Spring naar bijdragen

dinsdag 29 juli


Vie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 296
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik kan op het moment helemaal geen boek lezen, want ik kan me niet concentreren, met al die sores.
Als ik me lekker wil ontspannen dan zet ik een simpele tv serie op, mijn zoon heeft namelijk Grey's anatomie voor me gedownload. Als ik daar naar kijk, dan vergeet ik de drank en de sores, lekker verstand op 0,0 en niet drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Brudy en Kirky van harte gefeliciteerd :present: :present:

Mooi gedichtje Blacky

Johan van harte welkom

Rudy :sun:

Marjan fijn dat je de 1e dag droog bent doorgekomen

En voor allemaal een knuffel van drup en Banjo en de katten (die mogen ook meedoen want in het verleden likte Banjo het schuim van mijn bier en slurpte de katten van mijn pina collada als ik niet keek)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drup.
Die alcohol slurpende honden en katten doet me denken aan de garnalen cocktail die ik vroeger thuis serveerde.
Je kan niet wat bedenken of ik verwerkte er drank in.

Na het eten ervan vielen mijn kinderen onmiddllijk op de bank in slaap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal
Het gaat goed, de mineralen helpen tegen de spierpijn, dus dat is erg erg fijn.
Ben dit weekend flink wezen stappen, met in mn achterhoofd, als het niet gaat ga ik naar huis. En het ging goed.
Wat een soap in zo,n kroeg als je zelf niet drinkt, jeemig de peemig. Heb erg gelachen en me zeer verbaasd en mn ogen open gehouden.
Een vrouw stond te zoenen, straalbezopen, komt een meisje aan; MAM !!!!
Bleek dochter te zijn, 17 jaar getrouwd, oeps........
Dan ben ik toch heel blij dat ik gekozen heb om niet te drinken !!! De schade die je aan kan richten, mama mia.......... De volgende dag wakker worden en dan komen heel langzaam de flarden weer terug......oef
Heb goede gesprekken gehad die ik me nog kan herinneren, en ik was lekker scherp en helder, veeeeeel leuker !!!!
Joepieieieieie !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha Rudy, ik heb het eens meegemaakt (toen wist ik het nog niet) dat ik uit de nachtdienst kwam en de krant ging lezen met een groot glas pina collada. Telkens als ik een slokje wilde nemen vond ik dat het glas verbazendwekkend snel leger werd. Maande mezelf nog niet zo snel te drinken totdat de kat van de tafel viel en strompelde naar de kattenbak. Schrok vreselijk en ben meteen met hem naar de dierenarts gegaan hahahah. Zal je vertellen dat het een heel dure fles was geweest want voordat hij er achter was wat mijn kat mankeerde............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve forumgenoten

hier in het westland broeierig warm.
Ik ging vanmorgen even naar de Intratuin, om wat kleine plantjes te kopen om mn kale bakjes te vullen, en waar kom ik mee thuis???? Met kattenvoer.....

Ook ik slik refusal , nu ruim 2 weken, en ben ook moe. Na jullie berichtjes hierover zou dat dus idd een bijwerking kunnen zijn. Dus ga ik maar weer thiamine halen, B1, een noodzakelijk iets omdat alcohol die stof, die het lichaam ook zelf aanmaakt, afbreekt dus.
Heb dit in het verleden ook geslikt en het hielp.

Kirky had ik gisteren al gefeliciteerd, maar wist toen niet dat ook Brudie jarig was, dus jij ook bij deze VAN HARTE!!

Verder wil ik de diverse mensen bedanken voor hun lieve woorden en aanmoediging aan mij gericht, dank je wel!

Zo en nu ga ik maar even voor huisvrouw spelen, morgen mn kleinkids bezoeken op de camping én het nachtleven weer in voor 6 nachtjes, ben nog geen eens bij van de afgelopen week......Maar goed, nog 4 weekjes, dan heerlijk vakantie en nog een droge ook!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je angsten overwinnen.
Nu wel doen wat vroeger is blijven liggen.
Niet meer kiezen voor de makkelijkste weg.
Verantwoording nemen.
En kijken naar de angsten van vroeger.
Is het reel wat ik denk.
Zijn mijn angsten in de nieuwe situatie zonder drank werkelijk zo groot?.
Maak het niet groter dan het is.
Hou het simpel.
Je mag angstig zijn maar doe er wel wat aan.

Albertine uit ervaring is gebleken dat de angsten van vroeger in een nieuwe situatie best wel meevallen.
Zoals al vaker gezegd, de boodschap van vroeger is krachtig.
Angsten zijn in de kindertijd vaak niet begrenst.
er wordt eerder een schepje bovenop gedaan.
Ik ben mede daardoor in een issolement terecht gekomen.
Te bang om iets te ondernemen.
Leven in een negatieve sfeer was een manier om mijn angsten niet onder ogen te hoeven zien.

Maar als ik bedenkt dat mensen in huidige contacten anders reageren dan vroeger mijn opvoeders kost angsten overwinnen minder inspanning.
Daarnaast geloof ik in de onvoorwaardelijke liefde van mijn HM.
Ik sta er dus nooit meer alléén voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Pip dan hoop ik maar dat het beter met haar en Valys gaat als met mij anders zit je vanavond met koffie rechtop. :)

Naar voor je Wannes het overlijden van een dier waar je van houdt doet altijd pijn tot op het bot.

Ja Sam nu kan ik er om lachten maar schaamde me dood vooral omdat ik zelf ook had gedronken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
juffie

Dat is juist het maffe: van anderen accepteer ik zwakheden.



Herkenbaar Juffie, en zelf vooral niet zwak mogen zijn, toon je kracht naar de buitenwereld. Althans, zo zie ik het bij mijzelf. Maar elk mens heeft zwakheden, mag ze hebben ook.



Pareltjes mogen tevoorschijn komen:present:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy,

Ook ik kom er langzaam achter dat er zeker gedragingen en reacties zijn die gerelateerd
zijn aan mijn opvoeding.
Zelf heb ik mijn jeugd als fijn en prettig ervaren maar er komen nu zo af en toe gevoelens
naar boven die ik voel zoals mij geleerd is, niet zoals ik het zelf wil voelen of beleven.
Ik probeer bij mezelf te blijven en ben in de gelukkige omstandigheid dat ik dit toch wel
met mijn pa kan bespreken.
Het fijne ervan is dat hij mij begrijpt, dat voelt goed.
Langzaam aan durf ik steeds meer vanuit mijn eigen gevoel te reageren, zonder er bang voor te
zijn wat een ander daar wel van zou kunnen vinden.
Af en toe best nog wel eng, maar oefening baart kunst en ik ga zeker door op de ingeslagen weg.
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien, interessant hoe jij over terugval denkt. Russich roulette. Ik vind dat toch wat star gedacht. Alsof alcohol de ergste vijand is. Ja, als je doodsbang er voor bent, dan wel. Maar zoals met alles gaat het met vijanden zo: kijk ze recht in de ogen en ze schrompelen in elkaar. Stelt eigenlijk niets meer voor.
Ik HOEF geen alcohol meer te drinken en meestal wil ik het ook niet, en als ik er wel zin in heb, heb ik nog altijd de keuze om het niet te doen. Maar ik ben er niet meer bang voor. Die gremlin is maar een kakkerlakje: lastig uit te roeien, maar niks om bang voor te zijn.

Ik geloof niet in dat strenge "nooit meer". En het vergelijk met de Tweede Wereldoorlog vind ik nogal vergezocht en daarbij behoorlijk oneerbiedig. Bovendien heeft mijn beste vriend zich doodgezopen, dus kom mij niet aan met dat soort vergelijkingen.

Iedereen heeft de keuze om wel of niet een glas te nemen. Ik heb veel respect voor de mensen die er net aan stoppen en doorzetten, want het valt zeker in het begin vaak helemaal niet mee.
Mijn zelfde respect gaat uit naar mensen die het jarenlang volhouden. Maar wie er zegt: af en toe kan het best, zolang ik alert blijf en het niet uit de hand loopt: ieder de eigen keuze, nietwaar?

Ik dacht dat het hierom gaat: dat je leert om je eigen keuzes te maken waar je zelf helemaal achter staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mensen,

Hier in A'dam nog droog. Ik bedoel buiten, maar binnen ook! Ik zweet etter en bloed. Het trappenhuis gezogen en gemopt. Ik ben de oudste en de enige die het nog bijhoudt! Asociale pokkebende hier!
Ik was er een tijd mee gestopt, soort signaalfunctie, maar wordt niet opgepikt. Uiteidelijk zit je zelf in de troep. Alleen m'n eigen trap en vloertje, ze kunnen de boom in!

Alleen even spuien, een soort spuibericht. Scrollen mag!!!

Groet.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...