Spring naar bijdragen

Zondag 3 augustus 2008


Tatum

Aanbevolen berichten

Ja Marjo je hebt gelijk maar iemand loslaten die wanhopig is vind ik erg moeilijk want op zo'n moment is het net of de hele wereld je laat barsten en niemand je begrijpt. Het laatste wat ik weet is dat hij dat blikje (waar hij wel een slok van genomen had maar achterdochtig werd omdat het zo bleef schuimen) naar een laboratotium zou brengen en hij weet wie het gedaan heeft dus zou hem aangeven als werkelijk zou blijken dat er iets in was gedaan. In zijn wanhoop komt hij dan hier met warrige berichtjes en wordt niet geloofd dan voelt het toch echt of je door iedereen in de steek gelaten bent? En als het nu eens niet waar was dan vond ik dit toch duidelijk een schreeuw om hulp dus voel me hier erg kl@te onder en machteloos ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 430
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Corinne ook jij krijgt gelijk en iedereen want hem betreft maar ik kan er niet zo goed tegen als er wartaal gesproken wordt, je schreeuwt om hulp dus wil je als lotgenoot wat doen en dat kan niet. Laat dan op zijn minst horen hoe het met je gaat want zo ga je niet met mensen om het "doodzwijgen aan te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie smiddags allen/iedereen/mensen/people/boy's & girls/ dames en heren en koeken en peren.. ;)

@Trees, als je dit leest er staan 2 filmpjes voor u bij filmpjes ;)

Iedereen een hele fijne droge zondag en maak er wat van!!! Of anders niks maken maar genieten dat doe ik ook ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

corinne,

inderdaad, ik vond het vind het een wonder wat ik allemaal kan nu ik een nuchtere kijk op het leven aan het ontwikkelen ben. en dat allemaal door niet te drinken!!!!!!!!! ongelooflijk! ik sta er elke dag versteld van.

gisteren las ik trouwens over de worstelingen van het minder drinken en hoe moeilijk dat is, omdat je dan heel gedisciplineerd moet zijn. het zou niks voor mij zijn, ik zou dat denk ik (nog??) niet kunnen. ik ben blij met de beslissing 'dat voor mij alcohol er niet meer in zit, het is ook wel eng natuurlijk... het geeft duidelijkheid en ik weet waar ik aan toe ben: heel veel thee, fris en ander limonade!

ook al gaat er in mijn leventje de afgelopen 7 weken ook wel eens dingen mis, of maak ik fouten: ik doe het allemaal nuchter. ik wist niet dat ik zo gelukkig kon zijn. ik vind het gewoon eng en durf er bijna niet aan toe te geven. ik kan het soms ook niet geloven dat ik gestopt ben. (ik raak gewoon een beetje eëmotioneerd nu...:huh: ) en dan ook nu bezig met afstuderen.... ik heb gewoon zin in de toekomst!!!!!!!!


hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, moedig :present:
Vie, mooi dat : zand erover :present:

Corinne, ik vind het zo knap van jou en nog sommige anderen ook dat jullie op heel veel mensen reageren. Er wordt hier zoveel geschreven, dat ik af en toe de draad een beetje kwijt bent.

Druppeltje, ik snap je bezorgdheid ook wel, zeker nu ik begrijp dat jullie meerdere contacten hebben, alleen nu maak jij het jouw probleem. Klinkt natuurlijk heel rationeel, gevoelsmatig zal dat voor jou anders zijn. Carolien heeft gelijk in haar reactie. Probeer in ieder geval niet te veel zorgen te maken.

Waar is Floortje trouwens gebleven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hanneke, mijn ervaringen op dit moment sluiten heel erg aan bij die van jou. Moet je nagaan wat een wezenlijk verschil wel of niet drinken kan maken. En ik ben nog maar aan mijn zevende dag bezig! Denk dat er nog veel moois in het verschiet zit, als ik de gremlins, die ongetwijfeld langs zullen komen, maar op tijd wegmep. Doe het nu nog met mijn vuisten, maar als er zwaarder geschut aan te pas moet komen, dan moet dat maar.
Succes komende tijd met het afstuderen, Hanneke :light:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky ik denk dat iedereen in de kerk zit want het is echt zondag.

Caro en Edflobe jullie krijgen ook gelijk vind het alleen moeilijk als iemand zomaar niets meer laat horen en dat gebeurd hier regelmatig maar ik had wel veel contact met hem dus op zijn minst gezegt heel vreemd.

Spud geniet maar lekker, het is je gegund.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed Floor dat je de draad weer oppakt maar wat heeft het nou met je gedaan dat je gisteren bent doorgezakt? Je wist al vantevoren dat het fout zou gaan, zelfs dat je er agressief van wordt maar toch koester je het. Is de drank soms een uitlaatklep voor jou om ongeremd je frustraties eruit te gooien? Ik oordeel niet hoor want weet maar al te goed zelf, wat mij aan het drinken kan brengen. Wil je alleen maar helpen door erover te praten.
Als ik mijn frustraties toelaat, er niet over praat of ze aanpak ga ik geheid weer richting drank. Mijn vraag aan jou is dan ook wat doet je besluiten om de frustraties toe te laten (door te drinken)...alleen de verleiding van de drank of misschien je (schijnbare) onmacht om met je problemen om te gaan? Dat laatste is voor mij bijna altijd de aanleiding...zeg het nogal beslist, maar kan het niet anders zien. Het is een cirkel..."ik zit in de shit en kom er toch niet uit, dus hup....wat kan mij het schelen"

Als je die uitlaatklep zo hard nodig hebt is er dan niet een andere mogelijkheid om daarmee om te gaan?
Wellicht vragen je problemen, je verdriet of wat dan ook schreeuwend om een oplossing of opstelling die wél kan werken. Ontkennen dat je iets dwars zit helpt niet, onderdrukken met drank al helemaal niet al kan de roes dat anders doen overkomen want je flapt er door je agressie wél uit wat je dwars zit, vervormt of niet.
Dat is niet bepaald een oplossing, vaak blijf je met een geestelijke en lichamelijke kater zitten. Moet de eerste alcie nog tegenkomen die in zijn roes dé oplossing voor zijn problemen heeft gevonden...tsja, 1 of 2 drankjes kunnen wel eens helpen om los te komen van spanning maar dat is voor ons niet weggelegd want we willen dan ook gelijk van de wereld af :angry:
Frappante is wel, dat je contact maakt met die frustraties(!) dus hoe dan ook, op wat voor manier dan ook er is wel een gevoel, gedachte die terecht om aandacht vraagt alleen ga je er met drank verkeerd mee om.
Kun je wat je dwarszit voor jezelf in kaart brengen? Tsja, ik vertel hier niets nieuws....er zijn niet voor niets handvatten die je kunt gebruiken om bij de kern uit te komen of handvatten waarmee je de craving kunt aanpakken. Wat heeft je doen besluiten om die niet te gebruiken?
Ja, je hebt een keuze om niet te drinken, altijd!
Maak van jezelf geen slachtoffer Floor, die boosheid op jezelf of je omgeving heeft een belangrijke functie. Gebruik de kracht juist om voor jezelf een uitweg te vinden...het lijkt me stug dat er geen nuchtere oplossing valt te bedenken ;)
Geen makkelijke weg maar zolang de drank jouw keuze bepaald kom je geen steek verder. Macht der gewoonte of een vreselijke verslaving, tis maar net hoe je het bekijkt.....mij helpt het om erin te geloven dat ik die oude "gewoonte" kan doorbreken omdat een aanpak, zo ik die wens altijd mogelijk is!
Die "vreselijke verslaving" blijkt dan niet zo'n draak te zijn maar slechts een gremlin die ik de deur kan wijzen.
Ik heb te doen met mensen die dit spel keer op keer blijven spelen, vooral omdat ik mijn eigen dwalingen erin herken.

Ik sta nu sterker omdat ik niet meer toelaat dat ik klemmende vragen blijf zitten. Heb niet altijd meteen een antwoord maar ga er wel naar op zoek. Kan dan goed zien wat emoties met mij doen. Emoties zijn kruispunten of splitsingen zo je wilt, op mijn weg naar de waarheid omtrent mijzelf. Ik heb ze nodig, hard nodig om een keuze te kunnen bepalen hoe verder. Soms zijn het alleen maar hindernissen waar ik overheen moet stappen maar vaak ook spiegels van mijn frustraties. Mag dankbaar zijn dat ik ze waarneem ook al voel ik me daar soms erg kl@te bij!
Ik wens je sterkte lieve Floor, durf de waarheid onder ogen te zien is de boodschap. Dat moeten we allemaal willen we werkelijk verder met het leven.
Plaats hierna nog een bericht over mezelf wat ik heb losgekoppeld van het bericht aan jou Floor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu even over mijzelf.

Concreet: heb zodadelijk een gesprek met M. Loop nu al een dag of tien te dubben over onze vriendschap. De twijfels bezorgen me hoofdbrekens en verdriet, zelfs een depressie was onderweg.

Erger nog, gisterenavond zaten er een paar gremlins naast me op de bank en eentje wou de telefoon grijpen om de pilskoerier te bellen. Ja hoor, het was weer zover!

De angst greep me bij de keel maar ik wist gelukkig vrijwel meteen hoe dat kwam! Ik heb me te weinig geuit de laatste tijd zowel naar haar toe als hier op het forum en waarom? Omdat ik bij de pijn ben uitgekomen die wordt veroorzaakt door de "onmacht" werkelijk iemand toe te laten in mijn leven...auw!
Werd extra duidelijk omdat ik juist de afgelopen tijd meer bij haar ben geweest....confrontatie met mijn gevoelens kon eigenlijk niet uitblijven; vooral de oude pijn kwam bovendrijven terwijl die er NU helemaal niet hoeft te zijn.
Heb die gremlin overigens NIET zijn gang laten gaan... :angry:

Ik ben me d'r een...van de reserves die ik de jaren door heb ingebouwd is "Liefde doet pijn" wel de belangrijkste. Vooral door te drinken kwam de bevestiging, dat een harmonieuse vriendschap of relatie niet voor mij is weggelegd.
Duh....niet alleen de liefde maar ook het juiste werk niet en wellicht nog een rits van veronderstellingen die ik toen gemakshalve (door de drank geholpen) maar heb aangenomen. Wat blijft er dan voor een doel over in je leven? Niets, alleen maar onmacht.

Ben nu een halfjaar onderweg zonder drank en waarempel, op de laatste 10 dagen na kwam er licht in de duisternis. Zag het weer zitten en voelde me vaker blij dan bedrukt. Pakte de problemen bij de wortel aan, at voor het eerst in mijn leven goed, ben weer begonnen met vrijwilligerswerk, doe veel aan lichaamsbeweging en wat nog het belangrijkste is, was werkelijk tevreden met de omgang met M. tot het moment waarop de afstand nog kleiner kon worden.
Moest toch elke keer weer na ons samenzijn afstand nemen...dat zei mijn gevoel of liever gezegd de onrust in mijzelf. Met afstand nemen is niets mis, tenzij het gevoed wordt met oude pijn en je eigenlijk het tegenovergestelde wilt. Dat is dus het geval.

M. was serieus toen ze zij naar een ander op zoek te gaan omdat ze geen doorbraak zag in het spel wat ik met mijzelf speel. Niets mis met ruimte vragen voor mijzelf, vaak was het ook zo dat enorme vermoeidheid parten speelde en ik daardoor mezelf terugtrok. Maar waarom kon ik niet ingaan op haar aanbod bij haar rust te nemen? Misschien wordt ik wel moe omdat het moment zich keer op keer aandient door een blokkade heen te breken. Logisch gevolg van dat niet kunnen is op de vlucht slaan nietwaar? Laat ik daar nou eens eerlijk over zijn. Heb toch niet voor niets besloten mijn problemen voortaan nuchter onder ogen te zien waarom dan wel volharden in oud vluchtgedrag.
Tsja, niet drinken is één...niet terugvallen in oud gedrag is twee, wordt tijd dat ik die twee optel om bij drie uit te komen :D
Wat de uitkomst ook zal zijn zal zodadelijk spijker met koppen slaan en met de billen bloot gaan...haha...begrijp me niet verkeerd :P

M. is nu onderweg naar mij, door de regen nog wel. Een ding staat als een paal boven water....ik wil niet meer vluchten! Wish me luck!

Later meer....ze is nu hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juffie,
:)

Druppeltje,
:)

Kirky,
:)

Carolien,
:)

Anna,
:)

Spud,
Dat is lang geleden. Ben ondertussen verslingerd aan die parkeerplaats Yellow Out.

Hanneke,
Laatst zette ik een bord op het aanrecht (er naast is beter) en het kletterde op de grond op de kant van de voedselresten. Het is dat echt een opluchting dat dit nuchter gebeurd: een ongelukje. En niet die twijfel van 'het ligt aan het drinken, ik moet toch minderen, het gaat niet goed met mij, maar hoe stop ik?'.

Edflobe,
:)


En het wandelingetje is niet doorgegaan. Ik wil na het douchen droog blijven.


Houtje,
:heart: Denk aan onze wederzijdse afspraak.

Slofje,
Hoe gaat het met de muizen? Je weet me wonen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje gecondoleerd met je zwager.

Erdflobe, ik wist ook niet wat KNW betekende. Je gaat goed hé.

An, weer terug van vakantie, zie ik.

Carolien, wat kun je prachtig tekenen. Heb je daar je beroep van gemaakt?

Flootje, Go again:heart:

Har, Knap van je, om zo met je emoties om te gaan. Je komt wel jezelf tegen nu je nuchter bent, ik hoop dat je een goed gesprek hebt met M.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Tot mijn verbazing stond ik steeds ingelogd!

Marjo, bedankt voor je bericht. Altijd fijn, de reactie van een oud strijder!

Ik ben er nog niet, dat is waar, en terecht, wanneer ben ik er wel. Sommige dingen zijn des levens en niet alcohol gerelateerd!
Het is de steun van de "hard liners", waar jij nu ook toe behoort, die mij eruit heeft getild.
Degenen, die de niet altijd gemakkelijke weg zijn gegaan, zijn een steun voor mij geweest, en nog!
Kort gezegd, daar kan ik wat mee!

Dat ik er nog niet ben, wil niet zeggen, dat ik mij op handen en voeten door de dagen sleep.
Het één en ander moet opnieuw gestroomlijnd worden. En dat kost tijd, veel tijd!
Aan tijd geen gebrek, dus alle vertrouwen dat het ooit goed komt!

Marjo :heart: Jij ook sterkte in de strijd. Ik heb alle vertrouwen dat je het redt. Je hebt al zoveel overwonnen. Zolang je de eerste niet neemt ga je steeds meer de goede kant op!

En ook de andere knokkers hier, wens ik veel sterkte op hun weg!

Groet van Soothe, en een fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat hier zijn gangetje, ik kan de draai niet vinden vandaag.

Vrijdag heeft mijn man tehoren gekregen dat hij nog een week werk heeft en er dan uitvliegt, samen met nog 14 werknemers. Mijn man en ik waren vrijdag helemaal aangeslagen, het is niets dan doffe ellende de laatste tijd, het zijn allemaal dingen waar je niet tegen kunt vechten.

Vrijdag heb ik 2 flessen wijn gekocht en het kon me allemaal niets meer schelen, even geen pijn, geen verdriet, geen ellende gaat er dan door je heen. Ik heb 2 glazen gedronken. Het smaakte niet eens en ik heb de rest weggekieperd. Het gaf me een gevoel van macht, dat ik sterker was dan de drankduivel en gisteren toen ik geen kater had, voelde ik me toch een overwinnaar, ondanks die 2 glazen wijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, ik had net toch wat.

Ik was onder de douche geweest, mijn haren nog nat.
Ik denk even naar het forum en dan mijn haren föhnen.
Ik heb zo'n föhn met een krulborstel erop. Haren bijna droog, kijk ik in de spiegel heb ik mijn haren blauw, echt smurfen blauw. Ik was van de week naar de kapper geweest, voor coupe soleil en had ze nog niet gewassen. Ik schrik me rot...snel onder de kraan en nu blijkt dat mijn oude föhn heeft afgegeven. Gelukkig ik ben weer normaal ( qua kleur dan)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, het kwam als een donderslag, dat mijn man geen werk meer had, want de week ervoor hadden we van Randstad bericht gekregen, dat mijn man een half jaar bij hun in dienst was en vanaf 28 juli meer ging verdienen, omdat hij volgens het cao van het bedrijf uitbetaald zou worden. dat zou echt een paar honderd euri's per maand schelen. We waren heel blij, want dan zouden we het huis niet hoeven te verkopen. Maar nu is alles weer in duigen gevallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel goed Sneeuwwitje, ik ben trots op je! Ik kan me heel goed voorstellen dat je met zulk slecht nieuws je zwakke momenten hebt en er gremlins verschijnen waar je geen weerstand tegen lijkt te kunnen bieden. Daarom ook zo knap dat je het bij die twee hebt gelaten. Nu weet je weer waarvoor je het doet!
Veel sterkte.:present:

En wat een komisch verhaal, blauwe smurf!;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Brr, wat me wel opvalt bij mezelf,als ik een berichtje heb getypt, is dat er nogal eens wat schrijffouten instaan. Heb wel eens teruggelezen, lees ik "ik wordt". Krijg ik echt de kriebels van, want ik weet hoe het wel hoort met d, dt en zo. Pietlut als ik ben op dat gebied, pas ik mijn berichtjes nog wel eens weer aan. En dan nog zit ik wel eens met kromme tenen over mijn eigen manier van formuleren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

!@#$%$%^^&** Marion er blijft jou ook niets gespaard. Je bent erg dapper maar eens moet het ophouden met de pech.

Corinne heeft ook al zo'n zware rugzak.

Drup gaat een mooi kaarsje zoeken voor jullie dat er snel wat licht komt en kracht naar kruis is. (of ik daar zelf nog inmiddels in geloof is wat anders :) maar het gaat om de intentie)

Caro mailtje gestuurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...