Spring naar bijdragen

Donderdag 13 maart 2008


Gem

Aanbevolen berichten

Lol Tapas,

Die oefening over het benaderen ken ik, al is het dan in een andere vorm. Doodsangsten heb ik uit gestaan. Hyperventilerend de zaal uit gerend. Maar wel geleerd wat en waar mijn beperkingen zijn/liggen. Zelfde als de jouwe... niet te ver af... maar kom a.u.b. ook niet te dicht bij me. Klap ik dicht en verstar ik.

Dani

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 126
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Voor Marjo, Pippi en andere geïnteresseerden:

Lol.... de keukenwekker van Houtje kan je ook hier bij helpen. Om te herprogrammeren. Doe je een klusje dan de wekker op 10 min. zetten. Daarna 10 min. verplichte rust, vervolgens 10 min. verder met het klusje, 10 min. rust enz. Doe je een klusje dan tempo afwisselen... Binnen die 10 min. van langzaam naar heel snel en weer terug. Het klinkt heel stom..... maar het werkt wel. En zoals Har schreef naar je eigen lichaam luisteren. Wat gebeurt er als je sneller gaat? Gaat je hart sneller kloppen, ga je sneller ademen? Wees je daar eens bewust van. En vind uit bij welk tempo je je lichaamlijk het beste voelt. Doorgaans is dat op tandje 3/4/5. Dan kun je alles redelijk relaxt doen. Het vereist wat oefening maar ik heb het als heel nuttig ervaren. Ik ben nu zo ver dat ik mezelf terug kan fluiten als ik te hard ga.

Dani

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...