Spring naar bijdragen

Vrijdag 8 augustus 2008

Houtje

Aanbevolen berichten

Kasrinneke, leuk je weer eens te lezen! Ik heb me vaak afgevraagd hoe het met je zou zijn! En fijn dus dat alles goed gaat!

An, ik doe weer mee vandaag!
Pip, alles goed gegaan toen de koters weer thuis kwamen? Ik las dat het akkefietje met kleine Pip zichzelf a.h.w. oplosde?

En Tapas, wat ben je toch altijd heerlijk vrolijk! Op het forum dan toch, hè?B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 126
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Pippi,
Snor de handleiding van je wasmachine even op en anders de handleiding zoeken op internet.
Goeie kans dat er een oplossing in staat en i.i.g. waar het pluizenfilter zit.

Marieke,
Nu kijk je alleen naar de nadelen van een appartementje (als het geen huis met een tuintje wordt). Kijk eens naar het grote voordeel: geen overlast meer van en geen persoonlijke bedreigingen meer door je buren. Als je dan tot rust hebt kunnen komen, kunnen jullie altijd nog verder gaan kijken.
{{{knuffel}}}

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, even voor ons aller An inloggen!

An, boven alle verwachting. Een maand, wie had dat gedacht? Ik wist dat het je eens zou lukken. :)
Je gaat nu echt goed. Eindelijk; WEG MET DIE ZOOI !!!

Als je weer begint, praat ik nooit meer met je. ;)

Groet, keep your spirits high!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, je zoon is onderhand ook oud genoeg om zelf op kamers te gaan of te verhuizen. Zijn levensgeluk hoort niet meer van jullie af te hangen. Hij is volwassen!
De wasmachine uitkoken? ik ben nu mijn magnotron aan het uitkoken, bakje water met afwasmiddel erin en aanzetten. Heb ik ook ooit van iemand geleerd, alleen werkte het toen niet omdat ze er een plastic bakje in zette en de oven ipv de magnetron aan had gezet.. oef!!

An, dat mensen gaan gillen over dat je niet drinkt zegt weer veel over hun. Altijd lastig als een drinkmaatje er de brui aan geeft. Het houd ze ook een spiegel voor over hun eigen drinkgedrag! Goed dat je je niet hebt laten overhalen! goed dat je een plan gemaakt had!

Vie bedankt voor het compliment, en nee, ik ga er niet van uit dat je ooit alleen maar lief en aardig zult zijn ;) Ik zou me rotschrikken... haha, die scherpe kantjes horen bij jou!

Ik heb mijn rondje weer gelopen, het gaat steeds trager en moeizamer maar maakt niet uit, ik heb weer een uur gezweet en hoofd en lijf weer meer in balans gebracht.
Ik probeer al de hele ochtend UPC te bellen omdat mijn mediabox kuren heeft. Steeds een wachttijd van 10 minuten dus ik denk dat ik zo even naar de UPC winkel ga, is meteen een stuk goedkoper dan bellen!! en zo rommel ik deze dag door.

Oja en ik heb me stoer opgegeven voor een plaatselijke foto-club met voornamelijk oude mannen. Hopelijk hebben zij het geduld om me de technieken van de camera wat beter uit te leggen. Ervaring hebben ze in ieder geval genoeg! Vind het wel erg spannend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Halloa
Gister lekker in mn nieuwe huis geklust, geeft erg goeie energie !!
Zit er over te denken om vanavond naar een AA te gaan.
Vind het een moeilijke stap, en toch ga ik het wel doen denk ik. Sommige dingen kun je niet alleen !
Maar vind het wel doodgriezelig om daar binnen te stappen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha Soothe: nou vandaag laat ik 'm wel staan, stel dat JIJ NOOIT meer met me praat.... haha

Ja Pippi: ik ben er nu een stuk ontspannender onder. Maar hemel wat een weg ben ik gegaan.
Nu geeft het me heeeeeeeeeeeeeel veel rust, ik hoef niet. Maar het blijft kiezen elke dag weer.

Tapas: moedig hoor dat rennen van jou!!!! Voor de vakantie was ik flink aan het fietsen, maar om dat weer op te pakken. Ben toch liever lui als moe.

Ik zat gister bij mijn familie (wat er nog van over is) en het zijn ALLEMAAL alcoholisten!!! Je kent het wel, ff snel aan de bar een wijntje, daar een biertje, je moet immers op een bepaald level komen. Maar ik kreeg gister een 'ere plaats' , het zijn hele lieve goede mensen, alleen ze ZUIPEN te veel.

Woman: gewoon gaan. Al ga je maar EEN keer, geef je zelf die kans. Voor mij was het jaren geleden DE redding! Ik weet nog precies hoe ik de eerste keer daar naartoe ging. WAT was ik bang, zenuwachtig etc. Mijn man heeft me toen gebracht, in die tijd durfde ik niet eens meer auto te rijden. Kan je nagaan hoever 'heen' ik was. Ik werd daar zo goed opgevangen, echt geweldig, Tja, die mensen weten waar je het over hebt he?!

Marieke: verhuizen is geen lolletje. Alle voor en na tegen elkaar zetten maar.
Een lijstje maken dus met plus en min. En vooruit kijken, hoe ziet het er misschien over vijf jaar uit.

Kirky: fijn dat het goed met je gaat.

Zo dit was ff mijn pauze, ga weer verder met allerlei klusjes. Moet van mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Karinneke: ja herkenbaar, maar goed dat je je excuses aanbiedt. Want WAT heeft jouw rot ervaring te maken met het uitkoken van wasmachines. Behalve dat ik het zeer leerzaam vind dit soort informatie wil het niet zeggen dat we hier daarom stiekem zitten te drinken.
Ik denk dat het ook typisch alcohol gerelateerd denken is. Boos zijn op alles en iedereen en het werkelijke probleem opzij schuiven? Sterkte met de dierenarts. Misschien kunnen we meedenken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Regen of geen regen, ik hou het zowiezo droog Kirky

Goed te horen, Woman.

En die laatste reacties van Karinneke, 180 graden gedraaid of zo. Nou ja, er zal wel iets zijn.

Ondertussen op mijn werk, echt een vrijdagmiddag, bijna niemand aanwezig, bovendien nog veel op vakantie. Vanaf volgende week beginnen de scholen weer, dan begint het 'echte' leven weer.
Kan ik me ook helemaal storten op de nieuwe onderdelen van mijn uitgebreide functie. Voel me er zo lekker bij. Kan mijn functie een stukje uitdiepen, heb nu veel meer financiële zelfstandigheid (mede natuurlijk ook door de verruimde kinderalimentatie) en dat geeft zelfvertrouwen en eigenwaarde toch een boost.

Mieke, heb gisteren teken- en schilderspulletjes gekocht. Gisteravond geen tijd, maar ga vanavond eens lekker een beetje prutsen, schetsen, whatever. Gewoon lekker een stukje voor mezelf. Heb er zin in.

Dit weekend zijn de kids er weer, drukte alom. En volgens mij moet er elke avond wel eentje naar de voetbaltraining, dus dat wordt straks even strak inplannen met etenstijden e.d.

Ik ga nog even productief zijn hier, aan allen voor nu: later...........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké Karinneke, er was/is dus wel degelijk iets. Blij dat je het even toegelicht hebt. Wens je overigens nog wel veel sterkte met het dier en hoop voor jou op toch een klein wonder.
Kan me je woede dan ook best voorstellen; een jaar genept/fout voorgelicht en dan misschien daardoor een dier moeten verliezen. Dat is een zware aanslag op je emoties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, nee Pip, ik stijk ongeveer 0,5 keer per jaar, dus daar ga ik geen strijkijzer voor kopen!

En ja, Carolien, ik ga nu naar de groenteboer rode kool te kopen! En blggg...ik vind het zó stinken! Het is trouwens mijn elleboog, een bal zo groot als een pingpongbal! Dus dank voor de tip!
En...ik drink vandaag niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

leuk die oudgedienden gister ff te lezen. Ik voel me goed, rustig en doe mn dingen. Fijn. Ga morgen naar de Engelstalige AA conventie. Zijn vast weer een heleboel alkies bijmekaar, ik heb er zin in.
He Anjo, hoe gaat tie, vlgs mij goed zo her en der te lezen.
Voor allemaal veel sterkte als jet het moeilijk hebt. Het kan, het is te doen, een leven zonder drank. En weten jullie...ik begin het zo fijn te vinden. Heb een goed weekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Allemaal,

Gisteren is mijn dochter getrouwd, het was blijkbaar een hele mooie dag. X heeft de hele dag geslapen en ik heb elke minuut in gedachten met mijn kinderen geweest. Ik ben er toch verdrietiger over dan ik had verwacht.
X weigert, te eten of te drinken en neem ook niet al zijn medicijnen meer. De verpleging komt nu elke dag en de dokter is ook al een paar keer geweest. Helaas zijn het allemaal vervangers. Met de vaste dokters had ik de afspraak dat hij naar het ziekenhuis mocht als het een van ons tweeen te veel werd.
X wil dat niet maar gaat hij niet meer drinken dan zal hij geen keus hebben.

zoals je begrepen hebben heb ik de laatste tid wel gedronken, voor mijn doen licht spul en geen slaapmedicatie, nu geeft alles in mijn lichaam aan dat ik mij die luxe niet meer kan veroorloven.
Ik denk dat ik nu een beetje op ben. Dus ik zal jullie wel lezen maar denk dat mijn reacties heel erg beperkt zullen blijven.
Ik hoop dat jullie dat begrijpen.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, meid wat hebben jullie het zwaar nu! Vind nu je kracht maar in wat voor jou goed is, en voel je vooral vrij om te posten of anders te PBen naar wie je maar steunen kan! Mijn postbox is leeg, dus je bent van harte uitgenodigd!
Ik wens je nu alleen maar veel rust en vrede, meer kan ik ook niet zeggen!:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, ja Pip, lach jij maar! Ik heb het nu mooi áchter de elleboog, dus kijk maar uit!
En nog bedankt, Caro, voor de tip! Bij mijn dochter hielp het inderdaad ook toen ze stuwing kreeg!

Pip, is er een speciale link voor gebruiksaanwijzingen, of moet je gewoon apparaat & typenummer googlen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen, niet schrikken hoor.

Ik kom net uit bed (morfine hè en oververmoeid van de pijn, ging er om half 10 in en word net wakker) en A. heeft me goed wakker geschud: dat ik ga rijden met twee kids met morfine op, alles moet in- en uitpakken, daar een week zonder hulp (terwijl ik bijna zit te janken van de pijn) in dat huisje zit.....

Kortom, ik ga niet.
De kids vinden het niet zo erg, Zoon al helemaal niet. Dochter vindt het wel jammer, maar ik moet maar iets anders leuks voor ze verzinnen.

Heb de annuleringsverzekering gebeld, hele verhaal uit de doeken, dat ik verwachtte en de huisarts ook en de anesthesioloog ook dat de epi's zouden helpen in tegendeel. Dat ik juist vandaag weer verga van de pijn en het onverantwoordelijk is om zo op pad te gaan. De man zou een schadeverformulier regelen maar ik heb me wijselijk bedacht dat ik beter mijn 750 euro kwijt ben in het ergste geval dan

Beter twee sjaggie pubers hier die veilig zijn dan een onverantwoordelijke situatie daar.

Dat is kort door de bocht. Ik was zo moe dat ik in bed gedoken ben en heb geslapen tot nu.

Ik wilde van de week dan bv. naar Walibi met ze, met de trein of zo. Met dochter naar de film: hoe over leef ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gek toch dat dag nummer 5 ook voelt als dag nummer 5, terwijl het nog geen maand terug is dat ik twee maanden droog stond.

Ik heb er meer moeite mee dan ik dacht. Last van een gremlin die roept: "ach, een laatste fles om echt afscheid te nemen".

Toch denk ik de hele dag aan de voordelen van niet drinken.

Hoeveel beter ik er uit ging zien

Hoe trots ik was om niets te drinken op de verjaardag van schoonzus. Heb zelfs leuk met haar gepraat wat niet gebruikelijk is

Hoe trots ik was toen er contact was met de buren op een tijdstip dat ik anders al begonnen was

Dat ik 's-middags om 16.00 uur nog naar de moestuin kon

Dat ik 's-avonds gewoon de telefoon kon opnemen

Dat ik elke morgen weet hoe de avond tevoren verlopen was

Dat ik me niet ziek en lamlendig voel, maar juis fit en energiek

Ik ga niet drinken. Dochter en ik eten vanavond smulpoffertjes met roomboter en poedersuiker en ik heb heerlijk chocolade-ijs gekocht. En als toetje nogmaals heerlijke aardbeien met slagroom.

Inmiddels smaakt Rivella gelukkig weer als een soort witte wijn. Dat heb ik de twee maanden droog ook steeds gedronken uit een wijnglas. Dat hield de trek in echte wijn tegen en ik mocht drinken hoeveel ik wilde. Dat werd ook wel twee flessen per dag .............

Als je echte wijn hebt gedronken smaakt Rivella toch meer naar limonade, maar dat is dus niet meer zo. Toch weer een fase verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...