Spring naar bijdragen

Donderdag 21 februari


Ziza

Aanbevolen berichten

An..ik doe het nu al enige jaren en het went.
In het begin is het moeilijk dan wil je gelijk roepen...
ik doe het wel
laat maar ik ga wel even
Oh dat maak ik wel hoor
blijf maar zitten ...ik pak het wel
Oh dat was ik wel even
zal ik dat even doen?


vooral altijd dat even erbij...alsof het geen moeite kost en me dan ook nog verbazen dat mensen het niet genoeg waarderen of denken dat het me geen moeite kost.
mensen gaan dan denken OH weet je wat..ik vraag het Safi wel even ...die doet dat wel even

Totdat ik er onderdoor ging en wel moest blijven zitten omdat ik het niet trok en toen ben ik langzamerhand het ontwent.
Ik heb nog steeds de neiging hoor, het is mijn eerste reaktie..laat maar doe ik wel even!
Maar nu voel ik die gedachte en dan wacht ik en dan is er altijd wel een ander die het even doet.
En soms niet en dan wordt er eerlijk gediscuseerd, wie het zou moeten doen.

Ik heb ook wel van vriendinnen gehoort dat ze bang waren iets te bespreken waar ik bij zat, omdat ik het dan wel even zou doen of oplossen.

Ik heb het kunnen loslaten, de gedachte komt wel maar de schuld blijft weg.
Wat niet wil zeggen, dat de schaamte niet komt hoor.
De gedachte van dat had ik makkelijk even kunnen doen of dat heb ik wel in huis .
Maar het voelt beter om er eerst even over na te denken en te kijken of het wel in mijn schedule past of ik er wel zin aan heb...of ik niet al genoeg heb gedaan voor die persoon.
En soms is het heerlijk om anderen dingen voor me te laten doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 147
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by: safidepafi
An..ik doe het nu al enige jaren en het went.

In het begin is het moeilijk dan wil je gelijk roepen...

ik doe het wel
laat maar ik ga wel even
Oh dat maak ik wel hoor
blijf maar zitten ...ik pak het wel
Oh dat was ikw el even
zal ik dat even doen?


Hellup ben je helderziende of zo??

Dit wordt dus mijn eerste les in 't zwakke ter vrouwtje', haha

.......vooral altijd dat even erbij...alsof het geen moeite kost en me dan ook nog verbazen dat mensen het niet genoeg waarderen of denken dat het me geen moeite kost.
mensen gaan dan denken OH weet je wat..ik vraag het Safi wel even ...die doet dat wel even .....

it's about me.

En ja, ik krijg opmerkingen over mijn dominantie, van mijn man dan. Ik vraag me dan vaak af wat hij bedoelt en probeer ik het anders, maar dat lukt dus niet zo. Nu ben ik ziek en zielig en zie... een man die me ineens omarmt, ik wist niet wat me overkwam.

Zucht Safi, ik zou me dus moeten gedragen zoals ik dus totaal niet ben. Maarja ik moet er wel wat aan gaan doen.

Meer tips zijn van harte welkom! Ik ben helemaal klaar voor DE VERANDERING.........

Maarja, dan geen lekkere soepies meer maken, lekkere hapjes voor mijn mannen neerzetten. Ze lekker vertroetelen en verwennen. Past dat ook ergens in HET plan?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Arme Har moest chatten met 4 kakelende kippen dus heeft zich maar bevorderd als haan.

Hier gaat het zozo, pittig dagje vandaag. Op mijn werk was er wat wrijving en dat heeft indirect te maken met dat ik niet meer drink, ja dat kan dus ook. Voorheen zaten we vaak na het werk nog in de kroeg en ging alles over tafel. Met z'n drieën zijn wij een beetje de basis waarop het project drijft. Nu ik niet meer mee ga ben ik niet meer op de hoogte van alles en groeien we uit elkaar en irriteren we ons aan elkaar dus dat moest even aangepakt worden. Het was dus een pittig gesprek en ik was al labiel vanmorgen dus er gingen wel wat tranen stromen... maar heeft ook wel weer wat ruimte opgeleverd al voel ik dat nu nog niet zo.. de mannen waren erg blij na het gesprek en ik nog wat dubbel, was iets teveel gesprekkenweek deze week.

Spud, ik kan me je weerzin helemaal voorstellen, bah ik kan dat niet hoor, met stomme regels werken of met een tijdklok, of iets uit mijn hoofd moeten leren wat verder weinig nut heeft. Dan word ik erg opstandig.. lees het inderdaad goed door en voor morgen veel succes!

ach, dat doe ik wel even... goh, waar heb ik dat eerder gehoord, wat dat betreft ben ik echt blij dat ik alleen woon hoor, doe ik het tenminste hier voor mezelf!
Nou ik ga effe bankhangen nu, krijg een houten kont van het achter de pc zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Allemaal,
In antwoord op de vraag van Safi of ik de alcohol al 3 maanden de baas ben meot ik helaas ontkennend antwoorden. Afgelopen zondag was ik jarig en nadat iedereen weg was en mijn man aanbood de wijn weg te gooien zei ik nee en dronk de fles leeg, er was pas 1 glas uit.
zomaar, ik had een geweldige dag gehad en niet eens aan drinken gedacht. Tot nu toe had ik nog geen wijn in huis gehad en was er dus ook geen verleiding.

Ik was er al bijna van overtuigd dat drinken een bad habit was die nu uit mijn systeem was, het viel dus allemaal wel meevallen in mijn geval. Niet dus, een voor mij keiharde confrontatie, terwijl ik net besloten had dat ik niet de fout zou maken sociaal te gaan drinken omdat ik hier las dat dat veel mislukte en mij, het niet drinken in het begin heel veel moeite kostte. Ik ben er toen ook flink ziek van geweest.

Ik ben er eigenlijk nog steeds onderste boven van en voel mezelf sinds zondag meerdere malen per dag een mislukkeling, toch heb ik daarna niets meer gedronken.

Gisteren schreef, volgens mij Anna, over dat stoppen met drinken het begin was en dat sprak mij erg aan, ik was juist een beetje begonnen het leven te verkennen zonder drank, en voel me nu alsof ik een stapje terug heb gezet.
Nou ja ik kan het niet meer veranderen en doe mijn best om nu niet meer te drinken. Het komt voorlopig niet meer in huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hola Jani, ik kan me voorstellen dat je je ****** voelt maar ja, dat is ook logisch. Vergeef jezelf meid, kijk om in mildheid (geleend van Tapas) en wees morgen weer trots op jezelf dat je het vandaag niet gedaan hebt (drinken hè).

Tapas, ik ga met een boek naar bed. Jij ook?

Allemaal welterusten dus, tot morgen, mijn energie is op voor vandaag.

doeiiiiiiiiii

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jani, zie het niet als mislukking, je hebt een misstap gedaan, je bent even van de fiets gevallen maar je weet nu weer drommels goed waarom je op die fiets gestapt bent, want je wilt jezelf zonder drank leren kennen. Wees dus ook heel trots op jezelf dat je na zondag weer gestopt bent en vergeef je valpartij, knietjes kuizen en weer opstappen en verder met je (zoek) tocht!!

Het is echt de moeite waard kan ik nu na 8 maanden (met ook een forse misstap hoor Jani) zeggen. Ik ben er nog niet maar je bent er ook nooit denk ik, het gaat om het proces en dat is boeiend om te laten gebeuren. Het geeft een pure glans aan het leven, niet dat het leven nou makkelijker wordt maar het wordt wel meer de moeite waard vind ik.

Houtje, ik blijf nog even op, ben nog veel te wakker, welk boek neem jij mee? ik heb een boek van Freek de Jonge op mijn nachtkastje liggen, door de knieën heet het en is wel mooi om te lezen, morgen lekker vrij en daar ben ik na vandaag wel aan toe! Moet wel vroeg opstaan want de CV monteur komt ook hier langs voor je jaarlijkse controle.. tussen 8 en 12 grmpfff, zou soms toch willen dat ze iets specifieker konden zijn qua tijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een vreemd fenomeen is dat, he Jani, die alcohol! Ik weet niet meer wie, Bambam of Safie geloof ik, heeft het eens beschreven: je bent zo trots van het feit dat je niet meer drinkt dat je jezelf gaat belonen met alcohol!
Ik herken dat ook, alles gaat goed, je hebt er ook helemaal geen behoefte aan, het ene moment weet je nog zó zeker dat je niet zult drinken, en ineens! glas in je hand, glas leeg!
En vervelend dat je jezelf erna voelt!
Niets aan te dioen joh, je hebt ervan geleerd, volgende keer ben je dubbel op je hoede! Wel goed dat je het hier meldt trouwens, als je het voor je houdt is de kans om nog eens te drinken veel groter.
Jammer maar helaas, gewoon weer doorgaan! Niet te hard voor jezelf zijn, je deed het toch hartstikke goed? Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi trees,
Weet je in eerste instantie was ik bang geworden voor alcohol, alsof het mij in zijn macht had.
Het was zo moeilijk de eerste weken om niet te drinken, maar daarna werd het gewoon en leek het wel alsof het vanzelf ging.
Ik werd denk ik hoogmoedig, had voor zondag ook geen plan, was heel de dag hyper, zo van voor het eerst sinds jaren geen kater op mijn verjaardag, taart gebakken en huis spic en span, wat kon me nog gebeuren.
Nu ben ik dus weer erg op mijn hoede en dat ontneemt me veel levenslust terwijl ik juist aan het kijken was naar een teken of schilder cursus, je weet wel iets andersgaan doen met je leven.
Nou ja, het kan dus geen kwaad om voortdurend op mijn hoede te blijven dat is me wel gebleken.
Lief dat jullie even reageren.
Groetjes Jani

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dit niet meer zo heldere hoofd gaat zich op een kussen leggen, enne, niet helder is wel droog hoor..

trusten allemaal en tot morgen en dan gaan we er weer voor he!!!! oja en dan ben ik echt officieel 8 maanden bezig met AdB zijn
voelt toch als een beetje jarig zijn!.. oei als ik dan maar wel kan slapen

geintje

goedenacht allen!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...