Spring naar bijdragen

Vrijdag 8 augustus 2008


Houtje

Aanbevolen berichten

Vind het altijd een hele taak om - als je de dag mag openen- wat ik een eer vind hoor, om dan een geschikt motto te vinden, maar GOEDEMORGEN is natuurlijk ook goed maar ik met mijn perfectionisme wil natuurlijk altijd iets móóis neerzetten.

Zag dat ik gisteravond op mijn laptop nogal wat tiepfouten had gemaakt, maar dat is dus door het andere toetsenbord, en niet vanwege ***.

Kon niet meer slapen, en dat is niet van blijdschap vanwege de a.s. reis (huh-huh, ik krijg altijd een paniekaanval als ik moet inpakken en weg moet) hoor maar de pijn is heftig.

Tapas, je vroeg gisteren of ik niet naar een pijnpoli moest voor de medicijnen? Nou de pijnpoli zorgt voor de injecties e.d. Maar omdat de pijnpoli mij niet goed kent hebben we samen (in overleg) besloten met de anesthesist en pijnbestrijder van de pijnpoli, dat de huisarts, evt. in samenwerking met de psych, zorgt voor de medicatie. Hij durfde het geven van pijnmedicatie ook niet goed aan gezien mijn andere pscychische problemen. De huisarts regels nu de pijnbestrijding, en kan natuurlijk altijd de pijnpoli bellen, maar tegenwoordig begeleiden de huisartsen ook veel mensen met palliatieve pijnbestrijding dus ze weten er toch wel veel van. Ik kan dan met eigen psychiater dan ook bespreken wat de beste medicatie is met de minste effecten op mijn psychofarmaca en de huisarts volgt dat advies. Zij krijgt ook alle bloeduitslagen e.d. en ik vid dat ze heel goed naar me luistert en adekwaat reageert. Het prettige is ook, voel ik me niet lekker of heb ik veel pijn dan heb ik de ha altijd binnen 10 minuten aan de lijn. En dat kan je bij de pijnpoli wel vergeten.

Nog even iets anders. (jaaa ik voel me ontzettend helder vanmorgen).
Ik ben met mijn persoonlijke groei een enorme sprong aan het maken maar vind het erg moeilijk om dat aan jullie zo 1-2-3 uit te leggen. Maar ik ga lekker een koppie koffie maken en van de week heb ik het hele verhaal opgeschreven en dan zal ik proberen dat aan jullie te posten.

Moet ik dus even naar benden en blèh ik lig hier zo lekker in mijn bedje, niks geen zin in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 126
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hierbij een stukje dan. Wie het boeit of te lang vindt, er zit een muiswieltje op je muis, scrollen maar.

Ik schrijf aan mijn psycholoog van mijn internetbehandeling tegen depressies iets over de ADB.

quote:


Zoals je weet schrijf ik al meer dan 2,5 jaar op het forum van Alcohol de Baas. Wat mij betreft, en met mij velen anderen, gaat dat helemaal niet meer over alcohol, maar het is een fijne uitlaatklep. Ik zie het als volgt. In het dagelijks leven zijn er veel emoties die ik moeilijk te hanteren zijn, en die prikkels aan je geven. Vroeger (en voor sommige mensen die er net schrijven is dat "gisteren" zoch je als verdoving voor de onprettige emoties en als versterking en beloning voor de prettige emoties, verdoving in laten we zeggen een glas wijn. Op het moment dat je dat glas drinkt wordt ofwel de verdoving voel baar, ofwel de prettige ervaring sterker, en ga je hunkering naar een versterking van die emotie en dat ga je zoeken in steeds meer wijn. Wat je daarmee vergeet, is dat je de emotie zelf (verdriet, maar ook blijdschap) niet recht in de ogen durft te kijken en géén analyse durft te maken bij jezelf waarom en waardoor je die bepaalde emotie ervaart. Snap je het tot zo ver? Ja natuulijk, maar goed.


Nou gebeurt er om dat forum erg veel natuurlijk en ook erg veel emoties komen er aan te pas, ik vind dat een erg goede zaak want ik ervaar het zelf zo, dat als je de emoties van je afschrijft, ik schrijf natuurlijk erg graag om mijn eigen hart te luchten, dat ook, maar als je dan ook maar één respons krijgt in de zin van : goh wat lullig voor je dat (bv.) je Zoon zijn huiswerk niet maakt, dan is als het ware de "angel" uit die emotie en ga je je realiseren dat er méér moeders zijn in NL die moeilijkheden hebben met hun kinderen die hun huiswerk niet maken en dat die ook dat niet allemaal aangrijpen als aanleiding om te gaan drinken. De "angel" is uit de emotie, en je kunt er makkelijker mee omgaan. En, doordat je de emotie beschrijft ook al is het anoniem, schrijf je het een stukje van je af, je vindt een stukje begrip en (h)erkenning en dan valt de behoefte weg om die emotie te verdoven met alcohol. Snap je dat? Hoe meer ik het "beeldend" ga zien, en de emotie echt als een lelijk beest ga zien, hoe meer ik hem daarna zie veranderen in een niet zo mooi beest, maar niet meer gevaarlijk beest waar ik niet bang voor hoef te zijn en wat ik best in de ogen durf te kijken.


Maar er zit ook veel wijsheid in andere mensen waar je weer wat van leren (.... hier noem ik Tapas met haar gouden tip van "minder doen als je je goed voelt en méér doen als je je niet goed voelt, het verhaal van het naar vóren kijken, Aktie onder nemen maar dat weten jullie allemaal al).


Voor mij is dit echt een van de belangrijkste funkties van ADB, en daarnáást (dat is ongeveer 50/50 hoor) vind ik het ook erg fijn om mensen te helpen die het nog moeilijk(er) hebben met de alcohol, maar ik denk dat dit stukje over die emoties erg belangrijk. Mij helpt het om het eens op te schrijven.


Wat ééns zo hard helpt, is dat anderen over hun emoties schrijven en dat dat zo vreselijk herkenbaar is. Maar als een ánder een stukje schrijft, dan denk je meteen: o dat zit waarschijnlijk zus en zo, en heb je als het ware zelf die benodigde afstand om die ander weer te kunnen helpen door het monster heen te prikken, en dat borrelt dan zo in je op. Je gaat je dan sterker voelen en zekerder, en daar word je zelf sterker van, en die kracht, dat is heel prettig om die in het leven te hebben.





Ja sorry als ik dit ga schrijven word ik echt vreselijk enthousiast, dus ik ga nu de krant maar lezen die er nog niet is.

En wie dit niet interesseert, had beter kunnen scrollen :D.

Ik zit hier trouwens heerlijk, heerlijk, de kids slapen nog, geen leven dat herrie maakt, een enkel vogeltje dat gaat fluiten, alle deuren staan open, goh mensen ik maak even een foto in mijn hoofd zal ik maar zeggen.

Ik ga verder met mijn bericht en huiswerk verslag aan de psycholoog tot de krant er is. Ik vind het wel prettig als mensen hier iets in herkennen, om dat heel even te horen, ik ben er natuurlijk toch weer onzeker over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Karinneke,

Hoe gaat het met je, met je werk, met je paardjes, met jezelf (vooral dat laatste?).

Ik kan het niet veel uit je berichtje opmaken en dat heb ik wel vaker. Je schrijft niet zo erg vaak, en je berichten zijn erg kort, ook nu, kan ik niet lezen hoe het met je gaat en ik ben oprecht geïnteresserd.

Dat vind ik jammer, want nu kan ik ook niet naar jou toe reageren. Dus ik dacht ik zeg het maar eens hardop. Okee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Karinneke,

Doe jij het stallen en verzorgen van de beesten eigenlijk als beroep - of - bijbaan zal ik maar zeggen? Of is het uit liefdadigheid? Ik hoor je zo vaak over zieke paarden en het is natuurlijk wel heeeeel mooi dat er iemand is die zich ook om zieke dieren bekommert, maar het is voor jou natuurlijk fijn als je er nog een centje aan over zou houden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, die Rufus! Wat fijn om nog een keer iets van je te lezen! Ik hoop je hier weer wat vaker tegen te komen! :) Haha, en ik herinner me die man-vrouwdiscussies nog, hoor. Ik zat nogal snel op mijn paard toen (op de kast voor de Nederlanders). :D En dat nieuwe project van jou herken ik wel. Ben daar zelf ook mee bezig, en als je nuchter bent, lukt het zoveel beter!

PP, ook fijn jou nog een keer te lezen, maatje van me! ;)

Ik wens iedereen een fijne, droge dag toe! Zelf ga ik vanavond -- onder dwang van een balletvriendin van me -- voor het eerst in een eeuwigheid weer een balletles volgen. :o Beetje aan dat jonge godinnenlijf van me werken. :D

Groetjes,
Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, dank je voor de pluim gisteren, dat is toch wel eens erg leuk, zo'n opsteker.
En succes met het inpakken.
En voor iedereen een heel goeie morgen en een goede dag toegewenst, met veel dingen die (ge)lukken.
Het vouwfietsteam gaat er weer tegenaan en ik hoop alle andere teams ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Karinneke, met mij gaat het best hoor. Druk hier met veel logeermensen en -dieren. En de mensen onder de logees drinken nogal wat wijn bij het eten en 's avonds, dus een beetje een risicofactor voor mij. Niet op het moment dat er anderen bij zijn, maar als ze overdag de hort op zijn en ik weet dat die flessen in huis zijn. Maar tot dusver gaat het OK.
Fijn om te vernemen dat je baan nog goed gaat, je hebt er lang genoeg naar gezocht. Het laatste dat ik me herinner van wat jij schreef is dat je het uit wilde maken met je vriend, klopt dat? Is al weer een tijdje geleden.
Trouwens wat jij zo zegt, dat je zou zeuren als je over je moeilijkheden schrijft, nou dan kunnen we allemaal af en toe wel eens inpakken. Het forum is er toch om van je af te schrijven. Maar het staat je uiteraard vrij om al of niet iets op te schrijven. Wel leuk dat je je weer eens meldt, je denkt toch af en toe, hoe zou het die-en-die verder vergaan zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,
vandaag een beetje later, dus ook een beetje later op het werk.
Mooi geschreven, Houtje. Je klinkt goed.

Stond gisteren de hele avond ingelogd, maar had geen tijd om ergens op te reageren. Alleen even vluchtig alles doorgelezen.

Vandaag voor mij al weer dag 12. Nog eventjes en ik begin de tel van de dagen kwijt te raken.

Had eerst bezoek van iemand die een paar jaar geleden bij zijn echtscheiding dezelfde advocaat had als ik. Ook daar waren al zoveel fouten gemaakt. Bij zijn zus ook. In mijn zaak ook. Gelukkig zijn er ook goede advocaten, recht is uiteindelijk gesproken. Ben bezig die eerste advocaat aan te pakken. Klacht ingediend bij de Deken, ga ik nu op door, wil eigenlijk alle extra kosten weer vergoed krijgen (en dat is nogal wat). Dus gisterenavond gesprek met die man over. Hij wil ook zoiets doen. Al is het alleen maar dat in de toekomst niet nog meer mensen worden gedupeerd door zijn onkunde en geknoei.

Later op de avond kwam (ex)vriendje ook nog even langs. Het lijkt erop dat ik toch een beetje aan het doemdenken was geweest over hem van de week. Maar ja, door ervaringen "rijker" geworden, blijf je toch altijd op je hoede en staan de voelsprieten scherp. In ieder geval, we zien het wel voor de toekomst, ik voel me in ieder geval lekker en wil dat graag zo houden.

Zo, nu weer wat gaan doen, anders is de dag alweer half voorbij.
Later..............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen Allen!

Ook al een boek aan het schrijven, Houtje? :D Leef je uit, meis... ik ben benieuwd!

Carolien, vriendelijk verzoek: zou je wat minder voor mij willen spreken? Ben prima in staat om zelf dingen te verwoorden als dat nodig is.
"...hoe het forum werkt, voor jou, voor mij, voor ons allemaal." Hoe wèèt je dat nou?
Oh, en mijn schuur was geen creatieve bezigheidstherapie maar een noodzaak om de motor droog te kunnen stallen.
Blijft-ie beter en mooier en dus meer geld waard, that's all there is to it.
Voor de rest ben je best wel lief hoor... ;)

Nog een puzzeltje voor An: zoek ze alle drie... :present:

Fijne dag toegewenst en hou vol! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Regen, regen en nog eens regen. De klimatologen hebben het over een verandering. We zouden warmere , vochtigere zomers krijgen. Een beetje richting tropisch regenwoud! Nu ben ik van het type eerst zien dan geloven, maar dit lijkt me niet gewoon. Inderdaad het is zwoel en vocht in overvloed.

Ach, zomaar een gedachte, het is maar net wat je bezighoudt. Hier geen ontleding van het menselijk gedrag, een ieder heeft zo z'n ding!!

Ik ga er maar eens aan trekken. Druk als een klein baasje!

Groet, en zorg dat het binnen droog blijft.
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen zonder zorgen!

goed je te lezen Karinneke, en je drinkt dus niet meer? gaaf! fijn om te lezen dat het allemaal best goed gaat en van mij mag je ook je minder fijne ervaringen hier schrijven hoor. Succes met je zieke dieren en het lijkt me dat je zo ongeveer 2 banen naast elkaar hebt. Pittig hoor!

Vie, Houtje heeft gelijk hoor, je wordt inderdaad steeds milder. Je hebt hier op het forum nogal wat op je bordje gehad zo door de tijden heen en je blijft nu steeds meer bij jezelf! Mooi om te zien.

Ik hoorde laatst van iemand dat een van de meest effectieve manieren van verandering de zelfhulpgroepen zijn. Dat bewijst dit forum ook wel. Een zelfhulpforum.
Iedereen zie je hier groeien en dat is mooi om te lezen en te ervaren. Hoe langer je meeschrijft hoe meer je dat proces bij jezelf en anderen ziet en er van kan leren.

An nog even een groot compliment naar jou toe. Goed gedaan gisteren!!! leuk he, dat je ziet dat niet iedereen aan de drank gaat! en verstandig dat je niet meer mee naar de kroeg gegaan bent, zou ook niets toegevoegd hebben aan de avond! Ook fijn om te lezen dat je er zelf zo trots op bent!

Okee, hardloopschoenen heb ik aan, nog even wat worst klaarmaken en meenemen en dan met de hond hardlopen, maar wel lekker op ons gemakkie! Ben ik blij dat ik gisteren niet gedronken heb, vroeger liep ik dan met een erg droge mond en een kloppend hoofd in de hoop mijn kater eruit te zweten. Niet erg gezond achteraf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen allemaal,

Hier hebben we al enige buien achter de rug. Nu schijnt de zon tussen de donkere wolken door in afwachting van de volgende bui. De planten hoeven deze dagen geen handmatige bewatering.

Houtje,
Ik ben benieuwd naar het vervolg. Ik zie het forum ook als een plek waar iets wat mij op de maag ligt, gerelativeerd kan worden. Met problemen en gevoelens ben ik geneigd er een tunnelvisie (rioolvisie) op na te houden. Iets wat in het verleden idd om verdoving vroeg. Mijn tunnelbuizen (Botlektunnel) worden nu af en toe goed doorgespoeld, waardoor de ergste last wordt weggespoeld (ontlasting).

Ik doe mee aan een wetenschappelijk onderzoek en ga nu voor de rest van de ochtend off line. Wil ook niet gestoord worden, dus ik hang hier een bordje op niet storen tenzij het brandt.
Jullie mogen 3x raden wat het onderwerp van dit onderzoek is.

Karinneke,
Leuk om weer eens wat van je te vernemen. Je bent goed bezig.

Tot vanmiddag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Houtje: heerlijk zo'n enthousiast mens op de vroege morgen. Zeker als je weet dat iemand schrijft die het echt niet gemakkelijk heeft. Dat geeft mij ook goede moed en denk ik 'kom op An, je staat er niet alleen voor', dank je Houtje.

Karinneke: fijn dat je er weer bent. Ook dat is een proces. Ervaren dat er mensen zijn die NIET zeggen 'daar heb je die weer'. Dat heb ik hier ondervonden. Van die geduldige mensen die telkens weer meeleven. Dus gewoon schrijven als het je zou helpen, doen.

Pippi: was jij vannacht de wasmachine aan het 'uitkoken", hoe doe je dat???!!!

Fran: fijne balletavond, leuk.

Vie: pluim heb je zeker verdient, het gaat goed he?

Edflobe: dagen worden op een gegeven moment vanzelf weken!! Lekker doorgaan, ik doe mee.

Carolien: ik heb de Boei nu betaald, ben weer benieuwd naar het eerste nummer. Heb dat blad al jaren niet meer gezien.

WATER: ze zitten in de knop, DRIE ROZEN!!!! en dat precies vandaag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dit wordt dus mijn nieuwe plaat op de computer. Dit vind ik echt wel wonderlijk hoor.
Maarja ik heb mijn roosje ook goed verzorgd :D

Soothe: nou ik vind het maar prutweer. Gisteren was het niet normaal meer. Regen, regen en nog eens regen.


Ik heb het gister dus heel knap gedaan met die drank en toen ik vanmorgen opstond met een frisse kop dacht ik 'ALS ik dus mee had gedaan was ik nu zo'n beejte stervende'. Veel geobserveerd gister en hemel ik kan verhalen vertellen wat ik allemaal gezien heb.
Dit keer ga ik een vrolijke niet drinker worden!!!!! Joepie, ik voel dat het gaat lukken.
Ook heb ik me voorgenomen dat ik nog sterker en vaster het besluit moet nemen zo'n dag. Ik had mijn voorzorgsmaatregel getroffen door NIET te blijven slapen. Maarja, als iedereen HEEL de avond blijft zeggen wat voor een trut (lief gezegd) ik eigenlijk ben en naar huis ga. 'An blijf toch slapen, doe niet zo truttig'. En aan het diner 'Heeee mensen hebben jullie An wel eens zonder wijn gezien, ZE ZIT AAN HET WATER', iedereen die naar mij zit te kijken. haha, ik heb er hard om moeten lachen, vond het eigenlijk wel grappig, want ze had gelijk!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn, dat het wel opvalt. Dank je Tapas.
Ik heb heel veel geleerd van schrijven hier op het forum, en vooral ook lezen natuurlijk. Wat ik op mijn bordje heb gekregen is ook voor een groot deel mijn eigen toedoen geweest. Wie een grote mond heeft kan ook tegenstand verwachten. Nu heb ik geleerd (nu ja, bèn ik aan het leren) dat de soep niet zo heet wordt gegeten.... Maar het prettige is, dat het ook in het dagelijkse leven doorwerkt. Niet meteen, hup, reageren, maar bedenken: waarom reageert iemand zo? Ligt dat wel bij mij? Net zoals ik me meer afvraag: waarom zou ik me door dit of dat aangevallen voelen, is dat dan niet een wantrouwen of een pijn die in mezelf zit en door een bepaald berichtje opgewekt wordt? Zonder dat die persoon daar eigenlijk iets kwaads mee bedoelt?
Tapas je hebt me maanden geleden eens geschreven: "speel eens wat minder op de man, blijf meer bij jezelf." Dat is dus een van die tikjes op mijn vingers waar ik veel aan heb gehad.
Dus ja, als je er voor open staat geloof ik zeker dat een zelfhulpforum een enorm goede leerschool kan zijn.
Wat ik ook van dit forum heb geleerd is dat ik te gemakkelijk verwachtte dat ik er met wat humor en lieve woordjes wel doorheen zwijn. Nee, zo gaat dat niet altijd. Je hebt de verantwoording te dragen voor je uitspraken, wees daar dus niet te lichtzinnig mee (zei ik tegen mezelf).
Wat trouwens niet wil zeggen dat ik totaal veranderd en lief ben geworden, want dat ben ik niet. Alleen wat rustiger en nadenkender.
Zo, nu heb ik ook wat voor mezelf uiteen gezet, dus wie het een te lang verhaal vindt....scrolknop!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, hier een hele mooie MAAND-SLINGER van mij:


:):rose:;):heart::D:musicnote::):rose:;):heart::D:musicnote::):rose:;):heart::D:musicnote::):rose:;):heart::D:musicnote::):rose:;):heart::D:musicnote::):rose:;):heart::D:musicnote::):rose:;):heart::D:musicnote::):rose:;):heart::D:musicnote::):rose:;):heart::D:musicnote::):rose:;):heart::D


Ga zo rustig door, loop niet te hard. Hardlopers zijn doodlopers. Plak er vandaag gewoon weer een dagje aan vast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Floor, dank je voor de geweldige slinger. Nee, ik loop niet te hard hoor, ik ... loop ... eindelijk eens gewoon. Hoe is het met jou? Hou je het weer droog????

Vandaag drink ik niet, als we nu allemaal meedoen, dan gaan we als een trein!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...