Spring naar bijdragen

Voorstellen


MsLuzac

Aanbevolen berichten

Beste Allemaal,

Ik ziet hier, verdrietig en alleen
een man, 2 kinderen, 2 poezen wat wil je als vrouw nog meer.
Gelukkig dat is wat ik moet zijn
maar diep van binnen voel ik me heel erg alleen
Werk, sporten
maar vrienden.....
nee, ik zit hier helemaal alleen

Vandaar het bezoek aan dit forum
niet de eerste keer en zeker niet de laatste keer
Steun dat is wat ik zoek
keer op keer

Mensen om me heen
zien niet wie ik werkelijk ben
Ben geen prater
mensen weten niet wat er in mij omgaat
en dat doet zeer.

Heel diep in mijn hart weet dat het óók mij moet lukken
daarom heb ik besloten, hoe moeilijk ik het ook vind
om hulp te zoeken naast het forum
Mijn man en kinderen, m'n werk m'n sporten
Het is me dierbaar en daar wil ik voor vechten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier MsLuzac
ik herken de eenzaamheid die uit je
posting schrijft, het lijkt alsof je gelukkig moet zijn
maar ben je dat niet dan ben je dus nog ontevreden ook.
Je weet vast al wel hoe klein drank je wereldje maakt
zelfs als spil in een gezin.
Fijn dat je er hulp in zoekt, dan ben je op dat vlak
in elk geval niet alleen en zal als je de schuld en schaamtegevoelens
hier deelt hopelijk een deel van je eenzaamheid kunnen verdwijnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen msLuzac, welkom dan hier he, we zijn hier allemaal voor hetzelfde en de eenzaamheid en het ongelukkige gevoel is heel herkenbaar.
Ik kan me helemaal vinden in wat je hierboven schrijft. zo voel ik het ook. altijd doen alsof alles goed is maar niemand die je echt kent.
Nou schrijf hier maar lekker van je af, dan schrijven wij naar jouw toe!!!
fijne dag en tot horens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de lieve woorden, ik heb ze heel hard nodig want ook vandaag ben ik dan wel aan het werk, maar zit hier niet met een glimlach. Heb zelfs gedacht om me ziek te melden, maar wat werk is toch weer afleiding. Jammer genoeg komt er niets uit m'n handen.

Gisteren was echt de druppel, kinderen schreeuwen, manlief wordt boos en verzoekt nu dan toch echt hulp in te schakelen want alleen kom ik er niet. Iets voor wat ik lang heb uitgesteld, het onbekende, die drempel (en die is heel hoog voor mij), maar ik heb een paar zaken opgezocht en vragen uitgezet om te zien in hoeverre als ik hulp inschakel of dit vergoed wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Ms.
Welkom op ons forum meid. Iedereen verdiend een stuk geluk jij ook, maar dat komt niet zo maar aanwaaien, zeker niet als je drinkt. Pas als je dat kan laten staan, en een hoop dingen verwerkt hebt die je door de drank weg gedrukt hebt, dan komt er voor jou ook geluk.
Drank maakt eenzaam want je sluit je af voor de maatschappij, je hebt geen echt contact meer met mensen en daardoor kom je alleen te staan.
Ik hoop dat je bij ons datgene vind waar je al zo lang naar opzoek bent meid, ik gun het je van harte.
Zie ik je bij Ditjes en datjes de dagdraad?

Liefs Bol.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi MsLusac,,

Welko op het Forum.

Je eenzaamheid herken ik wel,
je leeft je eigen leventje.
Buiten je gezin om weten veel mensen niet wat er van binnen in je omgaat!
Weten niet dat jij dagelijks een strijd moet voeren tegen de alcohol.

Veel mensen zullen het ook niet begrijpen,
Je bouwt een muur om je heen om jezelf te beschermen en uit schaamte.

Heb me ook heel lang zo gevoeld,
vond het verschrikkelijk om naar buiten te gaan,
geen zin om mensen om me heen te hebben.

Goed dat je de eerste stap hebt gezet zodat je een mooie frisse toekomst tegemoed kan gaan met je man en kinderen!
Wees eerlijk tegenover jezelf en je man,die zal je steunen waar hij kan!

Sporten helpt mij ook,elke dag om weer lekker in m,n vel te komen te zitten en als afleiding!

Wens je heel veel sterkte en maak je niet teveel druk om je huisarts!
Je zal versteld staan hoeveel begrip hij zal hebben!!

Groetjes Yah

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hai ms,

welkom hier, ben er ook nog niet zo lang, maar merk wel dat ik me door hier geregeld te komen, minder eenzaam voel. af en toe even tegen mensen aan te kunnen kletsen en je gevoelens te kunnen uiten is heerlijk. ik vind mijn weg hier nu wat beter, hoop dat jij dat ook snel hebt.

liefs janneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gisteren het nummer gedraaid van de huisarts, maar na een paar keer overgaan toch de verbinding verbroken. Ik durfde het niet, wat moest ik zeggen. Nog maar wat gepraat met een collega die dag, voelde met gewoon zwaar gestressed naar een mislukt werkoverleg met mijn directe collega (heb nl een duobaan). Het liefst wilde ik naar huis, heb gewoon zitten janken op het toilet zo zwaar had ik. Uiteindelijk mezelf tot de orde geroepen en ben weer op m'n plek gaan zitten nog altijd boos over wat er was gebeurd. Eenmaal thuis moest en zou ik me ontspannen voelen en dat lukte wel na een glas rosé.

's avonds een mail naar m'n leidinggevende gestuurd dat ik toch graag een 1 op 1 gesprek wenste die gaat morgen plaatsvinden. Dit is vanmorgen besproken. Tja toen zat ik dus met een volgend punt, hoe kom ik bij die huisarts terecht. Simpel bellen! Dus tegen 13.15 uur huisarts gebeld en afspraak gemaakt. Pff wat kan een mens zich dan opgelaten voelen door zo'n simpel telefoontje. Maar goed ik ben er nog niet.

Deze dag heeft me weer veel energie gekost ik ben bekaf. Morgenochtend dat gesprek in, ik heb nog geen idee wat ik ga zeggen, wat ik wel weet is dat ik nog niets over mijn alcoholprobleem ga melden, die stap is voor mij nog heel ver weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe is het afgelopen met het gesprek?
Hopelijk luchtte het op en kun je weer verder.
Elke stap is er eentje he, en je zult zien dat je steeds sterker wordt.
er zijn zoveel mensen die een alcoholprobleem hebben en de arts is
dan vaak de eerste die het hoort, buiten de fam./vriendenkring om.
Bij de AA van een vriend zeiden ze altijd: je bent pas echt een alcoholist
als je meer drinkt dan je arts. Begrip zal er zijn en hulp/steun/verwijzingen ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo MsLuzac,

Goed dat je inziet dat je een probleem hebt en wees gerust er zijn er zovelen. Daarin ben je niet alleen.
Zet de stappen hoe moeilijk ze ook zijn in de goede richting je krijgt er heel veel voor terug.
Je weet waar voor je het doet en zie dat als doel.
De weg zal misschien met hobbels gepaard gaan, maar breng je zelf niet van de wijs dat je het niet kunt.
Jij kunt dit zeker en gaat dit halen !!!
Met drank creeer je alleen maar meer leegte en ongeluk en beland je in een vicieuze cirkel. Doorbreek deze !!
Alleen jij bepaalt dat doorbreken van die cirkel en vraag ondersteuning van een ieder. Dat verlicht een hoop !!

Groetjes en heel veel succes

Gabber

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...