Spring naar bijdragen

dinsdag 29 juli


Vie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 296
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Heel mijn leven heb ik altijd katten gehad en nu voor de 2e maal een hond. Telkens overleef je ze en doet dat zo'n pijn dat je er nooit meer aan wil beginnen om dat verdriet te voorkomen. En steeds begon ik er weer aan als ik dacht aan die liefde van ze en weer eens medelijden had met zo'n stumpertje. Als tranen alcohol zouden bevatten was ik al heel lang geleden dood geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat gebeuren Sammy! Rustig iets overbrengen, is niet m'n sterkste kant. Dat wordt oorlog, met die types hier! Ik wilde het al geruime tijd overbrengen, maar zat met het niet drinken te stoeien. Als ik me dan zou opwinden, krijg ik een trigger, dus even niet. Even aan mezelf denken!
Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vie,

Nou helaas wil ik je (vanuit mezelf dan) wel even tegenspreken.
De 1e alcolholist die denkt allert genoeg te kunnen zijn door op tijd
de stoppen met drinken moet ik nog ontmoeten.
Ik kijk alleen maar naar mezelf, het heeft mij erg veel moeite gekost om
weer te stoppen.
Nog vaak heb ik spijt dat ik ooit de 1e weer genomen heb, natuurlijk ik heb het zelf
gedaan, niemand heeft mij gedwongen.
Het is een wijze les voor mij geweest of eigenlijk het is nog steeds een wijze les.
Ik kan niet met alcohol omgaan en ik wil het ook niet meer, bang ben ik er niet voor,
ik ben wel bang voor de gevolgen als ik er weer mee zou beginnen.
Fijn dat het jou zo goed gaat daar ben ik oprecht blij om.
Een tijd geleden was je nog van streek als je al één slokje had genomen.
Zo zie je inzichten kunnen veranderen, ik gun je dat je inzicht het juiste is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, zoals jij het formuleert, zo zou ik het ook willen. Had bijvoorbeeld jaren dat met roken. Normaliter rookte ik niet, alleen op een feestje oid. Prima, zou ik ook zo weer naar terug willen, maar nu eerst de drank. Voorlopig even voor mij helemaal niets, maar als het mogelijk is voor mij, inderdaad op de lange duur misschien eens 1 of twee glaasjes bij iets speciaals. Maar zover ben ik nog lang niet..., dus voorlopig even helemaal niets, geen verkeerde druppel! :D:huh:
Net (ex)vriendje aan de lijn (hij zou toch echt niet meer bellen); nee, hij was niet bij ex geweest, maar gewoon hier in het dorp (zeg dat dan gewoon). En ja, de afspraken staan natuurlijk nog en we zien wel wat de toekomst brengt.

Zou ik net nog even lekker naar buiten voor mijn werk foto's maken, begint het hier voor de eerste keer sinds zaterdagavond (hoosbuien en forse hagelstenen) te onweren en regenen. Blijf toch maar even binnen aan het werk.
En o ja, vanaf a.s. vrijdag gaat mijn urenuitbreiding in: een grote stap voor mij voor financiële onafhankelijkheid en daardoor een enorme oppepper voor mijn ego en zelfvertrouwen! Jippie, nu nog even wachten tot ik een huis toegewezen krijg; deze veredelde stacaravan is veel te krap voor 4 personen, maar de depressieve gevoelens daarover ben ik bijna helemaal kwijt. Rond de jaarwisseling zitten we vast weer in een gewone woning! En dan mag ik helemaal los met verf, behang, vloerbedekking, nieuwe meubels, etc. Lekker allemaal en helemaal alleen van mij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen,

Straks zal ik proberen bij te lezen (als dat dan nog te doen is).
Vannacht als gewoonlijk belabberd geslapen en ook nog eens heel vroeg mijn bed beu. Een gezond mens valt in slaap bij de saaiheid van het plafondturen, maar mijn bolletje wordt dan een tolletje. Dan is opstaan een beter iets.
Vanochtend gewerkt, maar had wel concentratieproblemen. Toen ben ik maar een handenarbeidklus gaan doen. Muziek op, maar mijn stemming steeg niet.
Ik ga nu maar even plat. Kijken of het plafondturen saai genoeg is om even te slapen.
Tot straks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
rvanth

Edflobe, stoppen met drinken betekend ook de norm en waarden van vroeger aan een kritische blik onderwerpen. Waar ik niet mee om kan gaan in positieve zin veranderen.



Yep, die normen en waarden was ik de laatste jaren wel even goed kwijt. Ik heb dingen gedaan, die ik van anderen zwaar afgekeurd zou hebben. Hoe laag kun je zinken? En met een heldere kop weet ik best wel hoe het eigenlijk moet. Zorgen dat die kop helder blijft dus! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[



Ook ik slik refusal , nu ruim 2 weken, en ben ook moe. Na jullie berichtjes hierover zou dat dus idd een bijwerking kunnen zijn. Dus ga ik maar weer thiamine halen, B1, een noodzakelijk iets omdat alcohol die stof, die het lichaam ook zelf aanmaakt, afbreekt dus.

Vitamine B1 ??????

J****s wat moet ik nog n hoop leren.
Kun je dat zo halen bij de apotheek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn nu eenmaal mensen die helemaal willen stoppen en er zijn mensen die graag zouden minderen met de alcohol.
Voor mezelf kies ik voor stoppen omdat ik weet dat 1 of 2 voor mij niet genoeg zou zijn, die fles móet gewoon leeg.
Wil niet zeggen dat ik die mensen die kunnen minderen echt knap vind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stoppen en minderen, de eeuwige discussie op het forum.

Mensen die normaal een wijntje kunnen drinken, zullen dit forum met rust laten. Dan is er de groep, die het lastig vindt en het wil leren hanteren. Misschien mogelijk.

Dan is er een groep, en deze is in de meerderheid, voor welke, stoppen de enige optie is! Door schade en schande wijs geworden, zijn ze tot het besef gekomen, dat het niet meer kan. Never!!!

Dit vergt wel wat wilskracht, het wordt je niet in de schoot geworpen.

Vie, die in den beginne zéér de mening was toegedaan, het kan nooit meer, gaat wat draaien.
Dit nu is exemplarisch voor veel stoppers, want volhouden is een ander verhaal!
Dus neemt de gedachte vorm, dat het mogelijk moet zijn netjes te drinken! Dan blijft het leven nog een beetje leuk!! Dit nu, kan de volledige teloorgang betekenen.

Vie, als je het kan, fantastisch. Maar in het begin was je een probleemgeval. Zo schetste je het zelf.
Waarom Vie, zou je nu probleemgeval af zijn?
De ware drinker, de stevige innemer, zal zelden of nooit het drinken kunnen hanteren! Lukt het wel, prachtig!
Het geval wil, dat je in no time, er slechter aan toe bent, dan ooit te voren, Zie Kohtje!!

Dus laat ik alle probleemdrinkers hier weten, dat stoppen de enige weg is!!

En ja, het is een ijsje en limonade geworden. ;)

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede middag,

Met mij gaat het erg goed, af en toe, wordt ik daar wel eens bang van. Nog een paar weken en dan heb ik er 2 jaren op zitten, zonder drank. En ik kan alleen maar zeggen, dat het alcoholvrije leven me erg goed bevalt. Het is echt de moeite waard om hier aan te werken en als je nog twijfelt, wel nu, ik kan het je alleen maar aanraden.

Heb allemaal, nog een fijne dag,

Ferry.

P.s Anna en Rufus nog een paar weken. En dan hebben we weer een mijlpaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jarigen, gefeliciteerd!

Dank jullie wel voor jullie adviezen. Ik ben er zelf nog niet uit. Heb inderdaad zelf ook aan een taxi gedacht maar ik werd zo pissig omdat ze wel vriendinnen kan ophalen maar niet haar vader.
Zegt ze; jullie hebben de hele wereld over gereist. Klopt maar toen had een van ons geen longkanker.
Ik ben dit gebeuren zo beu dus ik kan mij voorstellen dat jullie het beu zijn om te lezen dus zal proberen niet zo te spuien.

Ik moet gaan maar kom straks terug om te reageren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om verkeerde interpretaties te voorkomen. Voor wie het kan, chapeau. Ik kan het niet. Ik zeg niet dat ik het eeuwig volhoud, ik ben ook maar een mens, met soms echt wel eens trek.
Ik heb de woorden van Ziza op de meeting in m'n oren geknoopt. Met het wel of niet, probeer ik me niet bezig te houden . De praktijk zal het leren!!!

Vandaag drink ik niet. Let's go folks!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo,

Ik ben je verhalen en schrijven beslist niet beu, het is toch fijn het hier van je af te kunnen schrijven?
Ga er alsjebleift mee door, het helpt je en dan nog even dit,
ik vind je een dappere vrouw die ondanks alles toch nog overeind blijft staan,
daar heb ik erg veel respect voor.
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Carolien

En wie is toch die Postmodernisme, zie ik af en toe ingelogd staan maar nog nooit wat van gelezen.


Hallo Postje, je bent welkom hoor.
;)




zoek bij "wie is wie" Caro, zij is hier al bijna 2 jaar aangemeld, maar post helaas niet zo vaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Caro, mensen, die het moeilijk hebben, moeten in hun overtuiging gesteund worden, dat ze het goede pad hebben gekozen!

Niet omdat ik zo'n die hard ben. Of het mij soms geen moeite kost. Nou echt wel!!

IK probeer uit eigen ervaring een positieve insteek te geven. Is er een probleem, weg met die Zooi. !:D
Geen verzachtende omstandigheden, Niet ééntje kan wel. ééntje is meestal het begin van meerdere ééntjes!

Dat ik soms schrijf is om een ander te overtuigen van de juiste keuze. Niet van probeer het eerst een maandje en kijk of er verandering is! Mijn hele leven, heb ik gedacht, dat het ging.
Als de ervaring keer op keer het tegedeel bewijst, waarom nu dan wel? Het kan een keer goed gaan en nog een keer en langzaam wordt het glibberen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...