Spring naar bijdragen

dinsdag 29 juli


Vie

Aanbevolen berichten

Caro,
we kunnen mekaar de ruggegraat schudden, ik heb ook een forse scoliose (mnet rechtse convex) als kind is mijn rug te snel gegroeid. Maar die van mij zit wel vast gelukkig, altijd dezelfde kant op.

Verder heb ik arthrose dat was even schrikken die diagnose onlangs. Mijn tussenwervelschijven (klinkt als: borrelolijven) in mijn nek zijn bijna weggesleten, vandaag die zenuw die klem zit. Vlgs. mijn eigen niet-medische opinie komt dat door een ernstige aanvaring met een auto op mijn 12e waarbij ik een schedelbasisfractuur, allerlei barsten in mijn schedel verder, kaak gebroken, 5 nekwervels gescheurd enzovoorts, heb opgelopen. Na 2 maanden ziekenhuis eeuwig hoofdpijn overgehouden, en altijd spanning in en rond mijn nek. Tja, die wervels genezen nooit meer zo mooi heel als ze ooit waren.

Maakt niet uit, alleen in combi met een bekkeninstabiliteit en een jaar rolstoel (en vlgs. mij staat dat allemaal in verband met elkaar) ben ik goed gaar-gerammeld en kan die arm er ook nog wel bij.

What's next?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 296
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Stien, jij kent je probleem als de beste. En jouw optie is stoppen, wat mij een zeer wijs besluit lijkt.
Je bent met een goede reden gestopt, dus niet om niets. Heel goed om de blik op het verleden te richten, waarom deed ik het!

Een tweede voorwaarde is trouw aan je zelf blijven. Iedereen mag je belazeren, maar niet je zelf!
(nou ja, een ander ook niet)
Je hebt de juiste keuze gemaakt en bent trouw aan je zelf. Laat je dan ook niet van de wijs brengen!
Je hebt het niet nodig Stien. Weg met die beheerst drinken verhalen. Voor jou niet goed, dus niet doen!!

Waarom je, door Satan op de proef laten stellen.Hak z'n kop eraf!!
Hoeveel zijn er niet definitief van het Forum verdwenen, die dachten een drankje moet kunnen.
Zouden ze allemaal lekker gaan? Ik heb zo m'n twijfels.

Een drinker kan niet drinken! Het zou goed zijn als de voorstanders van gematigd drinken, het Big Book eens lazen. A different cattle of fish!

P.S, dus the Big Book levensverhalen. ééntje moet kunnen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,
Wat is er veel geschreven vandaag. Ik heb wel alles gelezen, maar het is teveel om persoon per persoon te reageren.

Vie,
Fijn dat je het allemaal nog trekt.

Houtje,
Vervelend dat die injectie haar werk nog niet doet. Wil best een deel van je pijn overnemen, zodat het voor jou lichter wordt.

Wat betreft maaltijden bereid met alcoholische dranken.
Simpel : laat ze staan.
Alcohol verdampt zelfs bij langdurig koken/verhitten slechts voor een deel.
Pas ook op met mondwater, dat bevat doorgaans alcohol, zo ook hoestdranken.
Een verstuiver voor de frisse adem bevat alcohol. Op die van Odol staat zelfs dat je een kwartier moet wachten voor je 'in het zakje kunt blazen'.
Bij Tips en Adviezen heb ik het draadje omhooggehaald waarin het gaat over allerlei zaken waarin alcohol is verwerkt. De titel is: hoe voorkom ik onbewuste alcoholinname.

Wat betreft de discussie stoppen/minderen/matig drinken/doordeweeks niet, wel in het weekeind en op feestjes.
't Is maar wat je aankan en de tijd zal het leren. Ik heb er twee jaar over gedaan voor ik besefte dat er voor mij alleen de optie stoppen bestaat. Dat doe ik dan ook. Als ik aan wijn denk, gaat dit ook al meteen in flessen en niet in glazen. In mijn zeven zuipjaren heb ik voldoende gedronken om 10 mensenlevens mee te voorzien.

Slofje,
Ik las vanmiddag in het dagblad van slapend Nederland dat in onze Stad in en om de Grote Kerksbuurt ontzettend veel katten verdwijnen. Meest de wat schuwere dieren.
Lijkt mij dat we extra mogen gaan opletten dat onze gekke binnenkatten niet de hort opgaan.

Denk aan katten en er zit er een op de kattenbak. Uiteraard eerst een diepe kuil graven en het kattengrit de bak uitwerken. Zodra ze klaar is gelijk opruimen. Ik zit naast de kattenbak en heb er dus alle belang bij dat die zo geurloos mogelijk blijft. Heb ook een toiletspray hier staan.

Ik laat het hier even bij. Zo meteen ga ik spaghetti Bolognaise à la Corinne maken. Heb het simpel gehouden en gesneden groenten gekocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

stien en rudy mooi geschreven , ook ik voel het zo aan .
zaterdag was het dat feestje drank zegt mij op zo een ogenblik niets , maar owee als er ergens iets fout gaat dan komt de drankjank piepen , zo veel manieren/redenen tot drinken , plezier ontspanning , de roes en noem maar op dus normaal dat er ook verschillende manieren van stoppen zijn , waar ik wel een beetje problemen mee heb is dat men achteraf soms komt zeuren " ik heb weer gedronken " als het drinken geen probleem is moet men er ook niet over zeuren blacky's mening , en JA blacky kan ook zeuren hoor , maar blacky weet en beseft dat alcohol voor haar wel een probleem is .
stien ivm moedig ik vindt iedereen moedig die iets aan zijn/haar alcohol probleem doet , en soms zijn het inderdaad drie stappen vooruit en vijf terug , maar ooit kom ik er .
vandaag even heel hard gewenst dat ik alleen woonde dan hoefde ik al de strijk van de vader van mijn vriendin niet te doen , 7 broeken , 7 polos, 8 onderhemdjes en 5 hemden en dat op 7 dagen tijd die denk zeker dat hij een popstar is , nu ja beter te proper als te vuil niewaar ;)
dit tehuis is stukken beter als het vorige en op de koop toe goedkoper .
zo ik fladder weer weg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...