Spring naar bijdragen

Maandag 11 februari 2008


Mai

Aanbevolen berichten

Tantalus, dan vind ik het bijna erger voor jou dan voor mij. Niet huilen hoor, dat doe ik ook niet. Het is gewoon een stomme zet van me geweest die me weer keihard met de poten op de grond heeft gezet. Die bijna 7 maanden vind ik ook niet verloren.
***
Zo te lezen gaat het wel goed met jou, wat het niet-drinken betreft.

Houtje had jouw rowaa nog nooit van de AA gehoord? Wat een mazzelkont! Wat een heerlijke onschuld!
Sterkte met je fietsbandkeel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 196
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ben ik weer, ik heb eerst Corinne even gefeliciteerd, nu kan ik jullie een hele goeiemorgen wensen!
First things first:D

Met mij gaat het nog steeds goed. Dankzij het forum, dankzij mijn dochter, dankzij mijn eigen instelling, maar ook dankzij de Refusal, die ik voor zo nodig gebruik!
Allemaal hulpmiddeltjes die ik stuk voor stuk nodig heb.

Sammy, je vroeg hoe het met Kaia en Kohtje gaat; Volgens mij las ik vandeweek ergens dat het wel goed met beiden gaat. Fijn dat je goed herstelt!

Blacky, misschien heb je donzen en/of veren beddegoed waar je last van hebt?

Tasseke Succes met de schuldhulpverlening en de sollicitaite, je bent aan het opbouwen.

Floor, vandaag dag 1 he? Laat ons je op weg helpen!!

Tapas, dank voor je rozet.Mijn katten vinden het erg interessant :)

Karinneke, je klinkt vanochtend iets steviger, goed dat je een afspraak hebt gemaakt. Ga je nog naar de DA of gaat het alweer beter met je hondje?

Vie...Je staat wat mij betreft 7 maanden droog hoor! :musicnote:
Het was gewoon een testje, maak je niet druk, je gaat prima!

Houtje, WC papier? Beterschap!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha Houtje, ik heb altijd een hekel aan die vleugels gehad, maar blijkbaar hebben ze zo hun nut :D

Tampons in je neusgaten? Moet je wel hele kleine tampons hebben, of hele grote neusgaten natuurlijk...

Visje, je hebt de gremlin verslagen gisteren, laat hem vandaag niet naar binnen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen,
Ik zit alleen op mijn werk. Ik ben gaar, maar tevreden.
Toch maar mooi niet voor de bijl gegaan, maar het was kantje boord.
Ik kon nu hier komen, maar wat als het forum er niet was, waar was ik dan geweest?
De aa is pas vanavond en maar een keer in de week. Sta je toch maar alleen.
Nou, ja, ik ga maar eens verder met mijn werk.
Tot vanmiddag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,

Ook ik zit op mijn werk en kijk naar jullie. Gefeliciteerd met je mijlpaal en vooral met je kracht van gisteren. Ik heb net even bijgelezen ................

Pfff wat kan er veel gebeuren als je zelf lekker ligt te slapen!

Cacao, ja vandaag dag nummer 1. In ieder geval twee KLEINE wijn. Geen grote meer in huis halen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn Roowwaa is ziek dus ik dacht die haal ik gezelli hier heen. Dochter ziek, ik ziek, toe maarrrrrrrrrr.

Hij weet natuurlijk van mijn strijk-verhalen ende therapiejen en noemt mij nu ook Strijkboutje ipv schatteboutje :huh::o. Maar de winst is duidelijk HIJ NOEMT ME IETS MET BOUTJE yeahhhhhhh!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, Houtje, ik klets wat af. Weet je dat ik in het dagelijks leven bijna nooit wat zeg?

Cacao, dank je voor je lieve opmerking. Alleen is het me gisteren maar weer eens heel duidelijk geworden dat ik totaal niet adb ben en het waarschijnlijk ook nooit zal worden.
Ik maak me er ook niet zo druk over, zie het maar als een nuttig leermoment. Maar vond het wel zo eerlijk om het te melden.

Har ik heb niet verder gestoeid met de jww. Schrok me wezenloos toen ik het deed en verslikte me nog ook. (God straft meteen).
Het had ook verder geen gevolgen, van een slok krijg je geen kater. Alleen de gevolgen in mijn kop, dat het gevaar nog steeds keihard op de loer ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal.
Ik lees nog steeds mee daarom tik ik ook maar eens een berichtje.
Ik voel me een beetje een voyeur, sorry voor dat maar ik weet nooit wat ik moet schrijven.
Ik heb er wel heel veel aan. als ik lees dat iemand al heel lang niet gedronken heeft dan denk ik yes het kan wel.
Zelf en ik op 22 november gestopt maar heb ik de afgelopen 3 weken 1 fles wijn op in 1 keer en zorgvuldig gepland.
Nu weet ik dus ook meteen dat ik niet normaal kan drinken en ga ik dus voor helemaal nooit meer.
Ik lees hier dat heel veel mensen het er moeilijk mee hebben en wat ze zoal doen om maar niet te gaan drinken en omdat ik daar van leer blijf ik lezen.
Ik hoop echt dat ik daar niemand mee erger.
Vriendelijke groet Jani

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, het gevaar ligt ALTIJD op de loer, juist op onbewaakte momenten maar voor mij sta je nog steeds droog hoor in de zin van dat je op hetzelfde moment de draad weer oppakte. Ga er geen gremlin van maken maar een mug, die je even aan het vervelen was. Wel eerst meppen de volgende keer, he?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Godemorgen!

Maandag uitslaap-bijkomen-van-hetweekend-dag!
Luctor et emergo Corientje! Je deed het wéér!
Het is wel vertrouwd, ook zonder refusal. Weet ik zeker.
Je moest er even in komen, maar wist wrs diep in je ook dat de hormonen een Valkuil zijn.

Vie? ik durf te wedden dat het vies was!
Niet meer doen! Ik heb ook aangeboden het bier voor de vergadering vanavond hier te halen...
Maar eens wat meer in huis halen. Kijken hoe sterk ik ben!
Verder met dag 1, ik zal je niet feliciteren, je weet nu hoe het moet!

Geweldig Hout, mensen met geen ene weet van de AA! Dat is goed gelukt!

Visje, wat SUPER GOED van je. Je hebt aktie! ondernomen en je gedachten gestuurd. Tsjonge, knap Joh!

Floor; Zet hem op!

Tasseke; Succes!

Tantalus; Bij jou veel **** ?? en onze oude vriend Delta komt weer voorbij?
Succes, je gaat tot nu goed, dacht ik!

Jani, Stap voorwaarts. Weet je, je hóeft niet meer! Draai het om.

Har, still going strong!

Soothe; geagiteerde nachtbraker, dat was weer een mooie! Uitgeprint.

Karinneke, Zet hem op meid, je kan het!

An, 44 dagen.. voel je het al komen?

Pip, medicijnen al terug?

Ps volgens de mijlpalenkalender vieren Blacky en Ziza ook een mijlpaal vandaag!
En ik heb geen zin om een 2de Safie te worden, die verantwoordelijkheid kan ik helemaal niet aan!

Gefeliciteerd Ziza en Blacky!!!!!!!!!!!!!!!
:rose::present::heart::moon::rose::present::heart::moon::rose::present::heart::moon::rose::present::heart:

Voor resp. 2 jaar en 5 maanden en 3 maanden !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Marjo...
wel moeilijk lijkt me, bier in huis halen. is dat niet een beetje de goden verzoeken?
als er bij mij drank in huis is, dan is dat het enige waar ik aan denk..... vaak is het dan aftellen tot ik er naar grijp. ik weet niet hoe lang je al niet meer drinkt, maar dan nog vind ik het heel dapper van je....!
veel sterkte en kracht met de drank in huis....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, Marjo, het was inderdaad vies. Nu weet ik ook maar weer eens dat ik nooit wijn heb gedronken voor het lekkere, maar puur voor de roes.

Brengt me op een aardige herinnering: een paar jaar geleden paste ik eens op het huis van mijn zus en zwager. Ook al van die mensen die zo eens in de week eens een glas drinken, maar wel flessen wijn van 50 euro in het rek hebben. Daarvan zijn er in die dagen minstens 10 van in mijn strotje verdwenen, gewoon opgeslorpt, zonder ook maar enige waardering voor de smaak.
Nu kreeg ik in die tijd van drinken ook verschrikkelijk veel zin om te roken, en die lui hebben een absoluut rookvrij huis. Heb ik me daar toch avonden lang midden in de winter met een fles en een pak peuken in de achtertuin gezeten, half bevroren met mijn laptop op schoot, en maar blazen op mijn vingers omdat die zo stijf van de kou werden. En de volgende dag overal in de tuin de weggewaaide peuken weer verzamelen en ergens buiten in een afvalbak dumpen. En natuurlijk de flessen, klinkerdeklink, naar de glasbak.
Hoezo verslaafd.

Har, 16 graden? Vanmorgen vroeg was het hier nog 0....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben er weer even.
Als de kat van huis is, dansen de muizen..
Nou ja, heb wel aangegeven dat ik zeer gammel ben vandaag en dat is niet gelogen en de reden daarvoor ook niet. Dat ik bijna aan de fles zat, heb ik natuurlijk niet gezegd.

Vie, wat jij deed, is wat mij overkwam in augustus. Een klein slokje, daarvoor ben ik niet opnieuw gaan tellen. En gisteren heb ik dat weten voorkomen. Misschien wel om wat in augustus gebeurde. Blijf doortellen. Wat ik ervan geleerd heb, is dat het goed is om die laatste opdracht van de therapie in je hoofd geprent te houden.

Vanochtend was mijn man nog thuis, dus die heb ik gelijk ook ingelicht en ook gezegd waar zijn fles gebleven is (al weet ik niet waar en dat hoef ik ook niet te weten).

Mijn huisarts is er een week niet, dus ik hou het zuinig met de refusal. Maandag bel ik wel gelijk, want ik wil dan toch een redelijke voorraad in huis hebben.

Soothe, het verbaast me niet dat jij geen ervaring hebt met PMS. Zul je eerst een meisje moeten worden.

Ik ben heel blij met alle felicitaties en slingers. Een goeie stimulans om op het ingeslagen pad verder te gaan.

En nu ga ik nog wat doen waar ik voor betaald word.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Dory,
Allereerst een hartelijk welkom op dit forum.
Het is mijn knop geweest om niet meer te drinken en bóvendien, nog veel belangrijker; Het al 3 maanden vol te houden (groentje in de zin van tijd, maar je zou eens in mijn hoofd moeten kijken..).
En volhouden is het in het begin! Tijd en rust nemen voor zowel je lichaam als geest.
ik ben nu bezig mijn leven weer op te bouwen, door mezelf weer te herontdekken en te vinden dat ik er mag zijn. Sterker nog, ik ben heel leuk, ja écht, daar kom ik stapje voor stapje achter. Dat is zó leuk, dat moet je gewoon voelen! Daarom zeg ik; op zoek naar de knop, rigoreus omdraaien (schrik niet vd tijd die nodig hebt, dat is larie, het gebeurt allemaal nu!). En door. Loslaten! En gewoon dóen! Moeilijk?
Het is maar net wat je moeilijk noemt en verder van het leven verwacht!

Nee joh, ik ga eerst zo'n blauw kratje met 12 flesjes in huis halen. Daar doen ze het maar mee :)
Ik zou niet willen dat andere mensen zich onnodig in mijn huis nóg meer gaan vergiftigen...;)

Nou, Ga d'r voor meid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Corinne, dank voor de tip, om weer even de therapie-opdrachten na te zien.

Marjo wat klinkt dat heerlijk positief, dat je weer leuk bent. Het klinkt ook erg grappig ("wat ben ik toch leuk" :D .) Maar het is wel waar wat je zegt, je wordt gewoon leuker van geen jww. Trouwens ik vind andere mensen sindsdien ook gaandeweg steeds leuker worden. Toen ik nog dronk, en de maanden daarna was ik zoooo onverdraagzaam! Ik moet sommige mensen hier ook eigenlijk met terugwerkende kracht mijn excuses aanbieden. Het kwam niet uit een verkeerde bedoeling, maar ik besef nu wel dat ik daar vaak helemaal niet helpend mee ben geweest.

Dory, welkom hier en veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We kunnen elkaar de hand schudden,Vie. Tot nu toe ben ik het met je eens.
Behalve die excuses, we kunnen toch niet bezig blijven. ;)
Bovendien, soms werkt het helend.
En soms moet je gewoon even wakker geschud door een ander, geeft niks!

Ga d'r alweer uit voor de lunch... joep doei!

Het wine-icoontje, moest natuurlijk een wink zijn. Aangepast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...