Spring naar bijdragen

Donderdag 13 maart 2008


Gem

Aanbevolen berichten

Het recept van Blacky is erg lekker. Wij noemen het gewoon piccalillyjus :D. Ik ben sws dol op piccalilly, augurken, uitjes, enz.

Hoera! We hebben een nieuwe internetaansluiting besteld en vanmiddag kreeg ik de doos (net speelgoed voor mij) en ik heb het geïnstalleerd, het draadloze geval nog niet, maar Hansje wilde graag snel(ler) internet en ik moet zeggen, het is erg snel !!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 126
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Allemaal,

Net even de draad gelezen,

@Pippi,
Wat ben je toch vaak streng voor jezelf, ik zou je graag gunnen dat je een beetje
liever voor jezelf zou kunnen zijn.
Het raakt mij, dat je buiten het fet dat je het huishouden een sleur vind, jezelf negatief neerzet.
Er is juist veel respect voor op te brengen hoe jij ook een fulltime baan hebt
gehad, je ex hebt laten studeren en er nog een compleet huishouden bij deed.
Dat het nu een andere situatie is wil niet zeggen dat het zo blijft, nu kan je
gewoon even niet anders en ik gun je dat je daar in kan berusten.
Je bent een moeder en hebt 2 kids in je eentje op te voeden(geldt ook voor Houtje)
een echtscheiding een depressie een een alcohol versalving achter de rug.
Probeer ook een heel klein beetje van de vrijheid die je nu hebt te genieten,
misschien komt er dan wat energie vrij om iets te doen of ondernemen wat je wel leuk
vind en bij je past.

@Houtje,
Voor jou alle respect hoe je ondanks je depressie in het leven staat,
je bent zo actief en staat ook altijd zo klaar voor je kids, geweldig echt ik
heb diep respect voor jou.
Ook vond ik het breiwerk weer zo'n typische Houtje tip,
Inderdaad ik ben ook opnieuw begonnen met het breiwerk, nu nog één recht één averecht,
er zit al regelamtig een toertje recht tussen dus gat het steeds beter.
Speciaal voor jou een
heart;

@Soothe,
Jij gaat ook goed, en leuk te lezen dat je zo gek met Anna bent!!
Maar één keer per maand je bed? Mag het iets vaker zijn?
:o

@An,
Fijn dat je weer een beetje tot rust komt en je wat beter voelt.
Zet 'm op he?.

@Vie,
Ik ben blij dat je Hodgekin zich heeft gestabiliseerd, dat is toch wel een felicitatie waard.
Steek toch een extra kaarsje voor je aan zo!

@Sammy,
Ben je al geheel hersteld van je operatie?

@Corinne,
Ik heb ook een goede dag vandaag, heerliik!

Voor allen die ik vergeten ben
:rose:

Zelf heb ik niet veel te melden vandaag, ik voel me prima,
lekker gewerkt, vanmiddag op mijn eigen werkplek geweest
en mijn rooster voor volgende week gemaakt.
Weer dagen om 5uur(Smorgens) beginnen :o.Dat zal wel weer even wennen zijn.
Om al mij teamleden weer te zien was erg leuk, en dat was wederzijds, dat deed me goed.
Van het weekend heb ik een uitnodiging voor de beauty beurs in de RAI gekregen.
Ik moet kijken of het gaat met mijn voet, maar het lijkt mij heel erg leuk.
(ik denk de bjoetiekees dames onder ons ook).
Zo nu even lekker een cappucino.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Donderdag zonderdag. Had een heerlijke ochtend op het werk, lekker ontspannen, photoshoples van collega en wat nieuwe dingen geleerd, alleen vanmiddag ging het even mis, volgens mij schreef Stien daar laatst over, of het was iemand anders, maar een collega was op mijn werkplek gaan zitten en ik vroeg of hij ergens anders kon gaan zitten, omdat ik graag op mijn eigen plek wilde en hij zag dat niet zo zitten, ga jij maar ergens anders zitten.. 'doinnk' , grafstemming, ik had het helemaal gehad.. poeh, wat kan zoiets opeens heftig zijn zeg. Uiteindelijk is dat allemaal opgelost en kon ik wel op mijn eigen plek maar ik was echt even helemaal uit mijn doen.

maar het blijft donderdag zonderdag!!
en nu moet ik me haasten om op tijd bij de chat te zijn.
tot later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corylus tak
Viburnum sneeuwbal
Gerbera
Anemoon
Kangaroepootje
tulp crème
Ranunculus
Ornithogalum Arabicum
Eucalyptus
Aspidistra
Monstera

"Omdat...
Je zo'n prachtig mens bent..
Ik al veel van je had kunnen leren..
Je heel wat met me hebt gehad..
Gewoon...
Ik van je hou!"

Daarna zijn we elkaar in de armen gevallen, en hebben we gehuild.
Gewoon. Zo moest het!

Pip, dat was het beste advies wat je me kon geven! Ze was er erg blij mee...

Klaas wist van niets. En ik vond het juist wel leuk!
Het gaf wel een relaxte draai aan de dag.

Liefs, Marjo :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie: de kuur slaat aan dus, zoals ik begrijp! Nu weer een volgende kuur, spannend allemaal.

Tina: je gaat goed joh! Wijze raad van mij.... laat die voet rusten!!!! Alle aandacht voor je werk, want ik begrijp dat je weer vol in de running bent, proficiat.

Tapas: goed zo, van je afgebeten. Nou ja, is nooit leuk, maar laat maar van je horen hoor.

Heel het geprek gevolgd over huishouden. Scrollen......... als dit je niet interesseert.

Pippi: niet alleen huishouden wordt sleur, alles wat routine heeft wordt sleur.
Net zat ik het opvoedprogramma te kijken en dan valt het me weer op hoe je zaken, die vervelend zijn toch een beetje leuk kan maken. Dat kost moeite.
Ik zelf heb een pest hekel aan huishouden doen. Ik weet dat ik in mijn hefstige drankcarriere alleen maar kon poetsen met een fles bij de hand. Muziek aan en ik was zogenaamd gezellig aan het poetsen.
Door allelei veranderingen heb ik weinig tijd voor huishouden en al helemaal geen zin.
Vanmorgen stond ik op en dacht: 'wat een zooi hier'.
Vandaag heb ik me voorgenomen om morgen te poetsen samen met mijn man en zoon. Als iedereen nu iets doet en dan afspreken dat we daarna lekker koffie drinken en er gebak bij halen. We spreken ook een tijd af , van zo tot zo laat en dan stoppen.
Er is trouwens een website over 'huishouden' daarin staan ook schema's.
Zeker als je alleen voor het huishouden staat helpt het je om een schema te hebben waarin je dingen aankruist als het klaar is. Dan heb je ook een meer voldaan gevoel en het idee dat iets eindelijk ook goed is.
Studentenhuizen werken hier overigens ook mee.
B.v. elke dag het toilet. Een keer in de week boven alles schoon en een keer in de week beneden alles schoon etc.

Dat ik moeite heb met mijn werk en studie heeft mijns inziens weinig te maken met niet drinken , maar alles te maken met het verwerken van droevige gebeurtenissen. Als ik zou drinken zou het allemaal NOG zwaarder worden, maar ervaar ook mijn werk nu als .... sleur, terwijl het afwisselend genoeg is.

Vanavond ging ik op pad om te collecteren voor een goed doel. Aanbellen, en vragen voor een bijdrage.
Alle mensen hebben een voordeur, bel, allemaal zitten ze op dezelfde tijd te eten, moeder en vader die rondlopen, kindertjes aan de deur. En dat allemaal iedere dag weer. Sommige 'voordeuren' waren leuk versierd, was gezellig, leuk halletje en andere voordeuren waren saai, verwaarloosd, donker... niks.

Ik dacht bij mezelf, kleur moet ik zelf aan het leven geven ... en na twee uur collecteren, had ik daar ineens weer zin in.

Wat een mega verhaal.
Ja ik voel me thuis hier bij jullie, omdat ik dezelfde gevoelens heb als jullie over zoveel dingen. Het helpt mij om te weten dat ik absoluut niet alleen ben met deze heftige emoties en daardoor maakt het dat ik dit nu kan verdragen EN DUS NIET DRINK!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie ook van mij, ik ben blij voor je dat het er zo hoopvol uitziet en ik wens je nog heel veel sterkte toe. Je hebt nog een moeilijke weg te gaan. Maar juist moeilijke wegen kunnen ook o zo de moeite waard zijn. Je komt daar zo heel veel sterker uit. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

SuperFloortje! Goed gedaan! Geniet van vanavond, en ook van morgenvroeg... ;)

Vie, wat een goed nieuws, fijn voor jullie! :present: voor jou...

Leuk hoor... zit ik een beetje te internetten over huishoudelijk werk (ik heb er zelf niet zo'n plezier aan dus iedere tip die het simpeler maakt is welkom), kom ik een tip over strijken tegen en ja hoor... "zou Houtje dit al weten?" Hahahhaaaa jullie zitten helemaal in m'n kop, wat errug!
Trouwens, de tip "drink geen alcohol voor je aan het huishouden begint" ben ik nog niet tegengekomen... raaaarrrrrr...

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, een nieuwe kuur....dat is hoop voor de toekomst!
Fijn dat de situatie zich nu gestabiliseerd heeft.
Ik weet niet of je er al snel aan gaat beginnen (de kuur bedoel ik),
maar ik wens je er alvast sterkte mee...zijn toch heftige dingen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, uitgechat, de techniek liet ons wat in de steek, vorige week kon het niet doorgaan en nu in het begin lukte het ook niet maar uiteindelijk was het weer een goed gesprek. Het is een beetje forummen in sneltreinvaart, zeg maar die hele snelle trein die naar Parijs rijdt... vermoeiend dus!

Vie, wat een positief bericht, ik vind dat je aan het veranderen bent trouwens, wat milder en je laat steeds meer je kwetsbare kant zien! dat vind ik fijn! Ik vind het prettig om die kant van je te leren kennen.

Floortje!! hoezee hoezee! lekker gevoel he, dat jij vandaag de baas bent over de drank!

Om eerlijk te zijn kon ik het beste huishouden met drank op, alleen de volgende ochtend viel het resultaat nog wel eens tegen maar ik stond rustig straalbezopen midden in de nacht mijn ramen te lappen... Mijn huis is ook een stuk viezer sinds ik niet meer drink... Moet me er veel meer toe zetten! Wat wel in het voordeel heeft gewerkt is de aanschaf van een afwasmachientje, want een vol aanrecht weerhield me overal van, en nu heb ik echt elke dag een schoon aanrecht en is het makkelijker om de rest ook opgeruimd te houden en dan ga je ook weer sneller stofzuigen, dus wie weet wordt het ooit nog eens wat.....

Pip, het gevoel wat je eerder vandaag beschreef komt me zo bekend voor, het "is dit het nu"? gevoel. Ik worstel daar al een hele tijd mee, de ene keer is het heel heftig en voel ik me er erg rot bij en de andere keer is het een bijkomstigheid maar het is steeds aanwezig. Ik probeer het nu maar te zien als een proces dat vanzelf weer richting krijgt. Die richting komt ook al heel langzaam door wat meer creatieve dingen op te pakken en er daadwerkelijk iets mee te gaan doen.. maar het gaat erreg langzaam allemaal en dat is blijkbaar mijn tempo op dit moment.

poeh en nu ga ik maar eens ontspannen want ik loop al de hele dag te draven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,
Ik ook. Ik probeer tot rust te komen en het lukt niet.
Gewoonlijk zit ik hier alleen als mijn man naar bed is.
Maar mijn zoon heeft tegenwoordig pas later op de dag college en blijft hier hangen.
Ik kan hem moeilijk uit de woonkamer zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjonge, inderdaad erg rustig!!

Ik ben net thuis, vanavond met dochterlief naar een andere school wezen kijken.
Het moet allemaal even bezinken bij de dochter, maar ze was niet meteen afwijzend dus dat was al heel wat!
Morgen ook werken, maar daarvoor in de plaats maandag vrij. Een lange week dus voor mij, waarin ik zeer weinig geslapen heb! Ik ben dus erg moe, maar nog even volhouden!

Die HH-klussen-discussie is voor mij herkenbaar. Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik iemand heb die hier 1 x per week de grote dingen doet, maar anders zou ik het ook niet trekken om 4 dagen te werken. Er blijft namelijk genoeg over. Mijn dochter maakt er door haar puberzijn maar ook door haar ADD een geweldige puinhoop van in huis, dus daarmee ben ik al iedere dag zeker een poos zoet.
Daarmee ben je dus ook nooit klaar en heb ik dus ook nooit voldoening daarvan. Ik denk dat dat ook het hele punt is. Van die HH klussen heb je zo weinig voldoening.

Welterusten voor degenen die gaan slapen, ik blijf nog even!

Vie,
een (gematigd) optimistisch bericht! Gefeliciteerd! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was nog even aan het spelen met mijn nieuwe internet..........
Ik heb het boekje nog niet eens open gehad errg hè??????
En nu moet ik al dsm naar bed want morgen om 9 uur fris voor de klas (met moeders, hartstikke leuke doelgroep trouwens).

XXX

Houtje

Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaater !!!!!!!!!! Geef hier die tip over strijken !!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaa, Hout, jij weet toch alles al wat er van te weten valt?
Hoewel, ik zelf had hier echt nog nooit van gehoord:

Strijk tip
Als je weer eens toe bent aan een nieuwe strijkplankovertrek, leg dan meteen eens een stuk aluminium folie, met de glimmende kant naar boven, over het dikke vulsel dat op je plank ligt. Trek hier overheen het nieuwe overtrek en je zult merken dat het strijken een stuk makkelijker gaat. door het aluminium folie wordt de warmte weerkaatst en daardoor strijk je de kleding een stuk sneller en gemakkelijker glad!

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...