Spring naar bijdragen

woensdag 23 juli 2008


blacky

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 217
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ziza, ik zou er nog aan toe willen voegen dat het niet alleen je oude reaktie-gevoels-emotiepatronen zijn die je los moet laten omdat ze nu niet relevant meer zijn, maar ook je ideeen over hoe de ideale toekomst er uit zal moeten zien. Het ene is geweest en het ander is slechts een denkbeeld (en een oorzaak waardoor ik bv geen relaties aan ben gegaan: ik denk dat er altijd ergens nog een witter paard of een mooiere prinses rondloopt, ondertussen word ik zelf steeds ouder.....alleen!)
Ik lees er veel over en merk dat ik er langzaam door verander: steeds betrap ik mezelf op bepaalde reakties of gedachten, dat betekent dus dat ik ze nog wel heb, ben nog langgggggg niet verlicht en dat moeten we niet eens nastreven want dan zijn we al weer teveel en gedwongen met iets bezig wat nu niet is. Maar het is wel mooi, die bewustwording.....ben toch wel erg benieuwd naar die 12 stappen, volgens mij sluiten ze erg aan op die
12 boeken die ik zo ongeveer tegelijk lees :D

Juffie welkom bij je oude nieuwe zelf, en dat je er maar heel veel meer van mag beleven :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heej allemaal,

Er is al weer te veel geschreven om op iedereen te reageren dus als ik iemand oversla neem me dat dan niet kwaklijk.

Black ik lees tussen de regels door toch nog veel pijn maar laat het er mogen zijn.

Brudie het spijt mij ook dat ik het niet gelezen heb maar soms wordt er zoveel in korte tijd geschreven dat je er overheen walst. Vooral in het begin als je hier pas bent denk je dat je genegeerd wordt of nooit tussen die vaste kern komt maar dat is niet zo. Pas als je niet meer reageert.......

Pip en Lianne heel veel sterkte in de strijd.

Marion wat vreselijk allemaal die sores.

Tapas heb de foto's opgeslagen in mijn album.

Ziza mooi gezegde.

Har ook van mij felecitaties.

Juffie vond je een kei maar je groeit als een rots.

Voor alle anderen :) :) :)

Druppeltje zelf zit achter de pc het ook allemaal niet zo goed meer te begrijpen. Heel slecht geslapen zodat ik als een oude rammelkast op stond. Gisterenavond karnemelk gedronken en toch de Big Ben in mijn kop, dat spul is ook niet meer wat het geweest is. Het ene moment schijnt het zonnetje en als ik naar buiten wil is ze verdwenen. Conclusie: schiet mij maar weer in de feestverlichting :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna ik denk dat jouw therapeut gelijk heeft wat betreft aangeleerd gedrag, het goede nieuws daarvan is dat je het ook weer af kan leren/schudden nu het niet meer past en er andere gedragingen nodig zijn. En pfew gelukkig heb ik nog een tijdje doorgezopen toen jij hier kwam ;)

Soothe kort maar krachtig :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier Houtje

zónder houten hoofdje, maaaaaaaaaaaar wel was ik effe vergeten dat je van die prik (gisteren) met corticosteroïden (gelukkig ben ik nuchter zeg wat een woord) een opvliegert krijgt van 3 dagen.........yoeghey.
Het begon vannacht met allerlei verschijnselen die me niet eens aan het denken zetten maar nu weet ik het wel weer.

Leerzame ochtend dit draadje.

Anna, voor jou houd ik innig en diep respect, altijd gehad :):present::rose: hoe jij het elke dag, elke week weer klaart, Knappert !!!!

Euforie na het stoppen heb ik ooit nooit gehad. Sterker nog, ik heb gemerkt dat ik de korte termijn nádelen soms aan het vergeten ben en denk: zal ik????????? maar gelukkig zijn hier genoeg mensen om mij alert te houden.

Mijn leven is niet zo vreselijk ingrijpend veranderd na het stoppen, maar het zijn de kleine veranderingen die ik moet leren zien. Daarom hier blijven schrijven, voor de herkenning, en de erkenning. Ik tel nog steeds braaf mijn maanden van het jaar. En de derde Kerst zonder wijn, dat soort dingen. Op naar de vierde Kerst zonder wijn hè.

Maar ik ben minder opvliegend (wát zeg je Houtje, was je dan nóg opvliegender?????? Jaaaaaaaaa, vraag maar aan Tapas, maar een ander ziet het altijd beter hè) ..... liever, geduldiger en vooral verantwoordelijker. Da's geen euforie maar wel fijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia en Anna jullie spreken me erg aan en tevens voel ik ook dat ik nog een lange weg te gaan heb zucht.

Wat ik wel (serieus) wil vragen hier:

Het valt me op dat velen die gestopt zijn alcohol eerst lekker vonden en opeens is het troep, rotzooi, vergif etc.

Moet dat een psycholgisch effect worden van het je inbeelden/aanpraten? Hoe kan iets wat je lekker vond van het ene moment op het andere dan opeens vies zijn?

Hoop niet dat het een rare vraag is of dat ik heftige discussie ga uitlokken want het viel me gewoon op en daarom vroeg ik het me af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Druppeltje, ik vind het heerlijk! Dat is het toch. Een lekker glas beaujolais bij de maaltijd. Hemels!!!
Maar het kan niet. Een suikerpatient mag geen moorkoppen, ook jammer!

Ik vraag me wel af of ik het nu nog echt lekker zou vinden? Ik denk dat het zo op de helft van de fles wel weer gaat smaken. Geen zorgen Druppeltje. Vergif????

Onze drinkstijl vergiftigt ons lichaam, maar het is zeker geen zooi. Was het maar zooi, dat maakte het eenvoudiger!

Groetje. Speciaal nog even ingelogd. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
druppeltje

Wat ik wel (serieus) wil vragen hier:


Het valt me op dat velen die gestopt zijn alcohol eerst lekker vonden en opeens is het troep, rotzooi, vergif etc.


Moet dat een psycholgisch effect worden van het je inbeelden/aanpraten? Hoe kan iets wat je lekker vond van het ene moment op het andere dan opeens vies zijn?




Hoi Druppeltje,

19 maanden geleden ben ik gestopt met roken. Als ik nu een roker ruik, stinkt ie naar asbak (toen ik zelf nog rookte ruikte ik dat niet). Als ik verse rook ruik, wil ik er even boven hangen met m'n neus en ik weet 100% zeker dat als ik een trekje neem ik even duizelig zal worden maar tegelijkertijd even in de hemel kom en het zal, hoe lang het dan ook duurt, uiteindelijk weer leiden tot verslaving. Daarom is het rotzooi, troep, vergif.

Want het laat mij dingen doen die slecht voor mij zijn, die ik niet wil, waar ik ziek van word. Daar is geen inbeelden bij, want ik wil niet ziek worden en geen zielig figuur zijn die buiten in de kou gaat staan. Het inbeelden zit em juist in de kant dat ik dacht verslaafd te zijn en daar dus levenslang aan vast te moeten blijven zitten. Daarom ook mijn euforie toen ik merkte dat dat NIET hoeft!

Zo ook met drank. Alleen vind ik dat nooit lekker ruiken, praten met iemand die gedronken heeft stinkt, een glas stinkt. Vond ik het ooit lekker? Ach de smaakpapillen werden vanzelf verdoofd en het effect liet mij wijn drinken alsof het water was. Het enige waarvan ik nog water in de mond krijg is southern comfort met cola light, maar het kan ook zijn dat ik dat mezelf aanpraat/inbeeld want tja die verboden vrucht hè ;)

Toen ik verslaafd was werd ik tot 2 personen uit elkaar getrokken: mezelf en de gebruikster. Ikzelf voelde me keer op keer heel schuldig, bang, slecht etc, maar de gebruikster vluchtte 'lekker' voor het leven weg. Daarom ook mijn euforie: ik heb mezelf 25 jaar lang zo erg in de weg gezeten, dat ik ongelooflijk blij werd toen die gebruikster verdween! Eindelijk werd ik één geheel.

Tuurlijk zou ik een lijntje op de dansvloer, muziek maken met een jointje en sex met een paar borrels nog heerlijk vinden! Maar het blijft niet bij 1 lijntje, 1 jointje of een paar borrels. Het zal de gebruikster in mij voeden en haar daarmee weer krachtiger maken dan 'de ikzelf' die ik nu aan het opbouwen ben. En dat wil ik nevernooitmeer. Dus ja voor mij is het troep, rotzooi en vergif, niet alleen psychisch maar ook lichamelijk: ik sta steeds sterker in m'n schoenen nu en voel me een stuk gezonder.

Misschien zit daar ook een grote motivatie: hoe slecht voelde je je (over jezelf) toen je nog gebruikte? Overheerste het lekkere of het weten dat dit niet is wat je voor altijd wil? Misschien is het eerste ergens stiekem het geval bij terugvallers?

Gelukkig zijn er nog heel veel lekkere dingen op de wereld die geen rotzooit en vergif voor lichaam en geest zijn, ik kies ervoor mijn ogen nu alleen nog daar op te richten!

liefs,
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag,

Ben al een tijd bezig om te lezen (gisteren), maar ik ben nog niet klaar.

Toen ik gisteren naar bed ging, dacht ik eerst: geen wekker, ik word toch wakker.
Toch had ik die ingesteld op 10.40. Vanochtend werd ik wakker (een heel klein beetje, net genoeg om te constateren dat blaasje gevuld was) rond half zeven. Ben ik prompt terug in slaap gevallen. Wat kwam die wekker een kabaal maken. Ik moest eerst van ver komen om door te krijgen dat het de wekker was.
Kortom: ik heb geslapen als een os. Wouw!
Koffie, katten gelaafd en gespijsd, ontbeten en toen aan de piano. Ging dat ff lekker.
Man gebeld om te feliciteren met zijn verjaardag. Aan zee (bij IJmuiden) was het prachtig: volop zon en warm. Hier komt de zon wel door, maar de wolken vechten terug. Knipperlicht, maar droog, lekker droog en niet koud.
Sms'je aan An gestuurd. Ben benieuwd wanneer het antwoord komt.

Nu ga ik maar eerst aan de blokfluit.

Tot laters!!!

Oh, mensen hou het vol, want het is de moeite waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne gefeliciteerd met je man:heart:
Als ik het goed begrijp heb jij nog een etentje tegoed als ie terug is.

Vrijdag komt mijn moeder eten en ik wil graag iets lekkers klaarmaken.
Iets wat zo de oven in kan want we gaan eerst winkelen, nou ja een beetje door de binnenstad lopem, lunchen en winkels kijken.

Stoppen met drinken werpt de eerste weken, soms maanden weinig vruchten af.
Behalve dat je zeker weet, dat je je lever en alle anderen organen, hersenen niet zit te vergiftigen.
Detox met zoveel mogelijk vers water en verse vruchtensappen, vette vis, noten en fruit, dadels etc

Het is zo de moeite waard, maar kan door de twijfel van 'nooit meer ????' maar zo teniet worden gedaan.

Laat jezelf zien dat je het waard bent.

Stoppers, hou moed, geloof in jezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Druppeltje, ik drink nu bijna twee jaar niet, en weet niet of ik het nu lekker zou vinden. Ik vond sowieso niet alles lekker, bier kon me al lang niet meer bekoren, ik hield niet van sterke drank (met uitzondering van een enkel glas érg goede cognac), alleen ben ik altijd een groot liefhebber van goede wijn geweest. De laatste paar jaar dronk ik goedkoop bocht, omdat ik goede wijn niet kon betalen. Het maakte ook niet zoveel uit, want ik goot het als water naar binnen, en vond alles lekker dat ook maar een beetje naar wijn smaakte. Maar bij speciale gelegenheden kocht ik wel altijd een of twee flessen goede wijn, om daar echt van te genieten.
Dus... zoals Soothe zegt kan ik nog steeds wegzwijmelen bij de gedachte aan een goede Chardonnay of Riesling, of een gerijpte Rioja bij een biefstukje of een stukje kaas. Bij de zeldzame gelegenheden dat ik een diner heb voel ik toch een beetje jaloezie tegenover de mensen die wél kunnen.
Maar... ik weet dat ik genoeg op heb voor een heel mensenleven, en meer dan dat. Dus waar ben ik jaloers op? Bij de gedachte aan een glas wijn denk ik al aan het tweede, want één glas zal nooit voldoende zijn. De kans is groot dat ik het eerste glas wijn, of alleen de eerste slokken, niet meer lekker vind. Maar die smaak zal beslist snel terugkomen, net als alle problemen die ik nu niet meer heb. En die ik ook niet meer wil. En dus doe ik het niet.

Pippi, voor mij is het geen 'niet meer mogen'. Op 6 augustus 2006 heb ik na mijn laatste twee glazen wijn besloten dat ik het niet meer wil, en zo voelt het nog steeds: ik wil niet meer, en ik hoef ook niet meer. En dat voelt heerlijk, na jarenlang 'ik moet'.

Ben weer weg, in de tuin wroeten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pippi,

Dat klinkt als een obsessie... het voortdurend denken aan "niet-drinken" is om gek van te worden...
Mijn ervaring is dat ik deze obsessie op twee manieren kon laten verdwijnen ; of er aan toegeven en drinken of totaal een andere weg gaan bewandelen.. je weet welke weg ik bedoel...

Ik ben nu al een paar jaar bevrijd van dat "ik mag niet drinken of ik wil drinken maar ik kan het niet of waarom mag ik niet drinken of drinken en gebruiken is schadelijk etcetc"... dat geouweh**r is kompleet weg...

Wat kun je vandaag anders doen dan gisteren ?
Wat doet Pippi voor Pippi om beter te worden ?
Wat is je plan ?

Want hetzelfde blijven doen en denken zonder te drinken is een killer...

Aktie Pippi !!

Tegen jezelf praten knap je niet van op... maak een lijst van dingen die je nog moet doen en BEGIN eraan... en focus je kompleet op hetgeen je doet... ik durf te wedden dat het gepraat in je hoofd stopt...althans dat is mijn ervaring...

Kop op...

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En neem jezelf niet in de maling door te vertellen dat je nog nooit dope hebt genomen of sterke drank hebt gedronken en misschien jouw probleem daardoor van een "lichter" kaliber is...
Het draait niet om de hoeveelheid of wat je hebt genomen...

Zoals ik jou lees verschil je echt niet veel van mij...

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip dat steeds denken aan drank is ook iets wat na verloop van tijd weg gaat.
Als je op dieet gaat , denk je toch ook meer aan voedsel wat je niet 'mag' eten.
De eerste weken stond ik zelfs onwennig bij de kassa met mijn karretje zonder drank.
Stond totdat ik betaald had te twijfelen of ik nou wel of geen drank wilde.

Na een maand stond ik niet meer te twijfelen, maar stond ik er nog wel aan te denken.

Na twee maanden stond ik er niet meer aan te denken, maar zag het nog wel bij alle anderen die wel alcohol kochten.

Na drie maanden voelde ik me gelukkig omdat ik het ontsnapt was.

Wat ik probeer te zeggen is,
dat het gevoel wat je nu hebt,
dat je al dat denken aan drank,
wat je eerst niet deed,
en strondvervelend vind...........
................................................
................................................
.................................................
een gremlin is die op je schouder zit te fluisteren
dat je maar weer gewoon af en toe 2-3 glaasjes moet gaan drinken savonds
want jij gebruikte toch geen sterke drank
en hasj speed cocaine xtc en weet ik veel wat er allemaal nog is.

Laat je kop niet gek maken Pip, uit je berichtjes heb ik alleen maar gelezen dat je niet gelukkig was met je drankgebruik.
Dat je het gevoel had dat je stil stond en jezelf tekort deed.
Pip...mep, mep, mep meppperdepmepmep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo boerin blacky is terug thuis , stikkapot dus dadelijk een siestake :lips:
brudie sorry was gisteren te neig met mijn eigen bezig :$
pipke jij verwoord wat ik in het begin ook zo gevoelt heb , ik dronk niet maar dacht de gods ganse dag aan drank , nu bijna drie jaar later is het gelukkig veranderd , zet door en er komt ook voor jou een dag dat het je geest niet 100% meer in beslag neemt :present:
drinken het is een gewoonte en het wordt een verslaving als we niet opletten , vergelijkbaar met het roken en nog andere zaken .
druppeltje ik denk dat ik nooit om de smaak gedronken heb in mijn leven , mijn drinken hield altijd de vlucht in , het zoeken naar een roes , ook hierdoor dat op moeilijke momenten die vlucht zo in mijn hoofd komt .
heb ik ooit echt genoten van een glas wijn of andere drank , neen ik denk het niet , mogelijk is het ook deels hierdoor dat ik het SOMS wel aan kan dat andere wel van drank kunnen genieten , maar dit is pas de laatse maanden
kaia mooi dingen heb jij hier vandaag geschreven :present:
luitjes nemen jullie het mij niet kwalijk maar ik duik mijn zetel in mijn een deken over mij , emoties zijn vermoeidend .
tot laters :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pip,

Iedereen heeft een andere drankgewoonte. Ik bijvoorbeeld dronk niet elke dag. Kon dagen soms maanden zonder alcohol en dan als ik eenmaal begon te drinken dan haalde ik alle schade in en dronk dan een week lang me kapot.
Je zou bijna kunnen stellen dat ik geen probleem heb met drinken, maar in die week dat ik drink maak ik mijn lever, nieren en andere organen kapot.
Ieder heeft zijn eigen gewoonte. Pas als je last begin te krijgen van je eigen drankgewoonte of je omgeving dan denk ik dat het een probleem vormt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...