Spring naar bijdragen

Maandag 11 februari 2008


Mai

Aanbevolen berichten

goeden morgen adb,ers,
corinne van harte met je 10 maanden nuchter zijn hieperdepiep hoera:present:
jij was gisteren het bewijs dat zin naar ..... ineens kan opduiken heel goed hoe je het opgelost hebt , een les voor de andere hier ja ook voor mij.
soothie gelukkig dat je geen last hebt van pms , maar ik vermoed dat mannen wel iets anders hebben waar mogelijk een trigger ligt
ik heb weer niet zo goed geslapen rare hoest heb ik s,nachts ? gedurende de dag hoest ik niet maar owee als ik mij neer leg :devil:
misschien eens proberen al rechtstaande te slapen ;)
morgen gem ik heb dat boek besteld is voor na mijn verblijf aan zee dat ik het haal en lees thanks voor den tip:present:
karinneke je schrijven was positiever vannacht houden zo , maar als het minder met je gaat hier komen schrijven want ook daar leer ik iets van
mensen ik ga eerst wakker worden want zit meer te gommen als te schrijven ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 196
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

mensen goedemorgen allemaal,

Corinne gefeliciteerd met je tien maanden, moeten de meesten van ons nog zien te redden dus ben je toch een voorbeeld voor ons.

voor al die nachtbrakers, hopenlijk zijn jullie straks lekker uitgeslapen!

voor mij een zware dag vandaag, eerst de schuldsanering en dan solliciteren!
maar goed, ik zie er goed uit en ik heb uitgeslapen en voel me krachtig, dus wie doet er vandaag mee om de uitdaging aan te gaan?

groetjes en tot later
tasseke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen op deze mooie feestdag...Corinne 10 maanden droog en de crisis overleefd! Ik stuur je een virtuele grote rozet toe die je op mag spelden vandaag zodat de hele wereld het kan zien!! hihihihi
Goed gedaan gisteren... pffft dat was wel even erg spannend.

ach, weet je wat, ik doe eens gek, ik stuur jullie allemaal zo'n ding toe virtueel.. kunnen we elkaar herkennen op straat! Ik ga me vandaag weer eens concentreren op alle positieve dingen, doen jullie mee?

An, nog maar 44 dagen? verdorie, dat is hartstikke lang!! zeker met carnaval daarbij, dat telt voor 2 bijna!

Floor, succes met dag 1

en nu moet ik rennen wil ik nog op tijd op mijn werk zijn! douchen, aankleden, hond uitlaten... laterrrrrr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, van harte met je 10 maanden! :moon::rose::present:
En dat na gisteren!
Zeg maar dan vergis ik me zeker, maar ik dacht dat je man alleen nog maar af en toe een pils dronk?

Ik ben gisteren, 1 dag voor mijn 7 maanden, voorgaas gegaan. 't Was weliswaar maar 1 slok wijn, maar dat maakt het niet anders of onschuldiger.
Er was bezoek, iedereen dronk wat en men ging even in de tuin kijken, ik bleef binnen. Ik moest en zou weten of die wijn me nou eigenlijk nog smaakte, dus nam een teug uit mijn vriend zijn glas.
Wat mij alleen maar zegt hoe gevoelig ik nog voor de verleiding ben en dat die drank me nog net zo min koud laat als 7 maanden geleden.
Toen ik alleen woonde was het piece of cake (nou ja, beetje overdreven uitgedrukt), maar in ieder geval was er toen gewoon nooit drank in huis. Visite nam de eigen drank mee als ze dat wilden en het bij het weggaan ook weer mee terug. Nu komt dus pas het echte werk, nu er drank zo dicht onder mijn bereik is.
In ieder geval wil ik geen felecitaties morgen en begin ik vandaag weer bij dag 1.
Waarmee ik ook wil zeggen dat ik je ongelooflijk moedig vind dat jij het gisteren volgehouden hebt, Corinne!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:moon:CORINNE LUCTORIA 10 MAANDEN !!!:moon:

Lieve schat, je hebt aan jezelf bewezen dat je zonder zijwieltjes kunt, je bent niet gevallen, je fietste gewoon weer door!
De bibbers, natuurlijk, daar ging je bijna onderuit met je mooie nieuwe fiets, maar alles is goed gegaan, geen knietjes kapot, geen krasjes op de lak.

Ik begrijp je paniek en je angst, logisch toch? Toch de zijwieltjes (Refusal) nog maar niet weggooien, leg ze maar in de schuur, op een zichtbare plek (Refusal voor 'zo-nodig')...

Je bent sterker dan je denkt!

Fijne dag vandaag, je bent een schat! :heart:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Karinneke, toen ik een paar weken geleden bij mijn vriend ging wonen, heeft hij ook meteen aangeboden om alle flessen weg te geven en alleen nog maar wat in huis te halen voor de gasten. En dat dan naderhand mee te geven of meteen leeg te kiepen. Dat vond ik overdreven, ik was er toch al zo lang van af gebleven?
Het is ook wel zo, dat ik dit nog erg als "zijn huis" beschouw, waar ik geen regels kan gaan bepalen. Ik wil ook niet flauw doen. Hij drinkt zelf hooguit twee of drie glazen wijn in de week, maar houdt wel van erg goede wijn, dus hij had een erg mooie wijnkelder opgebouwd.
Ik hou het er nu even op dat die slok van gisteren me weer flink alert heeft gemaakt en dat ik het voortaan wel uit mijn hoofd zal laten om slokjes uit glazen (of erger) te nemen.
Lukt dat niet, kunnen we altijd nog uitverkoop van de wijnkelder gaan houden.
En dank je voor het meedenken. Ik hoop dat het vandaag weer beter met jou gaat.
Een ontslag is altijd een aanslag op je zelfvertrouwen. Hoe je je ook voorhoudt dat je wel weer wat anders vindt etc., je krijgt een flinke knauw. En dat is ook rouw die verwerkt moet worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O het is in me hersus geslagu...... de draad heeft een andere titel.

Tjessus Corinne wat ging je akeling langs het randje, brrrrrrrrr. Maar wat ben je sterk. En dat kun je melden in je groep dat was toch vandaag dat je daar naar toe gaat?

Ter afwisseling ende vermaeck: ik meldde iets over het forum bij mijn rowaa en over de AA en hij zei de Watte? Ik zeg de AA, je weet wel, dat is ook een methode om ADB te worden. De lieverd heeft er nog noooooit van gehoord notabene, woooohhahhhaaaaaaa hoe een onschuld kan je nog hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Willen jullie nog even flink lachen vanmorgen?

Vie,
voor mij je gewoon ADB anders had je dat glas, die fles en misschien wel de hele kelder leeggezopen) waarom nou zo hard en zeggen dag één? Ik vind deze ervaringen van Oeps, ik kan er inderdaad niet tegen alleen maar "verrijkend" in die zin dat het een steuntje in je rug is van zie je wel, ik kan er niet tegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge, ben ook weer present. Corinne nogmaals van harte :present:
Het heeft me ontroerd hoe jullie hier elkaar ondersteunen. Dit forum is echt een belangrijke toevoeging voor herstel; ik zie het een beetje als verlengstuk van de AA (in mijn geval).
Ik zag je echt met die fles in je hand staan Corinne..niks virtueel, maar realiteit met meerdere ADB'ers om je heen. Mocht ik ooit in de verleiding komen, dan leg ik in vertrouwen mijn gestoei hier op tafel...dat staat voor mij vast!!

@Soothe, je bent vannacht wel 5 keer naar bed gegaan naar eigen zeggen..maar toch opgebleven, heb je nog wat geslapen? Bij mij duurde het wel even voordat ik de slaap kon vatten; een bewogen nacht zeg!

@Karinneke, goed dat je hier weer bent. Hou vol en bezie jezelf als een mooi mens, met allerlei kwaliteiten.

Alle anderen sterkte met de lichamelijke kwaaltjes en de moeilijke momenten. Ik prijs me gelukkig dat ik die tot zover niet heb. Ik ga weer met goed gemoed de dag in, mooi weer om in de tuin van mijn vriendin te werken :rose: Ik ben blij dat ik die vrijheid heb op dit moment en niet hoef te werken...heb ik hard nodig.
Ga over een paar weken op zoek naar vrijwilligerswerk, dat wel.
Fijne dag, waardige ADB'ers :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve mensen,
@ Vie, wat zonde van die ene slok. Maar 7 maanden droog kunnen ze je niet meer afnemen!
@ CPAS::musicnote::present:van harte met 10 maanden! en wat knap hoe je het gister doorstaan hebt. Super!
@ Karinneke, sterkte en moed voor jou!
Vandaag voor mij dag 3. Wat voelt het toch goed om nuchter op te staan, waarom vergeet ik dit gevoel toch altiid?
Gister op de verjaardag bij mijn vader fris en water gedronken. Kostte mij in het begin geen moeite maar in de loop van de middag begon het te kriebelen, zal ik een glaasje nemen? Nee! want dan volgt de rest ook! Ik was blij toen we om 19.00 uur naar huis konden. Ik ergerde mij vreselijk aan bepaalde dingen hoe het bij mijn ouders thuis gaat, voorheen met een paar glaasjes ging dat langs mij heen en nam ik thuis nog tig glazen om het opgefokte gevoel weg te drinken.
Nu kwam ik thuis, ben als een wilde de was gaan doen, stofzuigen , kinderen geholpen met huiswerk, met mijn man gewandeld en van mij af gepraat, gedouched en toen was ik erweer. De frustratie was weg.
Vandaag ga ik erweer voor. Huishoudelijke klussen, beddengoed buiten hangen( wat een super weertje vandaag), op tijd boodschappen doen en niet rond de klok van 16.00!
Ik ga aan de slag. Iedereen een hele fijne, droge dag . liefs visje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...