Spring naar bijdragen

Maandag 10 maart 2007


safidepafi

Aanbevolen berichten

:D:heart::rose::sun:;):present::D:heart::rose::sun:;):present::D:heart::rose::sun:;):present::D:heart::rose::sun:;):present::D:heart::rose::sun:;):present:
Lieve Cacao

Aan mij de eer om op je verjaardag een draadje te openen en dat doe ik graag.
Ik wil je van harte feliciteren met je verjaardag en ik wens je een hele mooie gezellige dag toe.
Dat het een droge dag mag wezen in alle opzichten!!
Laat nog eens wat van je horen?!!!

:D:heart::rose::sun:;):present::D:heart::rose::sun:;):present::D:heart::rose::sun:;):present::D:heart::rose::sun:;):present::D:heart::rose::sun:;):present:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 83
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hier in het hoge Noorden is het chaos...geen leidingwater in de hele stad. Na tien minuten van het openen van de supermarkt was het water al op.
Nou dan kom je er dus achter dat je met spa rood ook prima koffie kan zetten:D
De scholen zijn dicht, het ziekenhuis doet geen operaties en mensen nemen hun kinderen mee naar het werk.

Het geluk was dat een kraanmachinist een lek zag vanuit zijn kabine, zodat ze weten waar het lekt en dus zal het hopenlijk maar enkele uren duren.
Iets wat moelijker wordt is naar het toilet gaan maar daar heb ik gelukkig door mijn levenswijze wel foefjes op gevonden hoe je dat zonder wc kan doen.
(alleen PB mogelijk als men geinteresseerd is:P )

Mensen ik hou het droog vandaag in alle opzichten!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen allemaal!

Cacao, van Harte Gefeliciteerd. :present::musicnote::present::musicnote::present::musicnote::present:
Maak er een fijne sapjes dag van!

Vie, de eindeloze tijdverslindende bezoeken bekorten met het maken van
cryptogrammen is wel een heel goed idee!
Cryptogrammen zijn niet bepaald mijn ding, die vind ik veel te moeilijk.
Ik ben meer het type van makkelijk invulbare puzzels, liefst onder mijn
"niveau" zodat ik ook nog alles in mijn omgeving kan observeren.

Marieke, Gefeliciteerd meid. 1 jaar en 3 maanden ADB! :present::D:present::):present::D:present:

Pip, stukje ongeduld. Hoe jong ben je nu helemaal? Gewoon geduld net als ieder ander
en wachten op je eigen datum!

Saf, je maakt me erg nieuwsgierig. Die overlevings strategieën zijn wel aan jou
toevertrouwd. Kun je er niet gebruik van maken in je omgeving?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

morgen adb,ers ,
aan de jarigen van harte :present:
zeg pipke als je vlugger wil verjaren als wat het is ga je rap een viejita worden ;)
vie sterkte
ik ben letterlijk en figuurlijk uit mijn bed geboord om iets na 7 uur , het kabaal is hier niet te harden , kloppen , slijpschijven grgr en dit gaat 10 dagen duren :devil:
safi ik denk dat wij als ex spanje mensen wel weten hoe de nood van water op te lossen .
ik vertrek rond 13 uur naar zee , naar de crematie van mijn vriendin , har dood doet mij enorm stilstaan bij mijn eigen moeder , de eene strijd tegen een ziekte en de ander neemt het leven van zijn eigen weg moeilijk iets om te begrijpen voor mijn koppeke.
zo nu ga ik verder strijken en luisteren naar de muziek al krijg ik dieniet boven de slijpschijven uit .
het waait hioer in belgie enorm en die mannen staan op een meterhoge stelling , het angstzweet breekt mij uit , maar dat komt omdat in spanje 10 dagen na de dood bvan mijn ma rechtover waar ik woonde een man van een stelling gevallen is en op slag dood was
ga mmijn gedachten verzetten met de strijk
ach ja vandaag drink ik niet zeker weten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gisteren was ik een zaag aan het zoeken om iets voor de podovan te maken .
ik vondt de zaag niet maar wel twee blikjes kriekenbier , ppff ik had geen zin om ze op te drinken maar het geheimzinnige van het uit drinken in de kelder speelde wel doormijn hoofd .
nu zitten deze morgen deze twee blikjes bier door mijn hoofd te spoken , en neen ik weet niet war ze zijn of wat mijn partner er mee gedaan heeft .
ik vermoed wel dat ze nog in huis zijn want partner heeft al 6 keer gebeld terwijl ik boven aan het strijken was en mijn telefoon beneden lag
NEEN NEEN ik ga het niet zoeken ik ga verder strijken heb tenslotte juist geschreven dat ik vandaag niet drinken zal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke...wat rijg je de maanden mooi aan elkaar... echt respect!!


Het water stroomt hier weer! YES!

Blacky je hebt gelijk dat we dat in Spanje wel vaker meemaakten, maar daar kon ik dan gerust met mijn schepje op stap de bergen in:D
En je haalt het uit je hoofd hoor om naar die twee flesjes te zoeken...dat is de moeite trouwens oo niet,...toch?!!
Bovendien voegt het niets toe aan onze fantastische persoonlijkheid.

Ik lees net in het boekje van Tactus dat ze voor kinderen van verslaafden hebben uitgegeven dat het
niet de gebeurtenis is die je meemaakt dat men zich lusteloos, angstig of boos voelt,
maar de wijze waarop je over de gebeurtenis denkt
Als je denkt....dat kan ik nooit of een ander kan dat veel beter zul je je sneller angstig voelen
dan als je denkt....meer dan mijn best kan ik niet doen.
Bepaalde gebeurtenissen zoals overlijden, scheiding en verslaving van ouders roepen intense emoties op
en die zijn ook zeer noodzakelijk om door te maken.
Dus het is belangrijk dat je blijft zien dat je alleen je eigen leven kan beinvloeden en dat wat je ouders doen iets is wat je moet accepteren en waar je weinig invloed op kunt/kon uitoefenen.

Jongeren/mensen kunnen een interne orientatie op de werkelijkheid hebben.
Als je de gevolgen van een gebeurtenis toeschrijft aan je eigen handelen dan denk je dat je wel degelijk invloed kan uitoefenen op je eigen leven. Je denkt bij positieve zaken dat je dat goed hebt aangepakt .
Heb je een externe orientatie dan denk je dat dingen je overkomen en dat je weinig invloed op je leven hebt. Geluk is dan ook niet een gezien als een gevolg van eigen handelen maar als deze keer mazzel hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, 10 dagen durende herrie dat vraagt om aktie toch?
Als je je hier aan ergert lijkt het mij dat je hier een oplossing voor moet bedenken.
Elke ochtend je bed uit geboord te worden is niet bevordelijk voor je innerlijke en
emotionele rust die je zo nodig hebt. Is je vannetje geen uitkomst?
Sterkte voor vanmiddag.

Mijn ochtend overdenking.

Ik zelf ben vooral bezig mijn boosheid te achterhalen en hoe er mee
om te gaan. Nog steeds kan ik het niet teugelen en heb zo mijn buien.
Deze emotie dronk ik voorheen weg en komt nu heftig bij mij binnen.
Boosheid die begonnen is met de tik op mijn billen bij mijn geboorte, welkom
noemde men dat en die ik beantwoordde met een schreeuw van leven.
Nog steeds heb ik deze schreeuw in mij, alleen schreeuw ik niet alleen bij
fysieke tik maar ook bij emotionele tikken. Waarschijnlijk ook weer terug te voeren
naar mijn geboorte doordat ik mijn warm nestje moest verlaten.

Als ik geprikkeld of vermoeid ben is mijn frustratietolerantie geringer en dan borrelt
mijn boosheid op en ook al wil ik het niet, af en toe stroomt het over.
Ik kan moeilijk met teleurstellingen overweg en onderdruk te lang mijn gevoelens.
Door stil te staan bij mijn boosheid, dit lukte mij voorheen voor geen meter hoor,
merk ik dat mijn lichaam zich al voorbereid op de komende uitbarsting.
Verkramping van mijn maag, zwetende handpalmen, versnelde hartslag-bloeddruk en
ademhaling. Mijn emoties moeten een keuze maken van een vechten of vluchten reactie.
En vluchten (opkroppen) wil ik niet meer dat heb ik te lang gedaan. Maar vechten dat heb
ik mij niet eigen gemaakt en moet dit leren en voel me soms zo hulpeloos hierin.
Maar ja die hulpeloosheid maakt mij al weer boos en zo draai ik in het rond.
Nou ja, ik heb in elk geval het besef en zoek de juiste weg en die ga ik vinden ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien is het niet zo dat echte of ingebeelde frustratie en angst vaak de oorzaak is van onze woede??
En dat we dan snel naar een glas grepen omdat gevoel van onmacht weg te drinken?

Dus als we niet meer willen vluchten in dat glas moeten we dan niet proberen omdat gevoel van woede/frustratie/angst net als de zucht naar drank..."uit te surfen"
Dus in plaats van vechten even laten bezinken en dan misschien gewoon even wat lekkers eten, liefs iets zoets om dat onbehagen gevoel weer weg te werken.
of het even van ons af te schrijven in je dagboek, email aan een vriendin/forum of een telefoontje te plegen.
En als we oververmoeid zijn gewoon naar bed gaan en die dag als afgesloten te zien.
Morgen weer nieuwe kansen!

Mij helpt het bijna altijd als ik even een flink eind ga wandelen en na ga of ik iets aan hetgene kan doen wat me woede geeft en zoniet dan te accepteren dat het leven is zoals het je gegeven wordt en dat je niet op alles invloed an hebben maar wel op hoe je er mee omgaat.

STERKTE!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Frustratie en angst verbonden aan de zucht naar drank moest ik zeker het eerste droge jaar
uit zitten en de strategieën als wat zoets eten en naar bed gaan hebben mij wel degelijk geholpen.
Maar nu heb ik daar geen vrede meer mee. Het doorleven van mijn gevoelens brengt met
zich mee dat ik op zoek ga waar de frustratie en angst mee verbonden zijn.
Angst sensaties lijken b.v. heel veel op verdriet. Dus ook al ben ik eigenlijk niet bang toch
voel ik hetzelfde nare gevoel in mijn maag en ontwaar ik dezelfde rusteloze gevoelens en
moet ik ze ook steeds weg slikken. Door mijn gevoelens te ontwarren, afscheid van de
alcohol (frustraties), afscheid van vriend alcohol (angst maar ook verdriet) leer ik
er beter mee omgaan en worden de trek momenten minder.
Ik wil niet steeds mijn bed ervoor in moeten duiken ofwel iets zoetigs moeten eten. Ik zie
dit niet als oplossing op langer termijn.

Het leren omgaan met mijn boosheid moet ik op mijn eigen manier zien te ondervangen.
Voorkomen dat het te sterk word, en dat kan op vele manieren waarvan acceptatie er één
van is. Maar ik kan dat dus niet altijd zondermeer.
Schrijven, praten, smijten maar ook lachen horen tot de mogelijkheden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo ik ben vertrekens klaar , is beetje tegen mijn goesting omdat het hier zo,n slecht weer is ,-((
boosheid en het een plaats geven , niet altijd makkelijk maar ik doe mijn best .
safi neen heb niet verder gezocht naar het kriekenbier in het algemeen ben ik het kwijt al ik het neer schrijft
luitjes mogelijk tot morgen
xxxxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Stien, je verwoord het mooi. Het laat zien dat je verder komt nu je bezig bent je gevoelens van angst en frustratie te ontleden. Ik vind het superknap van je!

quote:


Mijn emoties moeten een keuze maken van een vechten of vluchMijn emoties moeten een keuze maken van een vechten of vluchten reactie.

En vluchten (opkroppen) wil ik niet meer dat heb ik te lang gedaan. Maar vechten dat heb

ik mij niet eigen gemaakt en moet dit leren en voel me soms zo hulpeloos hierin.

Maar ja die hulpeloosheid maakt mij al weer boos en zo draai ik in het rond.

Nou ja, ik heb in elk geval het besef en zoek de juiste weg en die ga ik vinden ook.



quote:


Dus ook al ben ik eigenlijk niet bang toch Dus ook al ben ik eigenlijk niet bang toch

voel ik hetzelfde nare gevoel in mijn maag en ontwaar ik dezelfde rusteloze gevoelens en

moet ik ze ook steeds weg slikken. Door mijn gevoelens te ontwarren, afscheid van de

alcohol (frustraties), afscheid van vriend alcohol (angst maar ook verdriet) leer ik

er beter mee omgaan en worden de trek momenten minder.

Ik wil niet steeds mijn bed ervoor in moeten duiken ofwel iets zoetigs moeten eten. Ik zie

dit niet als oplossing op langer termijn.





Ik merk zelf dat ik mijn emoties nog niet helemaal en meteen (H)(er)ken...
Ben nog veel te veel op de buitenwereld gericht, kom ik wel "normaal"over?
Ik leef continue op een voor mezelf veel te hoog level, om maar aan het beeld te kunnen voldoen. (van anderen, wat ik zelf heb gecreëerd).
Dat geeft een enorme vracht stress en vertaald zich in paniek. 's nachts niet slapen en hyperventilateie.
Vind het moeilijk, en ik kan mijn gedachten niet uitschakelen. Als ik "nee"ergens op zeg, voel ik me enorm schuldig, en krijg ik die gedachte niet uit mijn hoofd. Gevolg,; zo'n hoofdpijn dat ik denk is het mogelijk dat mijn hoofd tot een explosie komt?
Het komt bij mij voort uit een niet kunnen-willen-mogen ontspannen....
\Wat word je toch moe van al dat hoofdwerk.
Ik ga eens met de hond naar de storm...

Stien, bedankt voor het delen. Ik snap waar je mee worstelt. Je komt eruit, want je bent bereid er naar te kijken en er wat mee te doen. Je hebt gelijk, een mens kan niet eeuwig blijven snoepen en slapen.

Cacao, Gefeliciteerd!
Marieke; WOW!
Blacky; Sterkte!
Pip: gefeliciflapstaart alvast, wel handig dat je de grap van te voren even kwam aankondigen :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Vie,
Sterkte vandaag! :present:

@Cacao,
Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag! Nog vele gezonde, droge jaren!
:musicnote::D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P;)

@Safi,
Gelukkig kwam er voldoende water van boven zodat je toch wel kon douchen :D, of regende het niet in het hoge noorden?

@Pippi,
Aandachttrekkertje, maar alla, gefeliciteerd dat je over 4 maand jarig bent.
Een bos :present:

@Blacky,
Sterkte vanmiddag.
Amaai die fleskes.

@Stien,
Je komt er wel met die emoties.
:present:

Vanochtend weer goed gewerkt. Kon gisteravond niet direct inslapen en ben vannacht een aantal keer wakker geworden, gelukkig maar kort iedere keer.
Mijn vriendin sms'te, daar ga ik dadelijk heen. Haar been zit weer vast en ik ga wat boodschapjes voor haar doen.
Tot later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...