Spring naar bijdragen

Donderdag 21 februari


Ziza

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 147
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goeiemiddag allemaal,

Hier even een bericht uit de bossen van E.

Het gaat vandaag naar omstandigheden redelijk.. Ik voel me alleen wel aanhoudend somber. Heb aanstaande maandag een afspraak met de psychiater over anti depressiva. Misschien dat dat een beetje helpt.. De kleinste dingetjes lijken al veel. Het verschil met voor mijn terugval is dat ik het er nu in elk geval over durf te hebben.

(De weken daarvoor ging alle energie op aan doen alsof het goed met me ging, en dat hou je maar beperkt vol..). Ik ben blij dat ik het nu gewoon durf te zeggen.. En dat ik dat kan doen in dit fijne gezelschap -- waar mensen herkennen waar ik het over heb.

(Want behalve dood-moe, word je diep-eenzaam van het ophouden van iets wat er niet is..)

Fijne middag, allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemiddag allen.
mijn school zit er al weer op. zometeen nog naar de verslavingsarts. even overleggen over de pillen!

Har: ik ben God elke dag dankbaar dat Hij zijn Zoon heeft gegeven. Door het Bloed van Jezus zijn mijn zonden afgekocht. zonder God was ik hier nu niet, dus God speelt een grote rol in mijn leven. soms voel ik het wat minder, maar dan komt het op geloven aan. snap je het een beetje?
http://nl.youtube.com/watch?v=...sc3Hg&feature=related
en
http://nl.youtube.com/watch?v=6z2rjBN7VW0
luister vooral de tekst van de laatste! ik moet er altijd een beetje bij huilen!
droge dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag RJ..wat fijn dat je weer kan computeren.
Nu kan je tenminste niet in zo'n diep gat zakken omdat wij je zullen opvangen.

Pas als ik eerlijk naar mezelf durft te kijken zal ik kunnen begrijpen wat voor hulp ik nodig heb.
Dat is best wel moeilijk
Voor mij was dat rust, niets moeten maar ik ben nu twee jaar verder en merk dat ik ondanks dat ik onzeker ben, toch wel wat meer dingen wil gaan doen.
Corinne vertelde dat je bij de GGZ hulp kan krijgen bij het vinden van werk als je uit een burn-out komt en daar ga ik gebruik van maken als het mag.

Vergeet niet RJ dat een fikse alcoholverslaving te vergelijken is met een burn-out en dat behalve uit je depressie ook daaruit dat dood-moe gevoel komt.

Ik ben ook diep eenzaam geweest omdat ik al het vertrouwen in mijn omgeving kwijt was toen ik een burn-out kreeg.
Ik huilde dag in dag uit om alles, de kleinste dingen, omdat het regende, omdat de dop niet van de fles kon, omdat ik het einde van een zin niet kon bedenken. En daar werd ik dood en dood moe van. Ik heb er toen aan toegegeven en ben opgehouden iets te moeten, iets te presteren. Nu is dat makkelijker voor mij omdat ik geen kinderen heb en mijn man erg meegaand is.
Hij heeft ook een burnout van zijn drugs en alcoholverslaving en heeft dat nooit toe willen geven.
Maar nu hij ook richting werk wil gaan komt ook hij zichzelf en zijn beperkingen tegen
Ooit was hij loodgieter en nu is hij nog te bang om naar een bedrijf te moeten gaan en 8 uur met dezelfde vreemde mensen in een pand te zitten. Als hij er alleeen maar over nadenkt dan ligt hij snachts al te zweten.
En hij durft geen hulp te vragen en geeft het nu pas toe aan mij.

Ach RJ..er zijn vele zielen zoals ons en ook voor ons is er een plekje op deze aardbol, dan maar wat minder sterk...we zijn lichamelijk gezond en dat is ook een zegen...laat het geestelijke dan maar op halve toeren draaien.
Als we lief zijn voor onszelf en ons zelf niet verlochenen dan zal het allemaal wel goed komen.
Ik zet kleine stapjes...doe je met me mee?

En hoe zit dat met die koffie afspraak...moet ik bij je langs komen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps mijn berichtje van vanmorgen is gewoon verdwenen......in het digitale niemandsland.

Ik zal even mee-jammeren. Ik voel me ook nog niet best. Heb de hele week keelpijn gehad, liggen wakker liggen van mijn eigen hoesten en nu oorpijn. Maar ze doen er niets aan. Neusdruppels en paracetamol, het toverwoord van elke modere arts. Mevrouw zelfs al heeft u een oorontsteking we doen er niets aan.
Al gaven ze maar een placebo en zeiden ze: hierdoor voel je je lekkerder !!!!

Nou ja, ik heb het 'smiddags best moeilijk, de toestanden beginnen er nu echt wel in te hakken af en toe. Ik droom heel veel van mijn moeder, goed maar ook minder goed. We zitten met de hele afwikkeling wat niet meevalt omdat mijn zus ziek is en weinig aankan.

Ik leef heel erg met Tapas mee. Ik contact je nog wel even.

Verder allemaal een zo goed mogelijke dag en maak er wat van.

We geven elkaar allemaal virtueel een hand !!!! Dan hebben we een sterke band. Ik geloof er in. En dan werkt het ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Iedereen!

Nadat ik me gister heb aangemeld en voorgesteld, dan ook hier terecht gekomen!
Bedankt voor het lieve welkom!
Ik ga straks naar de leiding om om hulp te vragen bij dit probleem..
Nu al in spanning ervoor!
Maar nu ik hier zo open ben geweest, moet ik het bij hun ook kunnen.
Ik zal die internettherapie ook met hun bespreken.

Fijne dag!

Groetjes.
Eve

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje Saf!

Het hoofd is een raar ding.. Alles wat je zegt is waar en klopt, maar voel het maar eens echt zo.. Soms zijn de bergen zo hoog in je hoofd..

Ik kan even niet verder typen.. Er zitten hier vijf mensen door elkaar heen te schreeuwen en ik kan mijn eigen gedachten niet eens horen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje ik geef je een virtuele hand.

Wat naar dat je zo'n oorpijn hebt en zo verkouden bent:musicnote: dus ik doe er ook nog maar even een doosje tissue's bij.
Is er behalve je zus niemand anders die kan helpen, een zus van je moeder of een broer.
Of je zus haar man?

Ik heb als kind veel gedroomt over mijn vader, dat hij me achterna zat en dat ik dan niet weg kon komen, echt nacht merries..BRRRRR...wat had ik een hekel aan die dromen.

Eve
Succes met het gesprek met de leiding
Probeer zo eerlijk mogelijk te zijn..ik heb me ook altijd sterker voor gedaan en dan zit je er nog mee als je 48 bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Agnes ..ik nam de eerste tijd geen geld mee als ik met de hond aan de wandel ging bv en liep al helemaal niet in de winkel door de drankgang.
Ja mooi gedicht is het, dat vond ik ook toen ik hem voor het eerst las en hij hangt hier ook aan de muur en daar krijg ik altijd lieve complimenten op.
Als ik me ergens schuldig over voel van wat ik niet kan veranderen dan lees ik maar weer eens over.
Dat vind ik ook erg mooi aan de AA die spreuk.

Verander de dingen die je kan veranderen(jezelf)
en accepteer de dingen die je niet kan veranderen(je omgeving)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi, wat lief zoals je over je moeder schrijft! Vertel je haar dat ook, want soms denken we dat de ander het allemaal wel weet, maar het is zoveel waard om hardop te zeggen: ik hou van je! Zéker als je dat niet gewend bent, en vaak is dat in moeder/dochterverhoudingen zo gegroeid!
Wat ga je koken voor je moeder?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RJB

Zou het voor jouw niet goed zijn om naar de AA te gaan.
Ik bedoel dat hoeft niet persee 'alweer een therapie' te zijn, maar meer een groep gelijk gezinden waar je je veilig kan voelen over je alcoholprobleem en waar je niet zo eenzaam hoeft te wezen.

Ik ben er nog nooit geweest hoor maar lees wel enig literatuur van de AA.
En vooral het boekje Nuchter Leven van de AA, wat Blacky me geschonken heeft (nogmaals mijn grote dank
:heart: ) haalt me vaak weer uit mijn dip.

Er staat daar ook een heel stuk over eenzaam zijn en hoe gevaarlijk het is om dat weer terug tevallen
Quote
=====================================================================
De gedachte aan een glas schijnt veel gemakkelijker, sluikser bij ons binnen te dringen wanneer we alleen zijn, En wanneer we ons eenzaam voelen, schijnt de opwelling om te drinken speciale kracht en snelheid te krijgen.
Zulke ideeën en verlangens zullen minder opkomen wanneer we met andere, speciaal met niet-drinkers, zijn. Indien ze voorkomen, lijken ze minder krachtig en kunnen ze gemakkelijekr terzijde worden geschoven als we in contact zijn met andere AA-leden
De klassieke raad van de AA:
Pas op voor honger, vermoeidheid en eenzaamheid
========================================================
unquote

Dus laten we een afspraak maken RJ...ik blijf aandringen hoor tot je toegeeft!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtjetouwtje,

hou je het voor jezelf allemaal een beetje rustig? Juist zo'n verzorgend type als jij (en perfektionistisch...)
kan makkelijk over je grenzen heengaan! En van familiezaken kan je ook mooi een Burnout krijgen hoor!
Ik hoop echt dat er nou eens iemand anders voor jou gaat zorgen! (en dat je dat toelaat!):present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees ik vertel mijn moeder elke keer als ik haar zie of spreek dat ik van haar hou.
Ze heeft dat ook erg nodig nu mijn vader er niet meer is om het te zeggen.

Ik denk dat ik een salade maak van broccoli, kidneybonen, tomaat, bleekselderij, komkommer, ui, snijbonen en wortel en daar een zalm gerecht uit de oven bij serveer met bladerdeeg en feta.
En ik heb nog een turks brood in de vriezer zitten dus daar maak ik zelf knoflook boter bij door een heel knoflook teentje in de oven te bakken zodat hij zacht wordt en dan doe ik daar wat mayo en pesto door.

Lijkt je dat wat?

Hoe gaat het vandaag Trees?
Je zult de bannelingen wel missen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, ik ben even ingelogd om pb's te beantwoorden.
Ik heb de laatste dagen zoveel over me heen gekregen dat ik eigenlijk niet meer weet wat ik hier nog kwijt kan. In ieder geval is het voor mij, na dit gedoe, niet meer mogelijk om oprecht en zonder voorbehoud, dingen te vertellen over mezelf. Als ik niet veel vertel over de hodgkin, ben ik ongeloofwaardig. Als ik er wel iets over vertel, wordt er gezegd dat ik maar naar een forum voor hodgkin-patiënten moet gaan. Als ik vertel dat mijn vriend de wijn uit de kelder heeft weggedaan, schijnt dat raar te zijn. Hoe dan ook, in de 7 maanden dat ik nu op het forum schrijf, heb ik heel veel hulp en steun gehad. Veel van geleerd en veel kwijtgekund. En daarvoor dank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RJB: dit is voor mij ook nieuw.Durven zeggen dat ik eergisteravond zo mega in de fout ging. Ja, ik deed het zelf, maar het is zo totaal anders als je er naderhand hier over kan praten, omdat ik ervan leer. Nu heb ik er ook weer van geleerd. Punt 1..... het heeft niks toegevoegd. en punt 2 ik had nu nauwelijks last van schuld en schaamtegevoel. En dat is voor mij tenminste een overwinning. Schuld en schaamte deed mij juist weer naar de fles grijpen. Nu denk ik, harstikke jammer, was niet nodig en ik ga verder met de ingeslagen weg. RJB, je klinkt goed, beter als een tijd geleden, toen was je meer in paniek. Het gaat gewoon goed komen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet jullie zo helaas al weer verlaten...de hond wil er ook wel weer even uit.
Het is hier koud en triest en het REGENT!!
Bah dat zie ik nu pas...nou ik wacht een kwartiertje.
Het is en blijft Nederland dus we zullen wel moeten.

Er staat trouwens nog zo'n mooi stukje in het boekje Nuchter Leven;

quote
=============================================================================
Wanneer we iemand liefhebben, of een goede vriend, van een ernstige ziekte hersteld dan trachten
we die meestal wat tederheid en koestering te geven.
We verwennen een ziek kind, zorgen voor geliefkoosd voedsel en wat vermaak om te helpen in zijn herstel.

Herstel van alcoholisme vraagt tijd en iedereen die er doorheen gaat heeft recht op welwillendheid en een dosis tederheid.

In vervlogen tijden geloofden de mensen dikwijls dat wie herstelde van een kwaal, verdiende te lijden, omdat men dacht dat hij zich de ziekte opzettelijk op de hals had gehaald.

Wegens de schuldgevoelens en brandmerk dat alcoholisme nog steeds met zich draagt voor diegenen die de ware aard van de ziekte niet kennen (wijzelf inbegrepen) waren velen van ons niet zacht voor zichzelf tijdens de miserie van een kater. We leden gewoon en zagen dat als boetedoening voor onze misdaden.

Nu we weten dat alcoholisme geen immoreel gedrag is, hebben we geleerd onze houding te veranderen.
We hebben geleerd dat een van de personen die alcoholisme allerminst als een ziekte wil zien, de alcoholist zelf is.

Het is vaak gezegt dat probleemdrinkers perfectionisten zijn,
ongeduldig tegenover elke tekortkoming
vooral de eigen
Alhoewel we onmogelijke normen voor onzelf vooropstellen,
vechten we toch verwoed om die onhaalbare idealen te bereiken.
En vermits geen menselijk wezen de hoge normen die wij ons dikwijls voorhouden kan naleven,
schieten we tekort, zoals zoveel mensen wiens iedealen onrealistisch zijn.
En worden we ontgoocheld en zwaarmoedig
We straffen onzelf, woedend
omdat we minder dan superperfect zijn

++++++++==============================================
unquote

nou ja het gaat natuurlijk nog een heel stuk door maar het is zeker de moeite waard om dit boek te kopen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dory: sterkte en mooi wat je schreef!

Houtje: ook beterschap. Ja het zal er wel in hakken bij jou. Het is nogal wat, je moeder overleden.
Bij mij is het ook keelpijn, alles pijn. Nee daar is geen pilletje tegen.

Trees: ja honger en vermoeidheid, of ziek worden, bluhhh.. wat niet eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie niet iedereen denkt dit of vermoed dit.
Blijf gewoon gezellig en probeer ergenissen uit de weg te gaan en iets minder op mensen hun tenen te trappen.
Ik dacht in het begin ook dat ik moest laten weten wat ik over alles dacht maar dat hoeft niet.

Don't tell people what they don't want to hear...een oude hippie wijsheid
erg moelijk voor mensen met hun hart op de tong maar wel aan te leren door eerst even te denken.
Is dit het antwoord wat die persoon wil hebben of is dit de mening die ik hem/haar wil opdringen

Laat een paar berichten je er niet van weerhouden hier je ei kwijt te kunnen
Dat zou jammer zijn
Je hebt er veel steun aan en er zijn genoeg die steun aan jouw hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst Eve, Rizla en Agnes verwelkomen: :present:
Ik wens jullie veel succes.

Beste allemaal,

Het gesprek bij het UWV viel wel mee. Ik heb ook aangegeven dat ik over kleine 2 weken een intake heb i.v.m. mijn depressiviteit. Ze begrijpt wel dat ik blij ben met de kleine baan die ik heb, maar dat niet te ontkomen valt aan de sollicitatieplicht. Wat dus zou betekenen dat als ik aangenomen wordt voor een (tijdelijke) baan van 24 uur ik met deze moet kappen. Nou, mooi niet. Het gesprek heeft maar een kwartiertje geduurd, maar ik was er wel moe door en ook weer een beetje opgelucht. Ik heb daarna netjes links en rechts gekeken voor ik de zebra opging.

De rest van de ochtend lekker gewerkt. Eindelijk hebben we een TL-lamp eruit gekregen. Gejuich. Mijn collega's kunnen nu morgen of volgende week een voorraad lampen gaan kopen. Er moeten er zo'n stuk of 12 vervangen worden. Wat zal het licht zijn als ik terugkom van vakantie.

Ik ga zo eerst een dut doen en verder inpakken. Straks kom ik nog weer wat lezen en schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...