Spring naar bijdragen

Maandag 10 maart 2007


safidepafi

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 83
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik weet dat ik een betonnen muur om me heen heb. Mensen zeggen ook wel tegen me: "door die muur word je zo eenzaam" en daar hebben ze helemaal gelijk in.

Kracht is je zwakte kunnen laten zien. Dat kan alleen als ik die muur laat zakken. Goed, angst nummer 2 is gevonden. Er zullen er nog wel wat volgen. :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond adb'ers ,
ppff wat een weer hier aan zee , hoop dat ik niet weg vlieg vannacht ook al als ik terecht kom op een nederlandse camping kan het geen kwaad:-))
het was een heel mooi dienst maar zoals alle crematies en andere van deze zaken triest , maar er zijn hele mooie wijze woorden gesproken .
de dienst begon met het AA gebed lied krijg er iedere keer opnieuw kiekerenvel van .
nadien met een maatje koffie wezen drinken , er bloeit hir een mooi warme vriendschap uit ooit begonnen via internet vanuit spanje .
ben in de internet cafe en het ruikt hier enorm naar drank , winkel is van russen en er zitten hier dus veel russen en andere en er is wodka , neen niet voor mij , winkel voor corinne dacht ik wat de taal betreft ??
zo mensen ik verlaat jullie nu ik nog sterk in mijn schoenen sta mijn chaperonne ( hondje is niet mee )
hopelijk hasta mañana

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien, ik vind het mooi te lezen hoe je weet te beschrijven wat er allemaal in je hoofd
omgaat.
Het is helder, herkenbaar en er gaat rust vanuit.

Er is een andere Stien aan het woord dan die van een half jaar geleden.
Langzamerhand kan ik van jou leren hoe zaken op orde te stellen.

Proficiat Stien je doet het goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Stien,
Ik vind mij leven nu, zonder de alcohol, wel degelijk makkelijker.
Wel is het moeilijker nu dan in de periode voordat ik dronk, maar daaraan gaat gewerkt worden.
Het zal wel anders zijn, want ik mag niet over het hoofd zien dat ik ruim 10 jaar ouder ben dan toen.

@Floortje,
Je hoeft niet alle muurtjes tegelijk te slechten. Doe het vooral in je eigen tempo. Haastige spoed is zelden goed. Maar ga niet bij de pakken neer zitten, blijf aan jezelf werken. Je komt er wel.

@Blacky,
Isvinietjee paschjalsta, ja gavarioe pa roesski a ni garasjoo i mjedljenko. Roesskij jazik ète troedniie jazik.
Excuseer pardon, ik spreek Russisch, maar niet goed en traag. Russisch is een moeilijke taal.

@Simona,
Goed dat je je knietjes hebt afgeveegd en meteen weer mee bent gaan doen. Vies, he, drank!

Iedereen krijgt vandaag een :present:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik besef ineens dat ik anderen te kort doe door alléén Stien haar naam te noemen.

Ik lees vandaag meer beschouwingen over hoe het was en hoe het leven Nu is.
Een zoektocht naar de oorzaak van niet ontwikkelde emoties.
Leren omgaan met deze emoties en gevoelens uiten.
Kortom opnieuw leren omgaan met het leven.
Een leven nog eens over doen, niets uitgezonderd, maar nu zonder drank.

Een weg van aanvaarden een weg met dikwijls pijnlijke confrontaties, maar alleszins de moeite waard.

Ik herken het allemaal zo goed.
Deze beker is ook aan mij voorbij gegaan, zou ik bijna zeggen.
Mijn ervaring zegt dat op deze manier zoeken naar jezelf een manier is om op langer termijn de verslaving achter je te laten.
Het is een tocht naar de herinnering van vroeger.

Ik wens iedereen daarbij veel kalmte moed en wijsheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel herkenbare gevoelens die hier worden beschreven. Voor mijn therapie wist ik echt niet wat ik met die gevoelens moest, boosheid en verdriet zag ik als falen, als dat ik niet sterk genoeg was of dat ik iets niet aan kon wat anderen wel konden en dat was zo teleurstellend... Zonder mijn therapie had ik er niet mee kunnen leren omgaan. Vooral aan assertiviteit heb ik heel veel gehad, Daar leer je dat je je gevoelens serieus mag nemen en ook nog eens om er opbouwend (voor zover dat gaat natuurlijk) mee om te gaan.

Hulp zoek je pas op het moment dat je er aan toe bent, een ander kan je niet daartoe dwingen, er moet vaak eerst een moment komen dat je voelt dat je niet meer verder kan. Ik ben nog steeds erg blij dat ik de juiste hulp uiteindelijk heb gevonden om met mijn gevoelens te leren omgaan, om te kunnen ervaren dat afwijzing nooit voor mij als totaal mens geld maar alleen voor een stukje gedrag dat ik laat zien, dat teleurstelling te overleven is en er ook gewoon mag zijn maar wel in proporties moet blijven. Dat je boosheid geen mensen vernietigd en dat je je boosheid kan gebruiken om, zoals Tina vandaag bv op haar werk gedaan heeft, voor jezelf te kunnen zorgen en je grenzen te kunnen aangeven. Dat leer je niet zomaar in een weekje ofzo, dat is een proces van jaren soms.

Floortje, wat let je om wat hulp te zoeken bij het afbreken van je muren, ze staan er niet voor niks en zijn er ook om jezelf te beschermen, dus moet dat heel voorzichtig gebeuren! stapje voor stapje!

Tina tussen de regels las je het al, maar ik ben zo trots op je, hoe je voor jezelf bent opgekomen vandaag!! YIHAAAA! echt goed joh!

Simona, wat goed dat je het bij 1 avond hebt kunnen houden en niet bent teruggevallen in teveel drinken! In het begin als je net stopt met drinken dan is het niet raar dat het af en toe toch weer eens mis gaat, de kunst is om het daarna weer op te pakken en dat doe je goed!

Stien en Marjo, stapje voor stapje, bewustwording en dan nog leren hoe je 'anders' met dingen om kan gaan. Jullie zijn goed bezig meiden!

Blacky, wat een lastige situatie zo internettend in een Russisch cafe.. pffft... Maar goed dat je dan met ons forumt! Niet echt een plek om heen te gaan dus als je je rot voelt, of weer wel omdat je ons daar hebt.. dillemma.. Zet je je podovannetje goed vast de komende dagen? waai niet weg!

Cacao gefeliciteerd, ook al een vis.. gevoelige typjes niet?

Safi lekker gegeten zo te lezen, ik heb kippenborststuk gegrild met een heerlijke tzatziki erbij! smullen maar!

Vie, hopelijk is alles goed gegaan vandaag?

Hier is niet zoveel te melden, alles gaat zijn gangetje, gewerkt, natgeregend en verder is alles wel okee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy, ook jij bent op jouw beurt een voorbeeld voor anderen. Ik probeer me ook op te trekken aan dingen die jj zegt. Het volgende stukje (had je geschreven aan Dory) heb ik zelfs in Word gekopieerd om te bewaren. Ik heb het uitgeprint en dat printje in mijn portemonaie gedaan. Als ik een angst-moment zie, dan probeer ik er aan te denken dit door te lezen:


Negeer angst niet
Kijk haar recht in de ogen.
ervoor vluchten (zoals drinken) voedt de angst.
Er naar "kijken"(er wat aan doen) lost de angst op.

Ik heb dat gigantische verslavingsproces van mij in stukjes gehakt.
En de angst verdeeld in delen die zijn te overzien.
En deze afzonderlijke delen of problemen te lijf gegaan, stap voor stap.


Rudy, voor jou een :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
FloortjeII

Wauw, ik vind het schitterend zoals jullie beschreven hebben hoe je bij jezelf komt en bij jezelf blijft. Ik wil dat ook dolgraag proberen ook al is 1 van mijn grootste angsten dat ik niet de moeite waard blijk te zijn.




Ik vind jullie heel erg sterk, dapper en wijs.
:present:



Hallo Floortje.
Andere denkpatronen ontwikkelen is ook een manier om angsten te lijf te gaan.
B.v ontkracht je onmiddellijk je eerste sterke schitterende gedachte in je eerste zin, door er achteraan te denken: "Ben ik wel de moeite waard."
De twijfel slaat dan toe.
En dat is jammer vermits je die vraag met "ja"kunt beantwoorden.

Ik heb eens ontdekt dat met negatieve gedachten. ik mijzelf de mogelijkheid ontneem om verder te kunnen met mijn leven.
Enerzijds zijn die negatieve gedachten een mooie schuilplaats, anderzijds beletten ze me dingen te ondernemen.
Ik ben begonnen met , ja maar en misschien en alleen als, en het woord nee achter mijn eerste gedachte weg te laten.
Vasthouden aan de eerste gedachte heeft me van mijn twijfels af geholpen.

De eerste gedachte is altijd de zuiverste gedachte.
Bevalt die gedachte je niet, kies dan opnieuw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal nok nok nok.

Veel moois maar ook zwaar geschreven vandaag. Hier trekken de ergste emo-donderbuien over, maar ik ga op tijd naar bed, ik had niet écht een relaxed weekend.

Mijn moeders "memorial" is 5 april a.s. een lunch (a.h.w. alsof we dat na de begrafenis zouden doen) met haar hele famililie. Ik ben tuurlijk weer poepie-onzeker of alles goed geregeld is.

Ben steeds aan het poberen de "negatieve gedachte" in te ruilen voor "helpende gedachten" zoals:
"Als blijkt dat er niemand komt voor de lunch dat ligt dat niet aan mij, ik heb alles goed geregeld en gecommuniceerd, maar waarschijnlijk vinden anderen het niet belangrijk om binnen een week te reageren op mijn uitnodiging en daar word ik onzeker van". en niet: o jee, ik zal het wel mis hebben gedaan dat er nog niemand (bijna) zich heeft aangemeld voor de lunch en dat het wel een mislukking zal worden.

Zo probeer ik de negatieve gedachten die ik tegenkom, met kop en kont vast te grijpen en om te buigen, hup jij kreng, buigen of barsten ik mot jou niet.

Vanmorgen een uurtje gelichtbakkerd :light: daarna een privé-cursist, vanmiddag nog gerommeld, boodschapje gedaan (niets bijzonders) gekookt, dat wel weer uitgebreid, met Hans nog Frans zitten doen en met Grietje Topografie. Makkelijk is het allemaal niet hoor.

Maar (gelukkig !!!!) zijn we weer bijna aan het einde van de dag, ik ben zoooooooooooo vreselijk blij als de gordijnen dicht mogen en de kaarsjes aan.......en nu ga ik zo'n beetje naar bed. Ik heb mijn slaappilletje (ik heb tijdelijke een lichtere soort omdat ik er eigenlijk vanaf wil) maar ik moet heel erg op tijd erin liggen en dan nog allerlei ontspanningsoefeningen doen en zo anders kom ik niet in slaap.......

Ik heb de moed niet meer om op iedereen te reageren, ben zo blij dat de dag er weer opzit. Het is heel moeilijk allemaal, heel emotioneel. De verkrijger van het huis wil er 1 juni in, dus dan moet de tent leeg zijn. Dus dat wrodt nog beulen in april en mei. Maar we brengen alle kleren, linnengoed e.d. gewoon naar de kringloop, komt het toch nog goed terecht. In mijn hoofd maak ik al plannen waar alles heen moet. Er kunnen nog dingen verkocht worden, er komt een boedelopkoper.

Mensen, dit valt niet mee. Je pelt iemands leven uit alsof je een ui aan het schillen bent. Ik houd erover op.

Maar wie nog krap in de inventaris zit (we hebben een huis vol over) stuur even een pee-beetje als je iets specifieks zoekt. De wasmachine is al vergeven en de vaatwasser ook. Helaas.

Welterusten,
en speciaal voor Vie, je kaarsje heeft gebrand van 8 tot 21.10 uur, ik hoop zo dat het enige steun gegeven heeft.

Dag allemaal. Morgen weer een dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Idem dito Corinne.

Ik vraag me bij het lezen van teksten dikwijls af, hoe was dat ook weer bij mij.?

En dat is denk ik ook de kracht van een forum als dit, of AA en andere groepen mensen die met eenzelfde probleem op de achtergrond worstelend, ervaringen met elkaar delen.

Ik ben me er goed van bewust dat dit geen forum is AA stappen en tradities te behandelen, maar ik schrijf wel in de geest van het gedachtegoed , wat ik mij in de loop der jaren eigen heb gemaakt, van de AA, zonder deze in mijn berichten bij naam te noemen.
Ik besef heel goed dat ik mijn nieuwe leven te danken heb aan de lectuur en vergaderingen bijwonen van de AA.

En dat is echt wel een reden om dankbaar te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen, even zonder gekheid: ik ga mijn bed opzoeken. Wel wat vroeg, maar ik voel me behoorlijk moe en jullie les nummer 1 is onder andere: Als je lichaam of geest rust nodig heeft, geef het dat dan.

Ok laat ik vandaag dan maar eens beginnen met heel verstandig te doen.

Morgen is vriend trouwens jarig :moon::heart::present::)

Hij komt vannacht om 01.00 uur pas thuis, ik moet morgenochtend alweer werken en hij morgenmiddag weer dus we zien elkaar de hele dag nauwelijks!!! :huh:

Woensdag maar weer inhalen die tijd, dan hoef ik zelf niet te werken. Zijn verjaardag wordt zaterdag gevierd met familie en vrienden. :musicnote:

Ik wens voor iedereen nog een hele prettige voortzetting van de avond en een hele goede nachtrust toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,
Mensen reageren bijna nooit binnen de gestelde periode en al helemaal niet binnen een week. Kennelijk is dat een rekbaar begrip.
Jij hebt je deel gedaan (en ik vind dat je heeeel veeel gedaan hebt) en nu ligt het bij de anderen. Leg het met een gerust hart naast je neer.
Slaap lekker.

Rudy,
De aa heeft een heleboel levens gered, dat is een vaststaand feit.

Floortje,
Welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allen,

Na een kleine week uitstedig te zijn geweest, bevind ik me weer op eigen terrein! Ik heb bijzonder weinig gelezen. Laat iedereen er voor gaan, een leven zonder drank wint aan kwaliteit.
Ook voor mij heeft het enige tijd geduurd dit te beseffen. Als je jezelf in de spiraal van de drank bevindt is het niet in te denken, dat alles gewoon doorgaat. Er zijn up's en down's, maar het voelt goed er helder mee om te gaan!!

Mocht de afwezigheid van Anna opvallen, dan ligt het aan haar PC! Vervelend dat het gebeurde terwijl ik bezig was. Het is een serieus probleem, wat men een Blue screen (de Screen of death) noemt.
Dat is lastig op te lossen, maar haar zoon komt er uit, denk ik!!

Allen een groet van Anna en Soothe! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...