Spring naar bijdragen

Zondag 3 augustus 2008


Tatum

Aanbevolen berichten

Nu een keer een begin van mij.

Ook ik kan vandaag weer opnieuw beginnen. Heb gisteren heel erg slecht afgesloten. Drank maakt een hele agressieve vrouw van mij. Terwijl ik zo goed bezig was. Vriend vergeeft me, is blij dat ik beloofd heb vandaag niet te drinken.

Vandaag weer een nieuwe kans om niet te drinken. Wie doet er met mij mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 430
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen Floortje en An,
ik doe weer mee vandaag.
Goed dat vandaag de 1e laat staan. Doe dat ook!! Dat je vriend je vergeeft is heel mooi en dat je hem beloofd hebt te stoppen is ook heel goed, maar beloof het jezelf in de eerste plaats. En wees trouw in de afspraak die je met jezelf hebt gemaakt.
Mijn relatie is misschien wel, misschien niet voorbij door de zoveelste benevelde toestand. Pluspunt is dat we toch wel weer contact hebben. Wij praten nu veel over mijn probleem. En andere zaken. Misschien dat wederzijds vertrouwen weer herstelt, diepe liefde is er nog steeds.
Maar in eerste instantie doe ik het voor mijzelf, dit stoppen. Pas dan kan ik tot mezelf komen, ik merk daar nu al dingen in.
Het zal een strijd worden Floortje, maar ga ervoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een rust hier, iedereen ligt natuurlijk nog lekker te slapen.

Floor, meid ik wens je sterkte vandaag, zet 'm op, je weet dat je het kan.
:heart:.

Natuurlijk ook An en Edflobe, goedemorgen.

Zo vandaag nog een dagje werken met een zeer brak lijf, alles doet pijn
en ik ben vreselijk misselijk.
Enfin doorzetten maar, zal wel een zomergriepje zijn.
Alemaal een fijne droge dag gewenst.
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal,

wat zijn jullie ( en met name An) er toch altijd weer vroeg bij! maarrrr.... zeg zelf, 9:00 uit bed op zondag is ook niet slecht van mij :)

An, had ik je al verteld dat mijn verslag af was, dondedag al? :) je schop onder mijn k*nt heeft me geholpen!

nu ga ik de resterende 13 minuten gesproken tekst van een interview uittypen. daarna verder aan mijn scriptie en misschien nog sporten. het wordt een nuttig zondag. Maar bovenal een NUCHTERE zondag. jippie!
ja, Floor, An, Edflobe, Albertina, e.a. ik doe met jullie mee. :moon:

hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schatten,

Ik sta in de startblokken. Ga A helpen koken vandaag. Zijn broer komt. Branden jullie een kaarsje voor mijn moeders zusje? Ik ben ook wel erg verdrietig, maar laat de tranen maar gewoon gaan.

Ik log nog wel even bij A in.

Dank voor de lieve reacties vannacht.

XXX

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen,
Floor, heel veel succes vandaag en kom je de gremlins vandaag hier bevechten? Je bent van harte welkom.
Houtje ik zal aan je denken vandaag, ben nooit zo goed in kaarsjes branden, met de balcondeuren die openstaan waait alles weer uit. Ik brand hem dan ook in gedachten!
Edflobe je gaat goed joh!
Albertina poeh, eigenwijs, ziek en toch werken! sterkte vandaag!
Hanneke, dat schiet op, ga je in september afstuderen?
Carolien, bedankt voor het gremlin en mooie verhalen draadje (de link)
An, vandaag plakken we er weer een dag an!!

Ik ben opgestaan met hoofdpijn en tintelende vingers, mijn nek zit vast en ik snotter ook nog. .. sielug he.. welnee, ik ben allang blij dat het geen kater is!!! hoofdpijnpoeder zit er in, hond is uitgelaten en ik duik zo mijn bed weer in om mijn boek uit te lezen. De Psalmenoproer van Maarten 't Hart. Erg leuk boek wel!
het weer wordt niet echt mooi dus vanmiddag mijn keuken maar eens uitruimen en schoonmaken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik snap het ook niet helemaal van Wannes, hopelijk hervind hij zichzelf weer.

Carolien,
wat leuk zeg met de namen erbij.
:present:

Houtje,
gecondoleerd, naar elke keer weer zo'n confrontatie met nare herinneringen.
Vanavond brand ik een kaarsje, oké?
:sun:

Pip,
Je bent vrolijk om te lezen, houden zo!
:D

Ik ga me aankleden en de deur uit, hopelijk knap ik ietsje op, alles wat erin gaat
komt er met dezelfde gang weer uit.
:o..

Wellicht tot vanavond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, dat van dat strijken ga ik straks proberen, de zorgen wegstrijken.
Nu keukenkastjes aan het soppen en opruimen/weggooien. Moet zeggen, dat werkt ook verlichtend. Wens je veel sterkte nu en de komende dagen met het verlies.

Dank je Tapas, het voelt ook allemaal heel goed. Ook emotioneel en confronterend, maar juist daarom: goed! Ook al een beetje snotterig? Zo'n virusje is toch niet besmettelijk door de computer heen? Anders blijf ik een weekje weg;)
En ik ben ook al de keuken aan het soppen, lekker fris en opgeruimd straks. In ieder geval ook nog de auto uitzuigen, misschien even door de wasstraat, en strijken. Kan ik vanavond weer terugkijken op een nuttige en droge dag. En jij ook:)

Hoop dat Floortje ook weer verschijnt, ze was net uitgelogd. Het is tenslotte haar eerste droge dag, en hopelijk houdt ze zich daar ook aan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie,

Ik zeg tegen mijn kinderen altijd; je mag alles denken maar niet alles zeggen.
Het geeft geen pas om hier mijn frustraties en boosheid van mij af te schrijven. Het geeft ook geen pas om jou te confronteren met zoiets op het forum.
Ik had mij voorgenomen om jou er helemaal niet mee te confronteren. Het is een lose/lose situatie.

Het gaat hier niet om de waarheid maar over mijn preceptie en daar heb ik het best moeilijk mee.
Ik las dingen die ik niet herkende en ging twijfelen. Dat vond ik walgelijk van mijzelf, de twijfel alleen al.
De achterdocht waarvan ik vond dat ik die niet mocht hebben. Dat ik je moest steunen in plaats van te wantrouwen. Door het wantrouwen de felle woede dat iemand over zoiets zou jokken.
Het is best een innerlijk gevecht geweest voor mij. Immers sprak je de waarheid, wat voor afschuwelijk mens was ik dan om aan je twijfelen?
Op een gegeven moment besloot ik om het te laten rusten. Vrijdag was ik boos op de hele wereld en toen schoot jouw bericht mij in het verkeerde keelgat en kwam al het gal er uit.

Schiet niet in de verdediging, het gaat immers over hoe ik het oppakte. Daar ben jij niet verantwoordelijk voor. Ik ben gewoon supergevoelig aangaande dat onderwerp.

Het siert mij niet hoe ik het heb aangepakt en daarvoor bied ik mijn excuses aan. Ik hoop dat je die aanvaard want ik zou graag zien dat jij hier ook kan blijven schrijven. Het forum is groot genoeg voor ons beiden. Ik kan mij voorstellen dat jij je ontzettend aangevallen voelt maar in feite is dit mijn probleem. Hoe pak ik dingen op en waarom kan ik twijfels niet negeren? Waarom heb ik mijzelf niet genoeg in de hand om niet zo hard te gaan schoppen op een forum dat mij veel goeds gebracht heeft?

Mijn excuses voor jou en eigenlijk naar het hele forum toe. Het was zeer beslist niet netjes van mij.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien, ik ben gelukkig niet ziek, tenminste hoofdpijn, stijve nek en rugpijn zijn meer stressklachten, moet alleen nog even zien uit te vogelen wat die stress dan is ;)
maar nu ga ik mezelf wel een schop onder mijn kont geven en mijn boek uitlezen! lekker in mijn bedje!

Netjes Anjo! goed dat je het bij jezelf weet te houden.

ik ga nu eerst even proberen mijn kat uit de regen te plukken en dan vertrek ik naar boven... later weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,

Ik ga een kaarsje voor je branden.

Floortje, zet hem op

Alle anderen een fijne droge dag toegewenst.

Ik heb nog niet eerder zoveel parels aan de ketting geregen, Gisteren droog gehouden.
Vandaag bekijk ik het opnieuw. Naar verjaardag oudste zoon. Nu scheelt het dat daar bijna niemand alcohol drinkt. Waarom zou ik het dan wel doen? Maar ik bekijk het per dag.
Trouwens weer tot 2.30 wakker gelegen:devil: Grrrrr Dat wordt zo onderhand mijn grootste trigger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!

Probeer een beetje wakker te worden met een kopje koffie en een croissant op het terras. Gelukkig weer droog!

Floor, nieuwe dag, nieuwe kansen. Ga d'r voor!
Sam, goed gedaan!! Laat je niet door (niet) slapen triggeren, sterkte!
Tina, beterschap! En maar weer werken dus...
Tapas, sterkte met de spieren. Even relaxen, vandaag?
Houtje, sterkte meid! Heb een kaarsje branden...
Anjo, sterk van je!

Iedereen, goedemorgen en heb een goede dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje ook hier brand een vlammetje voor je.

Moedig van je Anjo:sun:

Wannes heeft me al een paar dagen niet gebeld terwijl hij dat anders bijna elke dag deed. Ben vreselijk ongerust want als ik hem bel krijg ik de voicemail, zijn msn blijft op afwezig staan, staat hier niet ingelogd en op mijn email reageert hij ook niet. Wat kan ik nog meer doen? Zucht ik dacht dat je met de communicatiemiddellen tegenwoordig altijd wel contact kon maken.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, hoi!
8 maanden, een lange tijd. Maar tevens zo kort!
Je zegt dat je er nog niet bent, maar wanneer ben je er wel in het leven.
Het is één grote ontdekkingsreis, en we zitten op de goede weg. Alleen maar meer te ontdekken.
Een hart onder de riem, om zo door te gaan! :heart: Hou je taai, ouwe Amsterdammer!

Drup, ik weet het niet. Loslaten. Ik hoop dat Wannes hulp zoekt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie dag allemaal,
't Is hier nu aangenaam warm. Daar hou ik wel van.
Ik ga me er zo eens over beraden wat ik vandaag zal doen.
Ik denk een wandelingetje. Maar eerst ga ik maar eens douchen, met het vooruitzicht dat ik me zal kunnen afdrogen en droog blijven.
Tot straks.

Floortje,
Je kunt het, dat heb je bewezen. En als je goed voor jezelf bent, kun je er beter zijn voor al je naasten.

An,
:)

Edflobe,
Te veel drank zet een relatie behoorlijk onder druk. Herstel van het vertrouwen kan een lange tijd duren. Laat je daardoor niet afleiden.
Als je een emoticon selecteert, komt hij altijd onderaan het bericht. Met knippen en plakken kun je hem op de goeie plek zetten. De meeste typ ik gewoon in.

Albertina,
Sterkte!

Hanneke,
Verbazingwekkend toch wat er allemaal mogelijk is en wat je allemaal kunt als je nuchter bent.

Carolien,
:)

Houtje,
Je bent in mijn gedachten.

Anjo,
:):present:

Tapas,
Rustig aan! Je hebt weer vanalles op je programma gezet, terwijl je hoofd(pijn) en algeheel lamlendig gevoel aangeven dat je het eventjes rustig aan mag doen.
Denk aan je eigen stelregel!

Vie,
:)

Sammy,
:)

Marjo,
'k Zal mijn best doen er een goeie dag van te maken.

Druppeltje,
Laat je niet van de wijs brengen. Mijn moeder zegt altijd: Geen bericht is goed bericht.
Ook al hebben wij hier allemaal de neiging om meteen van allerlei doemscenarios uit te gaan, kan ik je alleen maar aanraden om het naast je neer te leggen.
Je hebt je best gedaan, meer kan niet. Laat het los.
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Allereerst: Houtje gecondoleerd!

Nou, wat een mooie, gezellige, drukke dag gisteren.
Net een half uurtje uit bed!
Alles staat nog zo'n beetje op zijn kop.
Genoeg te doen dus vandaag!!!!

Nee, heb het niet DROOG gehouden, maar daar was ik ook niet echt voor gegaan!
Gisteravond laat heb ik een paar pilsjes meegedronken. En nee, heb er geen slecht geweten door!

Ga nu weer gewoon door met niet drinken. Voor mij toch experiment of ik heel af en toe wel eens wat kan drinken. En ik ken jullie reacties, respecteer ik zeker ook.

Het ging mij er vooral om mijn gewoonte van elke dag te drinken te doorbreken.
Voorlopig dus ook een tijd niks meer!

Ben door jullie reacties wel heel alert (mezelf niet voor de gek houden).
En vind het fijn dat ik hier gewoon eerlijk kan zijn en verder mee kan komen schrijven en lezen!

En nu opruimen geblazen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! PPPFFF weet niet waar ik beginnen moet.
Bij het begin....denk ik dan maar.

Fijne dag iedereen!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...