An Geplaatst 16 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2008 Whaahahahah.......... nu MOET ik wel wegwezen hier.........tot later Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 16 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2008 Anna een zeer prettig weekend toegewenst. Wat jij niet interessant vindt om te lezen, kan een ander wel leuk of interessant vinden. En je vond het toch even nodig om te vertellen dat je waxt en scheert en plukt. Nou, jammer voor jou dan dat je iets dat je totaal niet interessant vindt, toch even moest beantwoorden.Ik vind dit soort onderwerpen wel leuk. Dat heeft te maken met, elkaar beter leren kennen. Zodat je ook, als je even in de put zit, weet dat je kan praten met mensen die dingen van je weten. Een soort vertrouwdheid die je ergens anders niet zo snel vindt.Het hoeft niet altijd diep te gaan of over drank te gaan. Toevallig hebben we het naar aanleiding van de posting van Koh, even over vrouwen- of mannendingen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 16 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2008 Nou, in dit tempo, dan moet ik toch minstens 400 jaar oud worden ofzo voordat dat haar bij m'n enkels is. Tegen die leeftijd heb je toch ook geen behoefte meer aan hormonen, lijkt mij...Nee hoor, ik vind het allemaal wel best. Ik zou die volle hippie bos haar tot halverwege m'n rug niet eens meer terug willen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 16 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2008 Ik ga lunchen. Corinne de zelfgesneden frieten en mayo gisteren waren ERG lekker!Maar nu eerst even een boterham met van alles, tot later. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 16 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2008 hahaha, ik moet wel even lachen na het bijlezen alhier. Het is buiten mooi weer, zonnetje erbij en de verhalen gaan gelijk over bikinilijnen harsen! Neusharen heb ik gelukkig geen last van, wel een snotneus. Ben al maaaaaaaaaaaaanden verkouden en ik slaap daar ook slecht door. Neus zit potdicht 's nachts en overdag heb ik overal zakdoeken . Ik slik mijn vitamientjes braaf en eet gezond, maar wie schreef hier dat met de vermindering van alcohol ook je weerstand minder werd? Dat idee krijg ik namelijk ook.An, je gaf me de tip om de internetbehandeling te doen. Dat doe ik al en het bevalt goed. Ik krijg goede raad en voel me ook begrepen. En het zet je wel aan het denken. Vooral de valkuilmomenten (voor mij dan), bepaalde momenten of gebeurtenissen/tijdstippen die ik moet omzeilen om niet weer de fout in te gaan.Vanmorgen paar boodschappen gehaald en fluitend langs de wijnrekken; dat koop ik al sinds deze behandeling niet meer. Daarna vlees ingeslagen en dat ligt naast het bier. En mijn favo supermarkt heeft nieuw bier...met een verhoogd alcoholgehalte (wat ik dus altijd kocht, maar dan ergens anders)...verdorie. In deze super kom ik dus ook niet meer...Ik heb mezlef ook iets nieuws aangeleerd...als ik trek krijg, neem ik geen bier maar een waterijsje...en ik eet er momenteel meer dan mijn kinderen, hahaha! Maar het werkt wel, ipv een lekker koud pilsje een lekker koud ijsje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 16 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2008 Goedemiddag!Heerlijk uitgeslapen. Ik werd tot mijn verbazing om 11.45 uur wakker!Nu wat een ietwat brak gevoel in mijn lijf, maar mijn hoofd is niet beneveld. Een apart gevoel, maar wel lekker! Ik ben zo blij dat ik ik voor mezelf besloten heb niet te minderen maar te stoppen! Het is even slikken als je die keuze maakt na zoveel jaren niet drinken, maar het is zoveel simpeler. Uiteraard heb ik ook geprobeerd te minderen, maar dat bleek geen optie. Je gaat dan iedere keer met jezelf de discussie aan of je nu wel of niet mag drinken en hoeveel. Vooral hoeveel: dat is zo verschrikkelijk weinig. Daar valt geen genoegen uit te halen! Als ik de ervaringen lees, dan betekent dat voor mij gewoon: niet meer doen! Lekker eenvoudig en daar hou ik wel van, andere dingen in het leven zijn al ingewikkeld genoeg!Natuurlijk denk ik ook weleens zou ik dan toch niet 1 glaasje?Maar daar krijg ik geen roes van en dat geeft weer discussie met mezelf. Dan ga ik toch weer meer achterdeurtjes open zetten. Die zitten nu dicht, al wil er soms 1 geniepig op een kiertje gaan staan.Als je echter al een tijdje droog staat, dan kan je die naarmate je langer niet gedronken hebt, ook gemakkelijker dicht doen.Kortom op dit moment, NU, is de keuze gemakkelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 16 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2008 komende week wordt niet zo'n leuke week voor mij. Eerst naar de tandarts (en ik ben zo'n bibberpatientje, durf de wachtkamer al nauwelijks in, laat staan in De Stoel te gaan zitten) en mijn zus is jarig. Dat is normaal wel leuk, maar ze weet het nu van mij de de alcohol en ze vindt dat reuze interessant en wil alles weten onder het motto dat ze me wil helpen. Maar ze staat te springen om details (wat dronk je dan en hoeveel en is wat papa allemaal verteld echt waar en gebeurde er ook rare dingen???) om die weer zo snel mogelijk door te vertellen aan haar man. En dan moet ik dus naar haar verjaardag, waar mijn vader ongetwijfeld ook zal zijn en die dit allemaal heeft aangewakkerd. Want wat die over mij rondbazuint...dat is niet leuk, niet waar en voor mij (en mijn man) ook erg kwetsend. Dan ben ik blij kleine kinderen te hebben, want die snappen gelukkig nog niet helamml wat er gezegd wordt.Maar ik verheug me niet echt op haar verjaardag. Voel me nu al opgelaten, terwijl het pas eind van de week is...Dat wordt dus veel waterijsjes eten deze week...en An, ik heb nu wel een plan klaarliggen voor de moeilijke momenten, want ik wil ze op die verjaardag geen aanleiding tot ""zie je wel" en "ik zei het toch" gesprekken geven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 16 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2008 Beste Vie, misschien ontging het je, maar het delen van de informatie over mijn wax- en scheerbezigheden was humoristisch bedoeld. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat het iemand interesseert of ik dit wel of niet doe, net zomin als deze informatie mij bij een ander interesseert. Maar dat neemt niet weg dat ik er wel over mee kan praten als dit het onderwerp van gesprek is.Water, als het haar tot bij je enkels gedaald is, wil ik je graag met dat heuglijke feit komen feliciteren als ik er dan zelf nog ben. Bovendien ben ik zeer benieuwd naar de staat van je hormonen tegen die tijd.Spud Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 16 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2008 Zoon een goede tweede plaats behaald. Dit is zo'n goede sport voor hem, hij wint er veel zelfvertrouwen mee! Ook leuk; een nuchtere mam op de tribune, het was zo nu en dan zo spannend dat ik er bij stond (kon me nog net in houden, niet te gaan schreeuwen) Mooi weer. Ik zal zien of ik dochter mee kan sleuren voor een lekkere wandeling!Toedels en peuterze, waxze en shaveze....ik hou nog even de lange broek aan, wel zo gemakkelijk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 16 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2008 Goedemiddag,Alles gaat wel hier en het mooie weer werkt mee. Zolang het hier een bedenkelijk Libelle- Margriet niveaublijft houden, lijkt het mij beter even weg te blijven. Met dit soort discussies, kan men uitstekend in deze bladen terecht. Het aantal forummers wat aan PMS lijdt, neemt schrikbarend toe!Ik vraag mij in alle redelijkheid af, wie met dit geneuzel gediend is. Ik in ieder geval niet!!!!Ppffffffff!!! Groet en een mooie dag. Met of zonder bikinilijnen!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 16 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2008 ik log even uit. Lunchtijd, daarna strijken, beddengoed naar binnen, hond uitlaten enz. enz.Tot later! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 16 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2008 hebben we eindelijk een overeenkomst tussen mannen en vrouwen gevonden (scheren), durven ze niet meer te komen ik moet nog even de stad in maar heb daar nooit zin in op zaterdag, veel te druk! hoofdpijnpoeiers halen en een pak laminaat oja en broodvanavond ga ik bij mijn zus eten, die belde spontaan op. Leuk! we moeten hoognodig weer bijbeppen.... en dan zonder drank natuurlijk!Nou, ik ga mijn jas aandoen, wie weet dat ik dan vanzelf ook buiten kom om de stad in te gaan... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Flower Geplaatst 16 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2008 voel me vandaag erg down en @#$%&* als je begrijpt wat ik bedoel...Heb nu zo'n zin in een biertje of wijntje. Maar ben nu maar aan de chocola gegaan. Van stoppen met alcohol kom je wel aan, als ik nu zin in alcohol heb ga ik aan de lekker eten. Voor de rest ben ik al een tijdje verkouden, grieperig en kom er niet vanaf. Kortom, voel me shit en weet niet wat ik daar aan moet doen. Liefs Flower Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 16 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2008 Hallo Flower,Mij heeft het goed geholpen, toen ik pas was gestopt, om veel water te drinken. Te wandelen, hardlopen en fietsen. Daardoor ging bij mij de trek weg. Misschien is dit een idee voor jou?Laat eens horen wat je ervan vindt.groet., Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 16 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2008 Hallo Flower,Ja, ik ken dat gevoel maar al te goed.Je was gewend om op zo'n moment alcohol te nemen.En dat kan nu niet meer, dat had je immers jezelf beloofd!Er komt ruimte voor andere dingen, alleen je weet nog niet wat.Wat bij mij wel helpt, is, zeker met dit mooie weer, een wandeling maken.Je bent lichamelijk met iets bezig, en verzet letterlijk even de zinnen. Tijdens het lopen, kom je vaak op andere gedachten. en ben je straks blij dat je niet hebt gedronken.Chocolade helpt ook! Neem het ook nog vaak, en ach, straks als je écht weer energie krijgt...Pak je dat gelijk aan om er iets aan te doen. Maar dat is voor later.Hou vol, meisje. Het wordt beter, na elk ellendig moment, een stukje beter.liefs, Marjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 16 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2008 Nou Ferry, twee gedachten...By the way, scheren wil ook nog wel eens therapeutisch werken.... In de zon, met teiltje water.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 16 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2008 Oh.. da's niet zo moeilijk, we zijn hier nog maar met z'n tweeën, zie ik.hoe gaat het met jou, Ferry? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 16 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2008 hoi Flower, ik loop hier ook al een veel te lange tijd te snotteren. Ben nu ook moe en heb vuurrode wangen ( en nee, niet van drank!!), dus koorts komt ook weer om de hoek kijken. Ik schreef eerder al, dat ik het idee heb dat hoe minder ik drink, hoe minder weerstand ik heb. Onzin natuurlijk, maar dat ga je dan denken. Ik moet de tuin nog in (geen zin) en strijken (al helemaal geen zin). Kinderen zijn vandaag bijzonder lief; die hebben door dat mama zich niet al te best voelt. Vraagje: hebben jullie soms ook van die enorm chagerijnige buien sinds je niet meer drinkt? Ik schrik er soms zelf van, wat een humeur...Echt, dan is niks leuk of goed. Dat ik zweet en trillende handen krijg weet ik; nachtmerries worden gelukkig minder en ik slaap ook al ietsje beter (alleen momenteel niet, maar dat komt doodat ik zo verkouden ben). En hebben jullie nog meer (lichamelijke) klachten gehad na gestopt te zijn?? Ik merk bv dat ik steeds hoofdpijn heb, maar geen kater. Het voelt anders, niet zo'n bonkende, maar zeurende hoofdpijn, snap je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 16 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2008 Marjo, proficiat met de 2e plaats van je zoon!! Wat doet hij eigenlijk? Ik merk nu ook, dat mijn kinderen me zo (nuchter dus) veel liever hebben. De knuffels en kusjes vliegen me om de oren!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 16 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2008 Orleando: dat klinkt allemaal even goed!!!!! Goed idee van die waterijsjes. Nu de winkel vinden met de lekkerste waterijsjes. Super heeft van die lekkere peren water ijsjes , ken je die?En die familie van jou... die gaat gewoon even de mond houden. Als ze je gaan uithoren zeg je beleefd en vriendelijk: ik heb totaal niet de behoefte om erover te praten, je helpt mij er niet mee. Nog beter: je belt je zus vantevoren op en je zegt het vantevoren. Zo, wie is er de baas??? Orleando of je zus je vader, je weet ik veel wat #@$%#& !!!!Je moet ook een plan hebben als je weer thuis komt van die verjaardag. Want dan komt de stress eruit. Gewoon gelijk op het forum gaan schrijven, is ook een goed plan.Marjo: proficiat met je zoon!! Soothe: vandaag gaat het niet over PMS, maar over haren die uit oren en neuzen groeien en waar nog al meer. Heb jij daar nou ook zo'n last van????Flower: als je aankomen zo'n probleem vindt dan kan je misschien eens duiken in de 'gezonde happen'. Heb je misschien een leuk vegetarisch kookboek??Dat willen eten is alleen in het begin : daarna ga je zeker afvallen, let maar op.Ferry: ik ben vandaag super actief geweest, warm, zweten, niet te geloven. Het komt weer terug!!!!!!!!!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 16 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2008 Ik heb veel last gehad van een intense moeheid, dat niets maar dan ook niets uit mijn handen kwam.Ben bang, dat hoort er allemaal bij. heb het nog. Alleen steeds minder erg en lang.Ontzettend veel geslapen, me er aan over gegeven, en proberen de positieve dingen van het niet meer drinken in te zien.En griep, en andere lichamelijke ongemakken.. je lichaam krijgt weer ruimte om daar tegen te vechten ipv tegen alcoholisch misbruik. Laat maar gaan. Waarschijnlijk is het nodig!het is een leren accepteren, dat kost tijd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 16 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2008 Precies Marjo: op het moment dat ik dacht het is nu eenmaal zo, en me eraan overgaf, gaat het veel beter. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 16 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2008 Zo, hier worden de ijskasten weer volgegooid met een hoop zooi. sh*t Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 16 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2008 Ik kan me daar toch boos over maken. Hoe vaak mensen verslaafden veroordelen!! Kijk in de krant op TV. BLablablabla... maar als puntje bij paaltje komt houdt geen mens rekening met je. Zo, moest er even uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 16 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2008 Zelfs mijn beste vriendin. Ze wist welke strijd ik moest leveren. Gaan we ergens naar toe, zou je toch zeggen ik ben solidair met je en drink ook een spaatje. Nou een glas en daarna hoppateee de wijn. Ja sneu he voor jou... proost. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden