Spring naar bijdragen

Maandag 10 maart 2007


safidepafi

Aanbevolen berichten

Mijn gat is ook gedicht door de Tzatziki Rudy hihi ik zit nog helemaal vol.
Ik maak dat met geraspte komkommer, even uit laten lekken en knijpen in een theedoek, turkse yoghurt erdoorheen, veel erg veel heel veel knoflook, beetje peper en zout en smullen maar, ook handig om te eten bij shoarma en een stuk gezonder dan mayo.

Houtje ik weet wel zeker dat jij alles perfect regelt. Als mensen wegblijven zal dat niet om die reden zijn maar ik denk wel dat ze komen hoor.
Het moet ook allemaal wel in een hoog tempo zo, afscheid nemen van je moeder, geen begrafenis, huis leegruimen, dat is rouwen in moordtempo!

Ik ben zo lekker emo vandaag, bij elk 'gevoelig' tv programma barst ik in janken uit. Morgen lekker vrij en geen oppashond... en overmorgen jarig. Morgen wil ik echt aan het schilderen gaan, kleine stap fysiek om te nemen, grote stap voor de geest! poeh!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 83
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Herkenbaar, dat geworstel met emoties en het op zoek zijn naar jezelf!
Niet alleen hier, maar ook mensen die geen alcoprobleem hebben worstelen met deze dingen!
Dat blijkt nu ik meer praat, het is niet alleen iets wat ons bezig houdt...het houdt velen bezig!

Iets wat bij mij heel sterk speelt is dat commentaar/kritiek mij een gevoel van afwijzing geeft,
terwijl dat vaak helemaal niet zo is. Men heeft commentaar op iets wat ik doe of niet doe... maar dat wil niet automatisch zeggen dat ze me als persoon afwijzen.
Verstandelijk kon ik dat altijd wel beredeneren, maar het zo voelen...echt niet dus!
Ik schoot dan ook direct in de verdediging, mijn gedachten hadden dan al zo'n hoofdstuk of 3 geschreven voor ik reageerde met "ja, maar..." of "het is toch niet mijn schuld dat..."

De oefening die ik daar voor kreeg hield in dat ik alleen maar "oke" mocht antwoorden...
en te denken "het is de ander zijn/haar mening, het zegt niks over mij als persoon" .
Het kost me nog steeds moeite, maar ik merk dat het helpt!
Langzaamaan begin ik het verschil te voelen tussen mijn reageren zoals ik dat altijd deed vanuit verdediging, dat leverde nogal wat stress op.
Het reageren vanuit het nieuwe standpunt is nog onwennig maar levert me wel minder stress op!
Ik reageer nu op een manier waarmee een welles/nietes discussie wordt voorkomen, kan later zelf nog eens rustig nadenken of er een kern van waarheid zit in het geleverde commentaar...en er dan op een ander moment nog eens op terug komen (als dat nodig is).

Voor mij is dit voedend voor mijn zelfvertrouwen en het heeft heel veel stress weg genomen.
Al moet ik er nog heel veel mee oefenen wil het echt eigen worden...stapje voor stapje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,
welterusten.

Pippi,
Ik heb een leuke avond gehad. Ben nu wel moe, want ik heb vannacht niet veel geslapen (uurtje of 2).
Kan het wel merken nu. Zo even nog een paar dingetjes doen en dan gaan slapen.
Het gaat prima zo. Ik heb een drukke week voor de boeg, een spannende ook voor wat betreft mijn werk. Ik hoor deze week wat mijn nieuwe plek in de organisatie wordt. Dan bekijken of het wat voor me is en of ik (voorlopig) mee ga naar de nieuwe locatie.

Iedereen welterusten en tot morgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gem,

Ja lastig is het soms wel, je vervalt makkelijk in je oude manier van reageren.
Kwestie van alert blijven dus..!
Maar he, ik heb zo ook leren lopen en fietsen, met vallen en opstaan.
Het is gewoon een kwestie van oefenen (voor mij dan althans!)

Sterkte van de week op het werk...ik hoop dat er voor jou een fijn plekje uitkomt!

Corinne, weltrusten!

Hee Tapas, leuk zo creatief bezig gaan...lijkt me heerlijk om zoiets te kunnen doen!
(woensdag jarig? hihi hebben wij hier ook feest, is mijn hubbie jarig)

Ik kruip ook mijn bed in, hoogste tijd alweer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann, dat klinkt goed, en ja het is moeilijk maar het werkt beter dan de verdediging in gaan en uiteindelijk levert het minder stress op als je alleen maar okee zegt, of , 'ik hoor wat je zegt', is ook zo'n goeie zin in dit geval. Fijn om te horen dat je weer leert 'lopen'!

Gem, wat spannend allemaal, zulke belangrijke veranderingen op je werk.. ik hoop dat het een leuke nieuwe plek gaat worden.

en nu is het bedtijd voor mij, dus ik wens de opblijvers nog een fijne nacht toe,

trusten!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...