Spring naar bijdragen

maandag 16 juni 2008


water

Aanbevolen berichten

Hoi Geer,

Veel succes en voor de hogere macht hoef je echt niet bang te zijn. Voor die hogere macht kun jezelf invullen wat JIJ WILT. De hogere macht kan de tafel zijn waar je met je AAgroep aanzit. Het is een gezegde. Zelf bezoek ik elke week een meeting en heb daar veel baat bij. Ik kan het je echt aanbevelen.
Mijn ervaring is positief.

Groet, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 114
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Marieke, wat jij vandaag allemaal geschreven hebt doet me denken aan wat Rufus vertelde toen wij net een jaar droog stonden. Ik heb het hier al eerder geschreven, maar doe het nog maar een keer.

Iemand waarmee Rufus toevallig in gesprek was geraakt, bleek ook een alcoholist te zijn, die al zo'n zes jaar droog stond. Toen hij hoorde dat Rufus een jaar droog stond waarschuwde hij hem voor het tweede jaar. Deze man zat bij de AA, en had al veel mensen tijdens dat tweede jaar onderuit zien gaan, omdat ze zich net als jij afvroegen of het voor hun eigenlijk ook wel gold, dat ze nooit meer een glas konden drinken.
Tuurlijk, de eerste keer lukt dat meestal best wel, en de tweede en derde keer misschien ook. Maar bij allen kwám dat moment dat ze toch weer een glas namen op een moment dat ze dat beter niet hadden kunnen doen, en dat het niet bij dat ene glas bleef. En ze weer terug waren bij af.

Bij mij is die gedachte inmiddels ook al een paar keer opgekomen. Ik ben niet anders dan de meesten, ook in dit opzicht niet. Maar ik heb de waarschuwing die Rufus aan mij doorgegeven heeft ter harte genomen. Ik heb ook geleerd van de mensen hier op dit forum, die na jaren droog staan toch weer opnieuw moeten beginnen, omdat ze op een gegeven moment dat eerste glas weer genomen hebben. Ik leer er nog steeds van, en ik leer ook van jou, zoals je hier vandaag op dit forum schrijft. Want ik vind je gedachten bloedgevaarlijk. Dit is de gemeenste en geniepigste gremlin van allemaal.

Trap er niet in meid! Ook jij zit in dat tweede jaar, en ook jij bent net als ik, en vele anderen hier. Je bent zo enorm gegroeid dit jaar, je bent rustiger, je kunt een hele hoop situaties beter aan. Loop niet het risico dat allemaal weer te verliezen door een experiment dat verkeerd kan aflopen!
Verliefdheid of niet, teleurgesteld in je man of niet. Het heeft helemaal niets met een glas wijn of bier of wat dan ook te maken. Ook dit kun je zonder. Beter zelfs!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geer, Hanneke, ik weet nog als de dag van gisteren dat ik ook net begon met stoppen. Dezelfde twijfels, dezelfde vragen, dezelfde voorwaarden, dezelfde afspraken met mezelf als die ik nu bij jullie zie.
Neem het dag voor dag, dat geeft rust. En als je denkt dat het met alcohol beter is, geef het nuchtere leven dan toch een kans en drink gewoon eens een paar weken niet. Wat er ook gebeurt en hoe je je ook voelt, neem die eerste gewoon niet. Je zult je steeds beter gaan voelen en je zult steeds positiever worden.
Ik heb respect voor jullie moed en inzet en ik wens jullie heel veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allen!

Ik heb een lange dag gemaakt, want ik wil wat tijd over hebben voor woensdag en donderdag.
Woensdagavond speelt Springsteen in de Arena en daar heb ik zin in!
Verder was het stil, heel stil op het werk, maar het begint al bijna te wennen. Ik ben weer helemaal into the hits van vandaag met de hele dag de radio aan!
Ik heb vrijdag een prachtig een prachtig onderbeen gekregen! De fysio heeft het helemaal beplakt met allemaal strips, in de hoop dat het vocht zo beter afgevoerd wordt! Douchen mag,
Alleen worden die pleiste strips wel helemaal nat en dus ook de sok en de broek die ik daarna aantrek. Daarnet alvast maar gedoucht, dan kan de boel vast drogen. Over die strips zit nog een andere strip om mijn achillispees te ondersteunen. Kortom, waarlijk feestelijk!

Geer,
je klinkt goed! Last van trillen of andere verschijnselen? Ik was bijvoorbeeld vreselijk trillerig en kon pas weer een kopje vasthouden als ik mijn dosis diazepam had gehad! Na een dag of 3 waren de ergste verschijnselen over!

Hanneke,
welkom hier! Ik hoop dat je weet vol te houden. Als je het moeilijk krijgt, kan je altijd hier komen, er is altijd wel iemand die even tijd voor je heeft!

Pip,
een heleboel bijdragen heb je geschreven! Ik waardeer ze zeker, al zijn ze mss niet alle 4900 even waardevol geweest! ;)

Marieke,
herkenbaar die gedachten, al sta jij veel langer droog dan ik! Ik denk persoonlijk niet dat een slok wat uitmaakt, althans niet voor mij! Ik eeet ook rustig gerechten die in wijn gestoofd zijn. Ik merk nie dat ik daar trek van krijg! Maar dat zal voor iedereen anders zijn!

Sammy,
een hele fijne vakantie toegewenst! Ik hoop dat je lekker kan genieten en dat je mooi weer hebt!

Corinne,
die dag van gisteren heb je toch maar mooi in je zak, ook al gaat het vandaag weer wat minder!

Safi,
hoe heb je het gehad, de afgelopen dagen?

Marjo,
al wat meer bijgekomen vandaag! Je hebt echt een mega-prestatie neergezet hoor!

Haddock,
fijn je weer te lezen! Mooi dat je af en toe weer kunt drinken, al zou ik er huiverig voor zijn!

Jozias,
gefeliciteerd met je mijlpaal! :present::musicnote::moon:

Trees,
weer een beetje zonniger bij jou vandaag?

Soothe,
zo goed om jou iedere keer te lezen nu! Je gaat zo goed!

Aan degenen die ik niet heb genoemd, ik leef en lees mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, thanks, jij verwoordt op prima wijze de kriebels die ik ook kreeg bij het lezen van die "een beetje kan best"-berichten.
Ik zit ook in m'n tweede jaar en ik herken die gedachten. Maar ik wil het niet, ik hoef het niet en ik doe het niet.
En inderdaad, nuchter blijven staat los van al het andere.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn Water dat jij er ook zo over denkt. Persoonlijk wil, hoef en doe ik het ook niet, een beetje proberen, en dat hoop ik nog lang zo te houden.

Gem, aan die reminder heb ik al veel gehad. Die blijf ik onthouden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je, ik loop ook alweer een tijd rond met de gedachte dat ik wel weer eens mee kan drinken, maar ik geef er (nog) niet aan toe. Elke dag denk ik, okee, morgen mag ik wel drinken maar vandaag niet en zo stel ik het steeds uit... soms verlang ik echt nog wel naar zo'n avond flink tetteren en schijt aan alles hebben... en ik kan ook niemand beloven dat ik nooit meer zal drinken....


... maar aan de andere kant heeft het afgelopen jaar me zoveel opgeleverd, het heeft me zoveel stabieler gemaakt, ik denk een stuk positiever over mezelf, ik waardeer mezelf en het feit dat ik het zonder drank doe, ik ben zoveel beter geworden in het aangeven van mijn grenzen waardoor mijn leven ook veel aangenamer is geworden. Ik heb geleerd los te laten en dingen maar gewoon te laten gebeuren, geleerd geduld te hebben want alles komt altijd op zijn pootjes terecht... en ik voer nu ook dingen uit die al jaren op mijn to-do lijstje stonden omdat ik het gewoon aandurf.

Morgen zie ik wel.... maar vandaag drink ik niet!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem bedankt, wat lees ik nu Gemmetje. Jij vindt persoonlijk, dat een slok niet uitmaakt. Je doet het ook in de gerechten. De gerechten, daar heb ik vrede mee, maar de slok, die neem je toch niet wel!!!
Gemmetje, het ga je goed. Sterkte met het physiek en... Bruce!!!! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jozias, gefeliciteerd met je mijlpaal, heel knap van je.

Soothe hoe gaat het in de big city? Kijk telkens naar een blonde kop met een grote lach en een klein zwart hondje maar tot op heden zoiets nog niet gezien en dat komt natuurlijk dat ik weer eens helemaal een verkeerde voorstelling heb. Misschien maar goed ook want stel dat ik hem aanspreek........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het idee van eentje kan wel, doet me sidderen en beven. Heb ik daarvoor zo mijn uiterste best gedaan!!!
Als de praktijk, keer op keer het tegendeel heeft bewezen, dus dat het niet gaat, wat zou er dan nu anders zijn. Mijn vermoeden is, dat ik in no time terug bij af ben en erger dan ik ooit was. Er komt me een portie schuldgevoel om de hoek kijken, en ook dat moet weer met een drankje gedempt worden.
Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies, Tapas. Mooi gezegd, dat loslaten en geduld hebben, ik noem dat wel eens "de tijd de tijd geven". Alleen dat todo-lijstje van mij schiet nog niet echt op... ik ben nog best vaak moe maar ja dat komt misschien ook omdat ik nu beter in m'n werk zit en daar dus meer doe. Gevolg: 's avonds een beetje huishouden en dan is de energie al gauw op, dan blijven de grotere klussen wel eens liggen. Ach, daar heb ik de rest van m'n leven nog de tijd voor...

Ik heb niet het gevoel dat een borrel iets aan mijn leventje toe zou voegen. Ik kan me ook lekker voelen door te gaan douchen, of slapen, of met de hond wandelen, of werken, of gitaarspelen, of even lekker dom een film kijken met de voetjes op tafel en een zak chips naast me.
En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat ik altijd in de auto kan stappen, dat ik geld overhoud, dat mijn lijf er blij mee is, dat ik beter slaap en frisser opsta...

Zuipen is echt stom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat de fles wijn leeg gegaan is, en dat ik daar niet blij mee ben. Het blijft 'n moeizame strijd. Voorlopig wordt de nullijn hier weer gehandhaafd. Voorlopig. Dit schijnt mijn manier te zijn. Ik zal kond blijven doen van mijn perikelen, zo nu en dan.

Kransgenoten, hou het droog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat je ons zo nu en dan op de hoogte blijft houden van je persoonlijke strijd Haddock. Ook hier is vele malen een fles wijn leeg gegaan, en was ik daar niet blij mee, voordat ik besloot dan maar voor de nullijn te gaan.
Ieder schijnt zijn eigen moeizame strijd aan te moeten gaan, het is niet anders. Het is het bewustzijn van die strijd, en het feit dat je niet blij bent met die lege fles, wat telt. Hou dat vast. Keep on shoveling.

Marieke, ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal!

Daar ben ik weer eens eventjes op deze heugelijke dag, vandaag 2 maanden droog!!

Floor
Gem
Druppel bedankt dat jullie aan me gedacht hebben!! :) Heel lief!

Ben een beetje erg moe de laatste tijd en al een paar x niet lekker geworden dus ook geen fut voor het forum, heb bloed laten prikken en krijg woensdag de uitslag....

Tis jammer dat mijn man niet aan mijn mijlpaal gedacht heeft, tja verwachtingen weer hè, ik had het wel gezegd een maand geleden dat ik dat leuk zou vinden als hij er aan zou denken, mannen houden van duidelijkheid toch, maar niks hoor, eigenlijk heb ik er zelf ook niet echt veel aan gedacht of een taartje gekocht maar misschien toch maar bloemen morgen, is eigenlijk wel leuk, als je je zelf niet kietelt...

Hanneke welkom!

Geer sterkte!!

Voor de rest, hoop dat het jullie goed gaat!:present:

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!

Heftige gedachten hier.
Van die flitsen die ik totnutoe nog koelbloedig neer kan sabelen...

Jozias, van harte! :musicnote::heart::present: Goed van je, 2 maanden!! Je doet het super! Flink dat je naar de dokter bent geweest, ik hoop dat de uitslag goed zal zijn!

Gem, ja, ik ben weer wat uitgerust. Dank je! Wat zul je een mooi been hebben zo! Ik hoop dat het helpt!

Toevoeging; Ja, Jozias! Koop maar wat leuks/lekkers voor jezelf. Doe ik de laatste tijd ook weer eens. Bevalt best!! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haddock, zo zie je maar hoe je kan balanceren op de grens en dat het moeilijk is om het bij 1 glaasje te houden. Mij sterkt het weer dat ik het maar niet moet proberen!

Water, mijn to-do lijstje gaat ook niet echt vlot hoor, maar ik ben mijn creativiteit weer aan het oppakken en dat heb ik jaren opzij geschoven en laten verslonzen. Nu durf ik er eindelijk mee naar buiten te komen en dat voelt goed!!

Jozias! gefeliciteerd met je 2 maanden!! en op naar de 3 he!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een goede avond allemaal.

Wat ging de tijd vanmiddag ineens snel. Moest me nog haasten met het avondeten en dan roesj roesj naar mijn vriendin om naar koor te gaan. We hebben weer lekker geoefend.

Ik ben moe en ik heb slaap. Dus ik ga zo alles klaarzetten voor morgen. Daarna kom ik nog wel even langs.

In de vlucht zag ik wel dat een aantal wat langer droogstaande mensen gedachten koesteren aan 'een keertje een glas moet toch kunnen'. Een gevaarlijke gedachte. Met veel moeite heb ik mijn nuchterheid herwonnen. Voor mezelf sluit ik die mogelijkheid uit. Ik vermijd ook gerechten die bereid worden met een of andere alcoholhoudende drank. Ik pas er voor. En als mensen mij ongezellig zouden vinden omdat ik hun gezondheid wens door het klinken met een glas water of fris, dan hebben zij een probleem en niet ik. Alcohol is gif voor mij. Nog steeds, na meer dan een jaar droog, ben ik aan het herstellen van mijn alcoholmisbruik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...