Spring naar bijdragen

Donderdag 13 maart 2008


Gem

Aanbevolen berichten

Vie,

Dat van die bedden ben ik wel met je eens. Dat doe ik ook nog wel eens 's avonds tussendoor. Even een schoon bedje maken, heerlijk.

Leuke opdracht dat boekje. Is er geen school in de buurt bij jou die je wil helpen? Ik zit gelijk door te draaien, maar ik werk ook op school, en je zou er zómaar op school een leuk, klein project(je) van kunnen maken.
Dan laat je de kinderen het werk doen, en doe je zelf alleen de eindredactie. Ideetje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 126
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Houtje, wil je dat alsjeblief nog een keer zeggen......
dat ook jij wel eens bijna huilend op het schoolplein staat om de kids op te halen........
Ik zie hier alleen maar van die perfecte mama's die alles zo goed onder controle hebben,
dat ik me soms een complete looser voel....
Voelen zij niet wat wij voelen? Hebben ze het dan echt beter voor elkaar?
Grrr, dit raakt....en gevoelig ook!
En als ik nu maar wist waarom het me zo raakt....dan kan ik er wat mee!
Maar ik weet het even niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb het verhaal van Charlie net gelezen (van gisteren) en heb de tranen in m'n ogen. Okee, ik dron k niet in het bijzijn van de kinderen, maar heb ook wel eens op de ouderavond met een halve fles wijn op geprobeerd een discussie te volgen...Vroeg dan eerst of manlief niet wilde gaan, maar die zei dan dat ik vaker op school kwam dan hij...Wist hij veel dat ik eigenlijk te dronken was om te gaan...Ik ging dan wel lopend en vrat me ondertussen wild aan kauwgum en pepermunt en de rode wangen had ik natuurlijk van de flinke wandeling he! Ik stond er niet bij stil, dat mijn kinderen wel eens bekend zouden kunnen staan als die van die dronken moeder...Niet best...
Op triggermomenten denk ik dan ook zoveel mogelijk aan en om mijn kinderen. Wil je drinken? Best, maar zij dan??? Het is hard, maar het werkt bij mij wel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi wat jij zegt treft mij heel erg, en dat bedoel ik niet negatief: "Ik wil de oude weer worden".
Ik denk dat het heel moeilijk is om te accepteren dat we nooit meer de oude worden. We kunnen alleen maar de nieuwe worden. En wie is dat dan wel? Ik denk dat velen van ons zich dat afvragen. Wie ben ik ook al weer en wie wil ik zijn en wat zijn mijn mogelijkheden? Misschien liggen ze wel op een heel ander vlak dan je vroeger dacht.
Je schrijft dat je vroeger energie genoeg had om een heel gezin te onderhouden plus een man die studeerde. Misschien was dat juist wel niet goed voor jou, want je bent niet voor niets opgebrand en aan de drank gegaan, als ik het zo boud mag stellen. Misschien vraagt jouw geest wel om iets heel anders. Zou het een ontdekkingstocht zijn?

Houtje dank voor de tip, ik zal eens rondvragen of ik een paar dagen mee kan draaien in een klas voor kinderen van die leeftijd. Leraren genoeg in mijn vriendenkring tegenwoordig, haha. En het maakt niet zoveel uit of kinderen wel of niet slechthorend zijn wat hun belevingswereld betreft. Ik moet me daar dan wel fit genoeg voor voelen, maar dat wil ik gewoon doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je pippi......
het helpt al dat mijn gevoel herkend wordt...!
ik weet verstandelijk..dat het onzin is wat ik denk/voel,
maar ja..maak dat die emoties eens wijs he!
het blijft voor mij een leerpunt...waarom denk ik zo, voel ik dingen zo, als ik ze verstandelijk
anders weet te benaderen (en op een manier die dichterbij de waarheid komt dan mijn emoties).
Stapje voor stapje maar, blijkbaar is dit nu iets wat speelt..opspeelt beter gezegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, ik voel me ook een looser en zou het anders willen. Ook ik sta soms met mijn kop tegen de muur te beuken, is dit alles. Ik heb wel de tijd voor alles en ook hier gebeurt soms nagenoeg niets. Ik word soms al moe bij de gedachte dat ik moet stofzuigen. Maar er zijn dagen dat het goed marcheert, dus dat probeer ik vast te houden!! Nu komt het stemmetje in mijn oor fluisteren,toen je dronk kon je alles aan!!
En dat is niet zo!! Vermoeidheid, daar werd met drank doorheen gejakkerd en nu betalen we de prijs.
En Pippi. ook zonder betaalde arbeid, kunnen we ons volwaardig voelen. We drinken niet, en dat is al heel wat. De rest daar moeten we weer een beetje in groeien. Misschien ga ik toch iets van vrijwillig werk doen. Iets voor een ander betekenen, heeft ook een weerslag naar ons zelf toe. iets minder nutteloos!

Groetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ga zo de kinderen van school halen en misschien probeer ik het hier dan weer...niet ik maar die (**&&&*(&^%^&*( laptop stopt er steeds mee...GGGRRRR!!!
Typ ik iets, weg bericht...
Manlief heeft morgenochtend vrij, dus mag hij er wel even naar kijken wat er mis is met dit ding.Ik heb het morgenochtend druk...De oudsten hebben allebei leuke activiteiten in en buiten de school, dus ik ben het 1e uur op school om daar te helpen en daarna met een stuk of wat kinderen de auto in op minischoolreisje...en ik moet vooroprijden...Hou ik dus helemaal niet van, want ik weet de weg niet en dan word ik zenuwachtig...Dus morgenochtend met trillende handjes achter het stuur, maar ik heb het graag voor ze over! Ze vinden het beiden prachtig, dat mama meedoet en meegaat! Ik vind het eerlijk gezegd doodeng...Raar, dat je gevoelens zoveel meer naar boven komen zonder drank...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel mij wel bevoorrecht, dat ik maar 2 dagen werk.
Dat ik werken als hobby kan beschouwen. Doe momenteel geen vrijwilligers werk, maar heb dat wel veel gedaan. Ben jarenlang actief geweest voor het Rode Kruis. Voer ook mee op de Henri Dunant. Zwaar! maar oh wat hebben de mensen het altijd naar hun zin. En daar ging het me om.
Het lijkt mij ook niet eenvoudig, om kinderen grotendeels in je eentje te moeten opvoeden en daar dan ook nog bij je werk moet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,

Ik heb drie verschillende baantjes als vrijwilliger, op school (één middag), op een kursusproject (vrijdagmorgen geef ik daar computerles) bij een welzijnsorganisatie, nog een bestuurtje links en rechts en zo is de week aardig vol.

Het is fijn om gewoon je werk te doen, je komt ook nog eens "ergens van thuis" met een moe, maar voldaan gevoel.

Misschien juist voor mensen met veel capaciteiten erg moeilijk om er niets mee te doen? Je voelt je dan zo waardeloos. Vind ik dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag allemaal,

Als gewoonlijk goed en hard gewerkt vanochtend en met plezier.
Vanmiddag boterhammetje gegeten en dan de mail gecheckt.
Daarna bijna een uur aan de telefoon gehangen en een leuk gesprek gevoerd.
Zonet heb ik al wat aan het avondeten voorbereid.
Dit kan niet anders worden dan weer een positieve dag.

Ik ga zo alles lezen en dan kom ik terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even een rotmoment...zet de radio aan...verkeerde muziek. Of eigenlijk de goede, want het herinnert me aan mijn ouders...dus janken...Goh, wat zitten de emoties hoog hier...Soothe, het zal wel zijn wat jij al aangaf; zonder drank voel en ervaar je alles puur...maar dit wil ik dus niet.
Sorry, ik wil deze pijn, dit gemis nu NIET voelen....maar onderga het wel...
En ipv naar de supermarkt te vluchten, kijk ik uit het raam en zie mijn 3 (B) engeltjes spelen en genieten, samen met vriendjes en vriendinnetjes...
Zo moet het zijn en zo moet het ook blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He, lief Houtje, ik zit aan de nieuwe tafel, op 1 van de nieuwe stoelen en het staat zooooo mooi...
Ben er echt blij mee!
Houtje, zonder PB, maar ik zie enorm op tegen het gedoe rond testament, enz enz. Jij weet wat ik bedoel, want ik las dat het voor jou ook anders uitpakte...Mag ik jou vragen hoe je dat deed zonder drank??? Want er komt heel wat op me af (te veel) en ik ben al bij de huisarts geweest en die lieverd heeft al medicatie voor me klaarstaan voor het geval dat (dezelfde chloornogwatnogwat), maar dan nog...Ik ben het even kwijt, wil dit niet en het liefst...nou ja, vul maar in.
Maar dat is dus niet de bedoeling!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn Mam is begin mei 1996 gestorven. Tijd geleden alweer! Ze kon mij nooit zo goed zetten. Wel maakte ik haar aan het lachen, maar ze vond me verder niet zo representatief ten opzichte van haar kennissen. Ik was niet rijk, succesvol of sociaal vaardig. Toch heeft ze mij een mooi kadootje meegegeven toen ze wist dat ze doodging. Ik had een bos lathyrus voor haar meegenomen, de bloemen waar ze het meest van hield. "Hier Mam", zei ik tactloos, "Nu kun je er nog naar kijken, straks op je kist is dat zo lastig". Het was wrange humor van me en ik corrigeerde mezelf meteen door te zeggen: "Oh, ik ben weer eens een keer stom!" Toen antwoordde ze lachend: "Dat geeft niet meid, JIJ mag dat tegen me zeggen".
Vlak daarna, hoe moet ik dat vertellen, kon ze niet meer coherent praten en die nacht is ze gestorven. Wel vertelde ze nog dat ze zo'n spijt had dat ze vroeger haar godsdienstleraar zo had geplaagd.
Ik hou niet eens van lang nadenken over dingen, maar sommige momenten blijven me elke dag achtervolgen. En als ik dan zo lees over gestorven moeders, dan komt het voor mij ook extra terug. Dat is niet als verwijt bedoeld, helemaal niet juist. Iets weer helemaal herleven kan soms nodig zijn.

Orleando, toen ik nog maar een paar maanden was gestopt met drinken belette ik mezelf bewust of onbewust voor teveel voelen of nadenken. Ik dacht, als ik dat ga doen, is het einde zoek en ga ik weer helemaal overnieuw aan de drank. Veel gevoelens liet ik niet toe. Het is pas de laatste tijd dat ik weer durf te denken en voelen. Dat komt soms erg hard aan van binnen, maar het lukt. Ik ben er van overtuigd dat het jou ook lukt als je van de drank blijft.

Vanmiddag kon ik het ziekenhuis bellen voor de uitslag. Ik krijg weer een nieuwe kuur, de gezwellen zijn kleiner geworden en de uitzaaïngen zijn niet verder uitgezaaid. Respijt en hoop dus!

Ik besef dat ik vaak hard ben overgekomen. Dat komt ook omdat ik mijn eigen gevoelens vaak heel moeilijk vind. Dat heeft (Pippi) niets met de hodgkin te maken, maar wel met het feit dat ik dik 15 jaar lang mijn gevoelens heb weggedronken en dus pas sinds kort weer iets van mijn gevoel durf te ervaren. En het forum heeft me daar veel bij geholpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Fruitvliegje,
Nogmaals welkom.
Op het draadje van gisteren heb ik VUISTREGELS BIJ EEN TERUGVAL geplaatst.
Lees het eens door, het kan je van nut zijn als je toch onverhoeds weer in de verleiding komt om te gaan drinken.

@Joann,
Ja, ik ben inmiddels zover dat ik mijn gevoelens kan opschrijven. Hardop uitspreken is nog steeds heel heel erg moeilijk, maar ook dat gaat al beter. Dat heb ik vorige week bij de psychiater gemerkt.

Alle anderen: :rose::):rose::):rose::):rose::):rose::):rose::):rose::):rose::):rose::):rose::):rose::):rose::):rose::):rose::):rose::):rose::):rose::):rose::):rose::):rose::):rose::):rose::):rose::):rose::):rose::):rose::):rose::):rose::):rose::):rose::):rose::):rose::):rose::):rose::):rose::):rose::):rose::):rose::):rose::):rose::):rose::):rose::):rose::):rose::):rose::):rose::):rose::):rose::):rose::)


Achter jezelf aanlopen in het huishouden en een drukke, verantwoordelijke baan.
Waar vond deze dame haar ontspanning?
Juist, in een glas wijn en steeds meer glazen wijn, want dat kon terwijl ik met andere dingen druk was.

Mensen, ik ben echt blij met mijn kleine baan van 14 uur met weinig verantwoordelijkheden, met mijn kinderen die al groot zijn en waar ik tegen kan zeggen: trek je plan. Als ze zeggen dat er eens gestofzuigd mag worden, zeg ik simpel weg: de stofzuiger staat op het halletje.

Schoonmaken is nodig. Ik doe het ook, al zie je er idd een uur later niets meer van en wordt het verder ook niet opgemerkt. Ik pak het wel anders aan dan vroeger. Visite moet mijn huis maar nemen zoals het is. Ik ga geen grote schoonmaak houden omdat er visite komt. Ik spendeer 3, hooguit 4 uur per week aan schoonmaken. Was draai ik voornamelijk in het weekeinde (goedkoop tarief), maar doordeweeks gaat er ook het nodige door. Strijken doe ik amper. Wie iets gestreken aan wil, zorgt daar maar zelf voor. Bed verschonen moet iedereen zelf doen. Ik neem dus gewoon tijd. Die besteed ik voor een groot deel ook aan nuttige dingen als administratie, naaiklusjes en koken natuurlijk. Ik doe elke dag een dutje. Dat heb ik gewoon nodig. Ik heb mijn lijf uitgeleefd en ik ben nog herstellende. Nu luister ik wel naar mijn lichaam en dat zegt mij om elke dag een half tot een heel uur plat te gaan. En in de vrije tijd die ik mijzelf gun, doe ik wat ik graag doe, o.a. hier komen.
Sinds ik dat huishouden zo los gelaten heb, voel ik mij minder opgejaagd. En hoewel ik er minder uren insteek, is de boel net zo aan kant en schoon als toen ik er dagelijks een paar uur aan besteedde. Gek, nee, niet gek, doordat ik er meer ontspannen mee omga, gaat het me gewoon makkelijker af en doe ik in minder uur evenveel als tijdens die vele dwanguren.
Loslaten is toch het toverwoord. Soms moeilijk, maar eens ik iets kan loslaten, gaat het stukken beter.

Zo, nu verlaat ik jullie even om voor het avondeten te zorgen. Als ik alles klaar heb staan voor de start, kom ik nog even terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtjemetouwtjemevrouwtje, dankjewel! Ja ik voel me ook wel happy eigenlijk, maar nog een beetje vreemd. Misschien moet ik Rivella gaan halen. Mijn lief zat naast me toen ik belde en hij zei: dat wist ik wel hoor, onkruid zoals jij roei je nooit uit. En toen begon hij te huilen. Hihi, blijkbaar vind hij het heel erg om nog langer met me opgescheept te zitten. Nee, maar eergisteren kregen we allebei ergens de slappe lach over, het is toch een beetje het afreageren van spanningen.
We gaan friet eten, alweer, met een bal gehakt en sla, en Blacky, ik giet room en pickallilly door de sjuu. Dankjewel voor het recept.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando,
Bedoel je Chloordiazepoxi in je bericht van 16.39? Dat is Librium en het werkt echt als je een paniekaanval krijgt. Het is ook niet om dol op te zijn, maar mij heeft het wel door een aantal momenten geholpen.
Ik was er zeer afkerig van door een kuur die ik bij mijn eerste stoppoging kreeg van de verslavingsarts. Die had er even niet bijverteld, hoe zwaar die kuur was. Ik heb me gewoon moeten ziekmelden en was eigenlijk compleet van de kaart.
Zoals mijn huisarts ze voorgeschreven had, heb ik er wel baat bij gehad: alleen bij hevig beven of trillen door de ontwenning en bij paniekaanvallen. De laatste keer dat ik er een nam was dik een maand geleden toen ik een flinke craving had.

Vie,
Dat is een goed bericht wat je vanmiddag kreeg. Ik ben heel blij voor je.
Ben je eindelijk geen junk meer, ga je aan het junkfood! 't Is wat!

Soothe,
Ik was ook wat dingetjes kwijt toen eindelijk eens met mijn administratie begon. Ik heb ze wel teruggevonden, maar op een onlogische plek. Dat krijg je als je alles opstapeld, gebruik je wel eens de verkeerde stapel.
Nou, jij bent ook een aardige kletsmajoor! :D
Heeft de pizza nog gesmaakt?
Ik heb het simpel gehouden en een sublieme eiersalade gemaakt voor bij de gekookte aardappelen en verse tomaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...