijf mishandeld en dat lijf wil best herstellen maar heeft de tijd nodig. Ook ik voel dat nog elke dag!

Cheyenne,
jij gaat goed!

Charlie,
waar ben je!

Marjo,
geduld, geduld en nog eens geduld. Moeilijk he? Ik vind het nog steeds erg moeilijk. toch presteer jij het op een lange tijd niet te drinken! :present:

Tina,
weer een dagje erbij en veel geduld....

Safi,
nog 1 nachtje slapen en manlief is weer thuis! En jij kan vol trots vertellen dat je niet hebt gedronken! Je kunt trots zijn op jezelf. Goed te horen dat je man ook niet helemaal los is gegaan!

Juf,
welkom hier. Ik zal nog reageren bij "wie is wie".

Jopanda,
eveneens welkom.

Stien,
hoeveel dagen nog voordat je weer even vrij bent? Ik wens je een heleboel energie toe om de laatste dagen vol te kunnen maken!

RJB,
als je meeleest, we zijn je nog niet vergeten hoor!

Houtje,
Strijkboutje je hebt je naam weer eer aangedaan vandaag! Het lijkt erop dat zoonlief niet geheel ontervreden is met zijn pyama met bijbehorende pantoffels

Koh,
fijn je weer te lezen. Ik hoop dat je een steun voor onze Knuffie kan blijven!

An,
ik hoop dat die knop bij je hoofd echt lekker gaat roesten! Vooralsnog schep je de goede condities ervoor!

Bambam,
al even niet gezien? Alles OK?

Trui,
welkom terug. Fijn dat je alweer een aantal dagen niet drinkt!

Rudy,
fijn dat je weer af en toe even meeschrijft!

Anna,
de beslissing al genomen of het Zeeland of Texel wordt? Beiden is mooi!

Rolgordijna,
Zit je een klein beetje beter in je vel vandaag? Moeilijk he? Ik denk aan je! :heart:

Spud,
fijn je weer hier te zien. Je vriendin heeft je een mooi bericht gestuurd na har overlijden! Iets om te bewaren!

Blacky,
al wat beter met de gezondheid vandaag?

Tapas,
Even weer resetten na de feestdagen! Gaat vanzelf weer beter dacht ik zo, als er een aantal gewone dagen zijn geweest!

Sandra,
jij gaat ook goed! Ik ben momenteel ook zwaar vermoeid.

Cacao,
je hebt jezelf bewezen door tijdens de afwezigheid van je dochter niet te drinken! Knap! :present:

Benthe,
alles goed met jou? Ik heb je nog niet gezien vandaag?

Volgens mij wordt het nu wel een heel lang bericht.
Alle anderen ik lees en ik leef mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Soothe
Ikzelf ben er meer voor om die mensen hetzelfde te laten ondergaan als dat ze bij dat dier hebben gedaan. Jammer genoeg zijn er daar geen banen in want dan had ik zeker gesolliciteerd! En was waarschijnlijk door m'n motivatie en de :devil: zejer aangenomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud, ja, ja en ja. Het maakt wel verschil of het stalen snaren (Western gitaar) of nylon snaren (Spaanse gitaar) zijn. Google maar even op "snaren vervangen" oid, is genoeg over te vinden. 't Is een karweitje van een kwartiertje, als je het langzaam aan doet een half uur. Misschien heb je wel een kennis die het even voor je wil doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...