Spring naar bijdragen

woensdag 23 juli 2008


blacky

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 217
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Pips,

Ik ben niet 100% alco vrij geweest, maar heb wel eens een uitglijder gehad ik lieg er niet over maar dan toch halverwege het glas: neu, het brengt me niets, weg ermee. Altijd erg confronterend.

Ik vind deze periode ook moeilijk zonder kinderen, ander ritme, en dan ook nog die hormonen ik heb weer een kop als een boei en loop maar geirriteerd te wezen, echt een moment voor een kalmerend........(jezelf bedonderend) ........ drankje. Want ik ben het met Anna eens, ik drink niet voor de gezelligheid, ik drink voor DE ROES.

En voor die zucht naar de roes moet wat in de plaats komen, dus hup, ik ga de was ophangen, en daarna kluister ik mij aan de tv met een berg overhemden van mijn lieve strijkmensen die me alleen het lichte (niet-zware) goed brengen. Zometeen even op de fiets naar de C100.000 en iets lekkers scoren voor vanavond, komt in orde.

Ik heb zoveel geld bespaard door niet meer te drinken, en nu verdien ik nog wat bij ook. Leuk toch?

XXX

Sterkte !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Sandra als ik kijk naar 1 jaar geleden toen ik me hier aanmelde.
Ik drink nog af en toe misschien 2-3 keer in de maand en dat kan varieren van een glas wijn bij het eten bij een vriendin of een paar flesjes bier met mijn man later op de avond.
Maar omdat ik al 12 jaar bezig ben met mijn verslaving en daardoor al heel goed het 'vandaag niet' hanteer, denk ik niet vaak aan drank.
En heb ik gemerkt, dat door de handvaten die ik van de internet therapie heb gekregen, dus andere ontspanning zoeken, afleiding zoeken, positieve gedachten bij moeilijke situaties en uitstellen van het kopen van drank als het me soms wel eens teveel wordt, er voor heeft gezorgt dat ik nu nog 10% drink van wat ik vorig jaar dronk toen ik hier kwam.
Ik heb wel het gevoel dat ik met hele kleine stapjes vooruit ga wat werk of therapie betreft en dat ik daar Ziza's methode met de 12 stappen wel om bewonder.
In je eentje kan je de moeilijke situaties makkelijk uit je leven bannen i.p.v. er aan te werken.
Hier heb ik nog geen happy gevoel bij, ik wil weer meer uit het leven halen, maar denk maar zo..een verslaving van 32 jaar ga je niet in een paar jaar aan de kant zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Safi,
Heel knap van je en goede vooruitgang te zien. Misschien dat je ooit helemaal niet gaat drinken. Maar dat is uiteraard je eigen keuze en op je eigen tijd. Wat je totnutoe bereikt heb is in elk geval knap. In denk dat je op het juiste pad zit. Houden zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo,daar ben ik weer.
Heel erg intens moe,en al m'n gewrichten doen me zeer. Zal deels door de vakantie komen,omdat ik nu niet de hele dag sta te masseren en oefenen,maar ook door m'n alco-vakantie,grrrrr,terug bij AF,en ik baal enorm,want ik dronk niet voor de lekkere smaak,maar echt voor het drinken. Gelukkig was het maar een korte vakantie,en ik heb de komende dagen heel veel te doen,dus het gaat weer lukken.

Gelukkig kan ik wel mensen ZIEN drinken,ik krijg er dan niet ineens ook zin in. Het is ook niet zo dat ik alcohol nu ineens als vergif zie,voor anderen,maar wel voor mij,want ik drink niet omdat ik zin heb in een lekker biertje,ik drink om m'n portie van 5 halve liters en 3-4 wijntjes binnen te krijgen. En dan naar bed te sukkelen. Wat een ellende is zo'n verslaving toch. Van het roken ben ik 13 jaar geleden heel wat makkelijker afgekomen.

Brudie, sorry dat ik nog niet geantwoord heb,maar ik ben een paar uur niet op de site geweest.
Ik ben 28 jaar geleden door Polen gefietst naar de Russische grens en kon in de restaurants bijna alleen maar groene kool en braadworst krijgen,we hebben zelfs pizza met groene kool en braadworst gegeten.
Ik heb ook nog nooit zoveel dronken mensen gezien,zelfs 's morgens al.
Nu waren we in voormalig oost-Duitsland, en aan de woningbouw zie je dat het nog zoals vroeger is,wij zaten bv. in een grote steenkolos van een hotel,met kleine ramen,maar de sfeer is wel veranderd. De normale luxe artikelen die je in het westen ziet,liggen daar ook in de winkels,en er zijn allerlei restaurants (zonder bigos=zurige groene kool en braadworst) met heel veel keus. Het is nu gewoon Duitsland, geen oost of west.

Even een vraagje : als je op een berichtje wil antwoorden, kan dat dan ook alleen aan 1 persoon? Ik bedoel, zonder dat anderen het kunnen lezen? Heel soms wil ik persoonlijk reageren,maar ik weet niet hoe.

Zo,ik ga de andijvie snijden en de piepers schillen, dat is wel wennen na 8 dagen hotels en restaurants!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Casiris,
Als je een berichtje persoonlijk aan iemand gericht wilt sturen, dat klik je bij diens bericht rechtsboven op het slotje. Je krijgt dan een tekstscherm, waar je bovenin nog eens de naam van de geadresseerde kunt lezen.
Het bericht komt dan bij die ene persoon en de rest van het forum kan dat niet lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippie: ik herken dat, alleen maar bezig zijn met alcohol. (In je gedachten)
Eerder schreef ik dat hier ook al.

Ik denk maar dat het ook is om je steeds bewuster te worden, en je moet er zo mee aan de slag.
Mij lijkt, als dat niet zo was, en je denkt er niet meer over na, het gevaar wel heeeeeeeeeel groot is om er toch maar eentje te pakken.
Hoop dat je hier iets aan hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pffff, had ik een heel bericht getypt, druk ik per ongeluk met mijn pink op enter en weg bericht! Balen zeg!

Pippi, in het begin was ik ook de hele dag met niet drinken bezig, ik stond ermee op en ging ermee naar bed. Doodvermoeiend!
Ik ben het met Ziza eens dat je actie moet ondernemen, andere dingen doen, niet in oude valkuilen trappen. Maar ik weet ook uit eigen ervaring dat dat moeilijk is, zeker als je het gevoel hebt nergens energie voor en zin in te hebben. Je moet jezelf soms echt dwingen.
De eerste paar weken zoch ik alleen afleiding als ik trek had, en dat was al vaak genoeg. Pas toen ik wat losraakte van die voortdurende drankgedachten kreeg ik wat ruimte om aan mezelf te gaan werken.

Pas later drong het tot me door dat ik, toen ik nog dronk, in feite ook de hele dag met drank bezig was. Alleen besefte ik dat niet. Een normale werkdag voor mij in mijn drinkperiode:
's Morgens opstaan met een duffe kop en al dan geen hoofdpijn, en ondanks dat douchen, ontbijten, hond uitlaten en naar mijn werk. Aldaar proberen met heel veel koffie en paracetamol mijn hersens aan de gang te krijgen en niet te laten opvallen dat ik niet in al te beste conditie ben. Tegen enen begint de mist in mijn hoofd op te trekken, en ga ik als een bezetene aan de slag om de 's ochtends opgelopen achterstand weer in te lopen. Rond vieren begin ik een beetje af te knappen, en op de klok te letten of het nog geen tijd is om naar huis te gaan. Nog eventjes, pfff, ik kan wel een oppeppertje gebruiken.
Tegen vijven naar huis, nog even langs een supermarkt om zeker te stellen dat ik niet misgrijp vanavond. Het was me het dagje wel, ik ben moe, dus ik kan wel een bijtrekkertje gebruiken. In de stress in de file, goh wat een stommelingen allemaal, die andere automobilisten, snappen ze dan niet dat ik naar huis wil?
Thuis aangekomen eerst naar de koelkast, een koel glas ww inschenken en kloekkloekkloek, zo, dat lucht op. Hondje uitlaten (doet tegenwoordig 's middags een van mijn jongens, maar toen kwam het niet in me op hen dat te vragen), nog een glas, eten koken met glas op het aanrecht. Eten, glas erbij. Wassen, glas erbij. Strijken, idem.
Op een gammele keukenstoel op vrijdagavond nog 'even' luxaflex ophangen, glas erbij, vallen, enkelband gescheurd, niet naar huisartsenpost want ik kan niet rijden (glas op en zere enkel), ruim twee maanden bijna niet kunnen lopen. Moet ik doorgaan?

Oké, ik heb een paar weken dagelijks, gedurende de hele dag, aan drank gedacht. Daarvóór ben ik dagelijks, gedurende de hele dag, met drank bezig geweest zonder te denken dat ik aan drank dacht. Nu denk ik aan drank als ik hier op het forum ben, en soms als ik ergens ben waar gedronken wordt. Maar verder ben ik er totaal niet meer mee bezig, en krijg ik veel meer gedaan.
Waarom ik dan nog hier op het forum kom? Om alert te blijven, om mezelf te behoeden voor de gedachte dat het misschien wel weer een keer kan. Om bij al die mensen die knokken en het moeilijk hebben me weer te herinneren waar ik vandaan gekomen ben, en waarom ik daar niet meer naar terug wil. En om te leren nuchter te blijven, want steeds opnieuw lees ik iets waar ik wat mee kan. En daar ben ik dankbaar voor.
En ik hoop dat mijn ervaringen voor sommigen hier ook een steuntje in de rug zijn, of een stukje motivatie om vol te houden. Want geloof me maar, als ik het kan, dan kan iedereen het!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

anna , wat een herkenbare mail hij zou door mij geschrevn kunnen zijn , met een verschil dat ik op het laatste wel in de wagen dronk .
in spanje heeft men van die liters brix's wijn , ik moest toch naar de winkel dus twee voor thuis , een voor in de geheime voorraad en de andere ging al in de wagen open , en in een rustig bosje zette ik zo de brik aan mijn mond , want ik had geen glas in mijn wagen .
nadien maar snoepjes vreten omdat men niet zou ruiken dat ik gedronken had , hoe laag was ik gevallen op het einde ;-((

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har,
Nog gefeliciteerd met je eerste half jaar. Dat er nog veel moge volgen.
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P


Zo. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het op de e.o.a. manier loeidruk heb vandaag.
Ik verkeer natuurlijk in uitstekend gezelschap: IK en de 2 poezen.
Om de haverklap wordt er gebeld. Nee, hij is niet thuis bla bla bla / Nein, der ist leider nicht zu Hause bla bla bla. Allemaal vrij lange telefoontjes, want ja, er moet toch bijgekwekt worden. Ik verwacht nog maximaal 5 telefoontjes.

Vanmiddag een flinke portie aarbeien verorberd, vanavond sperzieboontjes met sperzieboontjes (er bleek 2 kg in de koelkast te liggen (vergissing van man)) en een vegerarische pizzaburger erbij. Straks nog even taart eten. Verder drink ik alle bijzondere drankjes van dochter, zoon, man op. Ze zijn best lekker, hoor, maar een beker of een glas ervan vind ik dan weer genoeg voor de rest van de week. 't Moeten wel bijzondere drankjes blijven. Ben ooit al doorgeschoten met bijzondere drankjes :angry: .
Dadelijk nog een flink stuk taart, dan is die ook op. Het zou me niet verbazen als ik deze week aankom in gewicht ;) . Dan wordt ik een gewichtig persoon :D .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mieke,
Juist nuchter kun je deze heel vervelende situatie beter aan.
Meid, ik zoop nog toen ik werkloos werd. Drie maanden na mijn stoppen, heb ik een paar kleine uitzendbaantjes gehad. Ik was toen 1,5 jaar werkloos. Denk je dat ze je aannemen als je van hier tot gunter naar de drank stinkt. Nee dus; forget it.
Teken iig protest aan tegen je ontslag en onderteken niets van wat ze onder je neus duwen. Ga morgen meteen naar het CWI om je te melden.
Verhuizen moet je ook nuchter doen. Voorkom je ongelukken en fouten.
Je hebt nu 2 grote problemen op je bordje. Als je ze lardeert met alcohol, dan worden ze groter en groter en groter en vermenigvuldigen zich als konijnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Godsamme, Mieke heb jij ook al zo'n rotdag vandaag.
Ik ook.
Niet gaan drinken hoor, denk aan die kater en het schulgevoel.
Ik zoop nu ook het liefste het halve café leeg en denk ook wel , waar doe ik het voor...
Maar ik verrek het, ik ben sterker dan die drank.

Har, gefeliciteerd met je halve jaar:present:

Blacky, jammer dat de huiskes weg zijn.

Corinne, beter een gewichtig persoon, dan een dronken zatlap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ corinne,
kweet het, maar begin er meer dan genoeg van te krijgen van de tegenslagen die ik in mijn nuchtere leven ondervind.
Ik zal niet gaan drinken, maar het wordt wel steeds moeilijker om het bijltje er niet bij neer te gooien.

Zo'n gevoel van waar doe ik het voor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja corinne ik weet nog waarom ik van de drank af wilde,
Ik zou oma gaan worden.

En ja het was wel leuk in de detox, daar heb ik mijn lief ontmoet.

@ Marion, ik las jouw bericht, Jemig is het bij jou ook nog steeds niet voorbij die ellende?
Jou word het ook niet makkelijk gemaakt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, Mieke het is nu al 2 jaar aan de gang, maar vandaag is het wel hoogtepunt.
Morgen om 10 uur hebben we een afspraak bij onze advocaat.

Morgen wordt ook mijn moeder weer opgenomen in het ziekenhuis, ze krijgt nu bijna om de 3 weken 4 zakken bloed. Ja kan er ook nog wel bij.

Mijn kindjes bellen en ondersteunen me echt. Zo van, mam niet gaan drinken hoor, dan wordt alles nog moeilijker en dan geven ze me weer complimentjes. Zulke schatten van kinderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn Marion dar je kids je steunen.
Ik vertel mijn kids niet zo veel. Helemaal niet van mijn ontslag. Schaam me dood.
Ik werd te duur en tja kon om 16.00 naar huis.

Ik weet dat je trubbels had maar jee wat duurt het lang voordat het voorbij is.

Sterk van je dat je het halve cafe niet leeg gaat drinken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb maar even mijn stopdatum eronder gezet, dat motiveert nog een beetje.

Ondanks alle sores ben ik vandaag wel aan week 4 begonnen en ik merk, dat ik nu veel beter met de emoties en tegenslagen om kan gaan. Normaal was mijn eerste gedachte altijd, alcohol en nog eens alcohol, zoals Blacky het ook noemde vandaag, om te verdoven.
Vandaag was het al in veel mindere mate aanwezig, dan 2 weken geleden. Ik bel nu mensen op en onderneem aktie, door dingen alvast op te zoeken voor morgen, voor de advocaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...