Spring naar bijdragen

woensdag 11 juni 2008


blacky

Aanbevolen berichten

Mogge allemaal,

Ben een paar dagen weg geweest en sinds gisterenavond weer terug maar toen k de deur van onze huiskamer open trok smeet ik deze weer even hard weer dicht. Ben me rot geschrokken van de discussie die er afspeelde dus maar weer vertrokken want mezelf kennende kan ik het niet laten me er mee te bemoeien en dat had het wel eens erger kunnen maken. Als ik me met dit soort gesprekken ga bemoeien dan leid het er vaak naar toe dat ik uiteindelijk de gebeten hond ben hahaha.

Har, dank voor je belangstelling en idd waar zijn de anderen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 279
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Heej Tina, wat lief dat je het onthouden hebt. Het dak is inmiddels gerepareed waarvoor ik een vette rekening kan verwachten. Van de inboedel nog niets gehoord en volgende week komt de schilder het plafond witten. Er is weinig animo voor mijn huis dus kijker zullen er intusser niet komen denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enne Marjo jij ook bedankt voor je belangstelling, ik heb nog steeds mijn ene oor aan de linker kant zitten.........Voor de rest alles in het midden en das maar goed ook anders zou ik van opzij moeten plassen. Hoe het allemaal met jullie gaat heb ik niet bijgelzen want toen ik gisteren in de strijd belande ben ik er als een haas vandoor gegaan en er nu net pas weer op gekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meiden en jongens, ik heb een probleem. En het heeft niets met drank te maken, maar netwerken kan nooit kwaad, dus ik ben maar even brutaal.
Gisteren is een werkneemster van mijn zus eindelijk op de proppen gekomen met het feit dat ze door haar vriend mishandeld wordt. Het type is bekend: hij drinkt, slaat haar in elkaar, wil daarna meteen seks (sorry hoor, maar zo is het), ze mag op haar werk van hem niet naar de kantine want dan zou er wel eens een man naar haar kunnen kijken en hij belt haar elk uur op als ze op haar werk is.
Gisteravond werd ze weer door hem in elkaar gemept maar ze kon nog net een nood-sms naar mijn zus sturen. Die heeft haar toen opgehaald en ze logeert nu bij ons.
Wij zitten ook niet zo ruim in de plek. Blijf-van-mijn-lijf zit vol en geeft voorrang aan vrouwen met kinderen.
Haar salaris wordt tot begin juli nog op de rekening van die man gestort. Dus ze heeft geen cent om ergens een kamer te huren.
Kunnen jullie mee zoeken met adressen waar ze wel opvang kan vinden? Ik zit al de hele morgen te bellen en op internet te zoeken, maar eigenlijk is er weinig. Tips zijn dus heel erg welkom. Het gaat om regio Rotterdam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Vie, kan ze niet met een politie en artsen verklaring in aanmerking komen voor een sociale woning? Elke gemeente moet een aantal woningen beschikbaar hebben voor sociale indicaties dus waarom zij niet. Jammer dat ik je verder niet kan helpen want ik heb meer ruimte dan me lief is. Wens haar heel veel sterkte en ik hoop maar dat ze niet terug gaat naar die man want mijn ervaring is (heb 2 jaar als vrijwilligster gewerk voor mishandelde vrouwen) dat ze bijna altijd weer terug gaan na kort of lange tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal, even klagen als het mag. Dit is mijn 4e cleane dag na 10 jaar zuipen (afgezien van 3 maanden gestopt 5 jaar geleden) en voel me zo verschrikkelijk moe. De 1e en 2e nacht kon ik bijna niet slapen maar vannacht heb ik toch ruim 8 uur geslapen.

Ik baal ervan dat ik zo moe ben want ik heb nog hartstikke veel te doen, ook al heb ik 2 weken vakantie. Ik heb mijn vakantie gebruikt om te stoppen met drinken en mijn achterstallige dingen te doen. Vorige week schonk ik rond deze tijd al mijn eerste drankje in (vakantie he).

Ik verheug me enorm op de tijd dat ik door mijn nuchterheid me beter ga voelen, meer geld heb en geen achterstallige rotzooi. Maar nu is dat nog niet zo. Al heb ik al wel een groot deel van de achterstand ingehaald, heb ik toch nog steeds heel veel te doen.

Ik hoop dat die moeheid snel overgaat. Ik heb ook al 4 dagen geen koffie meer op omdat ik las dat het slecht was in combinatie met ontwenningsverschijnselen bij stoppen met alcohol en omdat mijn koffie toch op was. Maar ik heb nu eigenlijk toch wel zin in een heel erge sterke kop koffie, met suiker zelfs terwijl ik dat normaal nooit doe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjee wat een angstig verhaal.
Verleden week of die week ervoor, weet ik niet meer precies, heb ik een documantaire
op tv gezien over deze problematiek.
En idd het is zo als jij het schrijft Drup de meeste vrouwen gaan weer trerug naar de ellende
omdat er geen veilige opvang is.
Wat ik wel uit de documantaire heb begrepen is dat je altijd aangifte bij de politie moet doen.
Zij kunnen je dan verder helpen.
Sterkte Vie, lief dat je haar in huis hebt genomen, tja je kan weinig anders, in zo'n situatie laat
je iemand natuurlijk niet alleen.
Ik zou in elk geval aangifte doen, maar dat moet de dame in kwestie natuurlijk ook wel willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Druppeltje, en ik besef dat ook, dat ze in een opwelling is weggelopen en misschien wel weer terug gaat. Zo gaat dat vaak.
Maar dat wil niet zeggen dat je niet je best hoeft te doen voor een ander. Al is er maar 1 dag respijt, 1 dag van inzicht.
Ik log nu even uit en lees nog of er meer tips zijn gekomen.

Oh, nu ik het schrijf zie ik dat er meer reakties zijn gekomen.
Aangifte doen wil ze niet, want ze heeft met hem te doen. (??????)
We zullen wel zien, en veel dank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Elvez!

Moe zijn hoort erbij! Geef er maar aan toe! Je lichaam heeft tijd nodig om te herstellen. Je gaar hartstikke goed joh! Volhouden nu!
En die sterke bak koffie..... Ik zou hem gewoon nemen als ik jou was. Mét suiker! Je lichaam heeft behoefte aan suiker, deze nam je onbewust ook al in dmv alcohol (dat bevat veel loze suikers). Beetje toegeven aan je verlangens dus. Behalve aan de alco. Komt helemaal goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Elvez, ik heb even je profiel gelezen. WELKOM!

Het kijkt mij dat minder drinken niet je sterkste kant is. De pilsjes die zaterdag voor je klaar staan (maar maar die je ook niet hoeft te nemen) zou ik zeker laten staan.
Vanwaar de ingeving, dat het bij twee blijft, wanneer de praktijk het tegendeel heeft bewezen.
Dit is alcoholisten praat!! Wat hebben de twee pisjes voor meerwaarde, als je eigenlijk een derde wil.
Is het niet verstandiger resoluut te kappen? Het een beetje drinken, maar meer willen, is pure zelfkwelling.
Dus ga er voor en tracht te stoppen. Dat geeft minder kopzorgen.

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie misscihien bij het leger des heils in Rotterdam
The Village
Vrouwenopvang The Village biedt plaats aan 50 vrouwen en kinderen. The Village richt zich onder andere op vrouwen die:
psychisch, sociaal en / of lichamelijk mishandeld zijn;
uit huis gevlucht of gezet zijn;
ernstige schuldenproblematiek hebben;
kampen met opvoedingsproblematiek.

Met behulp van de persoonlijk mentor en het maatschappelijk werk werkt de vrouw aan haar (multi-disciplinaire) problemen.

The Village
Kooiker weg 26
3069 WP Rotterdam
telefoon: (010) 222 98 40

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of Stichting AROSA
Bent u slachtoffer?
Bent u familie van een slachtoffer of kent u iemand die een slachtoffer is?
Bent u zelf hulpverlener/ doorverwijzer en heeft u vragen?

Intakebureau Stichting ArosA
010-4761680

Bel het Advies- en Steunpunt Huiselijk Geweld (ASHG)
Regio Rotterdam:
010-4438444

Het landelijke nummer
Buiten de regio Rotterdam
0900-1262626

Advies en informatie
Advies, informatie en hulpverlening
Naast vrouwenopvang en begeleiding is preventie, voorlichting en ambulante hulpverlening inmiddels een belangrijk onderdeel van het aanbod van ArosA, waarbij de nadruk ligt op het stoppen, voorkomen of escaleren van huiselijk geweld.

In het kader van Integrale aanpak Huiselijk Geweld is er - zoals eerder in deze brochure omschreven - voor de regio Rotterdam het Advies- en Steunpunt Huiselijk Geweld. Bij het ASHG is alle gewenste informatie te verkrijgen voor slachtoffers, betrokkenen en plegers.
De stichting bezit al meer dan twintig jaar expertise in het opvangen en methodisch begeleiden van slachtoffers op het gebied van eergerelateerd geweld. In ArosA's expertisecentrum Eergerelateerd Geweld kunnen hulpverleningsinstanties en beroepsgroepen gedegen advies krijgen over deze specifieke vorm van geweld. ArosA heeft onder andere over dit onderwerp tevens een boek uitgegeven: 'De Prijs van Vrijheid', geschreven door Bea Jasai. ArosA geeft naast informatie over hulpverlening en opvang ook (groeps)voorlichting over de diverse aspecten van huiselijk geweld. Deze voorlichting is met name bedoeld voor:
. beroepsgroepen zoals (school)maatschappelijk werkers, fysiotherapeuten, docenten en opleidingscentra;
. intermediairs zoals opvoedingsondersteuners, medewerkers van migranten- en vrouwenorganisaties;
. bezoekers van onder andere buurtcentra en cursisten van de basiseducatie.

Het doel van deze bijeenkomsten is het vergroten van inzicht in de problematiek van huiselijk geweld, het (sneller) herkennen van signalen en adviseren over hoe te handelen. Daarnaast wordt er informatie gegeven over instanties waar naar kan worden doorverwezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Puberhersens werken blijkbaar nog niet helemaal op volle toeren, tenminste dat begrijp ik uit de postings.
Maar, eigenlijk zouden die pubers jullie bezorgde postings eens moeten lezen, kan niet natuurlijk.
Dan zouden ze weten wat een geweldige lieve ouders, jullie, Marjo, Pippi, Houtje, zijn!
Echt ik neem mijn petje voor jullie af, en vooral voor Pip en Houtje die het toch grotendeels alleen moeten doen.
Er spreekt zoveel liefde uit jullie berichten over de kids.
Zelf heb ik altijd graag kinderen gewild, heb ze helaas niet gekregen, het lijkt mij zo'n rijk bezit, ondanks de puberproblemen ben ik stiekum wel eens een heel klein beetje jaloers op jullie, maar nautuurlijk jaloers in de goeie zins des woords niet uit afgunst, maar dat begrijpen jullie wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Elvez..moe zijn hoort helaas bij het ontgiften..probeer zo veel mogelijk water te drinken en gezond te eten, veel fruit.

Zelf heb ik blijkbaar de overganghormonen die me in een mineur stemming brnegen. Er is geen glimlach op mijn lippen te krijgen en dat is voor mij een uitzondering.
GRRRR!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De tijd om alles na te lezen en op een ieder te reageren ontbreekt me. Ik heb begrepen, dat er jubilarissen zijn!! Dus allen gefeliciteerd!!
Het mag terecht als een overwinning gezien worden en men kan zichzelf een schouderklopje geven, mocht een ander het niet doen.
Het zwaard opnemen tegen de Grote Satan, is opzich al een nobel streven. maar dan ook zijn kop eraf hakken verdient een pluim, bij deze dus!!

Groet van de koppensneller.
B)

***Ziza, toppie!
***Corientje, klasse! :heart:
*** Marjo, wat kunnen die noorderlingen doorduwen. :heart:
*** Blacky, Fuerte!! Je gaat weer als van ouds! :heart:
Allen, ga ervoor, er valt winst te behalen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee saf dat is niet mijn ding, lief dat je het oppert maar zo'n baan past niet bij mij.
Nu ben ik niet zo in de stemming voor een cariere move, ik moet eerst zonder ellende uit deze baan komen.
Dan zie ik verder
één ding tegelijk, nu moet ik eerst een beetje uitrusten en beter worden.
Ik ga dan ook even lekker slapen.
Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Elvez, welkom in onze huiskamer en geniet maar van je bakkie, hier heb je de suikerklontjes........

Tina niet vaak terug omdat er geen veilige haven is maar omdat ze alles in de steek hebben gelaten en soms nog hoop hebben. Vaak verkopen deze mannen mooie praatjes en beloven beterschap....Ze zijn vlak na het geslagen zijn ook vaak in de war en onzeker.

Vie er schiet me ng iets te binnen: er bestaat sinds enige tijd de mogelijkheid dat de dader het huis uit moet en niet het slachtoffer maar ook dan moet ze aangifte doen. Hoe moeilijk het ook voor haar is aangifte moet ze altijd doen anders heeft ze geen poot om op te staan, ook niet voor een sociale woning. Helaas voel ik de bui al weer hangen als ze nu al medelijden met hem heeft............@!#$%^ze moet medelijden met zichzelf hebben en het niet pikken. Als ze geen aangifte doet en terug gaat is het cirkeltje rond.

Sorry, werd even woest en dat is ook de reden dat ik gestopt ben met dat vrijwilligers werk, ik raakte zo gefrustreerd. Kon het na 2 jaar wel uitschreeuwen: dat soort mannen houden nooit op tenzij ze zelf hulp zoeken, ben sterk, pik het niet om je te laten slaan, heb medelijden met jezelf en laat je niet ompraten door hun oprechte spijt. Toch na mijn (en dat van andere hulpverleners)aandringen ging het gros weer terug. Dat zelfde gros heb ik ook nog diverse malen terug gezien...........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...