Spring naar bijdragen

Donderdag 17 januari 2008

animal

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 348
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

An...met mij gaat het erg goed...ik vind het elke dag makkelijker om de alcohol te laten staan en heb sinds begin december geen drup meer gehad en er bijna niet naar gekeken of verlangt.
Ik durf bijna te geloven dat de knop om is maar twijfel nog wel een beetje.
Wel kan ik een stuk beter met mijn emoties overweg dan bv in de zomer, dus het vele laten staan van de drank doet me bijzonder goed en motiveert me ook enorm om te blijven stoppen.
Het drugs(weed) gebruik is hier in huis nog maar een 1/4 van wat het was en ook daar wordt aan gewerkt.
En dat geld voor mij en mijn man en dan rook ik nog maar een 1/4 van wat hij rookt.
Dus al met al een positief gevoel.
Bedankt dat je er naar vroeg.

En hoe is het bij jouw thuis?

Benthe ik zal het recept zo even opschrijven maar hoop eigenlijk dat Spud het nog ergens heeft en het mij even per PB weer terug wil sturen. Of op het recepten draadje wil zetten, dat is mij ook best

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi adb'ers ,
siesta is weer een drie uurtjes geworden ;-(
ik heb een mogelijk domme vraag , hoe weet men dat men geblokt is , of hoe jullie dit ook noemen .
hier is het eten al binnen noordzee garnaal kroketten die mijn partner mee gekregen heeft van een klant en hierbij uiteraard frittekes en heerlijke remia mayonesa :-)
ik voel mij eigenlijk boven niemand verheven in tegendeel in het bijzijns van mensen voel ik mij maar heel klein , maar ja dat is mijn minderwaardigheids gevoel welke opkomt , ja ja ik werk eraan .
gelukkig heb ik op cyberspace daar niet zo een last van :-)
allez ga jullie laten verwacht eventjes bezoek dadelijk
tot later

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee, psst, dit is een unicum heb ik nog nooit eerder gezien: 19 ingelogden! Zal wel meteen van schrik weer terugvallen.
He kinders ik heb vandaag niet gedronken. We hebben vegetarische haché gegeten van de receptendraad. Erg lekker! Er komen op het landje al knollen op, ik weet nog niet goed wat. Volgens mij spruitjes en boerenkool.

Trui jij doet het goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, dank je wel voor je toelichting, ik laat het nu verder ook rusten.

Voor mij komt de receptie nu wel heel dichtbij, morgenochtend ga ik al naar Enschede toe.. vind het erg spannend, een treinreis van 2,5 uur (en ik houd er gewoon niet van van dat reizen maarja, dan kom je ook nergens;)) Daar wordt ik opgehaald door vrienden die ik van een ander forum ken, een forum voor buitenlandse honden. We gaan dan eerst lekker wandelen met de honden (1 van mij en 2 van hun) en daarna ga ik hun kindje leren kennen, vorig jaar heb ik haar geboortekaartje gemaakt, maar haar dus nog nooit gezien! Ben heel benieuwd. Eind van de middag ga ik mee naar zijn werk, hij werkt met dezelfde machines (Xerox) als wij sinds kort op mijn werk werken dus hoop ik dat hij me wat tips kan geven en kunnen we ervaringen uitwisselen. Dan savonds lekker eten en babbelen, bijtijds naar bed, smorgens de honden even flink uitlaten en de mijne achterlaten en dan naar Tactus. SPANNEND!

Mijn hond wordt dan na de receptie naar tactus gebracht en dan na de vergadering ga ik weer naar huis.

Kattenoppas geregeld,
Treinkaartjes voor morgen alvast gekocht,
zometeen tas in pakken

misschien is het wat veel in 1 weekend en was de receptie alleen eigenlijk wel genoeg geweest maarja, hoevaak kom je nou eigenlijk in Enschede? ik nooit dus, vandaar de combi met vrienden.... zonder alcohol... Het zal best zwaar zijn maar de zondag kan ik ook weer rustig bijkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet nu echt achter dit scherm weg, krijg zowat vierkante ogen B)

Houtje, fijn dat je je weer wat beter voelt.
Bammetje, geniet van de komende dagen op bezoek.
Benthe, goeie oplossing dat hangslot.
Cal, hoe goed je een verleden ook verwerkt, pijnlijk blijft het altijd. Knap hoe je ermee om leert te gaan.
Cacao, je doet het goed, op naar de hele maand! :musicnote:
Marion, ik heb echt gelachen om je sms verhaal.

Iedereen die er weer voor gaat vandaag: zet 'm op en hou het lekker fris!

fijne avond,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry mensen... ik ben met bijlezen nog maar ergens bij dinsdag of zo en zelfs dat met gaten.... wil nu toch even inloggen, want als ik moet wachten op het moment dat ik helemaal bijben, kan ik nooit meer inloggen... pfff....jullie zijn snel tegenwoordig.. ook al weer zo'n klein teken dat ik oud word.... hihihi... niet te zwaar opvatten, hoor.

Allereerst wil ik me even richten tot Benthe... Benthe,meisje, ik weet dat wij hier op het forum nooit een heel hechte band hebben gecreëerd en dat is ook helemaal niet erg.. je hebt me wel de zinnige dingen meegegegeven die ik nodig had, de rest heb ik naast me neergelegd...niet weggegooid, let wel...want de tijd kan je weer een heel andere kijk op bepaalde dingen geven...

Ik was uiteraard heel erg geschokt door jouw negatieve berichten wat betreft jouw toekomstverwachtingen... Dit gun je niemand, zelfs je ergste vijanden niet.. en je bent nooit mijn vijand geweest, integendeel....

Wat ik in hemelsnaam hoop is dat jij in je reality wereld, dus los van het forum, ook zo optimistisch bent.. dat dit hier op het forum voor jou niet een surreële schijnwerkelijkheid is, hoewel je die ook weer heel erg gegund is.... maar wat ik wil zeggen: ik hoop dat je in de dag van alledag net zo sterk bent als hier in die virtuele wereld... en wat dat betreft heb ik heel veel te doen met je virtuele (wat heet) forum vriend Delta... ik ken de finesses niet, maar voel de verbondenheid. En de onvermogendheid.... ik voel. en ik snap......

Rest me je nog te zeggen, iets waar ik ook vol trots naar jou mee had kunnen beginnen: Benthe, vrouwtje... ik hoop van ganser harte dat je in je dagelijkse niet-virtuele leven net zo optimistisch naar je omgeving kunt en wilt zijn als hier nu op het forum... ik denk dat je daar zelf kracht uit haalt.. je bent in elk geval anderen tot inspirerend voorbeeld... maar laat het niet ten koste van jezelf gaan, alsjeblieft... jij bent nu heel belangrijk in jouw (en indirekt ook in ons) leven... hoe lief je ook wilt zijn, blijf alsjeblieft wel jezelf...

Liefs, kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@trui,
als je van appelflappen houdt, dan is het ook heel lekker om schijfjes appel met kaneel en suiker op je tosti te leggen. Wel je bammetjesbesmeren met boter anders wordt het nogal droog. Hmmm, is ook lekker, net een echte appelflap ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferry...dat ben je inderdaad en dan ben ik nooit op het forum als dat je tweede vraag mocht wezen;)

Ik ben dan inderdaad onder invloed van een plant die mij in andere sferen brengt en mij ontspanning geeft.
En aangezien ik ook begrijp dat ik daardoor nog steeds mijn emoties 'verrook' i.p.v. verzuip, ben ik er wel trots op dat ik i.p.v. elke dag 7-8 pijpjes te roken zoals ik van het zomer nog deed nu 1 x in de 10 dagen met 1 pijpje doe. Maar ook daar wil ik van af.

Maar ik ben ook van mening dat mensen die energie drankjes drinken of 10 koppen koffie per dag drinken of prozac gebruiken onder invloed zijn.

Dus ik ben wel benieuwt wat je nou eigenlijk wilde zeggen met je vraag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, daar heb ik het nou de hele tijd over Spud. Die meid zit maar te schrijven en te schrijven, maar die vegaballen, waar blijven die dan? Doe eens wat nuttigs!

Koh ik vind je bericht lief. Ik zit wel nuchter in elkaar. Zo ben ik nou eenmaal, ook nu. Weet je Koh, ik heb vroeger een paar keer een heel spirituele ervaring gehad. Toen dronk ik nog niet. Dat was heel mooi. Deze ervaringen hou ik me nu voor, als ik even zwak word. Want die heel echte ervaringen heb ik met drank niet gehad. Ik wil weer dat heel pure ervaren. Dus zonder dat in feite kinderachtige gedoe met drank. Vind jij dat zelf niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens mij moet je je mailbox opschonen Benthe, ik krijg bericht dat er meer dan 50 zijn.
Plak het ff hier als jij het dan weer kopieerd haal ik het later weg ;)

Staat op het etens draadjes...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ik ben ook van mening dat mensen die energie drankjes drinken of 10 koppen koffie per dag drinken of prozac gebruiken onder invloed zijn.
safierke welke bijwerkingen krijgt men van teveel koffie ??
ivm een joint , ik heb er ooit EENTJE gerookt toen ik in duitsland militair was , dit gebeurde in een bierstubbe , ein bier ein snapps und ein joint , heb 24 uren boven de pot gehangen onderste boven , en de schuld aan de joint gegeven inplaats van aan de drank grgrgr :devil:
in spanj waar ik de laatse zaak had veel rare zaken gezien door drugs , er was een drugshandeltje naast onze zaak , rare kwiek was don pedro , zei hij tegen mij als je bloem onder mijn neis ziet hangen gelieve mij dit te zeggen , en ikke altijd maar na diene kwiek zijn neus kijken :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky Volgens mij raak je van teveel koffie sneller geïrriteerd
dit staat er op Wikipedia

Koffie (met name de stof cafeïne) zorgt voor een opwekkend effect. Door de koffie worden de bloedvaten minder elastisch. Daardoor werkt het geheugen van iemand die koffie heeft gedronken iets minder goed. Ook veroorzaakt koffie meer stress. Hierdoor ontstaat enigszins een verslavend effect. Door de stress en het minder elastisch zijn van de bloedvaten kan iemand 's ochtends meer vermoeid zijn dan anders, waardoor men koffie nodig heeft om zich wat actiever te voelen. Mensen die dagelijks grote hoeveelheden koffie drinken en hier (ineens) mee stoppen kunnen ontwenningsverschijnselen krijgen die in de meeste gevallen vijf tot tien dagen kunnen duren. Vooral hoofdpijn en concentratieproblemen kunnen zich voordoen.
unquote

Dit vond ik op een andere site over cafeine
Gewenning en verslaving worden bij drugs vaak in een adem genoemd. Ook cafeïne is een drug en heeft een halveringstijd. Dit hangt eveneens van de persoon af, maar ligt zo rond de drie tot zeven uur. De stofwisseling in het lichaam wordt met ongeveer 10% gestimuleerd, terwijl dit bij vrouwen 20% is. Van een verslaving van deze softdrug kan nauwelijks gesproken worden, alleen bij een langdurige grote inname van cafeïne.

Een andere factor is stress. Mensen die al onder stress staan of stress gevoelig zijn, zullen sneller een hogere bloeddruk krijgen. Cafeïne zorgt namelijk voor een verhoging van de concentratie cortisol. Hierdoor kan de bloeddruk zelfs stijgen tot gevaarlijke hoogtes. Als dit maar tijdelijk is kan het niet zo veel kwaad, maar onderzoekers hebben ontdekt dat deze hoge bloeddruk kan aanhouden tot twaalf uur na de inname van cafeïne.

Cortisol:
Cortisol wordt soms het stresshormoon genoemd omdat het vrijkomt bij elke vorm van stress, zowel fysiek als psychologisch. Het zorgt ervoor dat bepaalde eiwitten in spieren worden afgebroken waarbij glucose (energie) vrijkomt. Deze energie wordt gebruikt om het lichaam weer terug te brengen in homeostase; op het moment van stress komt adrenaline en noradrenaline vrij om het lichaam alerter te maken en klaar om te vechten/vluchten. Cortisol zorgt ervoor dat dit verlies van energie weer wordt gecompenseerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...