Spring naar bijdragen

Donderdag 3 april

An

Aanbevolen berichten

Hoi!

Username, fijn dat je weer hier bent! Je klinkt vastberaden. Succes!!

Pippi, klinkt reuze-gezellig bij jou! Mijn bloemen zijn allegaar uitgebloeid, morgen maar weer eens de boel opvrolijken! Ben je ook van binnen weer wat rustiger?

Adam, zeg 's wat over het weer dan... kan er momenteel niet leuks van maken ;)

Soothe, stel nog maar even langer uit dan! Bedankt!

Hier weer behoorlijke opstartperikelen. Nu gaat het wel weer, straks nog even hardopen (...)
Eeerst de boerenkool laten zakken...

Marjo1968®

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 163
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Fijn dat je zo snel terecht kon, Username! Blijf vooral bij ons op het forum, daar is bijna altijd wel iemand om je een steuntje in de rug te geven!
Ik gebruik zelf ook refusal, en het geeft mij zo'n rustig gevoel dat ik niet meer na hoef te denken of ik alcohol ga nemen; het kán gewoon niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn manier, waar sommige blijkbaar inzicht in krijgen, zie bericht 18.10, heeft mij aan het denken gezet, dat is de nuttige functie van het forum. Is er een manier, en welke heb ik dan? Ik wil mijn manier de overige forumgenoten niet onthouden! Het kostte mij nog enige moeite, dat in kaart te brengen. Uiteindelijk blijkt het verre van geheimzinnig, n.l, de eerst niet nemen, als het ware voor je uit blijven schuivenIk denk dat bijna alle stoppers dit principe handteren! Maar in bericht 18.10 staat , dat ieder het op zijn manier moet doen, iets waar ik 100% achter sta, hetgeen bekent is.

Dus "mijn manier" heeft geen geheime receptuur, de idee leeft al enige tijd! Als je de eerste niet neemt, kom je nooit aan de tweede toe!
Hopenlijk heb ik enig "diepe" inzichten verschaft in mijn werkwijze!
Groetje en laat de eerste staan. Moeilijk JA- onmogelijk- NEE! :)

Even correct citeren, in bericht van 18.10 staat voor ieder wat wils! iets wat ik toejuich Het ontloopt elkaar niet zoveel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Adam,

Soms is het om gek van te worden.Nog een mooi staaltje. mijn jongste zoon kreeg ineens bericht dat hij zijn studieschulden afbetalen moest. Hij heef echter nooit een cent gehad. Hebben we zelf betaald.
Hierover zijn ze al een jaar aan het dimdammen. Nu heeft hij deze maand het geld wat hij zogenaamd geleend had op zijn rekening gestort gekregen, met het verzoek hiervan zijn schuld te betalen. Op een andere manier kregen ze het bedrag niet op nul.:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Username,
Met frisse moed er weer tegenaan. Doorzetten! Waar een wil is, is een weg. En dat die weg vol hobbels kan zitten, daar weten we hier allemaal wel van.
Ik vind je uitzwaaier een hele goeie.

Blacky,
Belgen zijn niet zot. Ik kan het weten.

Adam,
Heel goed om je UPC-verhaal hier te vertellen i.p.v. te verzuipen.
Er zou best een UPC-slachtofferforum mogen zijn. Klachten daarover hoor ik links en rechts ook van bekenden. Lotgenoten dus.

Soothe,
Laat ik je melden dat het steeds minder moeilijk wordt. Ik voer geen gevecht meer.

Sammy,
Dat soort dingen snap ik ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem,

We hebben 4 zonnepanelen aangevraagd van 175 watt.Kun je per jaar 6oo kw uur mee opwekken.

Zo ik ga mij omkleden. Half uur op zolder spinnen op de bike.Alles in het kader voor maatje 38.
Zin??? echt niet!! maar er staat een t.v bij . Dus hopelijk is er iets leuks op. Gaat de tijk wat sneller.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha ja Blacky, Soothe heeft gelijk... stemmings wisselingen. Leek me wel passend voor een schilderij wat je op kunt hangen op de manier die jij op dat moment mooi vindt. Altijd leuk om naar zoiets te kijken, op te focussen, beetje mediteren... geniet er maar van!
En voorzichtig met je hersenpan he... valhelmpje lenen? :D

Username, volhouden! Je bent niet alleen he! ;)

Sammy :huh: ?!? die zijn gek...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Adam, breek me de bek niet open over upc, want dan ga ik gillen. Veel sterkte!

Pippi, Dat je je ex-schoonvader hebt afgelegd (zo begreep ik) lijkt me veel ingrijpender dan het weer terugkrijgen van de bloemen. Maar begreep niet helemaal of dat afleggen al vroeger is gebeurd of vandaag? Hoe dan ook sterkte.

An ik wist het vandaag echt niet, drank was geen optie, tabak ook niet, snoepen kon wel, maar ik lust niet graag snoep. Toch heb ik er iets op gevonden, dat alleen J. kan navertellen en wat niet echt op het forum past. Tenslotte kunnen de kinderen ook mee kijken.

Dank voor de tips gisteren over Kippie, de poes die nu zo ziek is.
We hebben haar naar de dierenkliniek gebracht vanmorgen, nu moet ze een nachtje overblijven. Ik moet er maar mee leren leven denk ik, dat ze oud is (20 jaar) en het niet erg lang meer maakt. Is verdrietig, maar het moeilijkste voor mij is, dat ze zoveel met me mee heeft gemaakt. Mijn liefdes, mijn verhuizingen, altijd was dat krengetje er bij met haar eigenwijze neus.

Maar we drinken niet vandaag. Tenminste, hier niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

User, ik vind het heel erg wat jij schrijft, een fles wodka per dag. Dat is helemaal niet niks. Waarom ben je toen niet hier op het forum gekomen toen je die trek kreeg? Wie weet had je een beter idee gekregen om van de drank te blijven. Een kleine opmerking hier kan al veel goed doen, als je er voor open staat.
Maar wel erg goed dat je het nu weer in jouw juiste perspectief ziet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Vie

Het was al te laat, en ik wil niet bezopen op het forum zijn, ik heb destijds wel aangegeven dat ik veel trek had, maar de spanning liep zo erg op dat ik weer begonnen ben met drinken, en toen was het einde zoek, ook mede dooor een mislukte relatie, maar ik heb nu weer structuur in mn leven, eet goed, en mn leverwaardes zijn ook weer prima hoorde ik vandaag, ik heb me nu ook aangemeld bij webhulp.nl.....misschien ook een goede tip voor jullie als je last hebt van trek en depressies.....

Fijne en droge avond iedereen, en bedankt voor de feedback.....dat doet me goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik weet het Water, jij hebt er eentje die jouw glas water naast je bed omstootte, voordat je ontdekte dat je ook een flesje water naast je bed kan zetten in plaats van een glas.
20 jaar is oud voor een kat. Maar je weet het nooit. Die van mijn oom en tante bracht op haar 24ste nog door haar vermoorde konijnen mee naar huis. Totdat ze overreden werd, dus voor het zelfde was ze nog 30 geworden. Max zegt woef en zoekt haar onder de bank.

Een tikje eenzaam vandaag. Was ik bang voor toen ik ging samenwonen/trouwen, om afhankelijk te worden. J. is vandaag naar familie. Geeft verder niks, maar ik voelde me sterker toen we nog latten dan nu we getrouwd zijn.
Zo hou je altijd wat, avonturen in je ziel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Vie, als je hem een beetje mist betekent dat ook dat je het samen fijn hebt. En ja, kwetsbaarheid hoort daarbij.

Soothe, het komt omdat ik er zelf ook over nadenk, vandaar. Waarom lukt het me nu wel (tot nu toe, afkloppen) en eerder nooit!
Eerlijk gezegd ik weet het niet. Ja ik ga naar de AA en ik mediteer en ik zoek het in het spirituele. Maar ik kon pas naar de AA toen de echte motivatie er was. Wat is het wat nu de doorslag geeft. Ik weet het niet. Blijkbaar is er toch iets in de mens dat zich wil ontwikkelen en verbeteren. En komt dat ooit sterker naar boven.
De eerste laten staan. Natuurlijk! Maar dat wisten we eerder toch ook al. Het blijft ergens een raadsel. Contact met lotgenoten is denk ik van belang, jij zoekt het op het forum. En je hebt nu de mazzel dat je geliefde niet drinkt. Het besef dat niet iedereen drinkt. De verhalen van anderen, hoe het weer heel gemakkelijk fout kan gaan. Hoe sommigen al jaren en jarenlang nuchter zijn. Het kan!
Ik geloof nu ook wel dat de neiging er altijd in zal blijven zitten. Al steekt-ie maar 1x de kop op, het kan zo gevaarlijk zijn. Dat wilde ik eerder nooit erkennen. Geen stempel alcoholist. En nu ga ik naar de AA, nooit gedacht.

Username, heftig. Sterkte en fijn dat je weer droog staat.

Marjo je gaat best lekker he?

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate, sterkte bij de meeting! Ik weet dat het voor een hoop mensen werkt! Ik moet over al de dingen rond alcohol, ook nog eens diep nadenken Ik ben er ook niet echt uit! Natuurlijk de eerste niet. Maar er is meer!
Miin trek valt wel mee, dat is wel te weerstaan, maar er is toch een onwel bevinden. Vaak niet lekker in mijn vel.
Daar ga ik over nadenken! Succes!! Ik houd je van mijn gedachtenspinsels op de hoogte. Complicado!

*** foutjes, beetje moe!! Ik blijf aanpassen, word ik gek?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Vie, dat is precies waar ik ook bang voor ben, in mijn eentje voel ik me sterk, met anderen moet je naast de voordelen en de warmte die het geeft ook weer de pijn voelen van de afstand die er bij hoort. Lastig hoor!

Username welkom terug! en ga er weer voor he! en trek aan de bel als het mis dreigt te gaan!

Ik ben vanmiddag weer mee naar de kroeg geweest, had lekker gewerkt en dan kan het. Collega ging mee die zich altijd voorneemt om niet te drinken en op tijd naar huis te gaan (en dan toch drinkt en veel te laat naar huis gaat) en met haar afgesproken dat we samen aan de cola zouden gaan. Andere collega die ook drinkt is nogal gek op deze collega en stimuleert haar meestal om toch wat te nemen (en dan samen lekker dronken te worden). Maar het is gelukt, wij aan de cola, de heren aan het bier. Samen weggegaan om een uur of 6 en cola-collega helemaal gelukkig dat ze nog wat aan haar avond had, helder was en dat ze nu lekker met haar tienerdochter samen kon eten.

kijk, en dat doet mij dan ook weer goed! Sowieso is het leuker om samen niet te drinken dan dat je de enige niet-drinker in het gezelschap bent en het is ook nog eens fijn dat je daar iemand gelukkig mee maakt!

Daarna heerlijk gekookt, verse spinazie met gehakt, veel knoflook en fetakaas en dat gerold in een turkse pizza-bodem.. dat was smullen! en zo kom ik deze donderdag-zonderdag weer ongeschonden door! Ik ben een tevreden mens momenteel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, jij ook succes! Aan elkaars hersenspinsels kunnen we nog wat hebben hier, dat is het nut van het forum.

Tapas, heerlijk dat je een colamaatje hebt. En op donderdag zonderdag in de kroeg met de drinkcollega's, dat liep vroeger wel eens anders af. Fijn dat je zo goed gaat :present:

Ik kruip met een boek op de bank,

fijne avond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, voor mij is het allerallerbelangrijkste woord in het hele stoppen-verhaal: acceptatie.
Dat èèn glas niet kan, en dat het ook niet hoeft.
Dat mijn drankverleden niet echt fraaie stories opleverde, maar dat ik het niet wèèr zo hoef te doen.
Dat de rottige dingen in het leven gewoon doorgaan, maar dat ik er wel adequater op reageer.
Dat de leuke dingen ook doorgaan, maar nu zìe ik ze tenminste en kan er zelfs van genieten.
Dat ik de rest van mijn leven nog heb om hierover na te denken, maar dat ik ondertussen mezelf mag zijn, zonder kunstmatige conserveringsmiddelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom ook weer even aanhuppelen, vrolijk en wel. Geen trek, niet gedronken.

Vandaag wel een vreemde dag. Videokaart van de computer op werk was stuk, dus beeldscherm deed het niet. Gelukkig hebben we een Blue ICT (voorheen: Orange ICT) in de buurt. Computer is nu weer gemaakt.

Morgen flink wat in te halen. :huh:

Maar ................... bek op 't stuur, we gaan er veur! :D (Zo zei je dat toch Soothe??)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...