Spring naar bijdragen

4-07-2008


Kohtje

Aanbevolen berichten

Goedemorgen Pip.

Ik weet het natuurlijk nog niet, maar ik hoop dat ik gisteren weer 24 uur niet gedronken heb. En alle anderen ook. Alvast een fijne 4-07 gewenst vanuit het verleden. (dit berichtje is van 3-07)

En Pipje, ik hoop dat je je gisteren weer wat beter ging voelen.

Groetjes Koh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 236
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

En als je nu eens WEL met de auto gaat ???
Weet je ik zag er ook tegen op om nee te zeggen tegen een biertje als die aangeboden werd, maar ik heb gewoon gezegd nee dank je ik wil liever spa (of cola ofzo) , en uiteindelijk reageerde iedereen met respect, had ik echt niet gedacht hoor, maar zij ook niet, ik was nl echt wel de grootste zuipschuit in town.....(nou ja dorp)
Gewoon eens proberen, kan geen kwaad toch !!!!! Je hebt niets te verliezen, en weet je het is zooooo lekker eens op zondag wakker te worden zonder die eeuwige kater !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,
Zo, mijn pil zit er weer in, du sdat gaat goed komen vandaag.
Jackson, ik weet zo ook geen beter advies dan elke keer toch nee zeggen tegen de eerste. Probeer het eens, mss valt het reuze mee en bevalt het je goed. Suucces!
Ik ga zo weer werken en dan vlgde week nog , dan ben ik 3 weken vrij.
Morgen!!!! DAmes en heren is het zover! Leuk!
Heb een fijne dag en laat de eerste staan, ga ik ook doen! Doei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve mensen.

Bedankt voor de felicitaties en de feestelijkheden zijn gisteren tijdens de vergadering voortgezet met fris, taart en het uitreiken van de ster.
Ikzelf was er niet bij want ik zit momenteel in de Achterhoek.
Maar het zijn mooie vergaderingen waar gezins-familileden of vrienden welkom zijn.
De verhalen van de kinderen hoe hun vader of moeder was tijdens de drankperiode en hoe ze daar onder hebben geleden zijn het meest schokkend.
Hartverwarmend is het te horen hoe het feestvarkens in de loop der jaren is verandert.
Het is bijzonder op die momenten de emotionele band te mogen voelen tussen mensen die voorheen mijlenver van elkaar hebben afgestaan
Doordrinken blijft voor velen van ons alco's balanceren op het randje van dood en leven.
En achteraf beste vrienden is het dat allemaal niet waard.
Daarom veel kalmte moed en wijsheid toegewenst bij het ontdekken van de positieve krachten die er uitgaan te beslissen om te stoppen met drinken.
Bewijs jezelf een dienst, doe er iets mee.

Ik wip bij mij de grens naar Duitsland over voor een broodje en de krant.

Ik wens jullie allemaal een fijne dag vandaag.
Gisteren is geweest en morgen is het weer vandaag.
Leef NU.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Môgguh!

Jackson, alcohol en muziek gaan zowiezo niet goed samen. Het haal wel wat remmen weg en daardoor speel je mischien wat onbevangener, maar het heeft natuurlijk ook invloed op je kundigheid door de verstoring van de oog-hand coördinatie, en het belangrijkste: èèn pilsje kost je al 10% van je gehoor, voornamelijk in het hoge tonenbereik.
De topartiesten zie je ook alleen maar water drinken op het podium, en als jij na het optreden gewoon met een flesje water in je hand tussen de mensen staat zal niemand dat gek vinden, toch?

Laatste werkdag van deze week, en aangezien het steeds stiller wordt zal ik ook wel wat eerder weg mogen. :D

Maak er allemaal maar een mooie dag van! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En bijna zou ik de mensen van dit forum die elkaar morgen ontmoeten tijdens de meeting vergeten een gezellige dag toe te wensen.
Bij deze.
De gedachte:, dat wij allemaal gelijk zijn, niemand uitgezonderd, maakte voor mij de weerstand, vooral in het begin dat ik me weer onder de mensen begaf, draaglijker.
Heel veel plezier toegewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wannes welkom!...om maar mee te beginnen. Moggel allemaal :)
Ga morgen toch wat vroeger op stap, maak er echt een dagje uit van. Lijkt me erg leuk om door Deventer te struinen en ik denk niet dat er na de meeting iets van komt. Misschien blijven we al pratend toch wat plakken op een terrasje of zo en dat terwijl er van alles te doen is.
Want http://www.deventeropstelten.nl/ lijkt me een leuk evenement, begint zaterdag al om 12 uur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Zo een nachtje lekker geslapen zonder MUG.
Het weer ziet er gelukkig ook aardig uit, du lekker om naar buiten te gaan.
Gisteren weer naar de Brijder geweest, weer een lan gesprek gehad.
Ik moet overwegen of ik mijn medicatie wil verhogen.
De depressie is een dysthyme stoornis, milder dan een echte depressie maar
wel zeer landurig aanwezig.
Kan wel 2 jaar duren.
Aan de ene kant ben ik opgelucht aan de andere kant verdrietig, hoe lang moet ik me
nog vaak zo belabberd voelen?
Dus het beestje heeft een naam het is niet anders.
Zo nu even een bakje senseo en echt helemaal wakker worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Ik wilde uitslapen maar dat was niet gelukt! Gisteravond langdurig al op de bank geslapen, dus de slaap was echt op!

Tina,
wat naar! Probeer het net als met drinken per dag te bekijken! 2 jaar is vreselijk lang als je ervoor staat!
Bovendien is het onbekend of het bij jou ook daadwerkelijk zo gaat gebeuren!
Je hebt al ruim een maand niet gedronken! Pas hetzelfde trucje algemener toe! Moet helpen! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

good morgen ,
sorry dat ik gisteren ineens was verdwenen maar pc viel uit en ik was moe dus geen zin meer om op te starten .
hier in belgie krijgt men van teveel te drinken jeuk aan de tenen = pootje allee zo heet dat he het voetje of pootje heeft iets met urine zuur te maken .
ik heb gisteren wat ze noemen een baal dag gehad , mijn partner houdt niet van mij nu ik nuchter ben = ze kon beter overweg met de dronken ik = kon meer haar ding doen want ik lag toch altijd lazarus in de zetel
of ik hiervoor terug ga drinken ........ no way san jose
vannacht slecht geslapen rare dromen over overstromingen en plassen ??
zeikenat wakker geworden en zat te bibberen op de bank
wat ga ik vandaag doen .....WEINIG want ik verga van de pijn aan mijn arm , zou ik een tennis elleboog hebben hoe kan dat nu terwijl ik nog nooit in mijn leven tennis gespeelt heb ??
adam mooi dat van dat alfabet :present:
luitjes hier aan zee weet men nooit met dat mobiel internet , dus wens ik jullie voor morgen een fijne dag toe , ga niet taarten in mekaars smoel gaan gooien , omdat een grap anders gelezen wordt , indien jullie wel taart gaan gooien toch wel graag foto kan ik mee genieten , sta je door de taart er toch anoniem op he ;)
ben wel blij dat ik niet kom , want achteraf 250 km rijden met mijn lijf vol plakkende taart zie ik echt niet zitten ;)
ach ja voorzichtig met de day afhter , raad die ik mee geef aan de nieuwelingen die gaan
toedels
ps lees dit bericht aub met de lach op je gezicht ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!!

Vanochtend al dochter in Saasveld toegezongen door de telefoon! Er branden hier vandaag 11 kaarsjes, die ze eerst keurig heeft uitgeblazen....

Weet niet wat ik vandaag ga doen, voel me een beetje onbestendig. Energie sparen voor morgen?
Begin tegenwoordig de dag met veel koffie en een sigaretje... Schiet ook niet echt op! :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina..nu het beest een naam heeft kan je er misschien relativerender mee omgaan??
En je therapie er meer op aan passen?
Ik wens je veel sterkte in het overwinnen van je depressie.

Marjo..felicitaties met je dochter!

En iedereen die morgen komt wens ik alvast een goede reis.
Goed idee Har om er alvast vroeger naartoe te gaan, maar aan de foto's te zien is er ook later op de dag nog van alles te zien.
Ik ben bang van grote menigtes, dan val ik flauw dus ik weet niet of ik mij in het hol van de leeuw durft te begeven.
Wannes, kom gezellig naar Deventer als je daar behoefte aan hebt, of kom op de volgende bijeenkomst als je liever met een stel Belgen komt.

Ik ga vanmiddag alvast taart eten en daar verheug ik me nu al op:);)

Tot morgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Gem!
En Saf!

Tina, sterkte meis! je weet nu in ieder geval waar je het mee moet doen. Hoop dat je wat ruimte in je hoofd krijgt en weer de positieve dingen leert beleven. Het is mogelijk, dat weet je! liefs! :heart:
Stap één is geen alcohol, dat maakt alles erger!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina, ik voel met je mee, een depressie kan lang duren. Ik ben nu ook al aardig wat maanden onderweg en dacht ook dat het nooooit meer beter zou gaan. Toch begint er langzamerhand een beetje licht te schijnen aan de horizon. Ik vind het moeilijk me bij dingen neer te leggen. Accepteren dat iets is zoals het is. Die vreselijke vermoeidheid ; daar heb ik al heel wat tranen over gelaten.

Toch begin ik meer acceptatie te krijgen. Ik heb mn grenzen jarenlang overschreden, een grote aanslag op mn lijf gepleegd met al dat gezuip. Dat alles dan niet binnen een paar maanden in orde is, zoals ik eerst dacht?!, is natuurlijk ook wel logisch.

Ik snap echter dat het moeilijk voor je is en nee, het valt niet altijd mee. Mettertijd wordt het echt beter, geloof me, maar factor tijd zal z'n werk moeten doen.

God (zoals jij hem ziet)
Geef me Kalmte om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen
Moed om te veranderen wat ik kan veranderen
en Wijsheid om tussen deze twee onderscheid te maken.

Ik zeg dit vaak en het helpt me. Ik weet niet zo goed hoe het werkt maar ik vraag het me ook niet meer af. Het helpt me en dat is belangrijk.

Heb een fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt allemaal.
Eerlijk gezegd moet ik me er wel bij neerleggen het is gewoon niet anders.
Alleen zo vreselijk jammer dat de psych waar ik me overigens blauw aan betaald heb nooit
op dat idee is gekomen.
Vond de psych van de Brijder trouwens ook.
Zo ik ga nu even boodschappen doen en bij mijn pa koffie drinken.
Even de zinnen verzetten.
Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...