Spring naar bijdragen

woensdag 23 juli 2008


blacky

Aanbevolen berichten

goeden morgen adb'ers,
als eerste wil ik jullie nogmaals danken voor de steun .
trees en bb en andere inderdaad ik mag het in mijn eigen zoeken wat de pijn van gisteren betreft .
bij de meeste overlijdens is het na het overlijden gedaan , er blijft pijn en verdriet maar daar valt mee te leven , hier gaan de wonden iedere keer opnieuw open omdat er nog van alles te regelen valt , nu ja het is gezegt geweest door de advocaten dat het tot 15 jaar kan duren ;-((
de pijn gisteren was weer omdat mijn broers denken dat ik blacky een pispaal ben , en dat ben ik niet vroeger toen ik dronk ja toen wel , maar nu begin ik stilaan op te komen voor mijn eigen ik :heart:
heb gisteren nog een mailke verstuurd aan een vriendin en vroeg of ik even op de schoot mocht kruipen als een baby , dit heb ik mee naar bed genomen en hierdoor mijn ma en de nachtmerries uit mijn hoofd verband en ja het heeft geholpen :present:
ben toch blij dat er op zo een momenten geen drank in huis is .
gem met al de heisa rond mijn eigen ik vergeten jou een goed reis te wensen bij deze fijne vakantie :rose:
straks ga ik eerst een bosmaaier voor mijn klant kopen en eens goed onkruid wieden , nadien ook boontjes afhalen , aardappelen uitdoen , een spitskool uit de grond halen en wortelen , ja ja klein handeltje in heerlijke verse groenten uit eigen tuin , al ligt die tuin bij een klant
zo ik laat jullie wens jullie allemaal een fijne nuchtere dag , ik laat de eerste staan en dan is het soms al moeilijk genoeg
aan wie het moeilijk heeft kom naar adb er is wel altijd iemand die je steunt
amaai frannie ontploffing op de gentse feesten ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 217
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen blacky,

Uit je posting klinkt og heel veel pijn door. Meisje wees trots op jezelf en ja de pijn zal op een gegeven moment misschien met de tijd minder worden.

Gem, een prettige vakantie.
Alle anderen een heel mooie dag. Ik begin alweer met dag 6 en het gaat goed.

Fijne dag allemaal

Groetjes,
Sandra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen deze morgen,

De zomer komt eraan:rose::):D

Heb een fijne dag en remember, Niets, maar dan ook niets is het gaan waard om te gaan drinken.
Vandaag drink ik niet en over de rest kan ik me wel zorgen gaan zitten maken maar dat helpt allemaal nix. 24 uur, dat is te overzien, dag na dag.
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,

Blacky, weer een heftig dagje voor je geweest gisteren. Ik schrik van die vijftienjaar die
je benoemt dat is een zeer lange tijd.
Maar in deze tijd ben je al gegroeid en je groeit langzaam steeds sterker.
Je bent een harde werker letterlijk en figuurlijk, het geeft je kracht om te kunnen veranderen.
Koester die vrienden, want er zijn mensen die het zonder moeten doen.
Door het glas te laten staan kun je je rug rechten, fier zijn en laten zien
wie of jij bent. En dat Blacky, is geen kattepis.

Bambam en Sandra, ja ook een fijne dag. Eindelijk mooi weer?
Lekker naar buiten als je de kans hebt.

Har en Cacao, mijlpalen dag? Gefeliciteerd :present::D:present::):present::D:present:

Ik ga water in slaan, met bubbels, zonder bubbels. Wat limo voor de afwisseling en
om een warme dag af te sluiten wat roomijscornetto's. Nou, ben niet helemaal
zeker of ik daar mee tot het eind van de dag kan wachten :P

Laat de eerste staan anders is het met je nuchterheid gedaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen jongedames,

Lekker he, zo bijtijds wakker worden met een fris koppie, en dan een mooiweerdag voor de boeg... ;)

Ik heb niet veel te melden, dus ik ga maar snel aan het klussen.

Oh, en als je op vakantie gaat,
Groetjes! en o ja, volhouden he... :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Blacky,verwerk het op je eigen manier,bij de een duurt dat langer dan bij de ander.

Iedereen die op vakantie gaat : heel veel plezier, en bezie alles door een nuchtere bril!

Als ik dat ook had gedaan had ik me nu niet zo rot en schuldig gevoeld. Toch was mijn vakantie erg leuk,een rondreis door Noord-Duitsland,dus o.a. voormalig Oost-Duitsland.
Vanaf vandaag ga ik er weer voor,ik blijf ervanaf, hoe hard het soms ook aan me trekt.

Nu ga ik even offline,even m'n zoon (21 jaar) naar z'n werk helpen (thee zetten,brood klaarmaken en z'n werkblouse strijken,dat heeft hij de afgelopen dagen allemaal zelf moeten doen). Weer even moedertje "spelen".

Groetjes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hi,
dank voor je reactie, had t echt even gehad.
an de ene kant vind ik mezelf echt een %^&** dat ik hier over piep, want honger in afrika, overstromingen op de wereld en zoveel ECHTE ellende..
aan de andere kant SNAP ik het niet en daar word ik opstandig van.
Ja, ik heb wel wat gesnoept en wat makkelijker met eten gedaan, doe ik normaal nooit als ik drink, Alleen gegrilde vis, groente etc. Maar hoe zit het dan met die 6 x 80 kalorien die ik niet naar binnen giet?
Ik verwacht niet dat de kilo's eraf vliegen, (ben niet tedik, maar 5 zou leuk zijn) dat ook niet..
maar dikker worden? aaah!!
en die lever is vast aan het ontgiften oid? is dat de reden dat ik me zo stuk voel?

maar goed, het moet toch op een gegeven moment omslaan?
het lijkt wel een soort test van hogerhand, pfff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@pippi,

Zat nog te bedenken, je mist je kids en die komen bijna thuis..
maar probeer het niet te romantiseren.
ik praat nu een beetje uit eigen ervaring..
kids missen hun moeder veel minder dan andersom, genetisch bepaald..
dus jij gaat misschien helemaal leuk doen met slingers en gebakjes en je krijgt 2 hele vermoeide kids terug met jetlag en alles erop en eraan die hun was in de gang ploffen en gelijk gaan ruzieen met elkaar..
Ik probeer geen negatief beeld te schetsen, want het blijft heerlijk dat ze komen, maar probeer wel een reeel beeld te houden, anders kan het zo tegenvallen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

okee, 3 weken is weer een positief bericht..
ik heb idd een vervette lever (klein beetje) heb ik op scan gezien bij chinese arts.
lever is niet goed en 6 cm te groot.
Had ook bloedonderzoek via huisarts gedaan en die waardes waren allemaal toppie.
Zei mijn chinese arts ook, dat dat helemaal geen waarde heeft die bloedtesten, althans niet veel.
Op een scan zie je het direct, soort echoapparaat met die gel erbij.
Het is ook heel raar want een vervette lever hoort bij mensen met overgewicht.
en hoewel ik als een kleuter zit te zeuren heb ik dat niet (maar 5 kilo zou toch leuk zijn haha!)
Denk jij echt dat dat nu aan de hand is, die lever die aan het ontgiften is..?
Dan zou een sapkuur of iets dergeljks wel goed zijn nu.. iets detox achtigs..
misschien dit weekend, maar weet niet of ik dat op kan brengen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, ben er ook weer na een drukke nacht. En ook de refusal zit er in!!
Leuke fotoos heb je geplaatst Tapas, gisteravond, van je kattennestje!
Lianne, ik zag dat jij zo moe was, slik je wel thiamine?? (vit B1)? Dat hebben wij alcoholisten wel extra nodig............
En lekker doorgaan met niet drinken he, jij ook Pip, nuchter is het toch veel leuker?
Ik duik de koffer eens lekker in, groetjes, fijne dag!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Charlie,

Ik heb een vitamine schema wat helemaal berekend is door een arts.
q10, alle b vitamines, silicea magnesium, chroom, , antioxidant, mineralen.
teveel om op te noemen, gemiddeld 15 capsules per dag.
(3x5) dat lijk veel, maar is het niet, ik geloof wel in gezonde voeding, maar soms is het niet mogelijk alles uit de voeding te halen, zeker tegenwoording niet.
Ik zeg ook niet dat vitamines maar 'baat het niet schaadt het niet ' kunnen worden genomen,
Met name met a moet je opletten want niet in vet oplosbaar, maar dit is echt uitgerekend.
Daar kan het dus niet aan liggen.
Maar bedankt charlie...
Ik denk dat het een stuk lusteloosheid is..
Ik ben een vriendje kwijt , zo voelt het (fout)
en ik heb er nu nog niks voor terug..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bijv zoals nu , mooi weer..
Normaal zou ik denken: hee gezellig, we gaan lekker in de tuin eten of uit eten op een terras..
maar ik ben nu nog in de fase van: pff, lekker leuk zonder rose..
Ik houd enorm van koken, maak er echt werk van, kan zo naar de andere kant van de stad rijden voor een bepaald ingredient..
Maar wel in combinatie met wijn.
heb er ook cursus voor gedaan en boeit me echt.
Nu denk ik: oke, er moet gegeten worden en het moet voedzaam zijn (ook voor de kids) dus volkoren pasta met groente en gehakt en dat soort dingen.
maar echt feestelijk tafel dekken buiten oid ben ik echt nog niet aan toe,
ik wil dat eten een beetje snel doen, en hup afruimen en aan de koffie ( met chocola haha, had ik 8 jaar niet gegeten!)
we gaan vaak skaten in het bos en dan met mooi weer naar een terras hier aan het water, veel bekendenm reuze gezellig (wijn wijn )
ga dat nu dus niet doen.
Of juist wel , dan ben ik er maar doorheen..
Vriend is gestopt met drinken in mijn bijzijn.
Dronk stevig. Heeft gewoon nergens last van!
nu ga ik iets nuttigs doen met mijn dag, letterlijk.
ga een vriendin verzorgen die ziek is en zwanger en ziek kindje.
goed voor haar, maar ook voor mij.
fijne dag...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hi Carolien,
lief dat je dat zegt..
joh, ik heb alle soorten en maten al gehad van dat soort drankjes..
ame , alcoholvrije wijn vn de biologische super.
ik moet gewoon stoppen met zeuren.
het leven is te mooi om te treuren om eem flesje vergif!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pippi en Lianne, als ik jullie zo lees dan word ik bang dat de motivatie om door te zetten binnenkort ver te zoeken is bij jullie. Dat begrijp ik wel, toen ik net stopte met drinken voelde ik me precies zoals jullie nu. Ik las allerlei jubelverhalen hier op het forum van mensen die zich na enkele dagen al zoveel beter voelden, afvielen en hun hele huis een flinke schoonmaakbeurt gaven. En ik voelde me wékenlang hondsmoe, nergens zin in, afvallen deed ik ook niet maar ik snoepte me wel suf en ga zo maar door. Zwaar oneerlijk vond ik dat.

En toch, en toch, heb ik doorgezet en uiteindelijk ook de voordelen van niet drinken ontdekt. En al heeft het verdraaid lang geduurd bij mij en heb ik maandenlang in een diepe depressie gezeten, tóch kan ik het jullie nog steeds aanraden.
Doorgaan of weer beginnen met drinken is een weliswaar langzame, maar zekere weg naar beneden. Jullie weten dat in je hart ook, anders was je hier niet mee bezig. Je kunt niet verwachten dat je na jarenlang je lichaam vergiftigen in enkele dagen of weken tiptop in orde bent. Dat heeft tijd nodig, veel tijd, en daarom ben je zo enorm moe.
Daarbij dronken wij allemaal waarschijnlijk niet omdat we ons leven nou zo verschrikkelijk gemakkelijk en leuk vonden. Stoppen betekent ook niet dat het dat ineens wordt. En al die tegenvallers, emoties en moeilijke momenten die wij voorheen plachten te verdoven moet je ineens maar wel even zien te handelen zonder je vertrouwde dempertje. Het komt ineens loeihard binnen, en daar komt je lichamelijke gebrek aan energie nog eens bij. Ga er maar aan staan!

Maar ik beloof jullie, als je doorzet wordt het steeds beter. Dus geef voor nu maar af en toe toe aan die futloosheid. Slaap lekker bij als je daar behoefte aan hebt. Je bent herstellende van een zware ziekte, en daarom mag je jezelf best een beetje ontzien.

Een fijne dag allemaal, het ziet ernaar uit dat het ook een mooie dag gaat worden. Ik ben heerlijk relaxt opgestart, maar nu moet ik nodig met het hondje uit. Leuke foto's Tapas!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal!

Stap net pas uit mijn bed. Hoofdpijn, zo brak als........alsof ik een kater heb.
Maar ik begin wél aan mijn vierde dag!
Maar het voornaamste......Het is GEEN kater!!!!!!!!!!!!!
Gisteren werd het me wel erg gemakkelijk gemaakt.
De hele dag visite, maar niemand wilde wijn. Mensen waren aan de lijn, of moesten vroeg op.

Iedereen gefeliciteerd met elke dag erbij!!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het zelden met Anna eens, maar ze heeft het mooi verwoord!! Het hoort er allemaal bij!!
Een ieder heeft dit scala aan lichamelijke sensaties doorstaan. Niet teveel bij stilstaan. Ga van het mooie weer genieten. En... het wordt beter!
Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...