Spring naar bijdragen

woensdag 5 maart 2008


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 121
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hé Druppeltje, welkom terug! Zeker een lange ban, maar je dacht wwarschijnlijk ook: als ik het doe, dan doe ik het goed! Naar mijn idee zijn er niet zoveel mensen die afgehaakt hebben, er zijn er wel heel veel
die een korte ban hebben gehad, en daarna de wintersport, maar ik geloof dat alles nu wel weer normaal is!
Hoe is het met de drank gegaan in de tussentijd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bamBam, gefeliciteerd, meid! Je worstelt maar zal zeker boven komen, daar vertrouw ik op!!!
Je hebt alle excuses gehad die wij gebruiken en hebt niet toeggeven en dat zegt mij genoeg. Weet je zeker dat er geen druppeltje Zeeuws bloed bloed in je aderen stroomt?;)

Druppeltje, welkom terug.

Charlie, beterschap!

Margo, way to go.

Safi, gefeliciteerd. Wat een leuke trouwdag heb jij gehad.

Ziza,:D

met angst gisteren mijn Refusal ingenomen maar vandaag geen centje pijn. Pfffff, wat een opluchting.
Jammer eigenlijk, want er liggen 35 overhemden te wachten op gestreken te worden!!!!! Houtje, interesse in een middagje zeeland? Iedereen moppert hier dat ze niets hebben om aan te doen, totaal blind voor de berg vieze was, die nog steeds door het huis ligt. Ik was mij te pletter maar het is vechten tegen de bierkaai. Verwende nesten.

Gisterenavond voor het eerst dat ik na het gewortel met de was bemerkte dat ik zin had in een borrel.
Het was niet echt een gremlin meer zo van hmm, dat lust ik wel. Ik was meer verbaasd dan iets anders.
Er zijn wel meer valkuilen voorbij gekomen en die probeer ik nu anders te benaderen. In plaats van dingen te nemen probeer ik nu te vertellen dat ik het niet prettig vind als iemand zo over mij praat bijvoorbeeld.
Misschien was dit meer een gevoel van dit verdien je nu wel. Lekker dom gedacht maar enfin.
Het was ook geen zin om mijzelf uit te schakelen ofzo wat normaal gesproken de drijfveer is.
Goed het ging voorbij, het zou misschien ook gek zijn als zulke momenten niet voorbij kwamen.

Goed, ik ga strijken.

Tapas, fijn te lezen dat je vandaag wat beter in je vel zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Ziza slik jij alles voor zoete koek wat je sponsor zegt.?

Zelfs over serieuze zaken als "streven naar perfectie" en wat dat met mensen doet en hoe ongelukkig en alléén deze mensen over het algemeen in het leven staan, lacht jouw sponsor je uit.
En jij lacht met hem mee.

Iedere vergelijking gaat mank en wat je partner denkt is suggestief.
Het gaat erom hoe jij denkt en welke invloed perfectionisme op jou leven heeft gehad.
En, waarom je dat nu misschien niet meer nodig hebt zo te leven.

Streven naar perfectie was mijn manier om "gezien" te worden.
Het komt voort uit een gevoel van minderwaardigheid.
Bang voor de pijnlijke kritiek van vroeger.
De vernederende woorden en niet te vergeten, blikken.

Daarna was er alleen nog de angst en niets meer goed genoeg voor mij.
Altijd kon het beter.
Nooit tevreden.
De energie die dit koste, vroeg om de roes.
Ik had er een moord voor over om aan de pijnlijke kritiek te ontkomen.
Het is intriest geen andere manier te kennen om aardig gevonden te worden en aansluiting te vinden bij je medemensen.

Ik weet dat perfectionisme niet bestaat, maar mensen die er naar streven zijn niet te benijden.
De enige die er voordeel bij heeft is de werkgever.

Over zulke pijnlijke zaken Ziza, kan ik niet met je mee lachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo ik herken dat "nemen" wat ik denk dat mij toe komt.
Ik communiceerde niet.
Vragen was doodeng.
Ik pakte alleen maar.
Het is goed te zeggen wat je wel en niet aan staat.
Het gesprek aan gaan is elkaar ook graag zien.
mensen weten nu, wat je wel en niet denkt.
Hoeven niet meer te gissen naar de beweegreden waarom je dingen doet.
Ik zelf ervaar die openheid als zeer prettig.

Je hoeft dat niet te verdienen.
Je hebt er net zo als een ander recht op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

we zijn weer terug en wat hadden ze een lol, die 3 bengels! Ik ben naar Ballorig gereden en er was geen kip, dus ze konden naar hartelust overal heenvliegen. Ik had leesvoer bij me en gelukkig is de misselijkheid enz. zo goed als weg. Alleen nog hoofdpijn, maar dat gaat nog wel. Vlieg nu als een bezetene tussen allerlei klusjes heen en weer en eigenlijk hoor ik hier ook niet te wezen, maar wilde toch even wat van me laten horen. De oudste moet over pakweg 1,5 uur in het zwembad liggen; ik moet het eten voorbereiden (sorry Houtje, ik was jouw tip vergeten); strijken; kleren voor morgen klaarleggen; dweilen en doggy moet ook nog uit. Ik heb het warm en rode wangen, maar gelukkig niks in huis wat ik als "redding" kan gaan zien en dus averrechts werkt. Ik heb drinken in de auto liggen (pakjes sap voor mijn kinderen bedoel ik) voor na het zwemmen, want het is er altijd zo warm. Ik hoef dus niet naar de supermarkt. Ben op alles goed voorbereid en toch...bang...Straks denkt mijn man, dat ik weer wat heb gehaald (en opgedronken) tijdens de zwemles. Dat dacht hij immers maandag ook...Ik heb niks in huis, ga niks halen en heb er niet eens zin in...Goed teken allemaal toch? Zou hij me dan geloven, dat ik gewoon moe ben en rode wangen heb omdat ik het warm heb van het hen en weer gevlieg??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Druppeltje dat was inderdaad een lange ban, maar welkom terug !

Rosan, wanneer krijg je een ban? tja dat is een goeie, bij de spelregels van dit forum staat onder andere het volgende:

- plaats geen privé-informatie over anderen
- promoot geen alcohol of andere verslavende middelen
- val anderen niet persoonlijk aan, wees positief en ondersteunend
- gebruik geen schuttingtaal


Ik weet dat dit vooral de regels zijn waarop een ban kan staan. Hoewel de onderste regel meestal wel anders wordt opgelost. Vooral de eerste en de derde regel zijn erg belangrijk net zoals het schrijven onder invloed. Het is niet zo dat dat helemaal niet mag maar wel als je met een 'drankjank' schrijft en mensen gaat aanvallen onder invloed dit niet getolereerd wordt.

Vandaag lekker gewerkt wel, het boek waar ik al maanden mee bezig ben begint vorm te krijgen. Een set symboolkaarten, een gids met kunstzinnige opdrachten om met die kaarten aan het werk te gaan, en dat alles in een doos, met een hoes eromheen. Het boek is geschreven door mijn trajectbegeleidster en ik heb het helemaal vormgegeven. Dat is leuk hoe de rollen dan omgedraaid zijn. Nu met de totstandkoming van dit boek begeleid ik haar en normaal begeleid zij mij.

Vandaag de laatste hand gelegd en alles zo ongeveer uitgeprint.. nu de afwerking nog, snijden, ringbanden, vouwen, rillen. Wat heb ik toch een leuke (vrijwilligers)baan he!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie van harte beterschap, vertrouw op je medicijnen en neem ze op tijd in.

Tapas, zorg goed voor jezelf.

Allen die het moeilijk hebben met weinig drinken wens ik veel sterkte.
Er is moed voor nodig om te stoppen met drinken.
Eenmaal die stap genomen is er geen weg meer terug.
Niets is het waard om te gaan drinken.

Tijd om het eten voor te bereiden.
Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando dat wellis-nietes spel roept wantrouwen op.
Je zal een tijd droog moeten staan omdat vertrouwen terug te krijgen.
Je kinderen hebben eenmoeder nodig die nuchter is.
Een goede motifatie om vandaag niet te drinken.
Morgen is het weer vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@BamBam,
Gefeliciteerd met 1,5 jaar droogte. Ik je zal op gepaste afstand blijven volgen.
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):P

@Marjo,
Geweldig! 4 maanden ga je al heel erg goed!
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):P

@Francesca,
Fijn weer eens van je te horen!

@Trees,
:)

@Water,
:)

@Simona,
Heerlijk om te genieten van nuchterheid.

@Blacky,
Geef je katertjes straks maar een lekker kattensnoepje.

@Stien,
Hier scheen de zon vanochtend. De straat was wel nat. De sneeuw en hagel hebben we hier gisteravond gehad.

@Safi,
Gefeliciteerd met je trouwdag! :present::musicnote:
Succes voor je man!

@Tapas,
Prachtig om zo een uitgave te verzorgen, geeft vast een heerlijk gevoel.

@Ziza,
Met dat perfectionisme wordt bedoeld dat je de lat voor jezelf en voor anderen te hoog legt. Ik heb daar ook last van. Ik probeer er vanaf te komen, maar gisteren werd toch maar weer opgemerkt dat ik dat niet zomaar afleer. De psych. verpl. zag het meteen aan hoe ik de vragenlijst had ingevuld.
Door de spanning die perfectionisme oplevert, wordt weleens naar de drank gegrepen. :(

@Orleando,
Er waren 2 draadjes geopend vanochtend, men is op het andere verdergegaan. Zoiets gebeurt wel meer.
En het is een leuk bericht waarmee je de dag opende. Eentje waar positiviteit vanafstraalt.
Kennelijk zit je met een virus opgescheept. Ik las hier de afgelopen dagen al meer van dezelfde symptomen.
Mijn man had het er in mijn eerste stopperiode ook moeilijk mee. Veel beloven en dan ging het toch weer mis. Keer op keer, soms lang, soms kort. Logisch toch dat je dan echt lang niet moet drinken voor het vertrouwen weer een beetje kan herstellen.

@RV,
Succes met de banenjacht!

@Houtje,
:)

@Charlie,
Beterschap!

@Druppeltje,
Welkom terug!

@Rosan,
:)

@Anjo,
Bekend, zo een idee dat plots opkomt, totaal onverwacht. Maar goed, het ging zo weer over. Het geeft aan dat je op de goede weg zit.

@Rudy,
Kan me vinden in je eerste bericht van vandaag.

@Pippi,
Er is dus weer een hoop leven in je huis.


Zo, ik was voor ik om 13.40 wegging een bericht aan het typen. Toen viel de server uit. Bericht kwijt.
Mijn ochtend was goed. Ik had ook als een blok geslapen, wat ik wijt aan dat medicijn, want ik was gelijk weg toen ik in bed lag.
Vanmiddag zou ik gaan wandelen met mijn vriendin, maar omdat het zo koud is en het er toen uitzag of het ging regenen, hebben we maar gezellig thee gedronken. Ik ben nu een half uurtje thuis. Dadelijk kan ik weer beginnen aan het eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Allereerst,
BamBam en Marjo, proficiat met jullie mijlpaal.

:present::musicnote::present::musicnote::present::musicnote::present::musicnote:

Safi, van harte met je trouwdag, maak er een leuke dag van.:heart:

Blacky,betereschap voor Ying en Yang:huh:

Pippi, gezellig dat je kids weer thuis zijn.

Anjo, jij blijft ook maar doorgaan, ik heb het idee dat je er wel alleen voorstaat,
kunnene huisgenoten ook niet de handen uit de mouwen steken?
Zorg goed voor jezelf.

Rudy, kan me helemaal vinden in je reactie, perfectionisme:angry:.

Corinne,naar dat je de intake zwaar vond, ik hoop dat ze voor jou met een waardevol advies
qua behandeling komen.

Trees.;)

Tapas, ik heb ook een vreselijke hekel aan mijn verjaardag, ik vier het dan ook al jaren niet meer.
Meestal ben ik op vakantie.
Goed te lezen dat je je iets beter voelt.
En superknap dat je een brief met bezwaar naar Annazorg hebt geschreven, getuigd van kracht.

Verder een ieder die ik ben vergeten,
hopelijk gaat het jullie allen goed.

Ik heb het idee dat het nogal rustig is hier op het forum
Met mij gaat het prima, lekker gewerkt, en vanavond weer een etentje, nou daar maak ik me niet
echt zorgen om, want op mijn werk heb ik nog nooit gedronken ook niet op feestjes.
Mijn voet gaat ietsje beter maar in de avond heb ik veel last.
De dagen vlie gen echt weer voorbij en ik ben blij dat ik weer lekker onder de mensen
ben, na alle weken thuis.
Nu ga ik even een wasje draaien omkleden en dan richting etentje.
Fijne avond allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank allemaal voor jullie welkom back. Het voelt goed om weer in het warne nestje te zijn. Wat betreft de alco en tevens antwoord op de vraag van Trees: het is niet goeg gegaan. Zat en zit in 2 verschillende rouw die van mijn man en de fles. Heb nu ervaren dat ik pas ben gaan rouwen om de dood van mijn zo jonge man. Eerst hier maar door en dan de rest denk ik. Andersom durf ik niet aan te denken hahaha maar rouwen zal ik en dat doe ik met jullie samen die weten wat een verlies is. Nee ben niet zielig maar het gemis van de fles is al een topic op zich. Ondertussen heb ik een kleine grote zus geregen. Ik heb haar leren kennen via vrijwilligers werk voor mishandelde honden in Spanje Ik heb alleen nog maar een oudere broer en wilde altijd een jongere zus (wat je niet hebt begeer je). Mijn woefje heb ik via haar stichting en onze band is alleeen maar groter geworden. Zowel met Banjo als met haar. Maar virtueel is ze een echte zus die steeds mijn panty's pikt hihihih. Wordt al minder leuk he? Weet iemand hoe het met Delta2 gaat/ Delta Tango? Is hij er een beetje boven op gekomen? Kholtje mis is ook nog steeds. PPPPFF het draadje op nemen gaat niet zo snel als ik dacht. Zend jullie allemaal veel liefs en hoop op wat geduld om er weer in te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bammetje van harte met je ANDERHALF JAAR YIHAAAA!!!!!!!!!!!! :musicnote::sun::musicnote:

Marjo, jij al weer 4 MAANDEN WAUW !!!!!!! :present::musicnote::present:

Ik hobbel achter jullie aan, nog een hele weg te gaan, maar 1 ding is zeker: ik draai niet meer om!

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Albertina,
Smakelijk eten voor straks! En heerlijk voor je dat je het weer naar zin hebt met je collegae.
Ik had wel verwacht dat de intake e.e.a. zou losmaken. Logisch het raakt aan me, het gaat over mijn rottige gevoelens. Maar het feit dat ik er een positief gevoel bij heb is belangrijker. Ik heb het idee dat ze mij voldoende handvatten zullen kunnen bieden om beter te worden.

@Druppeltje,
Rouwen is niet leuk, maar wel heel nuttig. Ik heb na het stoppen met drinken eindelijk kunnen rouwen om mensen die tijdens mijn drankperiode zijn overleden. Die drank had het hele proces opgeschort a.h.w. Met Delta gaat het goed. Hij doet niet meer mee op het forum. Van Kohtje heb ik lang niet gehoord, maar ik ben ook 10 dagen met vakantie geweest.

@Kate,
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je erge trek hebt, helpt het om iets totaan anders te gaan doen, wandelen (zonder je portemonnaie mee te nemen!), water drinken, en eten is altijd een goede trekremmer! En probeer ondertussen heel bewust te voelen dat de trek weer wegebt, en dat je er trots op kan zijn het te weerstaan. Hiet op her forum schrijven helpt ook altijd goed!
Voor nu heel goed van je Simona!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Simona,

Voor mij hielp afleiding. Ik ging schoonmaken of sporten bv. Niet blijven hangen in het trekmoment. De trek mag er wel zijn maar ik liet het er zijn en het trok weer weg. Dat doet het namelijk echt, het moment gaat voorbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

hartelijk dank voor jullie felicitaties. Ik ben zo blij en ook trots dat ik al 18 maanden niet meer drink. Roken doe ik ook niet meer en ook dat voelt goed. Ik hou het kort, ben weer es griepig en voel me niet zo fit. Maar ik drink niet en ga vooruit en dat is fijn.

Ik kan me zo goed voorstellen dat het vooruitzicht niet meer te drinken beangstigend kan zijn. Dat heb ik ook jaren gehad. Toch is, voor mij, de winst groter geworden dan mn angst. Ik wil niet meer drinken en ik hoef niet meer te drinken. Drank is geen optie meer. Als ik nu weer zou gaan drinken lijkt alles voor niets geweest. En ik weet en voel dat het me niets meer zal brengen. Mijn problemen zullen er niet door verdwijnen en ik zet mezelf weer zo ver terug. Ik zeg niet dat ik nooit meer ga drinken. Ik drink alleen de komende 24 uur niet. Ik ervaar en voel alles nuchter en dat vind ik niet altijd even gemakkelijk. Ik werk aan de Stappen van de AA en ook dat valt me niet altijd licht. Toch kan ik zo genieten van de kracht die mensen uit stralen die ook gestopt zijn. Als ik mn sponsor spreek en ze me steunt en me motiveert, heel mooi. Er is nog genoeg te doen en ik probeer het per dag te bekijken en te doen. Zonder drank, zonder het gevoel van walging wat ik zo vaak voelde als ik 's ochtends wakker werd en weer een kater had. Weer es had beloofd niet te veel te drinken en het toch gedaan had, auw, bah, braak.

Ben nog steeds hondsmoe en dat maakt me soms wat moedeloos maar drinken gaat me daar niet bij helpen. Verwonder me nog vaak over dat moment op die septemberdag in 2006 dat ik naar huis reed en bedacht dat ik ook wel es niet zou kunnen drinken. Waar haalde ik die kracht vandaan om die eerste moeilijke momenten door te komen. Was dat mn Hogere Macht? En in de maanden daarna, eerst geen raad weten met mezelf omdat ik niet dronk. Later met mn verliefdheid, de tijdelijke scheiding die permanent ging worden. Het verdriet, de vertwijfeling, al die emoties. Maar ook het groeiende gevoel van trots en de groeiende hoop dat het mischien kon lukken om ook de volgende 24 uur niet te drinken. Er is een uitweg en ik ben blij dat ik die bewandel. Ik wandel nog maar een stukje verder...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...