Soothe Geplaatst 11 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2008 Triest Woman!! Mijn volle waardering voor je inzet. Houd je goed.Groet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 11 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2008 quote: Originally posted by: SootheTriest Woman!! Mijn volle waardering voor je inzet. Houd je goed. Groet Doe ik, deal !!!!! Met dit forum gaat het zeker lukken !!!Warme groetx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 11 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2008 Har,een warme maar toch pittige posting van je die ik geheel kan onderschrijven.Houtje (ik zet het er maar even bij met al die zelfde koppies) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 11 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2008 Heftig Woman. Heb je post nog niet gelezen maar dat is niet mis! Ik wil je bij deze heel veel sterkte wensen en nog eens uitspreken dat ik je houding en de manier waarop je in de strijd staat erg knap vind Tina Ik zal aan je denken meid! HEEL VEEL STERKTE Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 11 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2008 Hoi allemaal,Dank voor felicitaties, 11 seprtmber is mijn sobriety-birthday pas maar even goed leuk...Ik kan als ik wil overal op reageren en tips geven aan iedereen hoe te handelen in elke situatie...Geen probleem... en natuurlijk zou ik dat doen onder het mom van behulpzaam zijn en mij betrokken voelen met de de ander...en oh oh als dat niet gewaardeerd wordt dan kun je wat mij betreft gelijk de boom in...schitterend voorbeeld van HET DRAAIT TOCH OM MIJ....Voordat ik zelf commentaar geef vraag ik mijzelf twee dingen af :1. weet ik voldoende van de situatie af , dus niet alleen wat de persoon schrijft maar ook heb ik het zelf wel eens meegemaakt ? zo ja ga ik door naar vraag 2...2. vraagt die persoon specifiek om hulp ? zo ja dan probeer ik kracht , hoop en ervaring te delen en dan nog is het resultaat daar van niet aan mij...Alleen als aan allebei de voorwaarden is voldaan geef ik suggesties... en natuurlijk houd ik mij daar ook niet altijd aan maar ik probeer het zoveel mogelijk te doen...Wat ik jammer vind is dat als mensen hier komen jammeren over hun partner of ex is dat de anderen vaak gelijk mee gaan schreeuwen van "wat een kl***zak" , " je hebt helemaal gelijk blabla".... zonder ook maar iets van die persoon te weten of te weten hoe de zaken echt in elkaar steken... en de persoon kan ook nog eens alles uit zijn of haar duim zuigen om aandacht te krijgen...en dat is heel triest en pijnlijk als je dat moet doen...en het is ook een pijnlijk proces om doorheen te gaan... ik was zelf ook zo...ik verdraaide ook van alles om als ik ruzie had met mijn partner in een goed daglicht te staan bij mijn ouders (het is een trut he Ziza) en bij kennisen en vrienden (ik wist wel dat je niet bij haar paste Ziza)...vertelde ik ze de waarheid ? nee alleen dat deel dat mij voordeel opleverde of ik ging een partijtje zitten janken dat ik het zoe moeilijk had en ze meer begrip moest tonen...(en natuurlijk niet in ogenschouw nemende wat voor bende ik er van had gemaakt)...Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik mijn partner voor alles en nog wat uitmaakte en dat ik bij haar weg wilde... "ze begrijpt mij niet".... nee gek he als je zuipt of gebruikt als een debiel... "ik krijg zo weinig aandacht"...nee gek he als je al jaren met iemand samenwoont die 1000 keer beloofd om te stoppen en wederom (helaas) moet teleurstellen omdat je weer terugvalt (hoe graag je ook wilt stoppen)...."ze wordt boos om het minste of geringste"...nee joh...gek he als die emmer van ellende al jaren aan het overlopen is..."ze heeft geen zin in sex"...jo gek man...komt misschien omdat je uit je mond stinkt en er niet uit ziet..."er is geen intimiteit meer" ... weet je wel wat het betekent Ziza ?? ...nou ik wist het niet en begin het langzaam te leren...Het is altijd makkelijk om de schuld bij de partner te leggen of te klagen over hem of haar... het grote voordeel is is dat je niet NAAR JEZELF HOEFT TE KIJKEN...Wat mij nog het meeste pijn doet is de walging die ik van mijn partners gezicht kon aflezen als ik de kamer betrad...niet zo zeer voor mijzelf maar voor haar...altijd maar weer moeten luisteren naar mijn frustraties , mijn dronken en stonede uitspraken...en daar zit je dan met twee kids en een een ontspoorde partner/vader...Ik wordt beoordeeld op wat ik DOE en niet wat ik graag zou willen in mijn hoofd...Vie,Je vriendin kan misschien contact opnemen met iemand van SLAA... (relatieverslaving) ...Als je wilt kan ik je per PB een telefoonnummer geven van iemand die ik ken... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 11 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2008 Albertina,Sterkte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 11 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2008 quote: Originally posted by: CarolienWe zitten hier uiteindelijk voor steun aan elkaar, om te zoeken en te geven, maar we zijn geen maatschappelijk werker en geen behandelaar. Zullen we er maar een vette streep onder zetten en over gaan tot de orde van de dag? Hopend dat dit niet meer in deze mate voorkomt. Ja uiteraard, maar ik heb mijn streep getrokken...is mijn volste recht.Fijne dag gehad De klus was niet zoveel werk maar het sociale gebeuren daaromheen wel 83 Jarige vrouw, met een bewogen leven achter de rug die blij was met een praatje. Kon het goed met haar vinden...gezellig een boterhammetje meegegeten en het werd vanzelf meer dan een praatje. Die kippenhokklus is verzet trouwens, bij haar heb ik de rozenstruik vastgezet.Ze praatte honderduit...erg helder en zelfbewust. Maar het was wat teveel. Ik vind het fijn dat het me lukte haar dat te zeggen op een goede manier en over te gaan op het werk. Ze pakte het goed op en ik kom er vast nog eens om andere dingen te doen die hoognodig zijn.Heb er een voldaan en dankbaar gevoel aan over gehouden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 11 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2008 Voor 100% met Ziza eens. Ook ik ga er niet op in als er over de wederhelft wordt gemekkerd.Ten eerste moet de drank uit de weg en keert er misschien veel zo niet alles ten goede.Ten tweede zou ik de persoon in kwestie wel willen spreken. Waarom zou ik op dat soort uitlatingen blind moeten varen.Inderdaad stoort het mij ook, dat wanneer iemand z'n partner als een kwade genius afschildert, hoeveel bijval er is, zonder iets van de persoon te weten. Men kan zoveel zeggen om de wederhelft in een kwaad daglicht te stellen.En.. het geeft een legitiem karakter aan het drinken. As jij zo'n man/vrouw had, zou je ook zuipen.Ik kan de steunbetuigingen als: wat een etter-wat een ploert, dan ook niet volgen. Een "beetje" ondoordacht!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 11 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2008 Dito.Nu eten en een beetje Portugal kijken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 11 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2008 Haaaii!Weer de hele middag zowat in de stad geweest. naar de beugeltandarts, naar de bieb en nog wat leuke sandaletjes gescoord met 70% korting, meegenomen voor 9 euries! Nog nooit zoveel aandacht aan mijn uiterlijkheden besteed als de laatste tijd. Werd dus ook echt wel hard tijd, om na jaren in oude vodden te hebben gelopen, eens wat de boel op te fleuren. In de uitverkoop!Dochter is al richting schmink. zoon mag ook zo. Voor mij begint het feest (de feestelijke ouderavond) om 20.00 uur! Nog ff bijpuffen... Het wordt weer groots opgezet, met geweldige licht,- en geluidseffecten, dans, toneel, zang en anders spektakel!!! Wel eens wat over de top (enthousiaste meester, ja, het is ook nooit goed). Maar de kinderen oefenen al weken, en noemen het al de "vreselijke ouderavond".... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 11 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2008 Overigens, wat er met mijn logé is gebeurd was voorspelbaar: ze gaat weer naar hem terug want hij heeft beterschap beloofd... bla bla bla. Ik probeer er afstand van te nemen. Niet gemakkelijk. Je ziet het gewoon tegen de grond gaan. Ook al dat ze gisteravond bij het eten vroeg: mag ik een biertje? Dus ik zeg, vind je het erg om water bij het eten te drinken, want ik drink geen alcohol. Dat vond ze wel heel raar. En dat is nog maar 22 en heeft de blauwe plekken nog op haar armen van de laatste mishandeling. Maar wat kan je doen? Ze is meerderjarig. Loslaten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 11 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2008 Ach.... En mijn ouders bellen net dat ze komen. omdat Klaas niet mee kan!!!Wat ben ik toch een ongelooflijke bofkont.....TINA, MEISJE! HEEL VEEL STERKTE VOOR JOU!!!! Ik denk aan je! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 11 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2008 Goed van jou Vie! Ik vind dat je de hele situatie goed oplost. Inderdaad, je kan verder niets voor haar doen. Als je wel ingrijpt dan heb jij het gedaan. Niet doen dus. Zij moet daar net zo achter komen als dat wij moesten ontdekken dat we te veel dronken. Onze naasten wisten dat allang al ................. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 11 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2008 Hoi Marjo, zo gaan die dingen. Men krijgt oog voor andere zaken! Ik liep er ook nogal shabby bij.Nu heeft er een metamorfose plaatsgevonden. Ik word zo langzamerhand waarachtig een heer!Gisteren in de bijenkorf een flitsende italiaanse zonnebril gekocht. Ook afgeprijst. Ik ben een zonnebril -freak.Je ziet Marjo, wat niet drinken vermag!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 11 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2008 quote: Originally posted by: VieOverigens, wat er met mijn logé is gebeurd was voorspelbaar: ze gaat weer naar hem terug want hij heeft beterschap beloofd... bla bla bla. Ik probeer er afstand van te nemen. Niet gemakkelijk. Je ziet het gewoon tegen de grond gaan. Ook al dat ze gisteravond bij het eten vroeg: mag ik een biertje? Dus ik zeg, vind je het erg om water bij het eten te drinken, want ik drink geen alcohol. Dat vond ze wel heel raar. En dat is nog maar 22 en heeft de blauwe plekken nog op haar armen van de laatste mishandeling. Maar wat kan je doen? Ze is meerderjarig. Loslaten. Vie, Huiselijk Geweld werkt net als een verslaving.Ik ben er ook geweest, het is echt moeilijk om eruit te komen.Niemand kan haar helpen, ze zal het zelf in moeten/willen zien.Ik geef je nog eens de link : http://shginfo.nl/Daar kun je als slachtoffer maar ook als omstander je verhaal kwijt. Gemiddeld gebeurd het 7 keer voordat een vrouw haar biezen pakt. Sterkte !!!Strong woman Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 11 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2008 Mooi! Dat jullie Vie hiermee zo kunnen helpen! Ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee!Soothe, mooi man! Dat is inderdaad één van de (vele) winstpunten. Je bent leuker voor de ander..... op een gegeven moment . Maar je vindt ook dat je er zelf weer mag zijn. Een beetje onszelf vertroetelen kan geen kwaad, zonuendan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 11 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2008 Nou,nou,nou kefje uitgelaten, heerlijk gegeten en er gebeurt weer vanalles achter mijn rug.Tina, heel veel beterschap.Women, wat is dat vreselijk voor je dat je vader is vermoord.Ben zelf ook vreselijk bang voor de tandarts maar je heb specialen angstartsen, die heb ik al 15 jaar wat je de angst niet over doet gaan maar ze gaan er beter op in en je kunt daar zelf ook wat makkelijker mee omgaan.Marjo, ik woon dichter bij die mooie Soothe als jij hahahahVie, ik voelde het al en mijn vraag is nu eigenlijk wat ze uitlokt door zelf ook te drinken. Praat geen enkele mishandeling goed maar doordat ze zelf ook drinkt kan ze misschien door haar gedrag wel veel agressie uitlokken.Har, was een gepeperde posting, ik zal zelf niet zo snel iemand laten vallen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 11 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2008 Ik ben weg hoor....Toedels!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 11 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2008 Druppeltje, als je deze ziet ben ik in de buurt. http://img165.imageshack.us/im...071/171832largetp3.jpg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 11 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2008 Ik denk dat ik vandaag voor het eerst op het forum lees: WAT DIE ROTDRANK MET HET LEVEN DOET< HET MAAKT ALLES KAPOT>Vandaag drink ik niet, geen probleem, bah ik wil helemaal niet.Iedereen sterkte die het nu moeilijk heeft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 11 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2008 Soothe ,Marjo en Marieke,The ladies en the gentleman. Goed dat jullie steeds meer gaan genieten. en als je er leuk uit ziet, is dat ook weer goed voor je innerlijk. En zo is de circel rond .wat drank al niet kapot maakt.An en Charlie, ik hoop dat het jullie nu gaat lukken.Albertina,Héééél vééé'l sterkte. Rust maar even een poosje lekker uit. je krijgt zoveel voor je kiezen.Blacky en Corinne gefeliciteerd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 11 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2008 Soothe, je bent bijna in de tuin!!!!!! Vond het een heel diepzinnige opmerking en erg mooi. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 11 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2008 Sammy: met mij gaat het heel goed, dank je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 11 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2008 quote: Originally posted by: druppeltjeHar, was een gepeperde posting, ik zal zelf niet zo snel iemand laten vallen. Dan begrijp je me verkeerd. Ik laat haar niet vallen, geef alleen maar mijn grenzen aan.En soms moet je hard zijn, vooral als je merkt dat die ander best een standje kan gebruiken (positief, hard maar eerlijk)Wil hier niet de therapeut of moderator uithangen hoor, maar net als jullie heb ik een verantwoording op het forum. Die ligt niet alleen bij Tactus (die zijn lang niet altijd aanwezig) Het is echt verkeerd als iemand op zo'n manier (schelden en beschuldigen) zijn/haar stempel op een avond drukt...dat kan ik simpelweg niet aan me voorbij laten gaan.Juist omdat ik het uit, blijf ik er niet mee rondlopen en kan zo goed bij mezelf blijven. Ik laat me niet meeslepen in drama's maar loop er ook niet voor weg, als ik er ongewild mee opgezadeld word.Genoeg bezig geweest met verduidelijken nu Het is inmiddels een oude koe geworden en hopelijk blijft dat zo.En nu zand erover Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 11 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2008 Ik ben het wel met de vorige sprekers eens om niet "zomaar" mee te blèren dat die-en-die een l*l is of een kl**tz*k maar van de andere kant, je werkt je 25 uur per dag, 8 dagen in de week, 13 maanden per jaar te pletter voor je schatten, en dan komt je ex langswapperen en doet de meest onzinnige en belachelijke dingen en dan is een beetje (ongeneerde) bijval wel gewoon even héééérlijk. Sorry dat ik mensen daarmee voor het hoofd stoot, maar het is wel GEWOON FIJN om heerlijk partijdig gesteund te worden.Ik wéét ook wel dat ik niet alle fijnbesnaardheden van mijn Ex dan in het volle daglicht zet en glorieus laat beschijnen. Maar ik denk dan maar zo: tegen ZIJN vrienden en familie kan hij even ongegeneerd kletsen over mij en die kletsen weer met HEM mee. Waarmee de balans weer in evenwicht is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden