Spring naar bijdragen

ook een nieuwkomer

kristelw

Aanbevolen berichten

goedemiddag

eigenlijk wil ik heel mijn verhaal neerschrijven, maar dat zou nogal een boek worden :-) toch wil ik een groot gedeelte van mij neerpennen inzake dan het alcoholgebruik.

Tot mijn 27 jaar heb ik nooit (behalve op Kerstmis, Nieuwjaar en een familiefeest) een druppel gedronken, ik was zelfs echt anti, ik kon van mijn toenmalige partner niet verdragen dat hij 3 glazen dronk.
Toen ik pas met hem getrouwd was, gingen we bij een motorclub, er werd absoluut niet gedronken als we gingen rijden, dat was taboe en ik als anti-alcolholgebruikster .... maar we gingen naar een weekendje motortreffen en ik dronk me lazarus, de eerste keer in mijn leven, 's anderendaags wist ik nog maar flarden, maar ik werd geaccepteerd !! Na een jaar lang de stijve trut te zijn geweest, was ik nu opeens wow ! Maar wat ik die nacht in pure dronkenschap verteld heb, ????
Enfin, daarna dronk ik in het weekend een glaasje of 3-4 en that was it! In de week dacht ik nog niet aan alcohol.
Tot mijn scheiding ... en nog een mislukte relatie .. ging ik bijklussen in de horeca, maar wat ik verdiende ging direct daarna op want we gingen doorzakken met collega's tot 5-6u 's morgens en dan om 8u op kantoor. Pfff
Ik leerde iemand kennen, ook groot alcoholgebruiker en we gingen door, toen raakte ik zwanger en van de ene dag op de andere, vanaf het moment dat ik dat wist, geen druppel meer. Ook toen ik bevallen was, wou ik niet meer drinken, want ik voelde me goed, zalig zelfs om zonder die alcohol te kunnen en dat meer dan een jaar lang .... tot hij voor mij een karaf wijn bestelde toen ik naar het toilet was, ik kwam van het toilet en en ik zei nog, ik heb geen zin, ach doe niet flauw en drink nu dat karafje op .... En lap ik was weer vertrokken, dat zo één karaf wijn zo doorslaggevend kon zijn. Dat was in 2003!
Doordat we beiden alcohol dronken, kwamen er ruzies en uiteindelijk liep ook deze relatie op de klippen.

Maar ja, toen leerde ik mijn huidige vriend kennen, hij dronk ook veel, we hebben nachtenlang gefeest, uit mekaar geweest, terug bij mekaar, terug van mekaar en dit sinds 2009, elke keer beloofde hij te stoppen met drinken, maar ik dacht gewoon ok, jij moet stoppen met drinken, ik heb geen probleem ..
Hij heeft ondertussen een ongeluk gehad en omdat hij vooral inwendige wonden had, kan hij nu niet meer drinken, ik heb hem vanaf dag 1 gaan bezoeken in het ziekenhuis, ondertussen is dat even geleden en hij drinkt nog steeds geen druppel, hij zal ook alleen maar 's morgens even op café gaan om een koffie te drinken, met gevolg dat ik soms met een excuus gauw er één ga drinken, en mij een crimineel voel omdat ik toegeef aan die behoefte
Ik ben dus al wel heel lang niet meer echt dronken geweest, geen kater gehad, maar dat is niet genoeg! Ik besef ook dat minderen geen optie is, ik kan wel stoppen na 2 glazen maar dan dan wil ik die dag erna ook iets en die dag erna ook ...

En het rare is, hoewel mijn vriend nu zelf door dat ongeluk niet meer kan en mag drinken, en hij mijn probleem beseft, kan en durf ik bij hem geen steun te zoeken, het is geen prater en lacht alles weg.

Ik heb van jullie gelezen, neem vandaag geen eerste glas, .... en als er drang is zoek een afleiding?
Dan denk ik, wat moet ik hier doen tijdens mijn middagpauze? Een eindje gaan wandelen? Ik moet iets doen om te ontspannen maar niet naar een café rijden om iets te drinken.

Ik vraag me af hoe het leven zou zijn zonder die drang? Toen ik zwanger was, had ik dat ook niet en dronk ik zo veel van te voren? Als het mij toen lukte, moet het nu toch terug lukken ?
Ik sta hier mee op en ga hier mee slapen, ik voel mij uitgeput, teneergeslagen, rusteloos en schuldig.
Ik wil die berg opklimmen en er niet meer afvallen, op de top van de berg een stevige paal zetten waar ik mij kan aan vasthouden.

Herkennen jullie hier iets in, kan je mij een advies geven ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo kristel,
welkom hier.Zomaar advies geven kan ik je niet,
wel kan ik je aanraden de online therapie hier te doen
via home van Alcoholdebaas.nl
Daar krijg je individuele begeleiding en leer je inzien waar jouw
triggers zitten, wat helpende gedachten en handelingen zijn voor je
en een plan maken hoe nu verder.
Je staat nu bij de Ditjes en datjes een beetje verloren, misschien dat de moderator je naar
Wie is wie kan verslepen, daar krijg je vast meer berichtjes.
Op de dagdraad kun je wel mee komen schrijven en wie weet wat dat voor je oplevert.
Veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Kris, en van harte welkom,
Ja soms moet je wakker geschut worden door iets ergs voordat je het gevecht kunt beginnen om a.d.b. te worden.
Wil je helemaal stoppen of minderen?
Kom maar gauw naar de dagdraad en praat met ons mee. Het kan soms zijn dat we je niet horen omdat we dan druk bezig zijn met van alles.
Plaats je bericht dan nog een keer of met hoofdletters, maar ga niet weg.
Het kan zijn dat het je niet ineens lukt om de drank te laten staan, maar ga niet weg!!!!!!!! Sommigen zijn na jaren nog aan het vechten, sommigen lukt het ineens, maar we zijn mensen en mogen fouten maken. Blijf komen en je zal zien dat het je lukt.
Ik wens je alle geluk van de wereld.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt allemaal voor de reacties,

En om even te reageren
Ik wil eigenlijk volledig stoppen, om meerdere redenen,
- terug trots zijn op mezelf
- 's namiddags niet met een suf gevoel zitten
- mijn vriend die nu helemaal niet meer drinkt sinds 10/2010 maar ook na zijn thuiskomst van het ziekenhuis in 12/2010 bij te staan,
- te kunnen sparen, als ik het optel wat mijn drank kost per maand, daar kan je een serieuze spaarcent van over houden
- 's avonds nog de puf hebben om meer in het huishouden te doen dan te koken en de hoogstnoodzakelijke dingen te doen
- moest ik zeggen, ik drink in het weekend nog een glas, weet ik toch dat ik de dag erna ook wil drinken

Ik heb me voorgenomen om elke dag dat ik nu zonder kan, ik die 10 eur in een potje steek en ons (mijn 2 dochters + mezelf) beloon in het weekend, een uitstapke te doen of eens lekker te gaan shoppen
We zullen zien of ik vandaag 10€ verdiend kan krijgen, laat ons hopen. Het zou me een goed gevoel geven.

Wat betreft de internetbehandeling, ik ben een Belg dus ik weet niet hoe dat zit, ik ga dadelijk eens een mail sturen naar het info adres.

Ik heb ook al eens op de site van alanon gekeken en verhalen gelezen van familie/kinderen van, dat doet echt wel iets met je.

En bedankt voor de tip van de dagdraad + veel sterkte aan iedereen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Kristel,

Allereerst: welkom hier!

Ik sluit me aan bij het advies om je op te geven bij Tactive, voor de internetbehandeling. Ik heb daar veel aan gehad. Ook wat de anderen zeggen klopt: kom ook vooral op de dagdraad als je het moeilijk hebt om van de drank af te blijven, of om gewoon te verhaal te doen.
Is je huisarts op de hoogte van je probleem? Er bestaat ook de mogelijkheid om Antabus of Refusal te nemen, zodat je niet kunt drinken. Je voelt je n.l. erg ziek als je zo'n pilletje ingenomen hebt.

Heel goed trouwens dat je inziet dat je een probleem hebt, ook al ben je niet dronken. Ik hoop dat je een passende oplossing vindt. Er zijn veel Vlamingen op het forum, dus die kunnen je misschien ook raad geven voor wat betreft de Vlaamse gezondheidszorg en vergoedingen.

Op de nadere kennismaking nemen we een glaasje prikwater!

Lytse.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...