lien2206 Geplaatst 26 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2011 Goedemorgen, ik wil me graag voorstellen.Ik ben een vrouw van net 39 jaar, en moeder van 3 kinderen (10-7-3 jaar) heb een lieve man en een hond.en toch drink ik iedere avond teveel en voel me de rest van de dag braken daar wil ik nu verandering in brengen. ik probeer al heel lang niet teveel te drinken, maar 1 wijntje is teveel en 1.000 is te weinig!!! ik hoop hier de steun te ontvangen om het vol te houden!!succes allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
senna Geplaatst 26 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2011 Hoi Jacoline,Ik ben ook sinds vandaag aangemeld. Ik ken en herken je gevoel. Ik ben 33 jaar en heb één kind van 2 jaar en 2 parttime kinderen van 10 en 14 jaar (van m'n man). Wellicht kunnen we elkaar ondersteunen door vanaf vandaag samen te stoppen.Groetjes,Simone Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lien2206 Geplaatst 26 juni 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 juni 2011 hi Simone, dat vind ik een heel goed plan, ik denk zomaar dat we dat hard nodig gaan hebben!!nu sta ik nog sterk, maar vanmiddag brokkelt mijn goede voornemen weer heel langszaam af!!! wou dt het niet zo moeilijk was.we houden elkaar op de hoogtegr Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
senna Geplaatst 26 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2011 Ik weet precies wat je bedoeld. Ik sta elke ochtend op met het gevoel: een nieuwe dag, De dag om te stoppen. Maar dan wordt het zo rond 17.00 uur en dan...helaas, morgen is er weer een nieuwe dag!! Maar, vandaag heb ik me aangemeld hier en nu hoop ik met een beetje hulp (zo rond 17.00 uur) een sapje te kunnen nemen en niet een glaasje wijn Als we nou elkaar ondersteunen als we de behoefte hebben om te gaan drinken, dan komen we wellicht de eerste dag goed door. Dan kunnen we elkaar morgen feliciteren met onze eerst (waarschijnlijk slapeloze) nuchtere dag!!Ik ben namelijk heeeel goed in het vertellen waarom dingen niet goed voor je zijn. Alleen het zelf doen is een heeeeeeeeeeeeeeeeel ander verhaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2011 Welkom Lien (en Senna)allereerst, kijk even of je je echte naam niet beter weg kan haleniedereen kan hier mee lezen, het is openbaar hier en je weet nooit wie meeleest.Leuk dat jullie elkaar al meteen hebben gevonden; een pactmaatje is goud waard.De mijne heeft me al vaak kunnen steunen, zowel hier als via de mail.Juist als je begint is herkenning extra belangrijk.En als je het moeilijk krijgt is op het forum komen vaak al genoeg om de trek en moeilijke momenten uit te zitten. Ze ontstaan vaak door HALT(Hungry, Angry, Lonely of Tired), en als je datkunt koppelen kun je het ook loskoppelen, door iets te gaan doen wat past bij je gemoedstoestand.Dus rusten bij vermoeidheid, iemand bellen of opzoeken(je maatje mailen), eten of thee/water drinkenals je honger of dorst hebt en gaan sporten als je boos bent. of wat bij jou beter past, want ik kan niet invullen wat bij jou helpt/past. Dus ik geef de suggesties die bij mij helpen.De eerste stap is hier komen, dus je wilt er wat aan doen en zit in de actie-modus, prima toch!Per dag besluiten: vandaag drink ik niets, of neem ik die eerste niet, is ook een goeie tip gebleken hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
senna Geplaatst 26 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2011 Hoi Jane4,Bedankt voor je input! Alle advies, tips en trucs zijn wat mij betreft van harte welkom.Maar ik mail nu eigenlijk voor Lien.Hoi Lien,Hou je het nog een beetje vol? Ik kom zojuist terug van een etentje. Uiteraard kreeg ik de vraag "of ik van m'n geloof was afgestapt?!" Maar, ik heb stug volgehouden en alleen maar spa rood gedronken. En, nadat ik zojuist m'n lichtelijk aangeschoten schoonmama aan de telefoon heb gehad, hoor ik hoe ik klink als ik het nodige op heb...hahahahaha....dus, nog een paar uur te gaan en dan op naar morgen!!Als je me nodig hebt dan kun je me ook mailen. Ik hoop dat je het hebt volgehouden vandaag.Ik weet hoe moeilijk het is om niet te denken: ach, eentje kan toch wel...pppfffffffff...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Noortje Geplaatst 26 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2011 Welkom Lien,Jij ook heel veel suc6 met stoppen / minderen!We staan hier gelukkig niet alleen!! :-)Groetjes Noortje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lien2206 Geplaatst 26 juni 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 juni 2011 hallo, Ik heb nog geen druppel op, maar ben wel gespannen en onrustig en kortaf!!!Maar het is gelukt, kreeg idd ook de vraag waarom ik geen wijntje nam!!! maar heb me eruit kunnen praten, hahahaop naar morgen en wat zal ik lekker slapen!!! en fit wakker worden morgen @Senna, super dat je het vol gehouden hebt, wat een lekker gevoel geeft dat he, we zijn weer in controle!!!!fijne avond en tot morgen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
senna Geplaatst 27 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2011 Goedemorgen Lien,En, hoe voel je na een alcohol loze zondag? Ik moet zeggen dat ik me helemaal top voel. Wel moe, maar erg voldaan. Op naar dag 2!!!! Fijne dag vandaag!Groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lien2206 Geplaatst 27 juni 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 juni 2011 @senna, ja ik voel me goed, alleen was ik wel sjaccho hoor!!! dus ben gewoon lekker op tijd naar bed gegaan, ff gelezen en toen gaan slapen, nog wel wakker geweest, maar niet beroerd.en jij wat een lekker gevoel he!!! ben je ook zo trotsl, dat hejbben we toch geflikt zo'n eerste dag zonder!!!op naar de volgende dag.Is het jouw bedoeling om helamaal nooit meer te drinken of ga je minderen?ik ga helemaal stoppen!! en dat gaat me lukken ook, laat me niet gek maken door die stomme alcohol!!!suc6 vandaaggr Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
senna Geplaatst 27 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2011 Hey Lien,Dag 2 zit er voor een heel groot gedeelte weer op. Ik was behoorlijk opvliegerig vandaag (een kort lontje...). Maar, mijn zoontje ligt nu op bed en dan kan ik zo gaan eten. Daarna nog wat tv kijken en dan op naar dag 3 Wat je zegt: DAT HEBBEN TOCH MAAR FF GEFLIKT!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
senna Geplaatst 27 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2011 O'ja, ik ben helemaal gestopt met drinken. Ik kan niet één of twee glaasjes nemen en dan braaf ophouden. Vandaar dat ik ervoor gekozen heb om ook helemaal niet meer te drinken. Ik heb thuis ook duidelijk gezegd wat ik aan het doen ben. Gelukkig steunt m'n man me daarin. Hoe regageert jouw thuisfront hierop? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lien2206 Geplaatst 27 juni 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 juni 2011 Hi, hoe gaat ie vanavond, ik vind de avonden toch echt wel het lastige, en nu zeker met zo'n zwoele avond!!! maar goed daar gaan we niet aan denken, heb net met de hond gelopen en nu een kopje thee en een knabbeltje genomen!!!Mijn man staat ook achter me, maar helaas lust hij ook wel een glaasje, maar hij doet door de weeks met me mee.dat vind ik toch wel fijn, maar hij moet het zelf weten, ik kan hem niet dwingen, en hij moet het zelf weten, als hij maar begrijpt als ik af etn toe niet te genieten ben!! hahahhhfijne avond en suc6 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 27 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2011 Lien goeie avond.Ben je al op de dagdraad geweest? Dat is onze virtuele huiskamer zeg maar. Daar zitten we meestal en daar zijn ook de meeste berichtjes te lezen.Kom eens langs zou ik zeggen, je bent van harte welkom. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 28 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2011 Welkom Lien Ik wens je alle succes bij je strijd tegen de alcoholhier kun je veel lezen, tips opdoen en steun verwachtenfijn dat je steun krijgt van je man en dat hij door de week met je mee doetalle begin is moeilijk maar......het is de moeite waardLiefs Shahire Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lien2206 Geplaatst 28 juni 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 juni 2011 dankje shahire, ik heb alle steun nodig, maar gan nu al op voor de derde dag, en doordeweeks is het toch minder moeilijk dan de weekende!!!!Maar ik laat me niet meer gek maken.Jij bent al gestopt vanaf 10 jan, gaat het goed, gaat het wennen? of bllijft het moeilijk, dat ozu ik wel eens willen wetenfijne dag en tot horens Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 28 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2011 Derde dag dat is een waard!En het gaat wennen Lien, tuurlijk is het begin en met name de weekeinde moeilijkmaar als je de voordelen goed voor ogen houdt weet je waar je het voor doetNiet met een kater opstaan, geen schuldgevoel, geen gebral en gelal, je voelt je fitter, niet meer denken 'heb ik voor vanavond nog wel drank in huis', niet iedere keer een andere glasbak opzoeken, scheelt geld en noem zo maar op.Ik begon altijd al met een fles wijn open trekken bij het kokendeze was vaak voor 8en al leeg en dan kwam nummer 2 op tafeldie gewoonte bij het koken heb ik nu vervangen door een kop theeen zo zijn er natuurlijk nog wel een aantal gewoontes die ik veranderd hebook het niet meer in huis halen van alcohol scheelt bij mij enormen wat betreft de visite: die weten over het algemeen van mijn probleem en hebben er geen moeite meer als er geen drank ishaal ik wel wat voor hun dan geef ik het mee of gooi het wegtuurlijk zul je in het begin misschien last hebben met slapen, zweten etcmaar het gaat over!! en het wordt steeds makkelijker om niet toe te geven aan die 'trek'en ja....nu met die mooie weer en ik zie iedereen aan een biertje op een terras denk ik ook wel eens: lekker! maar ik doe het niet want ik weet van mezelf dat bij mij die rem stuk isen een ijskoude lemon is eigenlijk wel net zo lekker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lien2206 Geplaatst 28 juni 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 juni 2011 @senna, en hoe gaat het bij jouw, nog vol kunnen houden gisteren!!! Ik gelukkig wel, maar vond het lastig, zeker met dat warme weer!!!(allemaal gewoonte!!)fijne dag en sterkte vandaag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
senna Geplaatst 28 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2011 Goedemorgen Lien,Ik had gisteren niet echt een positieve dag. Ik had er gisterenavond wel wat moeite mee. Ik ben maar in de tuin gaan prutsen (heb ik normaal gesproken nooit last van hahaha). En ik heb nog een beetje dom voor me uit zitten staren naar de tv. Uiteraard wel met water en cola. Ik droom wel veel merk ik. Heb jij dat nou ook?Voor nu, een fijne dag toegewenst.Greetz Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lien2206 Geplaatst 28 juni 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 juni 2011 ja dat heb ik ook, heel onrustig slapen, maar wel beter dan met drank op!!! tenminste ik word frisser wakker!! maar heel goed hoor, het was ook wel heel warm gisteren!!! mag van mij wel ff afkoelen.Morgen naar de efteling, dus daar heb ik uitdaging genoeg!!! fijne daggr Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
senna Geplaatst 28 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2011 Hoi Lien,Weer een dag doorstaan. Ik moet wel zeggen dat het makkelijker wordt. Heb jij dat ook?Het is een kwestie van bezig blijven, voor mij tenminste. We zijn gelukkig met een verbouwing bezig. Hierdoor moet er ook veel in de tuin gebeuren. Dus, dat houdt me wel bezig.Ik zie alleen op tegen morgen. Ik heb morgenavond met een vriendin afgesproken om "iets te gaan drinken". Dit doen we eens in de zoveel tijd. Morgen moet ik het "gewoon" bij een spa rood houden.Ik ben blij als ik weer thuis ben. Dat zijn nog even de momenten waar ik doorheen moet. Maar ik heb geen zin om helemaal opnieuw te beginnen. We kunnen trots zijn op onszelf!!!!Heel veel plezier morgen in de Efteling. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lien2206 Geplaatst 29 juni 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 juni 2011 Dank je Senna, dat zal wel lukken, hoop alleen dat het droog blijft!!Wat drinken met een vriendin! hmm, lijkt mij heel moeilijk, ik probeer nu echt wel een beetje bepaalde situaties te vermijden.Ik ben ook wel open naar mijn vrienden toe over mijn drankgebruik, dat maakt het wel wat makkerlijker, maar soms ook lastig!! ahaha als je toch weer voor gaas bent gegaan en ze houden je tegen!!!Misschien kunnen jullie iets anders gaan doen, lekker stuk wandelen samen, kan je ook heel goed bijkletsen en kom je niet in de verleiding!!Heel veel suc6 vandaag.en op naar een goede dag 4ik ben ook trots op ons!!! we kunnen het!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 29 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2011 Hoi Senna,Ik weet niet of je vriendin van je probleem af weet maar misschien kun je het haar vertellen.Je zal nog raar staan te kijken hoe mensen dan reagerentoen ik het mijn vriendinnen vertelde tijdens ons etentje deden ze allemaal spontaan mee aan het frisen ze waren ook nog eens super trots op medat heeft mij enorm gesterkt om zo door te gaanen als je zo tegen vanavond opziet, sluit een dagpact af? En kom je vanavond even droog melden hier op het forum!Succes vanavond Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
senna Geplaatst 29 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2011 Hoi hoi,Lien, je hebt niet echt de meest zonnige dag uitgekozen voor de efteling. Maar, alles lijkt mij beter dan 37 graden. Shahire,Thanx voor de tip.Ik kom mij vanavond sober melden.Prettige dag vandaag allemaal!!Greetz Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 29 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2011 Veel plezier Senna, en het gaat je lukken om droog te blijven daar geloof ik in Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden