Spring naar bijdragen

4-07-2008


Kohtje

Aanbevolen berichten

marjo van harte met de verjaardag van dochter en , de mama is dan ook een beetje jarig :present:
albertina ik begrijp jou volkomen ivm ander gezichtje op plakken , " blacky hoe gaat het met jou ?? :-))
heel goed dank je wel , terwijl ik me ... voel
carolien deels weet ik heel goed dat de fout ook bij mij ligt , ik ben een ander mens geworden nuchter zijnde en ik denk dat dit voor de mede mens niet altijd zo makkelijk is , bvb ik heb terug een eigen mening , ik doe tegenwoordig meer dingen zelf standig en vroeger moest men mij altijd de handjes vast houden capice ??
praten gelukkig kunnen we het over de telefoon ppff rare relatie heb ik telefoon relatie ;)
zo luitjes ik ga een beetje buiten zitten met een boekje dat ik juist gekocht heb " sam " een openhartig boek over leven en liefde in de vreemde wereld der homosexuelen , koste 0.12€ cent in de kringloop , nu ja is blijkbaar boek uit de jaren stillekes ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 236
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
druppeltje

Wat mooi Caro, over die dankbaarheid. De tranen springen me weer in de ogen want had ook zo graag kinderen gewild en dat je ze soms achter het behang kan plakken had ik er graag voor over gehad. Zucht, en mij benijden ze vaak om mijn vrijheid zonder zorgen over de kinderen. Zucht waarom is het gras van de buren nu altijd groener?



Same here ........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziezo, hier nog wat gebeurd of zitten jullie nog steeds op julie "traag functionerende derrières" naar het beeldscherm te staren?

Ik heb een heel rondje winkels en auto gedaan, van benzine (ook wel handig voor morgen) tot autowasstraat (het leek of ik aangevallen was door een kudde vogels met dusdanige darmziekte dat ze vloeibare uitwerpselen kregen die geconcentreerd waren juist op mijn auto)... tot supermarkt I en II alleen de Lidl moet ik eigenlijk nog even doen maar ach, de kinderen zijn toch amper hier en dat kan uiteindelijk maandag ook weer.

Nu nog even geld halen dat was ik vergeten. Het rondje auto-verzorging en winkels heeft wel een waanzinnig gat in mijn budget geslagen, wat is alles dúúr geworden hè. Op zich merk je het niet zó aan losse artikelen maar voor een gemiddelde kar was ik normaal 60 euro kwijt en nu toch wel 70 euro per keer.

Ben wel erg aktief vandaag vind ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nikske boekje lezen , ben in slaap gevallen nou ja mag ook wel eens zeker :
pipke pipke toch , kon jij dat niet eerder vertellen ivm de walhalla morgen ;)
nou ja de zevende hemel zal voor een volgende keer zijn.
pipke de relatie dinges hier zijn eigenlijk al sinds 2001 , maar we doen stillekes verder , ik zie wel waar het strand , lig er niet van wakker maar voel er mij soms wel ongemakkelijk van :devil:
soms blijven mensen samen voor de kids .........ik blñijf samen voor de diertjes
allee en nu ga ik een beetje werken , ben extra stroom aan het leggen = van een contact doos meerdere contact dozen maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky,

Eigenlijk moet je eerst je nieuwe zelf zien te vinden en van leren houden,
voor dat een ander dat kan. Pas kan kun je kijken of de relatie net zo goed is,
als er voor jouw vriendin een nieuwe, andere persoon in haar relatie is gekomen.
Ik denk dat dat er wel inzit, een nieuwe relatie dus, maar geef het TIJD, heel veel tijd.

Daarom is het mooi dat jullie nog steeds PRATEN, ook al skypen jullie en praten jullie niet live.
Jullie moeten samen uitvinden of de nieuwe Blacky past in de relatie, en eigenlijk moet je ook
een nieuwe relatie aangaan met je vriendin, alles begint opnieuw vind ik.

Nog steeds ben ik aan het veranderen.
Misschien heb ik in al die drank- en drinkjaren gewoon stilgestaan en gebeurt nu in een
hoog tempo wat toen allemaal is blijven liggen, omdat ik het niet aan durfde te kijken.

Maar als je de nuchtere, sterke persoon blijft die je bent geworden, dan is er vast een
plaatsje voor jou in de relatie, maar je vriendin moet helemaal opnieuw jou leren kennen.
Een nieuwe vriendschap (een beetje op afstand, zoals ik met mijn Relatie-op-afstand)
en dan bezien of er in die vriendschap ruimte is voor een hernieuwde liefde.

Je hebt maar drie dingen nodig: tijd die je je vriendin gaat schenken
in ruil voor alle misère van het verleden
geduld om de vriendschap te laten groeien en kijken of er hernieuwde liefde is
en ik denk aandacht voor jezelf en voor haar.

XXX

Je snapt me wel hè.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi kwebbelaars,
ik heb lekker gewerkt, was wel alleen zonder collegas, is altijd wat saaier.
Tina,het is moeilijk maar geef het tijd, dat doet soms wonderen.
Marjo: gefeliciteerd met je dochter, ik kan mij voorstellen als moeder zijnde dat het afschuwqelijk moet zijn als je kind er niet is als die jarig is!
Pip, hoe gaat het met de beentjes?
Houtje, jij bent weer een bezig bijtje he! Ik doe de boodschappen morgen wel, is nog wel tijd voor.
En ja ik ging gister onze tank volgooien: 110 euris:o, ja nu is het wel een chrysler voyer de grote uitvoering, dus vandaar.
Verder weinig nieuws, ik ga maar alvast het eten bereiden, gehaktballen draaien, boontjes doppen bleeeeeh, maar goed kunne we op tijd eten en zijn we snel weer door de rot uurtjes heen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was je helemaal alleen Vis of had je wel patiënten? :D.

Goed idee dat eten maken, ik eet vanavond mihoen en kip, daar kan ik ook alvast wat aan doen. Ik wil eigenlijk nog even mijn auto uitzuigen, ik heb het belachelijke idee (ik weet het :() dat anders mijn passagiers gaan klagen tegen andere meetink-gangers dat ze niet in een vieze auto willen. Erg hè wat je gedachten met je kunnen doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja, Pipje in heb nu permenent in mijn (schaam) haar met het idee dat ik morgen Adam zie hahhahah. Als ik velen van jullie hier lees dan denk ik toch beter af te zijn want na een scheiding is er altijd verbittering waar dan ook en na de dood alleen maar liefde, zo groot dat je het op een voetstuk gaat plaatsen maar mijn overleden man was ook geen heilige hoor. De manier van achter blijven is vaak een verschil en dan praat ik niet eens dat je als weduwe financieel meestal beter af bent. Bedoel te zeggen dat er geen gevecht meer is behalve met de dood en dan ben je echt afgerekend. Geloof dat ik het niet goed onder woorden kan brengen wat ik wil zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp wel wat je bedoelt druppeltje. Na een scheiding blijf je met kinderen je leven lang verbonden aan iets en iemand waar je eigenlijk klaar mee wil zijn. De dood kan je verwerken (hm, dat staat er zo wel heel kort door de bocht) en een waardevolle plaats geven, niet omdat het 'moet' maar omdat je dat op een bepaald punt ook zo voelt met je hart.

Misschien ben ik dan nog het allerbeste af: ik heb beide niet meegemaakt. Is it better to have loved and lost than not to have loved at all? Ik weet het niet....appels en peren ook volgens mij, want het allerbeste blijft toch to love and keep on loving for ever and ever and ever...maarja het leven is geen sprookje (en of ik wel elke dag naast dezelfde prins wil wakker worden?), al was er wel eens een meisje die op een dag niet meer dronk ;-)))

Tof idee dat je je venusheuvel hebt opgepimpt (zou pippi em ook nog oppippen?), lief dat je zo aan ener jouw medeforumgenoten denkt, ben je ook zo benieuwd wat hij met het zijne doet? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Vanochtend naar mijn pianovriendin geweest. We hebben eerst flink wat afgepraat, koffie en fris gedronken. Daarna zijn we gaan spelen. Het ging boven verwachting. En dan ineens ben ik moe.
Ik ben toch blij dat ik ze ingelicht heb vorige keer. Nu weet ze waarom ik dan van het ene moment op het andere gewoon niet verder kan. Het mooie is dat ze me helemaal niets kwalijk neemt en alleen maar blij is dat ik heb kunnen stoppen en nu hard werk om uit die depressie te komen.

Ik ga zo even liggen, dan kan ik straks een beetje bijgekomen mijn lieverds gedag zeggen.

Voor de twijfelaars zeg ik het nog maar eens: er is geen mooier cadeau dat je jezelf kunt geven dan je nuchterheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker dagje vandaag, allerlei leuke klusjes doen op mn gemak.
Ben nu wat fitter omdat ik vitamine B ben gaan slikken, scheelt echt wel !!
Vanmiddag 2 tweedehands bloesjes gekocht voor weing, leuk hoor, normaal was dat geld opgegaan aan de boozzz.
Ik vind het weekend nog wel lastig, omdat de gewenning er nog zo inzit lijkt wel. Zal tijd kosten.
Maar ik hou het vol, blijf lekker droog en met dit weertje buiten is dat wel zo prettig om geen hangover te hebben !!
Toedeloetjes iedereen,
vrolijke groet,
x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

druppeltje ik begrijp jou volldig ivm wat er is na de dood , waarom begrijp ik het omdat ik dit bij mijn ma gezien heb , ze konden elkaar wel kelen , maar na mijn vader zijn dood heeft mijn ma hem op een piedestal geplaats , ik begreep er soms niets van , dacht toen regelmatig ma ben jij al dat leed dan vergeten ??
houtje de vraag is soms wat ik zelf wil , en daar kom ik momenteel zelf niet aan uit :devil:
eigenlijk is het spijtig dat ik morgen niet kom , want anders bracht ik zoals vorig jaar iets mee , maar deze keer niet enkele boeken voor enkele mensen maar voor ieder van jullie een free belgische mattetaart ( noemt taart maar is maar een klein taartje hoor , he belgen hier op adb )
ik ga nog een beetje baden in de zon = zonnebaden ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Indrukwekkende dingen worden hier geschreven.
Iemand 'verliezen' op wat voor een manier dan ook, is .. verlies.. het zal nooit meer hetzelfde worden.

Vandaag begon mijn vakantie met ... poetsen en .... nog eens poetsen.
Me niet opwinden over huisgenoten die gewoon geen bal uitvoeren. Het geeft een voldaan gevoel.
Geen grote schoonmaken, gewoon, gewoon.

Ben jaloers op jullie gezellige praatjes over morgen, de bijeenkomst.
Ik wens alle mensen die gaan een hele goede dag toe!!!!!!!!
Ik hoop er via internet toch een beetje erbij te kunnen zijn, alhoewel ik morgen bezoek krijg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Carolien.

Overigens heb ik mijn huidige "niet-relatie" (hij wil geen relatie, prima toch?) leren kennen vlak vóór ik stoptje met drinken. Hij herinnert zich nog dat hij (hij had net gehoord dat zijn vrouw weg zou gaan en de kinderen mee zou nemen) bij mij kwam om over de gang van zaken informatie te krijgen(ervaringsdeskundige). Hij was naar mij gestuurd door een gemeenschappelijke vriend van "ons". Hij zei bij jou kreeg ik al om half 5 wijn, in enórme bellen van glazen.
Ik vond het natuurlijk prima dat hij kwam aanwaaien, een des te groter excuus om wél te drinken !!! Uit zgn. beleefdheid, jaja, gauw een extra fles halen en dan ging er 2 liter op een avond doorheen. Hij dronk misschien een halve liter en ik anderhalf.

Vanmiddag had ik het trouwens ook weer niet makkelijk, ik ben moe, en ook wel gespannen voor morgen, vooral de organisatie rond de kids dan. Ik was bij R. in huis en hij vroeg aan mij wat hij met een fles Canei (zoete witte wijn met prik) moest doen. Ik zei eerlijk: ónmiddellijk weggooien !!! Toen vond hij een rode fles port (hij had zijn keuken opgeruimd met de organizer-mevrouw vandaag) en wou die weggooien, maar ik zei, niét doen, die is nog goed. Ooooooo, zei hij en vroeg toen heel lief, of het makkelijker voor mij was als hij die ook weg zou gooien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt bij mij soms wel vanzelf te gaan, het niet drinken, maar als iemand een fles port open voor mijn neus zou zetten zou ik het ook even niet meer weten hoor.. even ruiken, stiekum toch proeven? een slokje? nog een? naja toch al gedronken dus dan maar een glas inschenken, tja dan moet die fles maar leeg anders zit ik er maar tegenaan te kijken. pffffft... zo voorspelbaar. Dus ik ben blij dat hier geen fles port staat.

In mijn therapie (dagbehandeling) zag je ook dat relaties gingen veranderen. Niet elke partner kan er even goed mee omgaan dat de ander mondiger wordt, voor zichzelf gaat zorgen, grenzen gaat stellen en sterker wordt. Gelukkig was het bij ons een combinatie van individuele therapie, groepstherapie en daarnaast nog relatie- of gezinstherapie. Wel hebben de meeste relaties van groepsgenoten stand gehouden al is dat niet van een leien dakje gegaan. Het hoort er dus bij!!

Ik mag bijna mijn haar uitspoelen, ik geloof dat het wel rood genoeg is zodat ik morgen te herkennen ben, wat je er al niet voor over hebt he ;)
Ik heb nog geen zenuwen, ben erg blij dat ik het grootste deel met de auto mee mag ipv met de trein, dat zijn bij mij meestal de grootste zenuwen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank. Kaia en Blacky. Ik had gelukkig wel een goed huwelijk maar een heilige was hij heus niet en daar moet je na de dood mee oppassen want voor je het zelf weet maak je dat in gedachten er van omdat je alleen nog de goede dingen onthoud terwijl je dat na een scheiding juist niet hebt. Ik haal als voorbeeld altijd dat gesnurk aan, want heb ik hem s'nachts vaak een trap onder zijn hol gegeven met dat irritante gesnurk maar wat zou ik graag dat geluid nu weer naast me horen.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat kan ik me goed voorstellen druppeltje, pas als het er niet meer is weet je wat je mist! Ik heb nog niemand zo dichtbij verloren en kan dan ook niet voelen hoe dat moet zijn, ik kan het me alleen maar voorstellen.

Nou, het is rood hoor, dus die ene stevige met dat korte rooie haar en dat bruine hondje met die spitse neus........ dat ben ik dus!
kan niet missen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik merk dat het spannings gehalte voor morgen langzamerhand oploopt.
Wat een voordeel dat ik er 6 ken, maar net even geteld en toch 17 nieuwe gezichten morgen.
Toch heb ik er echt veel zin aan.
Ik schrijf hier over 5 dagen precies een jaar en vind dat wel een feestje waard!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, als ik het red dan zou ik ook liever met iemand mee willen rijden al is het maar dat ik niet alleen die drempel over hoef om binnen te komen. Daarom ook wil ik Banjo meenemen, die is altijd blij om iemand te zien dus ze trekt me er wel over. Trouwens ik praat me moed in van druppie je hebt je man dood gevonden, zelf afgelegd, thuis opgebaard en daarna gekist. De hele boel zelf geregeld en de crematie waarvan ik dacht er ook dood naast te vallen overleeft dus als je dat kan is geen berg meer te hoog. Piept en een klein monstertje in mijn achterhoofd ja maar hij zei niets meer tegen je en hun straks wel....hahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, Tapas dat gun ik je helemaal ook niet. Dus ik moet kijken naar een rooie met een hond?

Safi, je komt erg dapper over, vind je zelfs een held. Vind die pijn in mijn rug heel erg maar ga bijna hopen dat ik het morgen heb zodat ik een klote smoes heb om niet te gaan hahahah zegt de held op sokken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...