Spring naar bijdragen

woensdag 5 maart 2008


Aanbevolen berichten

Simona,
Goed gedaan.
Bij trekmomenten ging ik hier zitten lezen en meeschrijven of ging een of ander klusje doen. Als het een tijdje geleden was dat ik gegeten had, dan at ik maar een boterham met lekker beleg. Oh, wat haalde ik in die tijd veel lekker broodbeleg. Als het echt heel erg werd, ging ik wel eens in bed liggen. Altijd dronk ik dan veel water. Altijd ging de trek over. En naar mate ik langer 'droog' stond kwamen die momenten minder voor en werd de trek ook minder. De trek werd vergelijkbaar met de trek die ik heb als ik voorbij een frietkraam loop en het een tijd geleden is dat ik gegeten heb. Je loopt door en de trek gaat vanzelf weg.
Samengevat: water drinken, eten en iets anders gaan doen in bv een andere kamer en aan iets anders denken. De trek trekt dan vanzelf weg.
Dus: wanhoop niet.

@BamBam,
Dat heb je mooi verwoord. Mag ik een eindje naast je komen wandelen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 121
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jongens, wat een korte draad!:D
Ik ben maar even uit mn warme bedje gekomen om een soepje te maken, van manlief krijg ik niets, die laat me nog verhongeren en verdorsten, haha (lees huil, huil)
Tjonge, wat kan een mens beroerd zijn zeg, niet normaal!
Ach ja, had ik me maar niet werkziek moeten melden. God straft direct!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een rupsverzamelende spreeuw
vloog door het keelgat van een leeuw.
'Ik hoop', zo sprak het beest benauwd,
'dat deze leeuw van rupsen houdt.'
Leert, kinders, dit van deze spreeuw:
Humor is het lachen in een leeuw.

En daarmee maak ik deze draad toch weer een stukje langer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond,

Bambam,
gefeliciteerd met je 18 maanden droog staan!!!
:musicnote::sun::heart::musicnote::sun::heart::musicnote::sun::heart::musicnote::sun::heart::musicnote::sun::heart::musicnote::sun::heart::musicnote::sun::heart::musicnote::sun::heart::musicnote::sun::heart::musicnote::sun::heart::musicnote::sun::heart::musicnote::sun::heart:

En mensen wat heb ik vreselijke zin in een borrel!!!! Enorme toestanden op school met mijn dochter, stress op mijn werk, dus dan lonkt die roes. Tevens voel ik me enorm schuldig over mijn alcoholgebruik naar mijn dochter toe. Ik kan niets doen aan de huidige toestand, want die is ontstaan toen ik al niet meer dronk. Een deel van de problemen is echter wel terug te voeren op mijn alcotijd, althans daar ben ik bang voor. Even vergeten is dus heeeeel aanlokkelijk. Er hoeft niet gemept te worden, want zoals Bambam hiervoor beschrijft, ik moet er nuchter doorheen. Als ik zou gaan drinken dan maak ik het alleen maar erger. Maar een trigger is het wel. Gelukkig ben ik me ervan bewust.
Het is tijden geleden dat ik zo'n trek had, maar ik wil niet terug. Mijn fysieke afkick was nogal heftig en dat staat me nog glashelder voor ogen. Het feit dat ik morgen weer trillerig zou zijn, een kater zou hebben, dat houd me tegen.
Er hoeft op dit stukje niemand te reageren hoor! Ik wil het alleen niet kwijt bij mijn man, want hij gaat volgende week op reis en ik denk dat hij dan heel bezorgd wordt!! Daarom drop ik het hier, de beste plaats tenslotte omdat jullie het begrijpen!!!
Ik ga zo maar gauw eten, dan gaat het beter.
Maar ik voel me @#$$##@!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schei je even uit Charlie, ik heb onder zeer veel geheimhouding bekend dat ik Genevieve heet, tjeesis! Alsof dat al niet erg genoeg is. :D

Gem ik kan niet echt met je meeleven want ik heb geen kinderen. Wel veel sterkte toegewenst, en je weet ook wel dat je er zonder drank beter door komt. Doe het nou maar alleen voor vandaag, en morgen zie je wel weer verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Charlie,
Ik denk dat je gewoon bij die baalnacht al wat onder de leden had. Niks god die straft, jij hebt bijtijds op de rem gestaan.

@Vie,
Jij kunt rijmen en dichten
zonder het hemd van je gat te lichten.

@Gem,
Je hebt het recht om je @#$$##@!!!!!! te voelen.
Heel goed dat je dat gevoel hier dropt.
Hou je haaks.
Je dochter is een ware puber.
Ik denk dat ze een heel gevoelig mens is.
Maar ja, als ze zo doen, zou je ze het liefst achter het behang plakken.
Verwijt jezelf niet zoveel. Zij is boos op alles en iedereen en omdat jij en je man als ouders het dichts bij haar staat, reageert ze zich af op jullie en naar jullie toe.
Kan je alleen maar sterkte wensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteindelijk moet ik het alleen doen, dat weet ik ook wel. Maar deze reacties doen me erg goed! Het helpt erg, weten jullie dat?
Het maakt mij er wel van bewust hoe kwetsbaar ik ben. Al die maanden droog zijn zo kwetsbaar! Aan de andere kant weet je hoe langer je droog staat ook steeds beter wat je op het spel zet door weer te gaan drinken. Althans voor mij werkt het wel zo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Waarom heb je zo'n
schik, opa?". " Ik heb
zojuist een kast verkocht
aan een man die langs de
deur kwam. Ik heb hem
wijsgemaakt dat het echt
antiek was". "Wat het dat
dan niet?". "Natuurlijk
niet. Ik kan me nog
herinneren dat mijn
grootvader me eens
vertelde dat zijn
grootmoeder die
tweedehands op een
veiling had gekocht".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

M-O-E-D-E-R

M is van je Mond, die zachte kusjes drukt
O is van je Ogen, die kijken lief en verrukt
E is van Echte liefde, die zit in je bloed
D is van Denken, wat je aan ons zo vaak doet
E is van je Eigen kind, je geeft het een zoen
R is een goede Reden om voor ons alles te doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

................en ik zou het ook druk heben morgen:$
Met dochter 2 naar de bruidsjurkenwinkel, uitgezocht is er al, nu nog wat vermaak werk, ed, en s'middags
naar dochter1, oppassen. En beiden kan ik niet bereiken....weet wel dat andere mama niet op kan passen....zal ik dan toch maar......??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,
sterkte met Grietje! En bedankt!

Victualia,
weet ik dat je het niet bagatelliseerd! de problemen zijn echter wel erg heftig in dit geval. Alleen als dit er niet is, dan komt er idd wel wat anders! Dus gewoon, nuchter blijven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, de wereld draait door.

Mijn vriendin is een aantal maanden ziek geweest en had daardoor geen inkomen (niet verzekerd als zelfstandige). Het is dan even krap aan met geld en dat zei ze tegen een van haar vriendinnen. Die antwoordde (ik vind het een hele goeie!): je bent dan wel arm in geld, maar wel rijk aan tijd.
En zo is het ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...